MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 30.08.04 15:46
« Re: Re: Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Tak pak jde spíše o smůlu, poněvadž k volbě oleje v tomto případě nemám žádné připomínky. K výměně hydroštelů jsou samozřejmě potřeba i nějaká ta těsnění, poněvadž se leze do motoru...
Můj tip: znojemská pobočka Mitsubishi Novotný Jihlava - lépe bych si to neudělal ani já sám (osobní zkušenost s výměnou hydroštelů na Carismě - v 65 tis. km!). Cena za práci velmi příjemná, ceny dílů menší než v Praze. Chceš-li, poskytnu telefon. -
« Re: Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
S mejma max. 10 000km ročně bych s tím třeba pět let vydržel, ale to nehodlám riskovat. Takže to budu muset nechat vyměnit. Štve mně, že na takovou závadu je ve 120tis. dost brzy a navíc, že pravděpodobně kvůli jednomu bazmeku zaplatím výměnu šestnácti. A v horším případě zaplatím další položky, které se jako vždy objeví až to rozeberou, protože mně laikovi můžou napovídat co chtějí. Můj pesimismus pramení ze špatných zkušeností se servisama.
V servisu mi zatím zjišťujou přesnou cenu a pak se mi ozvou.
V tom motoru je polosyntetika Texaco Havoline 10W-40 a podle serv. knihy tam 10W-40 byl od počátku. -
"-- skrytý --" 30.08.04 14:30
« Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Myslím si o tom stále totéž: V daném případě se nejedná o zakarbonované kanálky k hydroštelům, ale o důsledek používání super kvalitních = super řídkých olejů. Zde si musíme uvědomit především to, že firma MMC (na rozdíl např. od některých evropských výrobců) vyrábí opravdu pro celý svět. Jaký přístup mají asi k super kvalitním olejům někde v Africe? Prostě tam lejou to, co mají zrovna k dispozici, ale mnohem častěji to mění. Takže to dělejme také tak a budeme spokojeni - i my, v Evropě...
Moje doporučení: Do nového motoru plnou syntetiku o viskozitě tak 5W-40 (5W-30 už může být moc řídké, 0W-30 v žádném případě!), měnit max. po 15 tis. km nebo jednom roce (co uplyne dříve), od cca 100 tis. km přejít na viskozitu 10W-40 (možno i polosyntetiku) a zkrátit interval výměny na 10 tis. km/1 rok.
Pokud jde o možnost poškození vačky (dle Tvého odkazu na jinou internetovou diskusi): Všechno špatně! To jehlové ložisko je tam kvůli snížení třecích odporů, nikoli kvůli ochraně vačky. Pokud je vadný hydroštel, dochází ke cvakání "na obou stranách" a ono jehlové ložisko jde brzy do kytiček (a následně i vačka). Samotné ložisko vyměnit nelze, mění se společně s celým vahadlem! Tak si to spočítej...
Kromě poškození vahadel a vaček může dojít i k rozklepání vrcholku dříku ventilu (v místě dotyku s vahadlem), ale to je ještě horší kapitola...
Moje doporučení: Pokud s tím autem hodláš najezdit už jen několik málo desítek tis. km, klidně přejdi na nějakou obyčejnou polosyntetiku 10W-40 a nech to být tak s tím, že generálku motoru si zajistí až příští majitel (vždyť to jenom "trochu cvaká"...). Jestliže si to auto chceš podržet poněkud déle, pak to řeš ihned - už včera totiž bylo pozdě!!!
Podle zvolené varianty budu pokračovat - tedy pokud se ještě ozveš. -
« Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Mitsi: Dík. Ale žádná potěšující zpráva. Ten tvůj popis jsem našel, ale mně stejně k ničemu není, protože motor rozebírat nebudu a nikoho kdo by mi to udělal neznám. Našej jsem ale mezitím na [odkaz] jiný názor na věc. Jestli můžeš mrkni prosím na to a dej vědět co si o tom myslíš. Díky.
Další věcí, která mně odrazuje od té výměny kromě těch peněz je to, že za tu dobu co jsem motorizovanej (téměř 20let) už jsem byl nucen párkrát auto do servisu dát a v podstatě nikdy jsem s prací servisů spokojen nebyl. Takže se bojím, že teď dám dvacet, ono se to chvíli neozve a do půl roku na tom budu stejně jako teď.undefined -
"-- skrytý --" 30.08.04 10:31
« Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Velmi podrobne jsem se o teto problematice (plati obecne) na tomto foru rozepisoval v rubrice Mazda - vse o Mazde (ci tak nejak). Doporucuji prolistovat archiv, ale hodne zpatky, jelikoz je to uz nekolik mesicu (snad nekdy na jare t.r.?). Jen predesilam, ze zadne jednoduche reseni neexistuje a pokud zrovna nenarazis na fandu, ktery by byl ochoten hledat, ktery (ktere) z tech hydrostelu to zpusobuje (zpusobuji), tak Ti stejne nezbyde, nez pristoupit na vymenu vsech.
PS: Zarucenym receptem, jak ty hydrostely tzv. definitivne "dorazit", je nalit tam hodne drahy olej, nejlepe viskozity 0W-30... -
« Hydraulická zdvihátka ventilů
Před časem se mi začal z motoru v mém Space Staru 1,3 (motor 4G13) ozývat zvuk, který tam nepatří. Nejdříve to bylo jen při studeném motoru a teď už i při teplém. Neozývá se vždy, ale teď už skoro vždy. Dnes jsem byl v servisu a řekli mi, že to jsou karbonem zanešená hydraulická zdvihátka ventilů a ty špatně dosedají. Prý je to u těhle motorů po 180 000 km normální. :?: (Já mám najeto 120 000 km). nějakým způsobem vyčistit to prý úplně nejde. Pomůže prý jedině výměna všech 16 ks. Cena s prací řádově 20 tisíc. :-( Než je dám, rád bych znal názor také někoho jiného kdo tomu rozumí. Navíc selskej rozum mi říká, že jestli je někde napečená pecka z karbonu, jak si myslej, tak by to dělalo pořád a ne jenom někdy. Máteli s tímto někdo zkušenosti dejte vědět, těch 20 tisíc se mi opravdu dávat nechce. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: volnoběh L300
Aha. No to jsou věci. Btw. tohle auto (rv 1993) nemá žádný palubní computer ani nic jiného, pořád jde jen o řídící jednotku pro MPI...? Aspoň ze servisní příručky pro amatéry (Buchelli) se mi to tak jeví.
Inu zkusím to nejprve opatrně vyčistit a pak se uvidí. -
"-- skrytý --" 16.08.04 18:00
« Re: Re: Re: Re: Re: volnoběh L300
Pokud měnili rozvody, pak na 100% odpojili baterku, třebaže to není nutné. Resetem samozřejmě vymažeš z ŘJ údaje, které jsou svým způsobem těžko nahraditelné (o historii zacházení s motorem a vývoji jeho opotřebení), ale když už to takto blbne, tak tam zřejmě již tak jako tak nejsou, a nic jiného Ti stejně nezbyde. Snad jen zkusit vyčištění klapky a difuzoru bez resetu ŘJ... -
« Re: Re: Re: Re: volnoběh L300
dík, no s tím resetem to zní celkem logicky.
Že něco odejde bych se tedy nebál, ale nemůže se takhle nechtěně zresetovat a zmršit ještě něco úplně jiného?
Je možné, že problém začal o doby, kdy bylo auto na výměně oleje a rozvodů - snad nehnuli s čím neměli... -
"-- skrytý --" 16.08.04 15:15
« Re: Re: Re: volnoběh L300
Doporučuji prolistovat si sousední témata v rubrice Mitsubishi (problémy s volnoběhem) či témata k Opelu Vectra, Opelu Astra, Škodě Octavii atd. atd. Nějak mne už nebaví to psát pořád a stále dokola. Promiň!
PS: Možná by šlo také vyhledat v archivu jen moje starší příspěvky. Tam se dozvíš víc. -
"-- skrytý --" 10.08.04 10:53
« Re:
Hovořil jsem o vlastních zkušenostech. Pokud někdo měnil přední tlumiče "jen z píle", budiž... Proč tam pak ale rval dost drahé Monroe, které jsou přitom nic moc? Kdo ví, jak to vlastně je (bylo)?!
Ad servis: Novotný Jihlava, ještě lépe jeho malá pobočka ve Znojmě. S Prahou nemám zkušenosti, neboť odmítám platit za šíleně předražené díly a šíleně předraženou práci, když si to umím udělat sám. To naopak ve Znojmě už popřemýšlým, zda se mi vůbec vyplatí se s tím špinit sám, když jsem si jist, že líp (než právě tam) si to sám neudělám, a ještě mám dobrý pocit ze slušného zacházení se zákazníkem. -
« Bez nadpisu
auto ma najeto podle tachometru 175000, az do roku 1999 je k tomu nemecka servisni knizka ktera konci tusim nekde kolem 90 000. Ja to koupil v roce 2003 s priblizne 160000, prilis se mi nezda ze by s tim predchozi majitel nalital tolik km ze by to melo hodne pres 200 000? S tou adhezi jsem myslel predevsim na predni kola, proto jsem psal "pod plynem" i kdyz je pravda, ze obcas mam pocit ze zadek taky v zatacce pri prejeti nerovnosti taky obcas uskoci :-) ale nemam toho tolik najeto abych poznal ce je jeste normalni a co ne :-)
Co ten servis? neporadis neco kde mas dobre zkusenosti? dik :-) -
"-- skrytý --" 10.08.04 09:00
« Re: servis, tlumice...
Doporučuji zůstat u intervalu výměny oleje 10 tis. km, přičemž je zbytečné cpát tam něco super drahého. Na přední nápravě si nech zkontrolovat uchycení příčného zkrutného stabilizátoru (rány z pod vozu), ale to špatné sezení na silnici bude spíše opotřebovanými silentbloky na zadní nápravě. Jestliže ten vůz má už vyměněné přední tlumiče (Monroe je v daném případě rozhodně "aftermarket" náhrada, výrobce tam nic podobného nikdy nedával), pak má určitě najeto hóóódně před 200 tis. km, jelikož ty původní přední tlumiče obvykle vydrží min. 200 tis. km (na rozdíl od zadních, které odcházejí někdy okolo 160 tis. km - zj. proto, že jsou už z výroby příliš měkké a každý pokles jejich účinnosti se nepříjemně projeví).