MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 15.09.04 10:04
« Re: Re: Re: Převodovka
- V případě potíží s řazením převodový olej 75W-80 (až 85) GL-4, který se používá jako celoživotní náplň do převodovek francouzských vozů. Ale tady může být naopak "zvukový problém" po zahřátí, kdy tento olej dost zřídne a předlohová hřídel v převodovce pak "mlátí". Lepší je ATF, např. Castrol TD-Q, který má MMC ve svých mechanických převodovkách odzkoušený.
- Pokud převodovka řadí, jak má, a vůz má již značný km proběh, pak se rozhodně vyplatí řídit se předpisem výrobce vozu, tj. 75W-90 GL-4 (nikoli GL-5: velký podíl aditiv způsobuje "lepení" synchronů), pokud možno v syntetice.
Pozn.: Většina problémů s převodovkami MMC je způsopena použitím nesprávného oleje už při první výměně (obvykle ve značkovém servisu!) v kombinaci s nesprávným způsobem řazení (řadit je třeba zásadně tzv. "na dvě doby", a to především za studena!). -
« Převodovka
nazdar lidi, neznáte někoho, kdo se trochu vyzná v převodovkách na Galanta? Nejdřív tam šla hůř dvojka, obvzlášť pokud se motor a převodovka neohřál. Dvojka si "chrupla". dal jsem tam pro jistotu nový olej (polosyntetika tuším 5w40?) Nezlepšilo se to (ani jsem tomu moc nevěřil, na druhou stranu nový olej nikdy neuškodí) Jenomže kvalty tam nejdou moc čistě. Zní to jakoby to šlo lehce přes synchrony. Prostě při zařazení v tom jakoby "ducne". Omlouvám se za ty výrazy, ale navim jak to popsat. -
"-- skrytý --" 09.09.04 14:23
« Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Tak to je docela síla!
PS: Pokud tam ty hydroštely opravdu nejsou, měla být kontrolována/seřizována vůle ventilů každých 15 tis. km! Stalo se tak alespoň jednou za dosavadní km proběh? Pokud ne, jsou nejspíše v pr.... ta jehlová ložiska na opačném konci vahadel... -
« Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Tak dávám vědět, co je nového. Ze servisu se nikdo neozval, tak jsem tam v pátek zavolal, jestli už objednali ty hydroštely. Začal koktat jak je to složitý, a že do hodiny zavolá. Za šest hodin volal, že to našel, jeden stojí 800,- a můžem se dohodnout na termínu výměny. Řekl jsem mu, že si myslím, že v mém motoru nejsou, a že mi to potvrdili i v Praze u Denzelu. Nejdřív mně přesvědčoval, že má pravdu on, pak z něj vylezlo, že podle mého VINU to nehledal, a že to znovu prověří. Dnes je čtvrtek a od té doby se nikdo neozval. Takže jsem včera volal do Děčína, tam mi potvrdili, že hydroštely v motoru nemám a holt zajedu k nim. Z uvedeného je vidět, jak "solidní "je servis Suzuki-Mitsubishi v Ústí nad Labem. -
« Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
V Praze u Mitsubishi také říkají, že ten můj motor žádné hydroštely nemá a ventily se seřizujou mechanicky, tak to asi bude pravda. To jsem zvědavej s čím se mi ozvou tady ze servisu, protože jestliže si napsali můj VIN a ty hydroštely pro ten motor sháněj, tak musej zjistit, jak to vlastně je. -
"-- skrytý --" 31.08.04 09:17
« Re: Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Ještě dodatek: Hydroštely rozhodně mají i jiné motory Mitsubishi než GDI, ale jestli je má právě ten Tvůj motor (1,3?), to opravdu nevím. Rozdíl je však v jejich umístění: zatímco GDI je mají umístěny v hlavě motoru, u ostatních motorů jsou povětšinou přímo ve vahadlech ventilů (na té straně, kde za normálních okolností bývá "seřizovací čípek" mechanického nastavování vůle, tj. nad ventilem). -
"-- skrytý --" 31.08.04 09:13
« Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Tak dej vědět, jak to dopadlo. Osobně znám pouze dva co do kvality práce a "analytických schopností" srovnatelné servisy Mitsubishi, ovšem žádný z nich (těch dvou zbývajících) není v ČR a oba pracují za "poněkud jiné ceny"... -
"-- skrytý --" 30.08.04 15:46
« Re: Re: Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Tak pak jde spíše o smůlu, poněvadž k volbě oleje v tomto případě nemám žádné připomínky. K výměně hydroštelů jsou samozřejmě potřeba i nějaká ta těsnění, poněvadž se leze do motoru...
Můj tip: znojemská pobočka Mitsubishi Novotný Jihlava - lépe bych si to neudělal ani já sám (osobní zkušenost s výměnou hydroštelů na Carismě - v 65 tis. km!). Cena za práci velmi příjemná, ceny dílů menší než v Praze. Chceš-li, poskytnu telefon. -
« Re: Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
S mejma max. 10 000km ročně bych s tím třeba pět let vydržel, ale to nehodlám riskovat. Takže to budu muset nechat vyměnit. Štve mně, že na takovou závadu je ve 120tis. dost brzy a navíc, že pravděpodobně kvůli jednomu bazmeku zaplatím výměnu šestnácti. A v horším případě zaplatím další položky, které se jako vždy objeví až to rozeberou, protože mně laikovi můžou napovídat co chtějí. Můj pesimismus pramení ze špatných zkušeností se servisama.
V servisu mi zatím zjišťujou přesnou cenu a pak se mi ozvou.
V tom motoru je polosyntetika Texaco Havoline 10W-40 a podle serv. knihy tam 10W-40 byl od počátku. -
"-- skrytý --" 30.08.04 14:30
« Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Myslím si o tom stále totéž: V daném případě se nejedná o zakarbonované kanálky k hydroštelům, ale o důsledek používání super kvalitních = super řídkých olejů. Zde si musíme uvědomit především to, že firma MMC (na rozdíl např. od některých evropských výrobců) vyrábí opravdu pro celý svět. Jaký přístup mají asi k super kvalitním olejům někde v Africe? Prostě tam lejou to, co mají zrovna k dispozici, ale mnohem častěji to mění. Takže to dělejme také tak a budeme spokojeni - i my, v Evropě...
Moje doporučení: Do nového motoru plnou syntetiku o viskozitě tak 5W-40 (5W-30 už může být moc řídké, 0W-30 v žádném případě!), měnit max. po 15 tis. km nebo jednom roce (co uplyne dříve), od cca 100 tis. km přejít na viskozitu 10W-40 (možno i polosyntetiku) a zkrátit interval výměny na 10 tis. km/1 rok.
Pokud jde o možnost poškození vačky (dle Tvého odkazu na jinou internetovou diskusi): Všechno špatně! To jehlové ložisko je tam kvůli snížení třecích odporů, nikoli kvůli ochraně vačky. Pokud je vadný hydroštel, dochází ke cvakání "na obou stranách" a ono jehlové ložisko jde brzy do kytiček (a následně i vačka). Samotné ložisko vyměnit nelze, mění se společně s celým vahadlem! Tak si to spočítej...
Kromě poškození vahadel a vaček může dojít i k rozklepání vrcholku dříku ventilu (v místě dotyku s vahadlem), ale to je ještě horší kapitola...
Moje doporučení: Pokud s tím autem hodláš najezdit už jen několik málo desítek tis. km, klidně přejdi na nějakou obyčejnou polosyntetiku 10W-40 a nech to být tak s tím, že generálku motoru si zajistí až příští majitel (vždyť to jenom "trochu cvaká"...). Jestliže si to auto chceš podržet poněkud déle, pak to řeš ihned - už včera totiž bylo pozdě!!!
Podle zvolené varianty budu pokračovat - tedy pokud se ještě ozveš. -
« Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Mitsi: Dík. Ale žádná potěšující zpráva. Ten tvůj popis jsem našel, ale mně stejně k ničemu není, protože motor rozebírat nebudu a nikoho kdo by mi to udělal neznám. Našej jsem ale mezitím na [odkaz] jiný názor na věc. Jestli můžeš mrkni prosím na to a dej vědět co si o tom myslíš. Díky.
Další věcí, která mně odrazuje od té výměny kromě těch peněz je to, že za tu dobu co jsem motorizovanej (téměř 20let) už jsem byl nucen párkrát auto do servisu dát a v podstatě nikdy jsem s prací servisů spokojen nebyl. Takže se bojím, že teď dám dvacet, ono se to chvíli neozve a do půl roku na tom budu stejně jako teď.undefined -
"-- skrytý --" 30.08.04 10:31
« Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Velmi podrobne jsem se o teto problematice (plati obecne) na tomto foru rozepisoval v rubrice Mazda - vse o Mazde (ci tak nejak). Doporucuji prolistovat archiv, ale hodne zpatky, jelikoz je to uz nekolik mesicu (snad nekdy na jare t.r.?). Jen predesilam, ze zadne jednoduche reseni neexistuje a pokud zrovna nenarazis na fandu, ktery by byl ochoten hledat, ktery (ktere) z tech hydrostelu to zpusobuje (zpusobuji), tak Ti stejne nezbyde, nez pristoupit na vymenu vsech.
PS: Zarucenym receptem, jak ty hydrostely tzv. definitivne "dorazit", je nalit tam hodne drahy olej, nejlepe viskozity 0W-30... -
« Hydraulická zdvihátka ventilů
Před časem se mi začal z motoru v mém Space Staru 1,3 (motor 4G13) ozývat zvuk, který tam nepatří. Nejdříve to bylo jen při studeném motoru a teď už i při teplém. Neozývá se vždy, ale teď už skoro vždy. Dnes jsem byl v servisu a řekli mi, že to jsou karbonem zanešená hydraulická zdvihátka ventilů a ty špatně dosedají. Prý je to u těhle motorů po 180 000 km normální. :?: (Já mám najeto 120 000 km). nějakým způsobem vyčistit to prý úplně nejde. Pomůže prý jedině výměna všech 16 ks. Cena s prací řádově 20 tisíc. :-( Než je dám, rád bych znal názor také někoho jiného kdo tomu rozumí. Navíc selskej rozum mi říká, že jestli je někde napečená pecka z karbonu, jak si myslej, tak by to dělalo pořád a ne jenom někdy. Máteli s tímto někdo zkušenosti dejte vědět, těch 20 tisíc se mi opravdu dávat nechce.