MITSUBISHI

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.04  09:48

    « Re: Re: Re: Převodovka

    Ještě dodatek: Otázku převodových olejů jsem řešil shodou okolností u dvou vozů Mitsubishi zhruba ve stejném období. V obou případech šlo o první výměnu někdy kolem 70 tis. km. V obou případech to řešil značkový servis (ale dva různé). V obou případech to přestalo řadit. V obou případech jsem se "zhruba strefil" až napotřetí: v jednom se osvědčil onen 75W-80 pro francouzské vozy (ale po ohřátí je hlučnější uložení předlohové hřídele, což může být opotřebovaností ústrojí - auto jezdí výhradně po městě); ve druhém český hypoidní (požadavek výrobce vozu) plně syntetický Gyrol 75W-90 GL2 až GL5 (za studena řadí hůř, obzvláště dvojku, ale rychle se to upraví po pár stech ujetých metrech). O tom, že lze použít i ATF, jsem se dozvěděl až následně, ale už jsem neměl sílu (a rovněž se mi nechtělo vynakládat další finanční prostředky - ty "pokusy" byly totiž dost drahé).
    Při této příležitosti jsem si rovněž v praxi ověřil, že "není 75W-90 jako 75W-90": např. na můj dříve (už 10 let let, byť v ČR ho prodávají jako "novinku" teprve od loňska) mnohokrát osvědčený olej podle hesla "rána jistoty" (hypoidní Castrol G728 75W-90) to neřadilo vůbec...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.04  09:25

    « Re: Re: Převodovka

    Tak zkus ten 75W-80 pro Peugeoty a Citroeny nabo ATF Castrol TD-Q.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.04  23:10

    « Re: Převodovka

    Tak jsem znova zjišťoval, co mě to vlastně nalili do tý převodovky. Prý tam je polosyntetika 75W90. To co jsem psal předtím, jsem si asi jen blbě přečet, když to tam lili. Jsou to opravdu starý kamarádi a nemají důvod si vymýšlet. Tak teď jsem z toho jelen. Pokud je tam opravdu ten 75W90 tak je na tu převodovku asi moc hustej. Auto má nalítáno 170tis. Prý se to stává, že po výměně to začne takhle blbnout. Až do čtyřky tam přesně od tý doby co to vyměnili nejdou pořádně kvalty. Tak nevím, mám skusit něco řidšího?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.04  14:52

    « Quo vadis ...

    Předchozí kauza hydroštelů mne jen utvrzuje v pocitu, že něco v tomhle zřízení asi nebude úplně v pořádku. Byť má kauza dobrý konec :-O (zatím).
    Chci říci, že dneska je velký problém najít řemeslníka (ať už jde o instalatéra, zedníka, automechanika...atd.. zkrátka "odborníka"), aby mohl být člověk s jeho prací za danou sumu peněz opravdu spokojen.
    Všeobecně lze říci, že najít někoho, kdo fundovaně poradí s nějakým problémem, pak to odborně provede a za rozumnou sumu peněz mně "uspokojí" je ono bájné hledání jehly v kupce sena. Dneska je všude plno soukromých firem, jenže aby se uživily, zaplatily všechno státní rozhazování a ještě se rozvíjely, to znamená většinou:
    a) dát minimum peněz dělníkům. Kdyžtak přijde jinej. Taky že se to pak střídá, nikdo vlastně nemá žádné zkušenosti a když jeden, tak ten už toho má moc a musí řešit i plno jiných administrativních blbostí, protože nováčky do toho nemůžou pustit.
    b) živí se nejraději zakázkami firem, tedy například autoservis je nejradši, když mu tam firma hází auto po pár měsících na garančky, oni rutinně provedou postupy a vyinkasují penízky. Pokud je "problém", mění se až do blba a zákazník platí a platí, stejně tam jsou taky jen zaměstnanci, kteří tomu nerozumí a nemají čas se zabývat takovýma blbostma.
    atd. atd.
    Jediným rozumným receptem bývá "starý dobrý známý", takže "melouchář" jak za socialismu, který se živí jinak, ale pro přivýdělek ještě dělá něco bokem. Cena bývá mnohem lepší, preciznost provedení často vyšší. Problém zase bývá s vybavením, které nemají, takže to má taky svoje limity.
    Prostě "ach jo", kam to směřujem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.09.04  16:23

    « Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    To foxx: (cit.) "Navíc mi řekli, že cvrlikání hydroštelů ničemu nevadí a motor s tím může jezdit aniž by mu to jakkoliv vadilo."
    - To dotycni mechanici zrejme jeste nikdy nevideli doslova roztemovany konec ventilu pote, co se dlouho jezdilo s nefunkcnim hydrostelem: vypada to jako hodne pouzivany majzlik (tam, kde se na nej tluce kladivem), ventil je o to kratsi, takze ani vymena hydrostelu uz nepomuze, jelikoz nedokaze vymezit podstatne zvetsenou vuli, ventil nejde vytahnout (samozrejme po demontazi hlavy motoru), nebot jeho roztemovany konec je tlustsi, nez dira ve voditku, a nezbyva nez ho drsne uriznout, coz je vzhledem ke kvalite a zuslechteni pouziteho materialu rovnez velky problem. Proste si v tom servisu vymysleji nesmysly!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.04  13:43

    « Re: Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    Nevím, neptal jsem se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.04  10:09

    « Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    Amen!
    PS: A jaké že to je provedení: hydroštely v hlavě motoru nebo přímo ve vahadlech?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.04  09:44

    « Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    Tak dnes naposledy, jen tak pro informaci. Můj pesimismus a obecně nedůvěra v autoservisy se prohloubila. Po zavolání do Děčína mi slíbili, že se ozve šéf. Neozval se. Znovu jsem zavolal, vše zopakoval (potvrdily, že hydroštely nemám) a objednal se. Auto jsem jim odvezl a týž den odpoledne mi volají, že motor rozdělali a ejhle - hydroštely tam jsou. Ale, že stačí je vyčistit, případný poškozený vyměnit. Navíc mi řekli, že cvrlikání hydroštelů ničemu nevadí a motor s tím může jezdit aniž by mu to jakkoliv vadilo. A taky, že mi v motoru chybí litr oleje a možná proto to cvrlikání. (Olej jsem před měsícem měnil a den před odvezením do Děčína kontroloval, byl naprosto v pořádku.) Při představě, že mi naúčtují výměnu všech hydroštelů a vykašlou se na ně jsem souhlasil s jejich vyčištěním.
    Závěr : Auto už mám, z motoru se žádný cvrlikání neozývá, tak doufám, že to tak vydrží. Jestli ne nastane výměna hydroštelů. Třeba jsem zbytečně pesimistickej a v servisu udělali vše co bylo pro danou věc nejlepší a já budu spokojenej do smrti nejdelší. Amen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.04  11:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka

    Čtyřkolka to není. jinak za studena musím řadit opravdu opatrně. Na 2x neřadím, spíš počkám chvilku s vyšláplou spojkou(cca 1-2s). Když to zkrátím, tak jsem si za tisícovku koupil vyplachovací olej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.04  10:51

    « Re: Re: Re: Re: Převodovka

    Ještě důležitý dodatek: pokud je ten Galant 4x4, pak je třeba použít totéž, ale v hypoidním provedení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.04  10:04

    « Re: Re: Re: Převodovka

    - V případě potíží s řazením převodový olej 75W-80 (až 85) GL-4, který se používá jako celoživotní náplň do převodovek francouzských vozů. Ale tady může být naopak "zvukový problém" po zahřátí, kdy tento olej dost zřídne a předlohová hřídel v převodovce pak "mlátí". Lepší je ATF, např. Castrol TD-Q, který má MMC ve svých mechanických převodovkách odzkoušený.
    - Pokud převodovka řadí, jak má, a vůz má již značný km proběh, pak se rozhodně vyplatí řídit se předpisem výrobce vozu, tj. 75W-90 GL-4 (nikoli GL-5: velký podíl aditiv způsobuje "lepení" synchronů), pokud možno v syntetice.
    Pozn.: Většina problémů s převodovkami MMC je způsopena použitím nesprávného oleje už při první výměně (obvykle ve značkovém servisu!) v kombinaci s nesprávným způsobem řazení (řadit je třeba zásadně tzv. "na dvě doby", a to především za studena!).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  19:17

    « Re: Re: Převodovka

    Díky za radu.
    Co bys tedy navrhoval za olej? Je teda pravda, že se mi to zdá po výměně oleje horší. Jezdím na ní asi týden.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.04  16:13

    « Re: Převodovka

    Polosyntetika 5W-40 do převodovky? Tak to se s ní rovnou rozluč!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.04  12:46

    « Převodovka

    nazdar lidi, neznáte někoho, kdo se trochu vyzná v převodovkách na Galanta? Nejdřív tam šla hůř dvojka, obvzlášť pokud se motor a převodovka neohřál. Dvojka si "chrupla". dal jsem tam pro jistotu nový olej (polosyntetika tuším 5w40?) Nezlepšilo se to (ani jsem tomu moc nevěřil, na druhou stranu nový olej nikdy neuškodí) Jenomže kvalty tam nejdou moc čistě. Zní to jakoby to šlo lehce přes synchrony. Prostě při zařazení v tom jakoby "ducne". Omlouvám se za ty výrazy, ale navim jak to popsat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.09.04  14:23

    « Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    Tak to je docela síla!
    PS: Pokud tam ty hydroštely opravdu nejsou, měla být kontrolována/seřizována vůle ventilů každých 15 tis. km! Stalo se tak alespoň jednou za dosavadní km proběh? Pokud ne, jsou nejspíše v pr.... ta jehlová ložiska na opačném konci vahadel...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.04  13:53

    « Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    Tak dávám vědět, co je nového. Ze servisu se nikdo neozval, tak jsem tam v pátek zavolal, jestli už objednali ty hydroštely. Začal koktat jak je to složitý, a že do hodiny zavolá. Za šest hodin volal, že to našel, jeden stojí 800,- a můžem se dohodnout na termínu výměny. Řekl jsem mu, že si myslím, že v mém motoru nejsou, a že mi to potvrdili i v Praze u Denzelu. Nejdřív mně přesvědčoval, že má pravdu on, pak z něj vylezlo, že podle mého VINU to nehledal, a že to znovu prověří. Dnes je čtvrtek a od té doby se nikdo neozval. Takže jsem včera volal do Děčína, tam mi potvrdili, že hydroštely v motoru nemám a holt zajedu k nim. Z uvedeného je vidět, jak "solidní "je servis Suzuki-Mitsubishi v Ústí nad Labem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.04  16:38

    « Kryty mlhovek

    MITSUBISHI CARISMA 1.8 16V r.v.1996
    Sháním na toto auto přední kryty mlhovek,jsou oválné.
    Mohou být i starší,ale nepoškozené.
    JAPCAR@seznam.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.04  09:51

    « Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    V Praze u Mitsubishi také říkají, že ten můj motor žádné hydroštely nemá a ventily se seřizujou mechanicky, tak to asi bude pravda. To jsem zvědavej s čím se mi ozvou tady ze servisu, protože jestliže si napsali můj VIN a ty hydroštely pro ten motor sháněj, tak musej zjistit, jak to vlastně je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.04  09:17

    « Re: Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    Ještě dodatek: Hydroštely rozhodně mají i jiné motory Mitsubishi než GDI, ale jestli je má právě ten Tvůj motor (1,3?), to opravdu nevím. Rozdíl je však v jejich umístění: zatímco GDI je mají umístěny v hlavě motoru, u ostatních motorů jsou povětšinou přímo ve vahadlech ventilů (na té straně, kde za normálních okolností bývá "seřizovací čípek" mechanického nastavování vůle, tj. nad ventilem).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.04  09:13

    « Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů

    Tak dej vědět, jak to dopadlo. Osobně znám pouze dva co do kvality práce a "analytických schopností" srovnatelné servisy Mitsubishi, ovšem žádný z nich (těch dvou zbývajících) není v ČR a oba pracují za "poněkud jiné ceny"...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…