MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 06.06.03 17:21
« Re: Kryty
Pokud byla bouchlá pouze na pravý přední blatník, pak nechápu, co se mohlo stát s těmi kryty. Doufám, že tam zůstal alespoň vnitřní kryt ze strany pravého podběhu. Kryje totiž na ostřik špínou od kol dost choulostivé části příslušenství motoru (alternátor, kompresor klimy, řemenice atd.). Z jakého je vlastně roku a jakou má barvu? -
petous 06.06.03 13:42
« Re: Kryty
Samozřejmě byla bouraná, z německa se nebouraná auta nevyplatí tahat. Byla bouchnutá do pravého předního blatníku. Hnutá ale nebyla a ty kryty byli asi popraskané, nechápu proč je tam ten ignor co to přitáhl nedal, já bych je spojil a přenýtoval, lepší opravovaný kryt než žádný. Koupil jsem ji za 170kKč v bazaru. Kupoval jsem ji s velikým ohledem na cenu, takže jsem musel slevit z požadavků. Chtěl jsem civic 1.5VTEC, ale ten pod 200kKč neseženeš. Papírově vypadala Carisma lepší. -
"-- skrytý --" 06.06.03 12:26
« Re: OBDII
Na tak krátké vzdálenosti (pokud se jezdí se studeným motorem) se nižší spotřeby dosáhnout nedá. Pokud od auta očekáváš hodně, proč sis kupoval Carismu s GDI motorem? Obé je totiž recept na problémy - tedy vzhledem k "vysokým" očekáváním. Na tom motoru se totiž bez "firemní podpory" (ze strany MMC) nic doladit nedá! Mně na soukromém voze měnili v záruce skoro všechno - kvůli podstatně nižším výkonovým parametrům, než deklaruje výrobce. Místo standardních tam přišly vždy tuningové díly (těch má Mitsubishi naštěstí velký výběr) a stejně to nebylo moc platné. Základní problém byl prostě v jedné špatně pálící zapalovací svíčce!!! Zato teď mám vážné problémy s adhezí, a to nejen při rozjezdu... Proč u Tvé Charismy chybějí ty kryty pod motorem? Byla snad bouraná. V každém případě je na vrakáči těžko seženeš a nové stojí hodně - celou sadu bych tipoval tak na mininálně 20 tis. Kč. -
petous 06.06.03 09:58
« Re: OBDII
Já od auta očekávám hodně, to by mi asi vyměnili celé auto. škoda, že ho nemám v záruce. Ty vačky a hlavu dávali nové proč? Auto špatně fungovalo nebo to byl tuning? Nutně potřebuji sehnat originální plasty pod motor, netušíš kolik by tak mohli stát, nebo kde sehnat použité? Zatím jezdím jen vzdálenosti do 20km a nejnižší průměrnou spotřebu jsem mněl 5.7l/100. Kdysi, když přišla Carisma GDI na trh, jsem četl v SM nějaký test a tam soutěžili novináži o nejmenší spotřebu a dostávali se běžně s průměrem pod 5. Možná je to tím, že jezdili větší dálky, ale spíš bych potřeboval doladit motor, 150k km je asi už dost. -
"-- skrytý --" 05.06.03 10:54
« Re: OBDII
Jo, přes ten konektor a dokonce stejný tester (jen se na něj nastrčila další krabička se čtečkou karet a do té pak dala karta - předpokládám, že s "mapami") se to přeprogramovávalo. Na displeji se pak objevovalo: "mažu sektor 1, nahrávám sektor 1" atd. až po sektor 8. Celé přeprogramování netrvalo déle jak 10 minut. Ale (jak jsem již napsal) k ničemu... -
petous 05.06.03 09:49
« Re: OBDII
ODBII se netýká vůbec tuningu ale diagnostiky. Je to norma pro diagnostiku z roku 1995 z USA, v Evropě přijatá jako EOBD v roce cca 2001. Japonská a další auta (v podstatě všechna) od roku 1995 mají standardní diagnostický konektor, ke kterému si se, jak níže popisuješ, už připojoval. Diagnostika je normovaná podle norem SAE J1850 a ISO9141, ISO14230, KWP2000. S chiptuningem to může mít společné jen to, že některé pokročilejší jednotky umožňují přeflashovat EEPROM po stejném kabelu, ale to už v normě není... -
"-- skrytý --" 05.06.03 08:46
« Re: OBDII
Na to kašlu, neboť na žádný chiptuning u atmosférického motoru už dávno nevěřím. Věřím totiž jenom praktickým výsledkům. A ty byly v případě mého vlastního vozu (2.4 GDI) po pěti přegramováních ŘJ výrobcem téměř nulové! Navíc mi to dnes jede na chudou směs tak v pěti procentech z celkového času běhu motoru. Inu, tam kde se fláká jeden válec (na to jsem nakonec stejně musel přijít sám) v důsledku špatné funkce zapal. svíčky (rozhodně to však nešlo tzv. "na tři", to by poznal každý, včetně "blbého testeru"), tam už pak nastupuje (a funguje) jen metoda pokusu a omylu... -
"-- skrytý --" 04.06.03 14:03
« Re: Carisma GDI
Nevím, co je OBDII tester. Ten, co jsem s ním jezdil, měl na sobě pouze nápis Mitsubishi s nějakým typovým označením, které si už nepamatuji. Pokud někomu připadá 27 st. před HÚ při běhu na volnoběh jako malý předstih, nechť si ho dále zvýší... Ale vážně: tohle je GDI motor a systém regulace jeho běhu je to, co zatím nedokázal vyvinout a uvést do praxe nikdo jiný, než MMC (ostatní od ní raději koupili licenci). Pustíš k tomu běžného "OBD tunera" a můžeš se s motorem rozloučit!!! Tak hodně štestí při experimentování! -
petous 04.06.03 13:19
« Re: Carisma GDI
Chip tuning se většinou hrabe jen v předstihu, zvýšího a riskuje problémy s klepáním, které by čidlo stejně mělo odregulovat. Tester - předpokládám OBDII tester nebo ne? Mám doma komunikační rozhraní a zdroják v pascalu k jednoduchému OBDII testéru, předpokládám, pokud se miši drží normy, že by to mohlo chodit. -
"-- skrytý --" 04.06.03 13:17
« Re: Carisma GDI
Ještě dodatek: ECU rozhodně není pod rádiem, tipoval bych spíše prostor před závěsy pravých předních dveří nebo pod "falešnou podlahou" u nohou spolujezdce vpředu. Kdybys někdy viděl odkrytovaný originál ECU od Mitsubishi, pak bys pochopil, že žádný chiptuning a la VW (odpájení EEPROM, připájení soklu a nastrčení upraveného chipu) se zde rozhodně nekoná. Jedinou šancí je přehrání SW, ale k tomu se asi nedostaneš. -
"-- skrytý --" 04.06.03 13:11
« Re: Carisma GDI
Jezdil jsem celý víkend s připojeným firemním testerem, který ukazuje řadu veličin, vč. (samozřejmě) předstihu. Čidlo klepání to (opět samozřejmě) má. Kde je u Carismy ECU, to skutečně nevím. Chiptuning je GDI motoru úplná blbost: zvýšení výkonu se dosáhne zrušením "chudé" fáze běhu motoru, kvůli které byl vlastně celý konstruován (stačí odpojit EGR ventil a výsledek je v podstatě stejný, navíc zadarmo!!!). To radši vrazit ušetřené peníze do lepšíhu benzínu - přínos v podobě zvýšení výkonu je opravdu citelný. O jiné příčině "cukání" při jízdě, než o přechodu z jednoho režimu do druhého, skutečně nevím. Svíčkám bych to nepřikládal - na základě osobní zkušenosti garantuji, že zhoršenou funkci některé ze svíček při jízdě nikdo nepozná a nepozná to ani ten firemní tester! Rozdíl je patrný až namontování oněch SK20BR11... -
petous 04.06.03 12:52
« Re: Carisma GDI
No při přechodu bych to pochopil, ale mne to skace i pri vlazeni po rovine kontantni rychlosti. Přijde mi, že to právě dělají ty špatné svíčky. Ochuzuje to směs až se dostane k hranici zapalitelnosti. Nevíš jestli má carisma čidlo klepání? Při tak vysoké kompresi bych ho předpokládal. Jde mi o to, jestli bude mít smysl např. V-Power99+. Bez čidla to těžko využije. Píšeš o předstihu - četl jsi datovou mapu v ECU nebo to máš od techniků? ECU to má kde, předpokládám že pod rádiem, ale jistý si nejsem. Našel jsem na německém webu firmu, která nabízí chiptuning Carismy 1.8GDI na 100kW v přepočtu za 13kKč. -
"-- skrytý --" 04.06.03 10:58
« Re: Denso Iridium
Ty svíčky mají označení SK20BR-11: to "B" tam být musí, jde, nemýlím-li se, o pomocné elektrody! Kápnul jsem na ně tak, že "voják se stará, voják má". Ale teď vážně - mám dobré kontakty přímo s dovozcem v Praze. Je to jediné místo, kde se v rámci celé Evropy dají sehnat!!! Používám je (po předchozích omylech - ne každý je ochoten za tolik peněz experimentovat...) k veškeré spokojenosti ve dvou vozech s motory GDI.