MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 01.10.04 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdové destičky
To irij: Vezmi magnet, prilož ho k originálnímu disku Mitsubishi a pak udělej totéž s diskem třeba od toho Citroenu C5 - okamžitě pochopíš, v čem je rozdíl, a proč neoriginální brzdové destičky "nefungují" na originál Mitsubishi brzdových kotoučích. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdové destičky
Šéf si koupil nového Citroena C5 brake. Už odzačátku má naprosto neuvěřitelně zaprasený kola. Na garančce (to bylo asi po měsíci) mu mimojiné měnili brzdové obložení. Špiní to zvesela dál. Také jsem mu říkal, že to nepovažuju za úplně normální. Ale tady je to zřejmě v pořádku ??? Je tedy pravda, že to brzdí jako ďas.
Když si vzpomenu na mého bývalého Rendla R19 a vezmu s co už museli na tomhle Citroenu v rámci garance opravovat, tak se jen utvrzuju v názoru FRANCOUZE NIKDY!!!! -
« Re: Re: Re: Re: Brzdové destičky
Já teda osobně nekoukám na to, kolik na kterou značku destiček najezdím. Osobně dávám přednost tomu, aby nepískaly a hlavně aby brzdily. Můžu mít destičky na kterých nalítám 40tis, ale brzdí to fakt bídně, nebo destičky které vydrží 15tis, ale bzděj jako čert. -
« Re: Re: Brzdové destičky
Dík.
Teď ještě poznat, jestli kotouče jsou ještě originální nebo už ne...
A prodá mi někdo tady v ČR originál Mitsubishi, nebo to mají jen jejich servisy (a když tak kdo?) Tohle L300 (2,4 benzín 2WD) má stejné destičky jako aspoň některá Pajera, L400 a asi i další modely.
A jinak, cena kolem 1000Kč/sada za neoriginální samotné destičky je asi v pořádku (místní prodejci i třeba v Německu cca 30Euro), kolik by měly asi stát originální? -
"-- skrytý --" 29.09.04 17:07
« Re: Brzdové destičky
S L300 sice žádnou osobní "opravárenskou" zkušenost nemám, ale od momentu, kdy se u vozu zn. Mitsubishi ozve "signalizace", lze obvykle (záleží hlavně na rovnoměrnosti opotřebení desek, neboť "signalizace" je vždy jen na jedné z nich, a to navíc pouze na její jedné straně) ujet ještě mnoho tisíc km. Otázkou zůstává, jak hlubokou rýhu si onen "signalizační plíšek" za tu dobu stačí na brzdovém kotouči vytvořit...
Pokud jde o značku desek, pak záleží především na značce kotoučů: na originální kotouče rozhodně patří originální desky! Např. na Galantu jsem na originálních deskách ujel 120 tis. km, na neoriginálech od "renomované značky" pouze 25 tis. km a ještě jsem odrovnal originál kotouče!!!
Kromě toho se dříve originální desky dodávaly spolu s "veškerým příslušenstvím" (různé plíšky, vodítka, ocelové vložky...), dnes se to sice musí kupovat zvlášť (vřele doporučuji), ale v případě nouze a zachovalosti původního "příslušenství" lze použít i to. Problém neoriginálních desek pak spočívá v tom, že toto "příslušenství" na ně často vůbec nepasuje a bez něho to sice funguje, ale dost blbě...
PS: V každém případě doporučuji všechna místa vzájemného dotyku dílů brzd (pohyblivých vůči sobě) promazat měděnou vazelínou. Kdyby to každý dělal před zimou a po zimě, ušetřil by si množství nákladů spojených s opravami zbytečně předčasně opotřebovaných součástí brzd! -
« Brzdové destičky
Dotazy: Kolik zbývá z destiček v momentě, kdy se ozve signalizace opotřebení (na L300) - dá se bezpečně ujet ještě třeba 500km?
A kde koupit nové - bude mi to pro jistotu měnit zkušený mechanik, ale protože Mitsubishi běžně nedělá, neví jistě, jakého dodavatele? Je potřeba se některé značce vyhnout nebo rovnou použít originál, stůj co stůj? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka
Tak jsem se vrátil od jednoho kamaráda, co má doma takovou malou dílničku (teda spíš garáž). Ležel mu tam kanystr s minerálním Mogulem 80W90 GL4. Tak jsme ho tam už spíš ze srandy nalili. Zezačátku to bylo stejný jako předtím, ale asi po 5min jízdy to řadí naprosto nádherně. Dokonce i dvojka si "nechrochtne". Jenom na při vyšší rychlosti to má takovej divnej zvuk. Jelikož mám laděný výfuk, tak to není až tak moc slyšet. Takže skusím sehnat nějaký řidší, aby to řadilo slušně i za studena. Vivat Mogul (celá oprava 200Kč i s prací). -
"-- skrytý --" 27.09.04 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka
No a co? Honda také u řady svých mechanických převodovek používá motorový olej, a to nejde o "společnou náplň motor/převodovka", jako měly svého času některé francouzské vozy. To ale ještě přece neznamená, že mohu použít do převodovky vždy bez obav motorový olej, obzvláště tehdy, když výrobce zcela jasně předepisuje olej převodový, což má ostatně svou logiku. Naopak motorový olej do převodovky alespoň já osobně považuji za spíše výjimečný případ... -
"-- skrytý --" 27.09.04 09:48
« Re: Re: Re: Převodovka
Ještě dodatek: Otázku převodových olejů jsem řešil shodou okolností u dvou vozů Mitsubishi zhruba ve stejném období. V obou případech šlo o první výměnu někdy kolem 70 tis. km. V obou případech to řešil značkový servis (ale dva různé). V obou případech to přestalo řadit. V obou případech jsem se "zhruba strefil" až napotřetí: v jednom se osvědčil onen 75W-80 pro francouzské vozy (ale po ohřátí je hlučnější uložení předlohové hřídele, což může být opotřebovaností ústrojí - auto jezdí výhradně po městě); ve druhém český hypoidní (požadavek výrobce vozu) plně syntetický Gyrol 75W-90 GL2 až GL5 (za studena řadí hůř, obzvláště dvojku, ale rychle se to upraví po pár stech ujetých metrech). O tom, že lze použít i ATF, jsem se dozvěděl až následně, ale už jsem neměl sílu (a rovněž se mi nechtělo vynakládat další finanční prostředky - ty "pokusy" byly totiž dost drahé).
Při této příležitosti jsem si rovněž v praxi ověřil, že "není 75W-90 jako 75W-90": např. na můj dříve (už 10 let let, byť v ČR ho prodávají jako "novinku" teprve od loňska) mnohokrát osvědčený olej podle hesla "rána jistoty" (hypoidní Castrol G728 75W-90) to neřadilo vůbec... -
« Re: Převodovka
Tak jsem znova zjišťoval, co mě to vlastně nalili do tý převodovky. Prý tam je polosyntetika 75W90. To co jsem psal předtím, jsem si asi jen blbě přečet, když to tam lili. Jsou to opravdu starý kamarádi a nemají důvod si vymýšlet. Tak teď jsem z toho jelen. Pokud je tam opravdu ten 75W90 tak je na tu převodovku asi moc hustej. Auto má nalítáno 170tis. Prý se to stává, že po výměně to začne takhle blbnout. Až do čtyřky tam přesně od tý doby co to vyměnili nejdou pořádně kvalty. Tak nevím, mám skusit něco řidšího? -
« Quo vadis ...
Předchozí kauza hydroštelů mne jen utvrzuje v pocitu, že něco v tomhle zřízení asi nebude úplně v pořádku. Byť má kauza dobrý konec :-O (zatím).
Chci říci, že dneska je velký problém najít řemeslníka (ať už jde o instalatéra, zedníka, automechanika...atd.. zkrátka "odborníka"), aby mohl být člověk s jeho prací za danou sumu peněz opravdu spokojen.
Všeobecně lze říci, že najít někoho, kdo fundovaně poradí s nějakým problémem, pak to odborně provede a za rozumnou sumu peněz mně "uspokojí" je ono bájné hledání jehly v kupce sena. Dneska je všude plno soukromých firem, jenže aby se uživily, zaplatily všechno státní rozhazování a ještě se rozvíjely, to znamená většinou:
a) dát minimum peněz dělníkům. Kdyžtak přijde jinej. Taky že se to pak střídá, nikdo vlastně nemá žádné zkušenosti a když jeden, tak ten už toho má moc a musí řešit i plno jiných administrativních blbostí, protože nováčky do toho nemůžou pustit.
b) živí se nejraději zakázkami firem, tedy například autoservis je nejradši, když mu tam firma hází auto po pár měsících na garančky, oni rutinně provedou postupy a vyinkasují penízky. Pokud je "problém", mění se až do blba a zákazník platí a platí, stejně tam jsou taky jen zaměstnanci, kteří tomu nerozumí a nemají čas se zabývat takovýma blbostma.
atd. atd.
Jediným rozumným receptem bývá "starý dobrý známý", takže "melouchář" jak za socialismu, který se živí jinak, ale pro přivýdělek ještě dělá něco bokem. Cena bývá mnohem lepší, preciznost provedení často vyšší. Problém zase bývá s vybavením, které nemají, takže to má taky svoje limity.
Prostě "ach jo", kam to směřujem... -
"-- skrytý --" 23.09.04 16:23
« Re: Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
To foxx: (cit.) "Navíc mi řekli, že cvrlikání hydroštelů ničemu nevadí a motor s tím může jezdit aniž by mu to jakkoliv vadilo."
- To dotycni mechanici zrejme jeste nikdy nevideli doslova roztemovany konec ventilu pote, co se dlouho jezdilo s nefunkcnim hydrostelem: vypada to jako hodne pouzivany majzlik (tam, kde se na nej tluce kladivem), ventil je o to kratsi, takze ani vymena hydrostelu uz nepomuze, jelikoz nedokaze vymezit podstatne zvetsenou vuli, ventil nejde vytahnout (samozrejme po demontazi hlavy motoru), nebot jeho roztemovany konec je tlustsi, nez dira ve voditku, a nezbyva nez ho drsne uriznout, coz je vzhledem ke kvalite a zuslechteni pouziteho materialu rovnez velky problem. Proste si v tom servisu vymysleji nesmysly! -
« Re: Hydraulická zdvihátka ventilů
Tak dnes naposledy, jen tak pro informaci. Můj pesimismus a obecně nedůvěra v autoservisy se prohloubila. Po zavolání do Děčína mi slíbili, že se ozve šéf. Neozval se. Znovu jsem zavolal, vše zopakoval (potvrdily, že hydroštely nemám) a objednal se. Auto jsem jim odvezl a týž den odpoledne mi volají, že motor rozdělali a ejhle - hydroštely tam jsou. Ale, že stačí je vyčistit, případný poškozený vyměnit. Navíc mi řekli, že cvrlikání hydroštelů ničemu nevadí a motor s tím může jezdit aniž by mu to jakkoliv vadilo. A taky, že mi v motoru chybí litr oleje a možná proto to cvrlikání. (Olej jsem před měsícem měnil a den před odvezením do Děčína kontroloval, byl naprosto v pořádku.) Při představě, že mi naúčtují výměnu všech hydroštelů a vykašlou se na ně jsem souhlasil s jejich vyčištěním.
Závěr : Auto už mám, z motoru se žádný cvrlikání neozývá, tak doufám, že to tak vydrží. Jestli ne nastane výměna hydroštelů. Třeba jsem zbytečně pesimistickej a v servisu udělali vše co bylo pro danou věc nejlepší a já budu spokojenej do smrti nejdelší. Amen.