MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 18.06.03 17:35
« Re: EGR
EGR je umístěn hluboko pod hrdlem příruby sání (pod škrticí klapkou), tedy s max. omezeným přístupem. Konektor směřuje nahoru a vede k němu min. 8 drátů. Pokud máš stejné provedení Carismy, jako já, pak není třeba se mořit s odpojováním konektoru přímo na tělese samotného EGR, ale stačí rozpojit "mezikonektor": je to ten nejvýše položený "štekr" nad tělesem škrticí klapky těsně pod pravým horním rohem (při pohledu zepředu) plastového krytu motoru (nutno ho tak jako tak odmontovat). Spodní část konektoru se svazkem vodičů vedoucích ke "škekru" na tělese EGR ventilu je fixována na kovovém držáčku, u horní části pak prstem uvolníš pojistku a konektor rozpojíš (stačí ho povytáhnout tak, aby se kontakty uvnitř vzájemně nedotýkaly, ale aby současně do spodní části "nepadalo svinstvo"). Neboj, elektronika nic nepozná, jen to přestane při zapnutí zapalování cvakat a trichu se zvýší volnoběh, zvláště u studeného motoru (déle trvá, než "spadne"). Tak hodně zdaru a dej vědět výsledek! -
"-- skrytý --" 17.06.03 09:12
« Re: Rádio konektor v Carismě
Jak je to s připojením rádia, to opravdu netuším. Mám tam Grundiga z výroby, tedy ISO konektory "sedí". Jsem si ovšem téměř jist, že Carisma se standardní anténou ve "sloupku A" zesilovač nemá. Jeden ze zadních repráků (u GDI byly základním vybavením i vozu dodaného bez rádia) mi při poslechu ČR Radiožurnálu na dlouhých vlnách výrazně chrčí, v pásmu FM je to OK (jiné spektrum reprodukovaných frekvencí). "Originál" repro stejně nestojí za moc, ovšem jejich výměna za jiné vyžaduje pohrát si s výběrem a přizpůsobením (nejen uchycení, ale i "ozvučnice") standardizovaného ekvivalentu.
PS: U mého vlastního auta byly repro to první, co jsem vyměnil. Zapojení rádia (ovládá se přes něj PP) je úplně jiné (a la Japon + rozvod CAN-BUS). Není ten poslední neznámý vodič "osvětlením autorádia" po zapnutí světel? -
petous 17.06.03 07:01
« Rádio konektor v Carismě
Včera jsem koupil rádio s MP3. Ten předchozí majitel v carismně vybral zadní repro (předpokládám, že tam byli už v základu, rozteč děr 12cmx12cm, asi budou drahý). Nechal mi tam jeden ISO konektor na repro, ten druhý ISO A na napájení už né, jen koukali dráty. Všechny jsem omněřil, akorát mi neštimuje zelený, má carisma zesík pro anténu ? nebo co. Našel jsem kostru, +12V stálých (memory) a +12V zapnuto po zapalování. Ten jeden co mi zbývá bych potřeboval rozluštit, naměřil jsem jen nízký odpor proti kostře. -
"-- skrytý --" 14.06.03 13:30
« Re: EGR
Ad "trubička na sacím potrubí": jedná se o odvětrání klikové skříně ze strany krytu vačkového hřídele sacích ventilů přímo do sacích kanálů. Odvětrání ze strany víka vačkového hřídele výfukových ventilů ústí do gumového vlnovce před škrticí klapku. -
"-- skrytý --" 13.06.03 09:29
« Re: Kryty
To 177: Celé se mi to nějak nezdá. Onehdy jsem byl u Mitsubishi v Brně a maník sháněl pouze tu jednu část krytování pod motorem (ty kryty jsou tam, nemýlím-se, minimálně tři), který si urval při přejezdu přes obrubník. Chtěli po něm nějakých 8 tis. Kč! Tak nekoupil... S tím "svislákem" na rameni je to pravda: mění se celé rameno. Jen mne překvapuje ona nízká životnost: v mém bezprostředním okolí už byly Mitsubišky s hodně před 250 tis. km "na hrbu" a právě svisláky nebylo třeba měnit. Faktem ovšem zůstává, že to nebyly Charismy "made in Europe". Přehrávání SW stejnou verzí je úplná zhovadilost. Moje doporučení: koupit kryt pod moptorem a pryč od nich (tedy z děčínského zastoupení Mitsubishi)! -
petous 13.06.03 08:17
« Kryty
Vcera jsem byl u misivbusi v Decine, plastovy kryt pod motor stoji 1400,-Kc, coz mne prijemne prekvapilo, cekal jsem mnohem vic. Predni spodni cep misi nedodavaj, jen cele rameno, ale je samostatne vymenny a lze tam udajne napasovat z jineho typu auta (zajimalo by mne jakeho). O prehravani sw v ECU tvrdi servisak, ze prehravaji sw stejnou verzi, ne novou, nechapu jaky to ma potom smysl (jestli dokonalejsi smazani autoadaptivni pameti nebo co). -
petous 12.06.03 13:44
« KN filtr
Ja mnel KN v Civicu od nas z mototechny, ale uz je nechtej prodavat, udajne kvuli nespolehlivosti dodavek do cech. Takze ho asi objednam. Jinak o V-Power99+ jsem cetl, ze je synteticky a dovazeny z ciziny, ale 95ku delaji v Ceske Rafinerske v Litvinove, to vim na 100%. Je to obyc. benzin jen napajcovany aditivem. Benziny aditivuje dneska kde kdo. -
"-- skrytý --" 12.06.03 13:37
« Re: Reset ECU
Pokud jsi neodpojoval akumulator, snimac polohy skrtici klapky nebo vahu vzduchu, pak neni treba delat reset. Kdyz ano, pak vycistit skrtici klapku a prostor kolem ni, zapnout zapalovani (samozrejme nestartovat!!!), odpojit minus pul akumulatoru, pockat cca 30 sekund, pripojit minus pol, vypnout zapalovani, dotahnout svorku na aku a muze se startovat. Pri prvni startovani je dobre po zapnuti zapalovani pockat pred pouzitim starteru tak 10 sec., aby si EGR ventil stacil "odklepat necistoty". KN filtry posila na dobirku firma Riegger v Praze na Proseku. Trebaze jsem u nich objednaval (a byl max. spokojen, tedz hlavne s tim KN filtrem), link ted nejak nemohu najit. Proto rana jistoty: (opet) shop na www.tuning.cz (maji totez za stejnou cenu nebo dokonce o neco levnejsi nez Riegger). -
"-- skrytý --" 12.06.03 13:27
« Re: V-Power99+
Jezdim na rakousky Shell Optimax 99 oktanu a bez siry. V mem pripade (u obou GDI motoru, s nimiz jezdim) je rozdil opravdu citelny. V tom sani neni ani tak karbon, jako spis jakesi "mastne saze". Prave to, ze jsou mastne, zpusobuje jejich vyrazne usazovani (ty ventily nesly v podstate bez prebrouseni vycistit, tak je radeji rovnou vsechny vymenili...). V pripade pouzivani paliva bez siry se "vazkost" usazenin silne snizuje (uz tak nelepi) a tim se dosahuje "samocisticiho efektu" - samozrejme v ramci urcitych mezi, danych konstrukci s pouzitim EGR ventilu.