MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
« Olej pro Space Wagon
K autu jsem dostal knížku, ve které jsou uvedené rozsahy venkovních teplot pro jednotlivé oleje. Podle servisní dokumentace by v mém autě měl být olej 5W-40. Podle tabulky je však doporučen pouze do teploty cca 25°C. Pro teploty do 40°C jsou tam uvedené oleje 5W-50 nebo 10W-40. Co vy na to? Taky bych rád věděl, jak je možné zjistit, jestli je dostatek oleje v převodovce a diferáku - nebo ve všech dalších zařízeních (4x4). -
"-- skrytý --" 18.08.03 09:33
« Re: Mitsubishi Space Runner
Ještě dodatek: Space Runner byl primárně řešen jako auto pro dva "aktivní jedince", což třeba chápat tak, že zadní sedadla budou využívána spíše výjimečně, zato se hodí velký kufr po jejich složení: dokonce se prodával speciální držák na upevnění dvou horských kol k podlaze vozu v zavazadlovém prostoru. Možná proto se tam dávala pouze 1.8 (přesněji 1834 ccm). -
"-- skrytý --" 17.08.03 20:26
« Re: Mitsubishi Space Runner
Pro tento vůz platí to samé, co pro Space Wagon s dvoulitrem níže. Podvozek stejný, převodové ústrojí stejné, motor (téměř) stejný (myslím, že nemá vyvažovací hřídel), karoserie podobná (kratší, pouze jedny dveře pro druhou řadu sedadel, zato posuvné), interiér (opět téměř) stejný (vpředu totéž, vzadu pouze jednoduchá lavice, žádná třetí řada sedadel, menší kufr) atd. Jel jsem s tím někdy v r. 1995 v rámci předváděčky (v té době jsem již vlastnil Space Wagon): o dost horší motor ve srovnání s dvoulitrem (hlučnost, zátah ve všech režimech otáček), horší dynamika (a to nehledě na nižší celkovou hmotnost vozu), na druhou stranu méně houpání zadní části karoserie (díky kratšímu převisu a tudíž i lehčímu zadku), ale při stejných jízdních vlastnostech (možná subjektivní vjem kvůli o dost tupějšímu motoru). -
« Mitsubishi Space Runner
Pánové a dámy. koupil jsem vůz Mitsubishi Spacce Runner 1.8 90kw r.v.1992 uveden do provozu 1994 a uvítal bych jakékoliv informace o tomto voze anebo motoru. Zatím jsem zjistil : servisní intervaly 15000km, olej asi polo 10w40pro jistotu, spotřeba kolem 7l- motýlí noha, mám najeto cca 140 000 km, kotouče již nejsou původní ani rozvoďák asi při 90 000 km výměna. predem dekuji. -
"-- skrytý --" 08.08.03 11:07
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
Rozvodak (tedy ten velky na vacku i ten maly na vyvazovaci hridel + samozrejme obe napinaci kladky) se meni kazdych 90 - 100 tis. km nebo po 6 letech. Doporuceni menit olej po 7500 km vychazi z praktickych zkusenosti vyrobce: obzvlaste verze 4x4 dostavaji casto hodne na * - nezapominejme, ze tahle auta jezdi ve velkem poctu v klimaticky obtiznych podminkach Asie, Afriky (nikdy jsem nejel v aute s vykonnejsi klimou, nez mel muj stary Space Wagon)ci naopak Severni Ameriky, kde v zime klesaji teploty hluboko pod minus 20 (to auto i vyborne topilo, vcetne rychleho nabehu ucinku po nastartovani - v zime po ujeti cca 300 metru uz sel teply vzduch). Moje zkusenost: pouzivat lacinejsi olej, ale menit ho casteji - v nasich klimatickych podminkach povazuji osobne za nejvyhodnejsi interval 10 tis. km, samozrejme v pripade, ze vyuzivam dynamiky vozu na maximum. Jinak bych se nebal "povinneho" intervalu 15 tis. km, ale pak bych zase motoru dopral lepsi olej. -
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
Kdy je nutné vyměnit rozvodový řemen? Teď má najeto cca 150 000 km a prej už se to jednou dělalo. V servisní knížce jsou opravy jenom do 150 000 km. Také je tam napsáno něco takového, že je doporučeno měnit olej každých 7 500 km - je to skutečně nutné? -
"-- skrytý --" 07.08.03 17:30
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
Ještě doplněk: Jediný problém s páčkami u Mitsubishi jsem měl svého času s tou pravou u Galanta, kde na ní kromě ovládání předních stěračů a ostřikovače (včetně cyklovače zabudovaného uvnitř hlavice páčky!) bylo kompletní ovládní tempomatu!!! Při snaze pustit stěrače na cyklovač nabo na 1. (pomalou) rychlost se mi čas od času stávalo, že těžká páčka "spadla" o jedno až dvě přecvaknutí níže, než jsem chtěl, tedy např. rovnou do polohy nejvyšší rychlosti stírání. -
"-- skrytý --" 07.08.03 17:23
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
A co takhle skříplá/zalomená/ucpaná hadička ostřikovače (nebo nějaký "hnůj" v nádobce)? Tím bych se zabýval spíše než vymýšlením trysek na stěrače. Sám jsem to svého času chtěl takhle řešit na jednom ze svých služebních vozů s využitím "rádoby tuningového" dílu ("nacvakávacích" trysek na stěračích) a nikdy se mi to nepodařilo dotáhnout do stavu, který by byl lepší, než ono původní řešení s tryskami na kapotě... Pokud jde o objem nádobky ostřikovače, je sice menší, než je zvykem např. u německých vozů (tam je 5 litrů asi standard), ale rozhodně je to o dost více, než pouhý 1 litr. Pokud si pamatuji, mně se tam vešlo něco kolem 3 litrů, ale připouštím, že u verze 4x4 to může být jinak (to asi podle umístění nádobky - já ji měl vlevo vedle chladiče při pohledu zepředu do motorového prostoru). S těmi blinkry (resp. páčkou) je to nějaké divné - mně to u všech předchozích Mitsubishi fungovalo vždy tak, jak popisuješ, že by sis přál. Výjimkou je snad pouze Charisma (páčky sice vypadají stejně jako u japonských verzí, ale jsou "made in Europe"), kde jsou ovládací síly o dost větší, ale ve všech případech, tedy vůči sobě vyrovnané. -
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
Chápu princip posilovače, jen jsem konstatoval, že je to nezvyk po přechodu z auta bez posilovače (Polo), které vyžaduje přeci jenom menší sílu na otočení volantu (při vyšší rychlosti).
Překvapen jsem byl z toho, jak pracuje ostřikování předního skla, protože kapalina z ostřikovačů teče jenom slabým proudkem, takže když fouká boční vítr , nedostřiknou na sklo. Také nádobka na kapalinu je poněkud menší, než je zvykem (odhadem tak cca 1 litr). Musím se kouknout, jestli jsou k sehnání trysky, které se nainstalují přímo na ramínka stěračů a pak stříkají kapalinu přímo před stěrače.
No spíše bych řek, že jde o zvyk z Pola, ale síla potřebná na zapnutí světel je daleko menší, než síla na zapnutí blinkrů, takže je to velice jednoduché ... Také jsem byl zvyklej na to, že když potřebuju zapnout blinkr pouze na chvilinku tak ho podržím v poloze kdy už bliká, ale páčka ještě nezaskočí, takže po uvolnění se vrátí zpět. Zde mi to nějak nejde, neboť páčka se zajistí ve stejné chvíli, kdy blinkr začne blikat.
To mlácení není nijak výrazné, jde to také zcela bez něj, zatím to asi nebudu nijak řešit. -
"-- skrytý --" 04.08.03 15:02
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
Účinek posilovače řízení je závislý na rychlosti jízdy (nepřímá úměra). Trysky ostřikovače nutno seřídit co nejvýše k hornímu okraji čelního skla - při rychlé jízdě sráží proud vzduchu kapalinu z trysek příliš nízko. Se špatnou ovladatelností zadního stěrače (i ostřikovače) naprosto souhlasím, naštěstí je tam cyklovač, byť nenastavitelný. Spínač světel na páčce blikače má naprostá většina japonských vozů, chce to odnaučit se při použití blinkrů otáčet hlavicí páčky (asi zlozvyk ze Škody 1000MB - nic ve zlém...). A co to mlácení při ostrém rozjezdu? -
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
Tak jsem ho vzal. Je to docela nářez. Vadí mi ale ovládání světel na páčce směrovek. Při vyhazování směrovek se mi daří přepínat světla na obrysovky. Zadní stěrač je taky dost blbě ovladatelný (má samostatní spínač na přístrojovce). Ostřikování předního skla taky za moc nestojí. Třetí řada sedadel nešla po zvednutí z podlahy zajistit, ale vyřešil jsem to zřezáním gumové opěrky, která bránila zapadnutí západky - původní majitel zřejmě tyto sedadla vůbec nepoužil, tak ta guma stvrdla a nedovolila přitlačit jazýček západky na správné místo. Taky jsem tak trochu překvapen z posilovače řízení. Dosud jsem měl možnost řídit pouze auta bez posilovače. Při parkování je vše O. K., ale při normální jízdě se mi zdá, že řízení jde poněkud více ztuha, než jsem byl zvyklej. -
"-- skrytý --" 28.07.03 15:50
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
To by ses divil, co to udělá s agregátem, když tomu pořádně šlápneš na krk a pustíš spojku (nejen při rozjíždění, ale i při razantním přeřazování pod zatížením). V mém případě činí podélný posun v zadní části výfukového potrubí téměř 5 cm (měřeno od jednoho extrému při razantním rozjezdu k druhému extrému při brzdění motorem)! A to je vpředu na výfukovém potrubí "kompenzační vlnovec" (nedávno měněn), který část výkyvů pohltí... PS: Sám se zabývej maximálně tím výfukem, ostatní by měl osobně posoudit někdo, kdo má zkušenosti konkrétně s Mitsubishi - to "konkrétně s Mitsubishi" zdůrazňuji! -
« help
Mám rozbité pravé zadní (poslední) okno u lanceru combi r.v.95. Podle Autoskla není šance sehnat takovou věc jinak než originál Mitsubishi za děsně velké peníze. Nemáte někdo lepší nápad??? Resp. nevíte o nějakém vrakáči nebo vraku, kde by tohle bylo k dispozici? Díky moc za každou pomoc! -
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
Taky jsem typoval na kardan, ale nevím, jak je to tam udělané, jestli tam vůbec může opotřebením dojít ke zvětšení vůle a pak dělat tyhle zvuky. Něco podobného jsem zaslechl při starém žigulovi. Ten zvuk se ozve jenom při prudším puštění spojky při rozběhu nebo také při přeřazování rychlostí, tak se mi nezdá, že by to mohlo být výfukem. Co se s tím dá dělat, když to je kardanem? -
"-- skrytý --" 25.07.03 16:10
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
S verzi 4x4 osobni zkusenost nemam. Ale hledal bych napred, zda se vyfukovy trakt pri rozjezdu nekde nedre o casti podvozku (cely agregat se ve svem ulozeni pomerne vyrazne hybe, nejvice pak prave pri razantnim rozjezdu). Zadni naprava tzv. lyroveho typu je velmi robustni a nevim o zadnych slabych mistech. Takze pokud to neni vyfuk, sel bych po systemu pohonu zadni napravy, resp. kardanu k zadni rozvodovce. -
"-- skrytý --" 24.07.03 16:39
« Re: Mitsubishi Space Wagon 95
Zkušenosti mám vlastní a jen ty nejlepší! Pokud je v pořádku (nebouraný, nezbastlený atd.) a za dobrou cenu, pak určitě koupit. PS: Měl jsem tehdy totéž stejného ročníku, ale jen 2WD. Nyní mám nový model Space Wagonu 2,4 GDI. Kdybych si dnes mohl vybrat mezi starým novým modelem a starý model by byl ke koupi jako nové auto, určitě bych se k němu vrátil...