MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
petous 13.10.03 09:55
« Re: Ad převodovka
add. vibrace: pokud nemáš diesel, tak na vibrace zapomeň, nehledě na to, že u krátké řadičky jsou vybrace nepatrné a motory hond obecně nemají k vibracím sklon a i kdyby měli, tak jsou uchyceny dost tuhými silentbloky, takže by se klepalo celé auto. Nový kivík má taky řazení lanovody, ale podstatně kratší a přesnější než carisma a nevyžaduje "dvě doby".Řazení v carismě mi silně připomíná Yarise (alespoň že nemá šedivou koncovku a koženku). -
"-- skrytý --" 10.10.03 09:13
« Re: Ad převodovka
To petous: Pokud Ti jde o "pevnost" řazení (já to nazývám "tuhostí"), pak holt nesmíš jít do auta, které má přenos sil od řad. páky na ovládání převodovky řešen bowdeny (u Mitsubishi obvyklé řešení už zhruba od r.v. 1988). Ona Honda Civic má, pokud se nemýlím, klasickou řad. tyč. Umožňuje to sice nastavit pocit z ovládání převodovky tzv. "na tvrdo", na druhé straně se Ti vibrace a pohyby agregátu v jeho pružném uložení přenášejí do řad. páky (to mě dost se.., zj. tehdy, když mi řadička při změně režimu motoru tzv. "utíká pod rukou"). Ano, souhlasím s tím, že u převodovek Mitsubishi nelze řadit extrémně rychle, ale to bych se už opakoval (viz můj předchozí příspěvek). Na druhé straně, ukaž mi převodovku, která snese zařazení jedničky i v rychlostech nad 50 km/h bez meziplynu! PS: Pokud máš nějaké potíže rádoby s "kulisou řazení", pak věz, že předchozí majitel Tvého vozu řadil přesně tak, jak se Mitsubishi nemá (opět ohraná písnička a už mne nějak přestává bavit se k tomu stále znovu a znovu vracet). V každém případě se připrav na brzkou opravu uložení řadicího ústrojí v převodovce... -
petous 10.10.03 06:39
« Re: Ad převodovka
Olejem můžeš ovlivnit funkci synchronizace, ale těžko kulisu a plastové provedení řadícího mechanismu pod fofr klackem olej taky nezpevní.
add. olej: do civiců se dává motorový olej 10W30 nebo 10W40 do převodovky. Japonci si prostě na evropský PP90H moc nepotrpí. -
"-- skrytý --" 08.10.03 09:47
« Re: Ad převodovka
Porovnávejte, až tam budete mít právě a jen ten olej, co tam patří (v Evropě se bohužel nedá sehnat), takže prosím o porovnávaní výhradně za stavu "olej z výroby", tj. do první - obvykle nekompetentní - výměny. Pak si zkuste při stylu jízdy tzv. na doraz přeřadit "evropským způsobem" (úderem kladiva to tam narvu během zlomku vteřiny...) a následně při tomtéž stylu řadit "na dvě doby". Možná zjistíte, že právě onu prodlevu při řazení "na dvě doby" potřebuje ŘJ, aby stačila změnit nastavení zapalování a vstřikování ve prospěch točivého momentu v nižších otáčkách. Ujišťuji všechny pochybovače, že "evropský styl" řazení, který potřebuje většina evropkých vozů při rychlé jízdě, aby jejich motory "neztratily otáčky", je právě v případě Mitsubishi kontraproduktivní: řazením "na dvě doby" totiž získáte mnohem větší zátah motoru odspodu po přeřazení na vyšší kvalt, než když se budete snažit za cenu co nejrychlejšího přeřazení "neztratit otáčky" (samozřejmě abstrahuji od extrémního případu, kdy řadím, aniž bych jakkoli ubral plyn). Kdo s autem trochu cítí, tak to pozná, resp. mu to dá cit. -
« ?
Teda lidi - co to slyšim? Buď sem světlá výjimka a nebo blbnu. Kromě jinajch aut už sem vystřídal 3 Mitsubishi - Lancer Combi r.v.86, Galant r.v.89 a Galant r.v.91 a právě to co sem si na nich nemoh vynachválit byly převodovky....jezdil sem se spoustou Evropskejch aut a Mitsubishacká převodovka u mě nenašla konkurenci.
Howzeeg
PS: Vzkazuju všem šmejdum, co si myslí, že znáček Mitsubishi de urvat tak, že ho vypáčíte za jeden diamant, že sou na omylu. Ten diamant jim zůstane v ruce a když kupujete už pátej novej znáček tak to docela štve. Nechápu taky lidi, který když vidí auto už jen se dvěma diamantama, proč se snaží urvat i tak už dost zničenej a doslova dvou-třetinovej znáček. Prosim Vás....jestli opravdu tak toužíte po jednom diamantu - sežeňte si ještě dva kamarády, složte se na znáček a rozdělte si ho.....ušetříte mi tim nervy i peníze....mockrát děkuju..... -
« Servis
Dosavadní výsledky jasného zadání pro servisy Mitsubishi- Carisma GDI r.v.98 - servis v 90 000 bez zjevných závad a požadavků na konkrétní opravu- včetně výměny rozvodů bych zhodnotil slovem KATASTROFA... Nepředpokládali bychom nějaké velké rozdíly v cenách originálních dílů (plus minus deset,dvacet procent) nicméně vyčíslení jednotlivých položek a hodin práce je opravdu velmi deprimující...většinou i finančně.Po vyhodnocení zveřejníme v tabulkové formě na [odkaz] snad v průběhu víkendu... -
petous 03.10.03 08:45
« Re: Řadit na tz. + servis
Já mám zkušenost jen s Hodou, tam orig. řemen na civica stojí cca 1500,-Kč, neoriginál anglický značky Gates jsem koupil za 790,-, práce v servisu značkovém fi. Honda BEK z Ústí nad Labem cca 3 hodiny (3*350Kč). Takže mi nějak unikají kalkulace 10-40tisíc, to chtěli za generálku, ne? -
« Re: Řadit na tz. + servis
Díly tam lze dát neoriginální, toho bych se nebál,řemeny a kladky dělá několik firem na světě ve špičkové kvalitě a dodávají to stejně i automobilkám akorát v jiných krabičkách s potiskem Genuine Spare Parts:-))))(Valeo,ConTech,SKF...)
Jde spíš o praxi,nevím jak u jiných Micin ale u Carismy GDI je k agregátu a zejména k rozvodům tak blbej přístup, že bych doporučoval (doporučoval!!!) aby to dělali někde, kde s tím maj zkušenost.
To, že Franta v garáži vyměnil řemen na Tipu, kde motor vypadá jako z kafemlejnku neznamená, že to dokáže na Micině.
S Karlovou anabází se značkovými servisy Mitsubishi se můžete seznamovat na webu [odkaz]
kde jsou samozřejmě vítány jakékoliv příspěvky týkající se (nejen) vozů Mitsubishi...
Mimochodem: prozatímní REKORD v sumě za prohlídku 90 000 km včetně rozvodů drží (zatím) nejmenovaný pražský servis Mitsubishi:
35-40 000 korun a auto přistavit na 2 dny...
Bez komentáře.Zatím... -
« Re: Řadit na tz. + servis
To: Kájík. Je to asi všude stejné - značkové servisy nabízí většinou z placu značkové díly a někdy jsou to pekelné částky. Někdy ovšem taky nesrovnatelná kvalita oproti tzv. prvovýrobcům, kteří ovšem nejsou výrobci pro všechny :-) Loni jsem měnil řemen v "neznačkovém" servisu, dali mi tam ContiTech nebo tak nějak a myslím, že to nebylo i s prací dražší než 5k. Olej například u nás v Kodecaru nabízel zásadně Shell, takže když jsem si před pár lety nechal dát plnou syntetiku, uváděná cena 400 Kč sedí, ale za litr... :-) -
« Dvoudobé řazení
Nazdar všichni příznivci "Myšáků". Zaujala mne ta poznámka o řazení na dvě doby.
Mám Lancer '93 (tacho 155k) a taky řadím na dvě doby, protože jinak to kapku chrupe. Doteď jsem si myslel, že to je spíš tím, že je to starší kousek a taky tím, že to má zřejmě najeto ve Vídni. Na radu v servisu jsem nechával měnit spojku, což trochu pomohlo. Ovšem zřejmě kvůli vyššímu dřívějšímu používání a možná taky proto, že to dost dlouho jezdilo s již měkkou spojkou (která nevystavovala dost dobře), tak už to asi nikdy nebude úplně super řazení. Navíc někdy se mi stane, že nejde zařadit jednička, musím znovu pustit spojku, kolečka se trochu pootočí a už to jde :-)
No, vidím to tak, že až budou nějaké $, tak bude potřeba inovovat. Ale vcelku jsem s myšákem dost spokojen... :-)
-
« Re: Řadit na tz. + servis
Díky za podrobné a stručné vysvětlení,tohle jsem chtěl přesně vědet. Ještě jedna prosba, nevíš, kde v Praze nebo v Libereckém kraji je slušný servis. Už jsem volal do všech servisů Mitsubishi a málem mě to seklo, chtějí ode mě nevídanou částku od 15tis. a výše za výměnu rozvodového řemenu včetně napínací a vodící kladky + oleje s filtrem. Před týdnem jsem koupil Carismu 1.8 GDI LX s r.v. 98 (najeto 89.000km). -
"-- skrytý --" 01.10.03 16:52
« Re: Řadit na tz.
Řadit můžeš prakticky z kteréhokoli kvaltu na jakýkoli, pokud to tedy provozní podmínky umožňují: je totiž dost hloupé např. vytočit naplno čtyřku a pak tam vrazit trojku (viděl jsem, když tímto způsobem "přetočený motor" opravovali). Převodovky Mitsubishi si totiž v tomhle ohledu dají dost líbit, ale pak to bohužel často končí havárií motoru. Mně se dokonce jednou podařilo zařadit v 80 km/h "za jedna", naštěstí jsem si to uvědomil dříve, než jsem pustil spojku. Co se týče dojezdu "s vyndaným kvaltem", tak to se už dávno nedělá: jednak při tzv. "nuceném volnoběhu" (mám zařazeno, ale nedotýkám se plynového pedálu, tj. brzdím motorem) nejde do motoru žádné palivo (ŘJ "odstaví" vstřikovací ventily), jednak tím předejdu tomu, že v případě "chcípnutí" motoru mi přestane fungovat např. posilovač řízení či posilovač brzd. Jestliže dojíždím s vyndaným kvaltem, do motoru jde alespoň tolik paliva, kolik je třeba pro zajištění jeho chodu přinejmenším na volnoběh (když to celé podstatně zjednoduším).
Každá značka má svoje mušky-třeba Nissanům vypadávala za jízdy pětka a po 20 tisících se vyklepávaly silentbloky ramen vepředu, takže to mlátilo jak šroťák a od pružný kastle praskala čelní skla...Nicméně motor se 115 PS jednobodovým vstřikem uměl už v roce 92 jezdit okolo osmi, devíti litrů a maximálku jsem s ním udělal (tachometrovou) 220.
Carisma je prostě koncepčně auto zhruba 8 let starý, s tím se nedá nic dělat! Ale furt je to ten lepší průměr z toho, co jsem kdy řídil a nemíním s tím jezdit do důchodu.
To, co Japonci dotáhli do sériové výroby už v roce 97 tj. motor GDI (vyvíjel se cca 15 let) dnes mnozí s velkou slávou ukazují jako novinku: SCi u Forda, FSI u VW atd.atd.
No, aspoň že nejsi druhej Brázdič s tím Avensisem a třiceti autama předtím:-)))))