MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
« Olej - převodovka
Ooooo díky, konečně tam budu moci dát novou náplň...Jinak do motoru jsem teď dal "méně značkovou" syntetiku 5W40 API SJ z Francie a všude, kde se pochvalně zmíním že jsem vyřešil z pětistovku výměnu oleje dostávám málem virtuálních pár facek:-) Všichni melou o přilnavosti Magnatecu a o značce, já už odmítám platit ty nehorázné ceny olejů na českém trhu >:D
Jediné, co mě zaujalo je polosynt Fuchs 10W40 za 6 stovek /5 litrů na www.olejservis.cz... -
"-- skrytý --" 08.10.04 09:11
« Olej do převodovky - našel jsem recept!
Tak se mi to konečně podařilo: na celkem 7. pokus (!) - tedy na dvou různých autech - jsem objevil zřejmě ideální olej do mitsubisháckých převodovek. Jde o Valvoline HP PC GL-5 (to GL-5 je součástí názvu) 75W-80 za cca 250,- Kč litr (bohužel je třeba kupovat 3 litry, neboť při výměně se spotřebuje 2,2 l). Zkuste ho sami a svou převodovku nepoznáte! Kvalty tam najednou "padají jakoby úplně samy", a to včetně dvojky.
PS: Jde o speciální olej do převodovek francouzských vozů. Už jsem vloni jeden zkoušel (určen speciálně pro Renault převodovky vozů Mitsubishi Carisma 1,6 a verze s dieselovým motorem), ale nebylo to ono. Na Valvoline HP PC GL-5 to však řadí snad ještě lépe, než na původní olej z fabriky. -
"-- skrytý --" 01.10.04 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdové destičky
To irij: Vezmi magnet, prilož ho k originálnímu disku Mitsubishi a pak udělej totéž s diskem třeba od toho Citroenu C5 - okamžitě pochopíš, v čem je rozdíl, a proč neoriginální brzdové destičky "nefungují" na originál Mitsubishi brzdových kotoučích. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brzdové destičky
Šéf si koupil nového Citroena C5 brake. Už odzačátku má naprosto neuvěřitelně zaprasený kola. Na garančce (to bylo asi po měsíci) mu mimojiné měnili brzdové obložení. Špiní to zvesela dál. Také jsem mu říkal, že to nepovažuju za úplně normální. Ale tady je to zřejmě v pořádku ??? Je tedy pravda, že to brzdí jako ďas.
Když si vzpomenu na mého bývalého Rendla R19 a vezmu s co už museli na tomhle Citroenu v rámci garance opravovat, tak se jen utvrzuju v názoru FRANCOUZE NIKDY!!!! -
« Re: Re: Re: Re: Brzdové destičky
Já teda osobně nekoukám na to, kolik na kterou značku destiček najezdím. Osobně dávám přednost tomu, aby nepískaly a hlavně aby brzdily. Můžu mít destičky na kterých nalítám 40tis, ale brzdí to fakt bídně, nebo destičky které vydrží 15tis, ale bzděj jako čert. -
« Re: Re: Brzdové destičky
Dík.
Teď ještě poznat, jestli kotouče jsou ještě originální nebo už ne...
A prodá mi někdo tady v ČR originál Mitsubishi, nebo to mají jen jejich servisy (a když tak kdo?) Tohle L300 (2,4 benzín 2WD) má stejné destičky jako aspoň některá Pajera, L400 a asi i další modely.
A jinak, cena kolem 1000Kč/sada za neoriginální samotné destičky je asi v pořádku (místní prodejci i třeba v Německu cca 30Euro), kolik by měly asi stát originální? -
"-- skrytý --" 29.09.04 17:07
« Re: Brzdové destičky
S L300 sice žádnou osobní "opravárenskou" zkušenost nemám, ale od momentu, kdy se u vozu zn. Mitsubishi ozve "signalizace", lze obvykle (záleží hlavně na rovnoměrnosti opotřebení desek, neboť "signalizace" je vždy jen na jedné z nich, a to navíc pouze na její jedné straně) ujet ještě mnoho tisíc km. Otázkou zůstává, jak hlubokou rýhu si onen "signalizační plíšek" za tu dobu stačí na brzdovém kotouči vytvořit...
Pokud jde o značku desek, pak záleží především na značce kotoučů: na originální kotouče rozhodně patří originální desky! Např. na Galantu jsem na originálních deskách ujel 120 tis. km, na neoriginálech od "renomované značky" pouze 25 tis. km a ještě jsem odrovnal originál kotouče!!!
Kromě toho se dříve originální desky dodávaly spolu s "veškerým příslušenstvím" (různé plíšky, vodítka, ocelové vložky...), dnes se to sice musí kupovat zvlášť (vřele doporučuji), ale v případě nouze a zachovalosti původního "příslušenství" lze použít i to. Problém neoriginálních desek pak spočívá v tom, že toto "příslušenství" na ně často vůbec nepasuje a bez něho to sice funguje, ale dost blbě...
PS: V každém případě doporučuji všechna místa vzájemného dotyku dílů brzd (pohyblivých vůči sobě) promazat měděnou vazelínou. Kdyby to každý dělal před zimou a po zimě, ušetřil by si množství nákladů spojených s opravami zbytečně předčasně opotřebovaných součástí brzd! -
« Brzdové destičky
Dotazy: Kolik zbývá z destiček v momentě, kdy se ozve signalizace opotřebení (na L300) - dá se bezpečně ujet ještě třeba 500km?
A kde koupit nové - bude mi to pro jistotu měnit zkušený mechanik, ale protože Mitsubishi běžně nedělá, neví jistě, jakého dodavatele? Je potřeba se některé značce vyhnout nebo rovnou použít originál, stůj co stůj? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka
Tak jsem se vrátil od jednoho kamaráda, co má doma takovou malou dílničku (teda spíš garáž). Ležel mu tam kanystr s minerálním Mogulem 80W90 GL4. Tak jsme ho tam už spíš ze srandy nalili. Zezačátku to bylo stejný jako předtím, ale asi po 5min jízdy to řadí naprosto nádherně. Dokonce i dvojka si "nechrochtne". Jenom na při vyšší rychlosti to má takovej divnej zvuk. Jelikož mám laděný výfuk, tak to není až tak moc slyšet. Takže skusím sehnat nějaký řidší, aby to řadilo slušně i za studena. Vivat Mogul (celá oprava 200Kč i s prací). -
"-- skrytý --" 27.09.04 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka
No a co? Honda také u řady svých mechanických převodovek používá motorový olej, a to nejde o "společnou náplň motor/převodovka", jako měly svého času některé francouzské vozy. To ale ještě přece neznamená, že mohu použít do převodovky vždy bez obav motorový olej, obzvláště tehdy, když výrobce zcela jasně předepisuje olej převodový, což má ostatně svou logiku. Naopak motorový olej do převodovky alespoň já osobně považuji za spíše výjimečný případ...