MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
« Re: Číslo motoru
Na číslo motoru už se u nás (konečně!) přestalo hrát! Tak jako všude v civilizovaných zemích už zajímá jen VIN takže na motoru můžu mít vyražený třeba sprostý obrázky:-)
Existuje prej možnost nechat za malý správní poplatek nechat číslo motoru vyškrtnout z techničáku-což bych asi udělal popř. bych vzal raznice a vyrazil to číslo někam jinam... -
petous 31.10.03 13:34
« Re: Tlumiče na Carismu GDI z 98
Včera mi dvorní servisman nabídl ještě přední AL-KO za 2490,-Kč/kus, práce cca 1000Kč za komplet výměnu. Když vezmu dopředu AL-KO a dozadu Monroe tak je to i s prací 8kKč, proti 11300 za Kayaby před vánocema celkem citelný rozdíl. Počítám, že autem budu jezdit cca 3roky/ 60000km, to by snad i Al-KO mohlo stačit. Kde sehnat KONI? Nemůžu najít dealera. Jen pro srovnání, krom štelování útlumu jdou údajně repasovat. -
« Číslo motoru
Potřeboval bych poradit. Mám SpaceWagon 95. Výrobní číslo motoru je na jeho přední části tesně při výfuku. Problém je, že na něj cáká voda a je celé rezavé. Když jsem před půl rokem auto přepisoval, musel jsem plochu na které to číslo bylo opatrně přebrousit jemným smirkovým papírem, aby vůbec bylo vidět. Teď je opět celé rezavé a číslo není možné přečíst. Co s tím? Třeba opět přebrousit a natřít lakem? -
« Re: tuning
Uuuups, takže dobrá rada: o žádný "tunění" motoru GDI se nepokoušej - možná ti to někdo nabídne, ale zapomeň na to včas a ušetříš možná i dost peněz...
Jediný "tunění" je sem tam vyměnit olej v motoru (a nezkoušet "lehkoběžné oleje" OW30 a podobné:-)))), vyměnit svíčky buď za původní NGK nebo líp za Densa - konkrétní zkušenosti teď slíbil sepsat Charlie - a vyměnit papírovej filtr sání za bavlnu... Bavlnu Green Filter můžeš koupit třeba v D+M Brno www.autodoplnky.cz (snad mi poděkují za reklamu) stojí zhruba 2 litry, nově maj teď i Denso Iridium - je tam potřeba dát typ ne podle katalogu Denso ale na Avensise 2l přímovstřik - je to SK 20 BR 11 kus za 748 káčé...Todle "vytunění" vydá za fšechny pseudo"chipy" a jiné prasečiny nabízené těm, kteří se snadno nechají obrat o dost peněz za pofiderní myšlenku zvýšení výkonu.
Jestli se mi to podaří, měl bych mít brzo v ruce výsledky GDI z brzdy bez bavlny a s pův. NGK v porovnání s bavlnou a Denso svícemi, akorát že brzda není zadarmo takže to budu muset udělat asi "barterem" :-)))))
Jinak si tak tlacháme na [odkaz] tak nás vobčas třeba navštiv...
-
« Re: cena dílů
Vono to možná bude tím, že rakouskej Denzel si pořád dělá ceny jak chce a tím že (zatím) všichni autorizovaní musejí brát origo díly od něj, podle toho to tak vypadá!
Teoreticky (a zkušeností ověřeno) je, že SERIOZNÍ importér poskytuje svým dealerům marži na dílech 35-40 procent, takže tuhle marži by moh dealer mít a po přepočtu by cena měla vyjít zhruba stejná v Rakousku jako v Česku.
Buď je starej Wolfgang pěkně "holí" (Češi si nechaj všechno líbit a ty hřbety většinou ohnou) nebo je marže dealerů mnohem větší - čemuž by napovídaly i mnohdy nehorázné ceny...
Vzhledem k tomu, že mám do Vídně 120 kilometrů, všechno co budu v budoucnu potřebovat si taky budu vozit... -
"-- skrytý --" 16.10.03 16:32
« Re: dosť bolo prevodovky
To RRSS: Na tu cenu dílů můžeš vzít jed! Názorný příklad: kompletní sada hydroštelů na Carismu GDI, tj. včetně všech těsnění, podložek a dalších blbostí (je toho poměrně dost) potřebných pro jejich výměnu - v Rakousku v přepočtu cca 16 tis. Kč (včetně daně), ve Znojmě u Novotného (a to zdaleka nejsou ceny pražského ESOCaru) 23 tis. Kč, a to pouze za oněch 16 hydroštelů. Mám pocit, jako kdyby to nakupovali v Rakousku s daní, přihodili k tomu českou daň a ještě svou marži a za výslednou sumu to pak nabídli zákazníkovi. Jiné vysvětlení totiž nenacházím! -
« Re: dosť bolo prevodovky
No, s "kompatibilitou" destiček a kotoučů problém zřejmě nebyl, brzdilo to zcela normálně, spíše se ty Cimrmany asi zkroutily. Nicméně nijak jsem do toho hochům ze servisu nemluvil - oni to takhle asi kombinují. Ad Brembo - značku sice znám, ale vůbec nikde si nevzpomínám, že by mi ji nabídli, ale možná jsem se díval špatně... :-O Zajímavá je ovšem ta informace o nákupu v Reichu. Jestli to tak je, tak to je zase další místní svinstvo... A nevím, zda by to v tom případě bylo pro dovozce vůbec přínosné, protože kdyby nebyli o tolik dražší, tak by toho prodali mnohokrát více a zisk by byl zpět :-) -
"-- skrytý --" 16.10.03 08:51
« Re: dosť bolo prevodovky
Ještě dodatek: Bremsa rozhodně není laciná varianta (cca 2 x dražší než originál), navíc je absolutně nezbytné používat speciální destičky od téže firmy. PS: "První zabrzdění" (tzv. za studena) je bídné, tj. sada kotouče/desky od této firmy v zimě téměř nepoužitelná (nevyváženost mezi brzdným účinkem vpředu a vzadu - výrazná tzv. "přebržděnost na zadek")! -
"-- skrytý --" 15.10.03 23:28
« Re: dosť bolo prevodovky
Ad neoriginál kotouče: Pominu-li skutečnost, že nejlepší jsou stejně originální (doporučuji zakoupit je v Rakousku nebo ještě lépe v SRN, kde je jejich cena naprosto srovnatelná se značkovými neoriginály), pak mám osobně velmi dobré zkušenosti se značkou Brembo - brzdí sice o něco hůře, ale méně se kroutí. Pro náročné "závodníky" pak Bremsa, kde sice platí, že čím jsou brzdy ohřátější, tím lépe brzdí, ale bohužel současně tím více "kopou" do volantu (po vychladnutí je ale vše opět OK). Z opravdu laciných variant pak Jurid - slušně brzdí, málo se kroutí, ovšem děsně špiní disky a destičky málo vydrží (vpředu tak max. 30 tis. km oproti až 120 tis. u originálních). V každém případě ovšem vřele doporučuji nekombinovat kotouče a destičky různých výrobců: efekt na brzdný účinek je obvykle negativní a současně se jedná o ověřený recept, jak odrovnat originální kotouče (nejen u Mitsubishi)... -
petous 15.10.03 06:30
« Re: Ad převodovka
Bohužel takřka nejel, zatím je to moje první, až si koupím další, tak napíšu. Pokud mi někdo chcete půjčit svou, tak se určitě dohodnem, rád bych to porovnal. Jezdil jsem s 1.6 carimou 5d z roku 1996, to má francouzskou převodovku a nedá se to srovnávat s převodovkou v GDI, každopádně řazení nic-moc a ještě k tomu frantíckej přesuvník na zpátečku .
add.: dnešní civic 7g: opravdu ničím nezaujme (TypeR zaujme, ale to je jiná třída), poslední dobrej byla 5tá generace 92-95rv. -
« dosť bolo prevodovky
Co kdybychom nakousli nějaké jiné téma :-) Mně by například zajímalo, s jakými díly máte na Mišivbuši zkušenosti a co se osvědčilo a co ne. Leccos už se samozřejmě probíralo tu i jinde, ale možná přibudou další informace.
Tak abych začal, tak třeba kotouče. Loni na jaře jsem si pln nadšení řekl, že přední kotouče (Lancer kombi '93) už mají pouhých 16mm, což je prý mez, takže jsem je nechal vyměnit. Kotouče Zimmerman (teď nevím, zda to píšu dobře) a destičky Ate. Výsledek je žalostný. Po půl roce kotouče kopaly jako hrom (při intenzivnějším brždění třeba ze 130Km to prostě silně vibruje). To už byly ty staré originály lepší! Nechal jsem je bráchu onehdy přetočit, ale už vibrují zase. Buď jsou křivé, nebo jsou tak měkké, v každém případě nedoporučuji. Zkoušel někdo jiné značky? -
"-- skrytý --" 14.10.03 08:49
« Re: Ad převodovka
To Laďa007: Moje řeč! Zajímalo by mne, jestli jel petouš někdy v nějaké jiné Carismě, než právě v té jeho. To jen, aby měl srovnání. A ještě vzkaz pro petouše: Pokud si myslíš, že současný Civic je pokračováním dřívějších Civiců, pak jsi na omylu. Zkus se s dnešním Civicem "made in UK" projet (teď nehovořím o Type R) a zjistíš, že jde o mimořádně prostorný, tichý a relativně pohodlný rodinný vůz s velmi tuctovým podvozkem, motory "bez šťávy", mimořádně ktátkým zpřevodováním 4. a 5. stupně (proč? - to aby madame mohla jezdit "furt na pětku") a to řazení (ano, už také - konečně! - lanovody není nic moc). Pravda, řadit "na dvě doby" nemusíš a motor má velmi kultivovaný projev. Ale už to prostě není Honda Civic, jak bývala!