MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 08.01.04 23:02
« Re: Směs
Nedělej si iluze! Kdo si v té době v SRN koupil Colta právě s tímhle motorem, tak ho určitě nešetřil (což by ani tak nevadilo), ale hlavně s ním také hodně jezdil (to už vadí víc). Jestliže někdo deklaruje, že ho dotáhl ze SRN, když měl najeto 45 tis. km, tak klidně mohl stočit tacho o 100 tis. km a na stavu auta se to tehdy vůbec nemuselo poznat. Jestliže má dnes údajně 120 tis. km, tak ve skutečnosti může mít najeto o těch 100 tis. km víc, tj. celkem 220 tis. km, a to na stavu auta už obvykle poznat je. Znám důvěrně pár vozů Mitsubishi, které měly za sebou více jak 200 tis. km, a pokud si do dobře vybavuji, tak začernalé svíčky měl pouze jeden Space Wagon 4x4 první generace (výroba někdy kolem r. 1985), jenž měl ale na hrbu nějakých 260 tis. km při naprosto minimální péči a každodenním používání pro jízdy do práce a zpět, povětšinou v rámci jednoho města... -
"-- skrytý --" 08.01.04 12:32
« Re: Směs
Na Coltu 1.8GTi by svíčky rozhodně být černý neměly (tedy pokud jsi je nekontroloval po režimu "x krát jsem z garáže vyjel a zase zajel - se studeným motorem). Není to přece přímý vstřik paliva!. Pokud je v pořádku teplená hodnota svíček, vzduchový filtr a nesvítí kontrolka "Check Engine", pak už mne napadá pouze neúměrně nízká komprese (vyběhaný motor) a olej ve spalovacím prostoru, což může mít dva důvody: ten motor má nalítáno hodně před 200 tis. km stylem "nadoraz" nebo už jsou nefunkční těsnící kroužky na ventilových vodítkách a "saje to olej horem". -
"-- skrytý --" 06.01.04 22:41
« Re: Směs
To Laďa007: Pokud vím, jezdíš s Carismou. Tam je originál papírák už z výroby a "aftermarket náhražky" se od originálu moc neliší - jedná se klasickou obdélníkovou harmoniku s "velmi dlouhou delší stranou". Plastový box sání je uložen dostatečně vysoko, takže je mj. dobře chráněn před případným nasátím vody při jízdě za hustého deště. A teď k věci: Už jsi někdy viděl vzduch. filtr u Colta 1.8 GTi z té doby? Jedná se totiž o jakýsi "hmoždíř" poměrně komplikovaného tvaru i uchycení v plechovém válcovém boxu, jenž je v motorovém prostoru umístěn poměrně nízko, ale jelikož saje z prostoru pravého podběhu (nikoli zpod kapoty, jako u dnešních modelů Mitsubishi), nepočítá se s tím, že by si mohl nasát vodu, proto v komoře sání není žádná odpadní dírka! Měřák objemového množství nasávaného vzduchu (německy zkratka LMM) je k tomu umístěn přímo uvnitř "hmoždíře" vzduch. filtru, nikoli na rouře sání! Originál vzduch. filtr je z netkané textilie a má uvnitř bytelnou ocelovou síťku, která chrání měřák před event. poškozením v případě "provalení" filtrační tkaniny. Tento orig. filtr je dobré měnit po 30 tis. km, ale v případě ježdění v čistém prostředí vydrží i 45 tis. km. Neoriginál filty jsem měl dva: od Championu a od Purolatoru. Oba tyto papíráky na první pohled vypadaly nesrovnatelně hůře, než originál: Champion měl fixační rantl zcela nezpevněný a z měkčené gumy (jak je obvyklé u obdélníkových typů), bylo proto krajně obtížné ho do boxu vůbec umístit, nemluvě o tom, že jsem stejně neměl jistotu, zda dobře těsní; Purolator měl sice ocelový výlisek jako nosnou kostru (stejně jako originál), ale zase ralativně málo skladů papíru po obvodu "hmoždíře"; oba filtry pak měly ochranu papírové vrstvy z vnější, nikoli z vnitřní strany. Ztrátu výkonu a nárůst spotřeby jsem v obou případech začal pociťovat už kolem 15 tis. km. Champion se mi navíc po jízdě v průtrži mračen tak namočil, že sklady filtračního papíru, které držely protilehlou stranu/ucpávku filtru ve správné poloze, se tzv. "zhroutily do sebe" a přilepením se na LMM víceméně ucpaly průchod vzduchu. Purolator zase pro změnu "utrpěl díru" v papírové filtrační vrstvě v místě vyústění přívodu vzduchu do komory filtru, opět evidentně v důsledku opakovaného promáčení. Mám pokračovat? Ještě pro pořádek: tyto osobní zkušenosti jsem svého času nabyl s vozem Lancer 1.5 GLXi EXE Spec., který jsem v r. 1992 kupoval jako nový. -
"-- skrytý --" 06.01.04 11:54
« Re: Směs
Směs se dá seřídit pouze úpravou ŘJ (žádný "šroubek" tam na to rozhodně není)! Pokud jsou svíčky černé, začal bych kontrolou správnosti jejich tepelné hodnoty (možná jsou na daný motor či styl jízdy příliš "studené"), vzdálenosti elektrod, event. rovnou jejich výměnou - nutno použít zn. Denso nebo NGK, všechny odtstní dělají spíše neplechu, než aby sparávně plnily svou funkci. Dále bych co nejdříve pokračoval výměnou vzduchového filtru - pozor, nikdy nepoužívat neoriginální "papíráky", ale výhradně originál (netkaná textilie) nebo tuningové bavlněné filtry. -
« Mlhovky-Carisma
Máte někdo zkušenosti s montáží mlhovek na Carismu? Dostal jsem je od Ježíška . Jsou od D&M autodoplňky . Typ PL-500 , 55W . V návodu je jen pojistka , ale žádné relé . Ještě by mě zajímalo , jak je uchytit , když nechci vrtat díry do spoileru .
Dík
Hoj -
petous 23.12.03 10:34
« Re: Carisma - klima
Já taky nechápu logiku toho, kdo to koupil jako nové, možná měl nějaké zdravotní potíže (byl to starší pán). Mám ale šíbr v elektrice, kterej stál skoro jak manuální klima. Fotky starší verze Carismy s autoklimou mám, klidně zašlu. Ve včerejším testu je carisma bez čalounění v kufru, já ho mám čalouněný. škoda že netestovali 1.8ku nebo GDI. 1.6 v nulové výbavě asi moc nenadchne. -
"-- skrytý --" 23.12.03 09:41
« Re: Carisma - klima
Já zas' nevím nic o tom, že by existovala 1.8 GDI bez klimatizace... Tuším, že jsi ji kupoval jako ojetinu, ale logika prvního majitele mi trochu připomíná kolegu, jenž si při koupi nového vozu speciálně objednával verzi Nissana bez klimy (aby ušetřil), aby ji tam pak složitě nechával dodělávat (za podstatně vyšších vynaložených prostředků)! PS: Auto klima byla k mání až od faceliftu (nevím, v kterém roce to bylo), kdy se přešlo od původního evropského typu topení/klimy ("kravál od větráku") k systému ("ticho a klid"), který již nějakou dobu používaly vozy Mitsubishi "made in Japan". -
« Re: Carisma - klima
To křídlo nemusí bejt dražší-bude to výlisek, kterej musíš napřed dát nalakovat.Pak se to chytne na hranu pátých dveří šroubky a když si to necháš udělat "u značky" tak tě zkásnou počítám o sedm až osm tisíc,možná víc...:-)Lakování tohodle křídla může stát v lakovně tak tisícovku, možná 1500...Na pohled je to hezký ale v podstatě k ničemu. -
"-- skrytý --" 17.12.03 09:31
« Re: Carisma - klima
Jezdím s Carismou 1,8GDI z r.v. 1997 (nebo snad 1998?) s standardně montovanou mechanickou klimou a nevím nic o tom, že by měla pylový filtr. Také nevím nic o tom, že by se do ní v té době (tedy ještě před faceliftem) montovala automatická klima.