MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 28.01.04 14:34
« Re: Čtení DTC Mitsubishi
Ano, tu myslím (nad levým "hrncem" horního ukotvení McPhersonu). CAN-BUS jsem si odpálil u Space Wagonu z r. 2000 a příslušný ECU mi "nezbyl". Pro Tvou info: Překvapilo mne, jak miniaturní relátka v této jednotce mohou ovládat např. centrál, stahování oken atd. (i když - proč ne, nejedná se přece o výkonový, ale povelový okruh...). -
petous 28.01.04 12:27
« Re: Čtení DTC Mitsubishi
Já nechci nic vymýšlet, ale jen přečíst. Kde máš tu druhou jednotku? Jestli myslíš tu krabičku s výkonovým koncovým stupněm pro vstřiky, co je za motorem, tak ta se asi ani nedá nazvat ŘJ. CAN-BUS si asi nevypálil v Carismě (z roku 98) nebo ano ? Nezbyla ti ta stará vypálená jednotka? -
"-- skrytý --" 28.01.04 12:13
« Re: Čtení DTC Mitsubishi
Opakuji: Právě u "miší" tohle opravdu k ničemu nepotřebuješ! PS: Tvoje záliba v řídící elektronice (ECU) hraničí s posedlostí. Garantuji Ti, že v případě GDI nevymyslíš vůbec nic (lepšího, než už vymysleli u MMC)! Mimochodem, GDI má ŘJ dvě: jednu pro zapalování a další zvlášť pro vstřikování. Každá z nich stojí min. 60 tis. Kč. Jestli "si chceš vydělat", klidně pokračuj ve svých pokusech. Ber to jako "přátelské varování". Sám jsem si totiž vypálil "ECU pro periferie" při marném pokusu naroubovat neoriginální alarm na rozvod CAN-BUS. Bylo to opravdu drahé!!! -
petous 28.01.04 07:25
« Re: Čtení DTC Mitsubishi
Hned jak mi v garáži přestane mrznout, tak to zkusím. Podobným způsobem se čtou blikací kódy snad u všech rejží, tak proč bych to nezkusil u miší, problém je, že to hlásí jen cca 50 nejzávažnějších problémů oproti OBDII dignostice, tam je to v jiném řádu. -
"-- skrytý --" 27.01.04 17:04
« Re: Čtení DTC Mitsubishi
A ty máš odvahu to zkoušet? Já tedy ne! Navíc kdykoli jsem měl se svými "mnohými" Mitsubishi nějaký problém, nikdy nebyl v řídící elektronice, resp. ani firemní tester nic neindikoval. Proto jestli mne něco na Mitsubishi opravdu nezajímá, tak to jsou chybové kódy!!! -
petous 27.01.04 08:06
« Čtení DTC Mitsubishi
Z několika zdrojů ke mně přiserfovala informace, kterak přečíst základní chybové kódy (DTC) u MMC motorů. Údajně stačí spojit pin 1 se zemí (4,5) v OBDII konektoru, kód vybliká kontrolka MIL. Zdroj: [odkaz]
a [odkaz]
i se soupisem DTC, scaner OBDII to sice nenahradí, ale např. na cestě možná může pomoci. Vyzkoušejte a dejte vědět.
-
"-- skrytý --" 08.01.04 23:02
« Re: Směs
Nedělej si iluze! Kdo si v té době v SRN koupil Colta právě s tímhle motorem, tak ho určitě nešetřil (což by ani tak nevadilo), ale hlavně s ním také hodně jezdil (to už vadí víc). Jestliže někdo deklaruje, že ho dotáhl ze SRN, když měl najeto 45 tis. km, tak klidně mohl stočit tacho o 100 tis. km a na stavu auta se to tehdy vůbec nemuselo poznat. Jestliže má dnes údajně 120 tis. km, tak ve skutečnosti může mít najeto o těch 100 tis. km víc, tj. celkem 220 tis. km, a to na stavu auta už obvykle poznat je. Znám důvěrně pár vozů Mitsubishi, které měly za sebou více jak 200 tis. km, a pokud si do dobře vybavuji, tak začernalé svíčky měl pouze jeden Space Wagon 4x4 první generace (výroba někdy kolem r. 1985), jenž měl ale na hrbu nějakých 260 tis. km při naprosto minimální péči a každodenním používání pro jízdy do práce a zpět, povětšinou v rámci jednoho města... -
"-- skrytý --" 08.01.04 12:32
« Re: Směs
Na Coltu 1.8GTi by svíčky rozhodně být černý neměly (tedy pokud jsi je nekontroloval po režimu "x krát jsem z garáže vyjel a zase zajel - se studeným motorem). Není to přece přímý vstřik paliva!. Pokud je v pořádku teplená hodnota svíček, vzduchový filtr a nesvítí kontrolka "Check Engine", pak už mne napadá pouze neúměrně nízká komprese (vyběhaný motor) a olej ve spalovacím prostoru, což může mít dva důvody: ten motor má nalítáno hodně před 200 tis. km stylem "nadoraz" nebo už jsou nefunkční těsnící kroužky na ventilových vodítkách a "saje to olej horem". -
"-- skrytý --" 06.01.04 22:41
« Re: Směs
To Laďa007: Pokud vím, jezdíš s Carismou. Tam je originál papírák už z výroby a "aftermarket náhražky" se od originálu moc neliší - jedná se klasickou obdélníkovou harmoniku s "velmi dlouhou delší stranou". Plastový box sání je uložen dostatečně vysoko, takže je mj. dobře chráněn před případným nasátím vody při jízdě za hustého deště. A teď k věci: Už jsi někdy viděl vzduch. filtr u Colta 1.8 GTi z té doby? Jedná se totiž o jakýsi "hmoždíř" poměrně komplikovaného tvaru i uchycení v plechovém válcovém boxu, jenž je v motorovém prostoru umístěn poměrně nízko, ale jelikož saje z prostoru pravého podběhu (nikoli zpod kapoty, jako u dnešních modelů Mitsubishi), nepočítá se s tím, že by si mohl nasát vodu, proto v komoře sání není žádná odpadní dírka! Měřák objemového množství nasávaného vzduchu (německy zkratka LMM) je k tomu umístěn přímo uvnitř "hmoždíře" vzduch. filtru, nikoli na rouře sání! Originál vzduch. filtr je z netkané textilie a má uvnitř bytelnou ocelovou síťku, která chrání měřák před event. poškozením v případě "provalení" filtrační tkaniny. Tento orig. filtr je dobré měnit po 30 tis. km, ale v případě ježdění v čistém prostředí vydrží i 45 tis. km. Neoriginál filty jsem měl dva: od Championu a od Purolatoru. Oba tyto papíráky na první pohled vypadaly nesrovnatelně hůře, než originál: Champion měl fixační rantl zcela nezpevněný a z měkčené gumy (jak je obvyklé u obdélníkových typů), bylo proto krajně obtížné ho do boxu vůbec umístit, nemluvě o tom, že jsem stejně neměl jistotu, zda dobře těsní; Purolator měl sice ocelový výlisek jako nosnou kostru (stejně jako originál), ale zase ralativně málo skladů papíru po obvodu "hmoždíře"; oba filtry pak měly ochranu papírové vrstvy z vnější, nikoli z vnitřní strany. Ztrátu výkonu a nárůst spotřeby jsem v obou případech začal pociťovat už kolem 15 tis. km. Champion se mi navíc po jízdě v průtrži mračen tak namočil, že sklady filtračního papíru, které držely protilehlou stranu/ucpávku filtru ve správné poloze, se tzv. "zhroutily do sebe" a přilepením se na LMM víceméně ucpaly průchod vzduchu. Purolator zase pro změnu "utrpěl díru" v papírové filtrační vrstvě v místě vyústění přívodu vzduchu do komory filtru, opět evidentně v důsledku opakovaného promáčení. Mám pokračovat? Ještě pro pořádek: tyto osobní zkušenosti jsem svého času nabyl s vozem Lancer 1.5 GLXi EXE Spec., který jsem v r. 1992 kupoval jako nový. -
"-- skrytý --" 06.01.04 11:54
« Re: Směs
Směs se dá seřídit pouze úpravou ŘJ (žádný "šroubek" tam na to rozhodně není)! Pokud jsou svíčky černé, začal bych kontrolou správnosti jejich tepelné hodnoty (možná jsou na daný motor či styl jízdy příliš "studené"), vzdálenosti elektrod, event. rovnou jejich výměnou - nutno použít zn. Denso nebo NGK, všechny odtstní dělají spíše neplechu, než aby sparávně plnily svou funkci. Dále bych co nejdříve pokračoval výměnou vzduchového filtru - pozor, nikdy nepoužívat neoriginální "papíráky", ale výhradně originál (netkaná textilie) nebo tuningové bavlněné filtry. -
« Mlhovky-Carisma
Máte někdo zkušenosti s montáží mlhovek na Carismu? Dostal jsem je od Ježíška . Jsou od D&M autodoplňky . Typ PL-500 , 55W . V návodu je jen pojistka , ale žádné relé . Ještě by mě zajímalo , jak je uchytit , když nechci vrtat díry do spoileru .
Dík
Hoj