MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 26.04.04 17:14
« Re: Pro "ladiče"...
No, ono je to s tou upravou slozitejsi, ale principialne mas pravdu. Optimalizaci ECU ( = to auto neprojde emisema a spotreba se zvedne 2x vic nez vykon) da dosahnout urciteho narustu a hlavne zlepseni prubehu kroutaku. Ma to ale par hacku, jednim je ochuzeni smesi a druhym jsou detonace. Oboji muze motor i znicit. A protoze vetsina "vseupravcu" dela "chiptuning" tak, ze zkresli udaje lambda sondy (aby dosahli bohatsi smesi), je riziko detonaci dost velke. Proto bych ze zasady nikdy neveril firmam, ktera mi predlozi dlouhy seznam aut ruznych znacek a modelu, ktere tzv. upravuje. Dal bych prednost firme, ktera nedela nic jinyho, nez jeden druh auta a vi o nem prvni posledni. A protoze takovou v pripade atm. Mitsubishi neznam, zkus se mrknout na stranky www.supersprint.it nebo www.ompracing.it nebo www.imasaf.it na ladeny vyfuky. Delaji je perfektne za dobry ceny (nekdy pod cenu original dilu), osobni zkusenost vyborna. Problem je, ze jsou to vsechno spagety a tam neni podpora Mitsubishi (krome Carismy/Lancera Evo) zrovna silna. To samy plati o kitu primyho sani Sparco (u nas dela Renocar). Jinak nejvic auto zrychlis brzdama. Vim, ze to zni divne, ale je to tak. Zase je dobre a levne dela OMP nebo Sparco kotouce a Ferodo destlicky (dost srahy proti OMP a horsi). -
« Další weby
Nemáte tip na nějaký další web, kde se dá koupit vzduchový filtr? Do "kamenného obchodu" (brrrrr, už ten název odpuzuje >:D ) se mi nechce, ani nemám kdy a taky se mi zdá, že než furt někoho přesvědčovat, že nejsem úplný idiot a taky vím, že čtverec není kruh, tak si to radši najdu sám :-! a levněji :D -
« Re: Stránka
Dík za tipy na weby, je tam fakt spousta fajn věciček ;-) , ale 3000 za vzduchový filtr K&N opravdu nedám. Do mého postaršího myšáka je to škoda peněz, to bych neobhájil :'-(
BTW níže uvedeny problémek - výměna "kosti" již mám taky za sebou (přesněji svislé vzpěry zkrutného stabilizátoru a pouzdra držící stabilizátor). Našel jsem to hned - ve spolupráci s druhou osobou stačí rozhoupat auto a pod autem si šáhnout na ty táhla a je jasné, co vaklá ! Nebylo to tak strašně drahé, jak jsem čekal, ale trvalo to snad dva měsíce, než to servis Mišivbuši dodal.
Po roce ježdění jsem chtěl pouze vyměnit olej a filtry, ale právě v sobotu jsem přišel na to, že auto se nějak přehřívá. Teplota občas vystoupí až k červené a po chvíli zase klesne. Vypadá to, že termostat už má dost... uvidíme, co servis řekne... -
"-- skrytý --" 25.04.04 17:07
« Pro "ladiče"...
Mám známého, který je majitelem garáže Mitsubishi (nikoli v ČR) a jezdí s Coltem amatérské soutěže tzv. "mezi kužely". Patří k absolutní špičce - tedy pokud mu zrovna jede auto. Jenže to jeho mu často nejede, poněvadž má "přetůněný" motor. Jen tak pro zajímavost: Z přes 10 let starého atmosférického dvoulitru z Galanta se mu podařilo dostat cca 240 PS a nějakých 280-290 Nm. Jenže na tom motoru není nic sériového a připravit jej na sezonu přestavuje stovky hodin práce v dílně, desítky hodin práce na brzdě a řádově tisíce EUR jen na "dodatečné" úpravy a běžné opravy. A to před žádným závodem neví, jestli mu ten motor vydrží alespoň jeden den (či spíše půlden) závodění... Pro pořádek podotýkám, že dotyčný má špičkové technické zázemí a přístup k dílům (jen tu brzdu si musí půjčovat, resp. platit čas na ní strávený).
Závěr: Ještě si někdo myslíte, že z běžného atmosférického benziňáku lze pouhým "čiptuningem" bez dalších úprav "železa" získat xx PS a xx Nm? -
« Výměna kosti
Při zatáčení do prava se z levé strany přední nápravy ozývalo ťukání , nepravidelně a né vždy . Jel jsem do klasik. servisu , tam se s autem projeli a zdělili mi , že to je homokyneťák , že to nemusí být na výměnu , ale že ho sundají , vyčistí , dají novou vaselinu . Tak jsem se objednal . Vrtalo mi to ale hlavou , vždyť kdyby to byl kyneťák , tak to tluče v rejdu pořád .
Zavolal jsem do MM servisu Hradec Králové . Vyzkoušeli , vyměnili tyčku stabilizátoru a je to v cajku . Skvělí přístup k zákazníkovy a specialisti na japonské vozy . Kdo to nemá daleko , tak doporučuji .
www.mmshk.go.to/
Je to orginál , ale není nová . Má najeto asi 2000 km a stála 500 Kč .
Nová stojí 1400 Kč . -
"-- skrytý --" 23.04.04 16:39
« Re: Vzduchový filtr
Žádný neoriginální tam rozhodně nedávej! Chceš-li vědět proč, nalistuj si historii, už jsem tady o tom svého času psal. A pokud je Ti líto peněz za originál, tak nějakou tu stovku přihoď a kup si rovnou bavlněný K/N, Budeš mít pokoj, a to na furt! -
« Vzduchový filtr
Na mém Lancerovi '93 mám vzduchový filtr 20*22 cm velký. V servise, který spolupracuje s distributorem ELIT, mi tam nebyli schopni tento filtr vyměnit - podle údajů o autě jim vždy přišel jiný filtr, který nepasoval. Nevíte, který dodavatel filtrů by byl pro Mišáka vhodný (teda originál beru jako poslední variantu >:D )? Je nějaký webový obchod? Ď -
"-- skrytý --" 22.04.04 15:58
« Re: Chiptuning
Pokud jde o nabídku chiptuningu, tak tomu rozhodně nevěř: z naprostého "vymýšlení si" je usvědčuje zejména udávaná hodnota navýšení točáku o 48 Nm - toho nikdy bez zásadních úprav "hardware" na motoru o objemu pouhých 1843 ccm nedosáhneš!
Ad původní místo vyústění sání - to je naopak vymyšleno velice dobře: motor saje vzduch z míst, kde je nejméně špinavý a zřejmě i nejméně teplý! Já osobně vidím jako jedinou "lepší" alternativu vyvést sání někam, kde to bude při jízdě vystaveno přímému náporu vzduchu zepředu (ovšem s rizikem toho, že nasaje každé svinstvo...). -
« Chiptuning
No z jedné firmy jsem obdržel (konečně) tuto odpověď :
Zdravim Vas pane,
u Vaseho motoru se vykon zvysi o 24kW a kroutici moment o 48Nm,
cena je dle elektroniky 9-11.900Kc, volejte prosim tel 777 608
543 ohledne konkretni domluvy, dekuji s pozdravem a pranim
hezkeho a uspesneho dne preje Ing. Monika Mala - ABC Tuning,
s.r.o. - internetova prezentace a nonstop objednakvy na webu
WWW.ABCTUNING.COM -
« Bez nadpisu
Díky, svíčky Denso Iridium Power už mám. Filtr K/N asi koupím - sání boxu už jsem vyvedl do nárazníku - to starý za světlem nevím co to bylo za nápad:-)) Kola jsem rozšířil jen z 185 na 195 - víc jsem taky nechtěl. A Výfuk - ten samozřejmě i se svodama když už teda. Ale na Colta jsem ještě nikde ten poslední tlumič neviděl - on je položenej příčně. :? -
"-- skrytý --" 22.04.04 11:40
« Re: Chiptuning
- Jestliže nenajdeš nikoho, kdo by Ti byl schopen přehrát firmware, tak se na to rovnou vykašli! Protože pokud Ti někdo rozvrtá ŘJ, tak si nejspíš budeš muset koupit novou (stojí min. 60 tis. Kč), a i kdyby se podařilo ten "chip" vyměnit, žádného reálného zvýšení výkonu stejně nedosáhneš (změní se jen průběhy křivek). Nejlepší je totiž originální "zdvojená" ŘJ, kde jedna její část optimalizuje/modifikuje datové mapy pro druhou, a to s přihlédnutím k potřebám právě a jen toho motoru (vzhledem k Tvému jízdnímu stylu), který ovládá!
- Chceš-li něco speciálního, tak si rovnou pořiď speciální ŘJ, kde můžeš prostřednictvím PC ovládat/nastavovat všechny parametry. Ale stojí tak od 100 tis. Kč výš...
- Jinak můj recept: Svíčky Denso Iridium Power, vzduchový filtr K/N "do boxu", jezdit na 98 okt. benzín s aditivy (čistota vstřiků je základem dobrého výkonu motoru), nedávat širší kola, než předepisuje výrobce a vybrat gumy s nízkým valivým odporem. Vyšší stupeň: "Vytlouct" katalyzátor, tj. zachovat jeho baňku. Ještě vyšší stupeň: Vyleštit kanály v hlavě motoru a při této příležitosti sehnat nebo nechat vyrobit "ostřejší" vačky (dají se pořídit tak za 20 - 25 tis. Kč).
- Pozor: Montáž "rádoby ladičského výfuku" (tedy obvykle jen poslední jeho baňky) bez dalších úprav na motoru a svodech nepřináší - kromě hluku - vůbec žádný nárůst výkonu, někdy naopak jen zhorší průběh křivky točivého momentu! -
« Re:
hrubágo: Hele tenkrát jsi mi slíbil erzetu, eště to platí? Že bych si to vybral s tímhle peklem, celkem mám náladu se poblít v autě. >:D
Mimochodem koupil jsem 540i a mám zájem někde prodat šestku. Myslíš, že je rozumný jí odvézt do Prahy (jestli se prodá dřív a za víc) nebo to mám zkusit tady?