MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 03.06.04 11:26
« Re: Re: Destičky
Misaci, mam dotaz na nekoho, kdo se orientuje v mez. nabidce Mysaku. Jde o to, ze v Japonsku a Anglii se da sehnat peknej Lancer Evo IV treba i do 250.000 Kc (vim o dvou). Jenomze to ma hacek - rizeni vpravo. A ja bych samozrejme potreboval volant vlevo. Nevite nekdo o moznosti dovozu tohoto auta a cenach treba v USA, Kanade nebo jinych neevropskych zemich, kde se jezdi vpravo? Vlastne to ani nemusi byt zasadne ctyrka, muze to byt cokoli od Evo I, nejlip verze GSR. Hlavni hledisko je - bohuzel - ta cena. Nebo nevite nekdo, kdo a za kolik by umel to rizeni prehodit? Ale pokud mozno, kdo to uz nekdy delal.
Dikes. -
"-- skrytý --" 02.06.04 16:13
« Re: Destičky
Sparhawk: Pokud na tom máš ještě dobrý původní kotouče, tak rozhodně jen originál destičky - vydrží mnohem víc, dobře brzdí, nepoškozují kotouče a nešpiní disky. Pokud tam byly neoriginál destičky, tak tam nepochybně chybí i speciální ocelová perka, která jsou nutnou podmínkou správné funkce brzd (dříve se prodávala společně s novými origoš destičkami, nyní se musí dokupovat samostatně). Bez nich tam raději ani orig. destičky nedávej! Pokud jsou disky sice špatné, ale mají ještě dostatečnou tloušťku, pak je lepší je nechat přesoustružit (lépe vymontované, nikoli tzv. "na ose"), než je měnit za neoriginální. -
"-- skrytý --" 02.06.04 16:07
« Re: Re: Re: Re: Hliníkáče...
Víc foukat jen v případě pravidelné jízdy rychlostí nad 160 km/h či plného vytížení (všude přidat 0,2atm)! A pokud jde o ty hliníkáče, jen tak pro zajímavost si prohlédni nějaký originál disk od Mitsubishi (mj. zalité ocelové vložky pro originál matky - netřeba používat speciální matice; průměr díry přesně odpovídá průměru výstupku na náboji kola, navíc opět se zalitou ocelovou vložkou - netřeba plastového vyrovnávacího mezikroužku; speciální provedení dosedací plochy s průměrem přesně padnoucím na průměr náboje kola, obvykle atypicky úzké s "nesehnatelnou" hodnotou ET - neoriginálem obvykle porušíš hodnotu "poloměru rejdu" atd.) a pak to srovnej s neoriginálem, tedy samozřejmě pokud víš, čeho si máš všímat. A to už vůbec nehovořím o takových parametrech, jako je zatížitelnost, pružnost atd. atd. Ale klidně se přesvěč sám! Já jsem tu chybu už udělal za situace, kdy mi připadlo až píliš dát za jeden originál tolik, co jsem zaplatil za sadu 4 ks skutečně dobrých a esteticky velmi povedených neoriginálů...
PS: Na originálech jsem jezdil u předchozího Mitsubishi, a tam jsem nikdy žádný problém neměl, včetně toho, že po přezují nových gum Yokohama jsem na 2 ze 4 kol neměl vůbec žádné závaží!!! Prostě nebylo třeba! -
« Re: Re: Re: Hliníkáče...
Tak teda nevim, zdá se mi to silně přitažený za vlasy. Tedy slušně řečeno. Pokud je disk v pohodě (tedy neháže, nebo není jinak zdeformovaný) tak si nedokážu představit jak by to mohlo dělat problémy. Pokud tedy použiju předepsaný rozměry. Osobně scháním 6x15 čtyřdírák. Samozřejmě že na disky bych dal nové pneu. Starší jsem použil jednou u jiného auta a dost rychle se z takových blbostí vyléčil. Na kolik foukáte gumy? Ve předu mám 2,2 a vzadu 2. Zdá se mi, že by to chtělo ještě víc. -
"-- skrytý --" 01.06.04 16:46
« Re: Re: Hliníkáče...
Je vidět, že toho o výrobcích MMC mnoho nevíš. S nimi se totiž musí jak s citlivou ženskou: prostě jim dát přesně to, co potřebují, nebo raději nechat být! Ale teď vážně: vozy Mitsubishi jsou mimořádně citlivé na "stejnost tlaku v pneu", vyvážení, ovalitu, axiální házivost kol a dodržení "poloměru rejdu" (blíže to teď raději ani nebudu rozvádět). Prostě na to hodíš neoriginál hliníkáče a od té doby už pořád jenom řešíš problémy s vibracemi (hlavně při brzdění), držením stopy v přímém směru jízdy atd. atd. To na originál discích a kvalitních gumách nikdy nezažiješ, byť třeba jedna guma podhuštěná o pouhé 0,2atm už způsobí táhnutí ke straně... Ale zase jsi schopen vnímat, co se děje v daném okamžiku na styku každé pneumatiky s vozovkou, což Ti téměř žádné jiné auto nesprostředkuje. Proto není jedno, zda se ten hliníkáč točí na Mitsubishi či Fordu!
PS: Originál brzdové destičky na originál kotoučích u Mitsubishi disky nikdy nešpiní, a to ani ty neoriginální (disky)! -
"-- skrytý --" 01.06.04 09:57
« Hliníkáče...
"originál" se dají sehnat v kterékoli prodejně Mitsubishi. Ale nezaplatíš je! Neoriginál seženeš prakticky kdekoli, ale speciálně na Mitsubishi jsou spíše k vzteku (samé problémy). To už je lepší zůstat o originál plecháčů, pokud nejsou křivé (opět dobrá rada z vlastní zkušenosti). -
"-- skrytý --" 01.06.04 09:45
« Re: Re: Re: Re: Lambda?
Dobře, tak to upřesním: Rozvoďák je tam opravdu jenom jeden (dlouhý široký a ...). A pod ním je ještě jeden kratší a užší "ozubený řemen", který pohání vyvažovací hřídel. Každý z těch dvou ozubených řemenů má vlastní napínák a samotný rozvodový řemen má navíc ještě i vodicí kladku. Takže materiálu je tam poměrně dost. Pokud to auto chceš "jen na chvilku", klidně si ten materiál kup of firmy Gates (slušná kvalita za velmi dobrou cenu). Ovšem pokud počítáš s "delším držením" (vozu), rozhodně jdi do originálních dílů (moje osobní zkušenost)! -
« Rozvody
Oni za rozvodový řemen většinou berou i ten co pohání vyrovnávací hřídele (běžně diesel a mají to i benzínové motory 4G64 a G64B (2350ccm)). Taky jsem si myslel, že v L300 je jen jeden - v podstatě je to pravda, delší řemen pohání vačky a jednu vyrovnávací hřídel, kratší jen druhou vyr. hřídel. -
« Re: Re: Re: Lambda?
Abych pravdu řek, byl jsem včera u nás v servise kvůli gumám. Netušil jsem jaký je problém sehnat elektrony na mitsubishi. Na speciálním vrakovišti na elektrony mi nabídnul z xset disků pouze dva a fakt hnusný. Dají se někde sehnat?
K těm rozvodům, koukal se do katalogu a prý je tam jen jeden. Na boku motoru je deklík, fakt netuším kam byse 2 rozvoďáky nacpaly, asi je to opravdu jen na jeden. Takže rozvoďák + napínák + 3klíňáky + práce = cca 5000. -
« Re: Re: Lambda?
15k je IMHO moc. Čerstvá zkušenost minulý týden, neznačkový servis: L300, rozvody (jsou tam 2 řemeny), kladka, napínáky, výměna olej+filtr a ještě vyvaření díry v podběhu za 8,3k. Z toho práce mimo klempířiny asi 3k. Akorát nadávali, že se k tomu motoru špatně může... -
« Re: Re: Re: Lambda?
No já pořád nevím, nepřipadá mi, že by ta spojka klouzala. Kdyby klouzala, tak to nezahrabe vůbec. Mě to připadá, že je to spíš takovej tahoun. Včera jsem jel domu a v takovym táhlym kopci kde jiný auta maj s rychlostí problémy jsem jel naprosto bez problémů 190. Plyn byl kousíček za půlkou. -
"-- skrytý --" 28.05.04 17:28
« Re: Re: Lambda?
Jsou tam dva řemeny a dva napínáky. Na materiálu bych rozhodně nešetřil (to se může vymstít), ušetřit se tedy dá pouze na práci. Buď si to uděláš sám, nebo najdeš lacinější servis. A že by byl problém v palivovém filtru, na to určitě nevěř! Pokud už klouže spojka, tak to auto má najeto min. k 200 tis. km...
Mám cca 105 tisíc, teď teprve se rozjezdilo podle mejch představ a dalších 100 tisíc tam nemíním nic měnit kromě destiček a pneu. Radši vyměň rozvoďák-určitě máš původní.