MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
"-- skrytý --" 28.06.04 20:22
« Re: Manuály
To RRSS: A to si představ, že mně vyměnili vačky, ozubená kola v rozvodech, vahadla ventilů, ventily, 2x hlavu motoru, celé výfukové potrubí, 5x přeprogramovali ŘJ (vše tuning od sportovního oddělení MMC dělaný speciálně na zakázku!!!). Jenže tam vždy nechali původní svíčky. Jedna z nich však špatně pálila (NGK made in Japan). Po spíše náhodné vlastní výměně svíček za zn. Denso jsem musel vyměnit celou spojku, pravidelně 2x ročně měním přední brzdové kotouče a když jedu sám, tak pravá přední guma doslova mizí před očima (spolujezdec vpředu přece jen představuje nezbytnou zátěž)... Inu, se všemi válci funkčními a po předchozím "dopingu" se tyto díly ukázaly být poddimenzovanými ve vztahu k výkonu motoru! A to ještě nevím, co na to časem poví převodovka, diferák a homokinetické klouby. -
« Manuály
Krásné manuálky, jen co je pravda. Kdyby byly k motoru 4G92, hned bych si jeden taky vytisknul na čtení po dlouhých zimních večerech :-)
Ne že bych vám byl schopen poradit s problémem, ale dovolím si jako správný kibic přispět jednou malou zkušeností, jejíž ponaučení si udělá jistě každý sám:
Jednou mi začal Lancer nějak zlobit, tj. při přeřazení na vyšší stupeň a sešlápnutí plynu se mu na moment vůbec nechtělo jet. Jak kdyby tam chvíli šlo méně paliva nebo si to nějak nerozumělo při přechodu mezi režimy, kdyby to mělo karbec :-). Tak mi to vyšetřil známý (servisák Mitsubishi) na diagnostice - nic. Vyčistil různé ty klapky - nic. Tak jsem, jako správný všeuměl, do toho začal vrtat sám. Mimojiné jsem i odpojoval ty podtlakové spínačky, o kterých tady je možná řeč. Nepochopil jsem jejich význam, tušil jsem, že by mohly podle podtlaku sdělovat něco řídící jednotce, ale problém to nijak neovlivnilo.
Tak jsem to po delší době trápení řekl známém elektrikáři, který nejdřív jen znalecky a tajuplně zamručel, ať to přivezu, no a nakonec taky hned věděl - byl vadný kabel ke svíčce >:-[]
No ale to bylo jen tak pro spestření ;-) -
"-- skrytý --" 27.06.04 22:26
« Re: Re: Re: Re: Re: EGR
- Tak jsem skouknul ten manuál v pdf. A docela jsem čuměl: Co motor, to EGR, byť v jiném provedení. Osobně to přičítám skutečnosti, že jde nepochybně o manuál na americká provedení Mitsubishi - řada věcí, které jsem měl vlastnoručně rozebrané, totiž nesedí s evropským (pardon, švýcarským) provedením, které např. nemělo automatický napínák rozvodového řemene, jenž se tam objevil až s nástupem motorů GDI... A stejně jako Tobě, ani mně není jasné, kde je tedy vlastně situován kanál skrz hlavu motoru, který "napájí" EGR: prošel jsem ten manuál opravdu celý a ani na obrázcích hlavy motoru, ani na sběrném sacím či výfukovém potrubí jsem žádný dodatečný kanál v hlavě neobjevil. Obdobně mne překvapilo opravdu pouze a výhradně podtlakové ovládání EGR ventilu - pro výrobek MMC poněkud primitivní řešení. Nebo snad nouzová "doplňková" výbava...? A co vlastně ovládá přívod toho podtlaku? Nějaký elektronický ventil či to snad dokonce táhne podtlak "napřímo" ze sacího traktu? Prostě jsem dospěl k více otázkám než odpovědím.
- Ale zpět k Tvému problému: pokud Ti to po odpojení "něčeho", co snad opravdu může být EGR, chodí lépe než předtím, pak je nejelegantnějším řešením nacpat do hadičky přívodu podtlaku ocelovou kuličku patřičného průměru (musí jít do hadičky natěsno). Je to snadno "vratné" řešení (kuličku můžeš kdykoli vytlačit ven kleštěmi s kulatými hroty) a přitom neriskuješ přisávání falešného vzduchu či jiné potíže (systém zůstavá uzavřen, jen je neprůchozí).
- Na onom webu Ti někdo radil, kde najdeš čidlo klepání. Má pravdu. Jen měl ještě dodat, že je k němu velmi obtížný přístup (vidět na něj sice je, ale odpojit štekr je už problém, nemluvě o demontáži čidla...). Čidlo samotné však nejspíše vadné nebude - alespoň jsem nikdy neslyšel, že by někomu odešlo.
PS: Teplotní snímač ŘJ je zašroubován do komory termostatu. Současně jsou tam ovšem další čidla - pro teploměr na přístrojovce, pro klimu atd. -
« Re: Re: Re: Re: EGR
Aby jsme se takhle nedohadovali co to je a jak to je atd......
Pošli prosím email. Mám to nafocený. Jinak nevim jak má být zběrač široký normálně a jak s EGR. Každopádně ten ventil je na levé straně pod beranama sání. Jak jsem tak koukal, tak první přívod vzduchu(tedy ten blíž převodovce je širší než ty tři ostatní. Skus si stáhnout z [odkaz] v sekci poradna/manuály soubor motor 4G63.pdf
V něm na stránce 46 je to zobrazený. -
"-- skrytý --" 25.06.04 18:34
« Re: Re: Re: EGR
Tohle mne mimořádně překvapuje! Zatím jsem se totiž nikdy u Mitsubishi nesetkal s výhradně podtlakem ovládaným EGR. Podle Tvého popisu bych si spíše tipnul, že se jedná nikoli o EGR, ale "systém jímání těkavých uhlovodíků" z palivového systému: prostě to, co by se normálně odpařilo do ovzduší, je poměrně složitým systémem a za přesně stanovených podmínek skladováno, následně prohnáno motorem a v něm spáleno... Nevylučuji určitý pozitivní vliv na chod motoru při eliminaci tohoto systému (zejména pokud je v něm zakopán nějaký problém), ale pak je třeba postupovat systémově, a "odříznout" všechno, co s ním souvisí. V opačném případě se Ti totiž může stát, že Ti nějakou hadičkou přiteče benzín někam, kam jinak rozhodně nesmí přijít...
PS: Prosím o důkladné prověření, zda jde opravdu o EGR či něco úplně jiného - ne nepodobné Tvému popisu je totiž např. i zpětný ventil nevyužitého paliva (udržuje konstantní tlak v napájecí trubce vstřikovačů), ventil podtlaku v sacím traktu a další krávoviny, kterých je tam plno. "Hraní si" s některými z těchto věcí pak může mít přímo fatální následky - požár atd.!!! -
« Re: Re: EGR
Tak jsem to odpojil. Od EGRu vede hadička do jakéhosi spínače. Do něj vedou ješě dvě hadičky, jedna od sání(tedy asi zdroj podtlaku a druhá vede nevim kam. Na tok spínači je konektor, po jeho odpojení se nic nedělo. Tak jsem ho vrátil zpátky a za použití násilí odpojil hadičku, co vede přímo a EGRu. Vývod od spínače jsem pak ucpal izolepou, aby si tudy motor náhodou nepřisával falešný vzduch. Vyrazil jsem na silnici a hurá je to lepší. Jinak to auto je podle techničáku kupovaný tady. -
"-- skrytý --" 25.06.04 12:38
« Re: EGR
Jeste dodatek: A pokud by tam EGR opravdu byl (samozrejme neznam vsechna provedeni, ktera se lisila podle toho, kam - do jake zeme z hlediska exhalacnich predpisu - se to ktere auto dovazelo), pak staci odpojit prislusny stekr, ECU to nastesti u vyrobku MMC ignoruje... -
"-- skrytý --" 25.06.04 12:34
« Re: EGR
- Na Renaultu 21 2,2 z r. 1987 je taky, ale to jeste neznamena, ze musi byt i na Tvem Galantu s dvoulitrem z konce 90. let...
- Ale poznas to jednoduse: priruba sberneho vyfukoveho potrubi prilehajici k hlave motoru pri pohledu zepredu vpravo vyrazne presahuje, jako by mela kryt jeste neco, co tam ovsem neni... Jenze prave pod tim mistem je v hlave motoru prepousteci kanal, ktery bere vyfukove plyny POUZE ze 4.valce (tj. toho, co je nejbliz prevodovce) a vede je napric hlavou motoru k EGR ventilu namontovanemu zespodu k "beranum" sani s vyvodem do mist tesne za skrtici klapkou. Pokud na prirube sberneho vyfukoveho potrubi na prvni pohled nic podezreleho neshledas, uz nemusis dale hledat - EGR tam proste neni. -
« EGR
Tak jsem byl na klubových stránkách o MMC. Na tom mym Galantu EGR samozřejmě je. Je nalevo po sáním. Odpoledne ho odpojim a uvidim. Dám vědět. To že by senomtoval od roku 2000 se mi nezdálo. Pokud vím, tak byl víceméně standartně montován během 80tých let. Na Sieře jsem ho měl a ta byla rv 1987. -
"-- skrytý --" 24.06.04 17:53
« Re: Re: Re: EGR
- Na jakém principu to čidlo funguje, to opravdu nevím. Ale s odpojeným se nedá jezdit, neboť trvale svítí kontrolka "Check Engine" a ŘJ jede v nouzovém režimu - to kvůli ochraně motoru před poškozením. Takže nezbývá, než hledat příčinu. O nějakém problému ostatně svědčí i to, že použití lepšího benzínu nemá pozitivní vliv na výkon motoru: zejména totiž u motorů s čidlem klepání se více energie v palivu zužitkuje díky optimálnímu nastavení předstihu zážehu právě za pomoci čidla klepání (zdvojená ŘJ zvyšuje předstih až k hranici klepání, tu si tak najde s přihlédnutím k právě natankovanému palivu a optimalizuje datové mapy v adaptivní půlce ŘJ).
- Já bych si tipnul, že ten, kdo Ti to prodal, moc dobře věděl, proč se toho auta zbavuje... -
« Re: Re: EGR
Dají se někde sehnat kompletnější informace o tomhle autě? Nebaví mě se na každou blbost ptát. Origo jde sehnat jen německy a asi za milión (hahaha). Navíc německy neumím ani pípnout.
To čidlo předpokládám funguje asi tak, že pokud se mu něco nelíbí, tak se sepne. Pokud ho tedy odpojím, nemělo by se teoreticky nic stát. Jen jestli je někde v motoru zrada, tak začne "zvonit". Jinak svíčky jsou tam nový NGK (fak asi náhoda). Benzín jsem skoušel od několika pump a stále stejný. Skoušel jsem i Shell100. Řekl bych, že tomu motoru naprosto nechutná. Spotřeba šla nahoru a motor byl vcelku línej.
Je to zvláštní, u Rendla to bylo jinak. Na 100 oktanů jezdil jako drak. Když jsem natankoval za litr, najezdil jsem stejně km jako když jsem tankoval obyč 95. Jen s tím rozdílem, když jsem šlápnul na plyn, tak to fakt jelo. -
"-- skrytý --" 24.06.04 15:43
« Re: EGR
- EGR je pouze u posledních modelů. Starší Galanty min. do r.v. 2000 ho neměly.
- To, co popisuješ, je věcí čidla klepání/detonačního spalování, které prostřednictvím ŘJ snižuje předstih: jakoby najednou byla pod plynem jenom půlka výkonu motoru... Příčinou je buď vysoká náchylnost motoru k detonačnímu spalování (příliš vysoká komprese, nekvalitní benzín, špatná tepelná hodnota svíček či obecně špatné svíčky - pozor, Mitsubishi jezdí dobře jen na svíčky od firem Denso a NGK, se všemi ostatními značkami jsou problémy -, zakarbonované spalovací prostory apod.) nebo jsou někde nadměrné vůle, které čidlo klepání vnímá jako detonační spalování a reaguje stejně, tj. opět snížením předstihu (tento problém jsem měl u Lancera v důsledku příliš velké ventilové vůle, ale tam ještě nebyly hydroštely...). -
« EGR
Nevíte někdo kde je EGR u Galanta? Jak koukám, tak koukám, nemůřu ho stále najít. Na svý původní Renault19 jsem odpojil (teda spíš ucpal alobalem) a auto jelo jako z praku. Bez problému si odhrábnul na dvojku na suchym asfaltu o čemž se mu předtím ani nesnilo. Chci to zkusit. Zkoušel jsem na trojku ve 3tis přidat plyn, někdy to zabere, že mě to "nacpe" do sedačky a někdy to jen začne hučet a pomalu se rozjíždět.
G,D = benzín, diesel
ostatní už nejde jednoznačně říct co ty čísla znamenaj.
4G63 je např. 2 litr z velkým výkonovým rozpětím ( od 2.0 8V až po poslední kousky v Lancerech EVO VIII :-) dejme tomu od 80kW až po 195kW.
Ještě je za posledním dvojčíslím jedno písmeno, které idetifikuje motor přesněji.