Autem do Chorvatska?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 14.05.04 10:00
« Re: Istrija
Battes: Tak rakouská dálniční známka je bez diskuze [270 Kč]. A přes Slovinsko je spousta krásných cest přes hory, kde se nic neplatí. Např.: Z Rakouska přes Volkermarkt na jih přes sedlo (Kamnické Alpy - 1200m) a přes Zgornje jezersko do Kranje, dál na jih po dálnici, za zmínku pak stojí jeskyně "Postojna". Anebo: Z Villachu přes Wurzenpass do Kranjské Gory, dál přes sedlo Vršič (1600m) do Bovce a dál na jih přes Tolmin. A poslední: Z Klagenfurtu přes Loiblpass, pak Tržič, Bled, Bohinjské jezero, zpět do Bohinjské Bistrice a dál na jih prašnou cestou přes hřeben (1200m) směr Podbrdo, most na Soči a dál na jih. Dálniční poplatky ve Slovinsku jsou k vidění zde: [odkaz] , Chorvatsko tam snad taky někde najdeš. -
« Re: Chorvatská dálnice
Jel jsem úsek okolo Zadaru - pěkné. Od Udbiny vede přivaděč k dálnici, místy dost nepřehledná silnice, ale komplet nový povrch. Dálnice je pak už super, včetně několika tunelů, nejdelší necelých 6km je ještě obousměrný, ale druhý tubus je celý proražený a dělají na "vnitřku" - proti stejně dlouhému a stejně starému tunelu pod Braniskem na Slovensku je daleko lépe větraný a takový "vzdušnější". Výjezd nad mořem je asi ve výšce 600m.n.m., je tam poměrně prudké klesání v serpentýnách až k Maslenickému mostu, projíždí se ještě několika tunely v délce tak 300-800m. Když fouká, tak je to dost nepříjemné a nebezpečné. Od Masl.mostu vede dálnice po rovině až za Zadar, pak se musí kodrcat po hodně špatné cestě na Benkovac. Na dálnici však tvrdě pracují, korpus budoucí trasy je připraven až asi na úroveň Murteru. -
« Re: Manželka už nechce...
Nedávno jsem kecal s jedním původem Chorvatem, co jezdí 2x ročně do Chorvatska a jako změnu začal dělat Řecko. Autem to zase není tak strašný. Potom, co přestali chtít vízum v Srbsku je to přes tamní dálnici v pohodě. Z Moravy to je cca 1500 km. Říkal, že než by jezdil do Prahy a dočkal se odletu, tak to už má víc skoro polovinu trasy za sebou.







