Autem do Chorvatska?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
kade budete vediet za 2-3 tyzdne, ked tu niekto povie, ako to tam frci naozaj. Ja tiez zvazujem Makarsku alebo Krk, takze sa tesim na odhalenie tajomstva. Zlepsilo ci nezlepsilo ? Naposledy som zo Splitu cestoval 12h!!!! Myslel som ze ma j.... !!! Neznasam za I. 100m a stat. zase za I. 100m a zase stat. No hruza. Toto sa mi stalo us 3-krat -
« Nová dálnice Záhřeb Split
Už jste někdo jeli po té nové dálnici mezi záhřebem a Zadarem? Teď se chystám k Zadaru a váhám zda jet po staré (přes Plitvice) nebo to risknout po nové dálnici i s rizikem, že ty objízdné trasy okolo tunelu Mala Kapela a dál dolu se budou složitěji objíždět. Neotevřený úsek je asi 60 km, s objíždkami to může být tak 80 km, to by se možná dalo zvládnout. Nebo to vidím špatně? Jedu už teď v pátek, prý od 10.7 by to mohlo být po neúspěšné kolaudaci otevřený..... Co radíte? -
"-- skrytý --" 07.07.04 08:27
« Re: Re: trajekt na Korčulu
Milda, MHPlus> Díky za informace, tohle se člověk v cestovce nedoví. I když musím cestovku pochválit - dostal jsem kompletní jízdní řády i ceníky trajektů. Takže to vidím při cestě tam buď na Drvenik - Korčula, nebo na "klasiku" přes Pelješac a pak Orebič - Korčula. -
« Re: trajekt na Korčulu
Ze Splitu jsem jel na Korčulu před 2 lety - trajekty sice jely 2, ale asi hodinu po sobě po obědě... Když jsem přijel do přístavu asi 1,5h před odjezdem, udělalo se mi špatně při představě, že budeme muset improvizovat přes Pelješac, protože tam už byla obrovská fronta, nás zařadili do "nepostupové" zóny - "když se tam naskládají, tak vás vezmeme". Naštěstí jsme byli asi 3.auto od konce, takže ve Vela Luce to bylo v pohodě a do Lumbardy na druhé straně ostrova jsme dorazili ještě před soumrakem.
Zpátky jsme jeli do Drveniku v naprosté pohodě, trajekt prakticky prázdný, cesta asi 2,5h (průplavem mezi Pelješacem a Korčulou a pak okolo Hvaru).
Když to vezmu kolem a kolem, tak je pro cestu na východní stranu Korčuly výhodnější Drvenik, na západní stranu je to diskutabilní (Split - Drvenik je asi 90km, Korčula - Vela Luka dalších 40-50 vs. rozdíl cca.1000Kč za trajekt), každopádně pro ocit romantiky byla lepší a zajímavější cesta do Drveniku - na volné moři (ze Splitu) je to větší nuda, navíc jsme celou cestu stáli, protože si nebylo kam sednout..... -
"-- skrytý --" 02.07.04 01:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
Jen k těm trajektům. Loni jsem byl v Jelse na Hvaru. Cesta tam do Drveniku, čekání na trajekt asi 30 minut jízda asi 20 minut a pak asi 50 km přes celý ostrov po docela dobrodružné silnici. Takže nazpět jsme se rozhodli pro trajekt do Splitu který odjížděl kousek od Jelsy. Chtěli jsme jet kolem jedné a dát ještě odpoledne zastávku ve Splitu. Maník který prodával lístky mě radil že pokud chci mít jistotu že se na trajekt dostanu musím tam být minimálně dvě hodiny před odjezdem. Byl jsem tam asi o 1,5 dodiny dřív, řada přede mnou, řada za mnou. Když měl trajekt odjíždět tak ještě ani nebyl v přístavu. Když konečně připlul nastalo nekonečné vyloďování a potom nekonečné naloďování. Plavba za přicházejícího somraku byla ovšem romantická a do Splitu jsme připlouvali za tmy. Naštěstí jsme byli docela na kraji takže vyloďovíní asi 20 minut a hurá domů. Takže, kdybych to byl býval věděl tak bych to vzal zase přes Drvenik. -
"-- skrytý --" 28.06.04 17:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
MHPlus> Tak jsem to počítal pro auto a 4 osoby a vychází to: 1) Orebič-Korčula asi 400,- a jezdí každou hodinu. Drvenik-Korčula asi 1100,- a jede 3 x denně, Split - Vela Luka asi 2000,- a jede 2 x denně. Ten rozdíl v ceně není zase až tak dramatický, zvlášť když dražší trajekt znamená méně výdajů za benzín (při variantě přes Orebič cca -500,- ) a úsporu času. Ze Splitu přes Pelješac a Korčulu do Vela Luky (270km) to tipuju tak na 5 hodin plus trajekt, trajektem Split - Vela Luka to trvá 3,5 hodiny. hodí se to hlavně při zpáteční cestě - v 7:00 trajektem z Vela Luky, v 10:30 ve Splitu a večer doma. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
Další možností dostat se na Korčulu je trajekt z přístavu, z kterého jezdí kyvadlový trajekt na Hvar, na jméno si nevzpomenu (Drvenik?), ale je to kousek od Makarské.
Jezdí 1-3x denně (podle "stupně" sezony) do města Korčuly, takže pokud míříte na východní část ostrova Korčuly, je to lepší, než se kodrcat 40km z Vela Luky nebo přes Pejlešac. Trajekt provozuje jiná firma než Jadrolinia, takže se o něm moc nedozvíte - naopak to má výhodu, že jezdí poloprázdný. Cesta trvá asi 2,5h, cenově je to jen o něco dražší než ty 2 přískoky přes Pelješac a výrazně levnější než varianta ze Splitu, z kterého ty trajekty jezdí narvané a podle naprosto nesmyslného jízd.řádu. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
15000,- KC ????? to sa mi zda vela, tolko ani rakusak nepyta. Ale hadat sa nebudem. Je jasne, ze chcely do vacku. Ja dedinky robim 60 az 65 a snazim sa pozerat ako ostriez, zapnute dialkove a hladam policajtov. Zatial som mal teda stastie a mimo jazdim od 100-130(slo by aj viac, ale to uz by bol adrenalin a ked veziem troch ludi... ) dla cesty a moznosti. Nie vsade sa to da. Ale tusim spomalim, kedze ..... . Hodne ma vytaca ich 80. Maju tam pekne ciste rovinky a tam sa da slusne ist. Celkom fajn cesta. -
"-- skrytý --" 24.06.04 14:21
« Re: Re: Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
ccc> Kdybych jel znovu na Pelješac, tak bych to asi zkusil, docela mě to láká. Ale na Korčulu mi připadá jednodušší využít trajekt Split - Vela luka, je to sice dražší, ale zase trochu exotika. Kdypak se našinci poštěstí plout 3 a půl hodiny po moři. ;-) A do Splitu asi vyzkouším novou dálnici. Ještě si propočítám všechny varianty, ať vím, o kolik dražší to po dálnici a trajektem bude. I když - člověk počítá jak na cestě ušetřit, a pak stejně prachy utratí jinak. -
"-- skrytý --" 24.06.04 14:09
« Re: Re: Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
Miro: V tom Maďarsku pozor na rychlost, kámošovi naměřili o půlnoci na výjezdu z nějaké vesnice 65 km/h, odstavili ho mimo cestu a chtěli po něm pokutu v přepočtu asi 15000 CZK a měl ji platit až druhý den ráno na poště. Nakonec to ukecal na 100 DM do kapsy a mohl odjet. Takže s průměrem 80 bych nepočítal. Ale i tak je cesta přes Maďarsko větší pohoda než přes Vídeň. -
"-- skrytý --" 24.06.04 14:05
« Re: Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
Já již jinudy nepojedu.Jestli jedeš na Korčulu volil bych cestu přez BiH a z Orebiče trajektem ten je krátkej.Pokud hledáš klid a hezkou přírodu tak doporučuji.Cesta přez BiH je super,ceny to samá lon naturál 98 asi 21,5czk a td.Silnice jsou na dobrý úrovni kvalitou asi jako u nás jedničky. Pouze na člověka působí to rozstřílený okolí a pod.Ten kdo má silnější žaludek to přejede.Hranice na víc nic neznamenaj pokud nejedeš v neděli nebo pátek .V tuto dobu jezdí hodně bosanců za prací.To se mi podařilo chytnout poze jednou a jsem vyléčenej.Tak rozhodnutí je poze na Tobě.J. -
« Re: Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
prave som pozeral, tak jazdou cez BiH usetrim na trase BA-Omis 30km, asi tade nepojdem. Radsej to vezmem po starom. HU-SLO-HR. Ce rakusko nechodim. Je to dalej 60km a to na case nic neziskam. Cez HU sa v noci da ist priemer 80km/h bez problemov . Takze pohoda a este usetrim za benzin, AUT znamku. Cez vieden som siel raz a tez som mal smolu a zdrazal som sa tam 30 min v kolone. -
"-- skrytý --" 24.06.04 07:37
« Re: Re: Přes Bosnu blíž ?
ccc> Hele, já se nehádám, ani ti to nerozmlouvám. Spíš tak trochu přesvědčuji sám sebe, jestli to přes Bosnu nezkusit taky, jedu letos na Korčulu - takže buď přes Pelješac (a tedy Ston), anebo trajektem ze Splitu. Pokud by to přes Bosnu bylo výrazně blíž, tak bych to asi zkusil. Ale zatím mi to připadá spíš komplikace - dva hraniční přechody navíc, a Bosna - to je asi pořád "divoký východ", nebo už ne ?. Klasickou trasu přes Maďarsko a Plitvice jsem jel 2 x, a nikdy jsem žádný výrazný problém neměl (zato moje známá jela přes Vídeň v koloně 4 hodiny :'-( ). A nic moc služby na Pelješaci ? Jediné co potřebuju je střecha nad hlavou, 2 x za týden koupit chleba a ovoce, a hlavně čím míň lidí, tím líp. Takže z tohoto hlediska byl Pelješac super. Korčula je ještě o kousek dál v moři, takže doufám, že to bude ještě větší pohoda. :D -
"-- skrytý --" 23.06.04 20:39
« Re: Přes Bosnu blíž ?
Z Brna do Stonu to vychází 994 km .Já jedu opět tudy.Jelikož mi odpadají zdlouhavé jízdy v koloně a ceny v BiH jsou na jiné úrovni.Do Sarajeva vůbec nemusíš jezdit.Loni jsem byl taky na Peliešaci a příroda byla super ale služby nic moc tak letos pojedu asi jinam.Nebo do BG. J. -
"-- skrytý --" 23.06.04 13:16
« Přes Bosnu blíž ?
Tak nevím pánové .... zadal jsem to do Routu 66 a vyšlo mi tohle: Z Z Brna přes Bratislavu, Csornu, Szombathely, Lendavu, Zagreb, Karlovac, Plitvice a Makarskou do Stonu (na Pelješaci) vychází 977 km / 12:20 hodin, zatímco z Brna přes Sarajevo do Stonu buď 1026 km / 12:30 nejrychlejší (přes Budapešť) anebo 996 km / 14:30 nejkratší. -
"-- skrytý --" 17.06.04 06:47
« Dálnice Karlovac-Zadar k 30.6.2004 (c) www.chorvatsko.cz
Dálnice Záhřeb - Split
Podle informací z chorvatského tisku je termín otevření nových úseků dálnice stanoven na 30.6.2004. Vzhledem k tomu, že se výstavba poněkud zpozdila, budou některé úseky v severní (tzv. lické) části otevřeny pouze v polovičním profilu, to znamená, že provoz bude sveden do jednoho směru dálnice. Jedná se o (úseky v celkové délce max. 10 km (viadukt Jezerane a Mokro Polje, případně i tunel Plasina, most přes řeku Gacku - Ličko Lešće).
Není ještě uzavřena otázka výše dálničního poplatku. Vláda Chorvatské republiky bude jednat o zvýšení poplatku za použití dálnice z dosavadních 0,33 kun za jeden kilometr dálnice na 0,40 kun, jak navrhuje společnost Chorvatské dálnice (Hrvatske autoceste). Při celkové délce dálnice 340 km by dálniční poplatek ze Záhřebu do Split činil 136 kun, ze Záhřebu do Pirovce pak 104 kun.
30.6.2004 budou otevřeny tyto nové úseky:
a) v severní, tj. lické části dálnice:
Mala Kapela-jih - Brinje - Žuta Lokva - Perušić - Gospić - Gornja Ploča (102 km).
Vlastní tunel Mala Kapela, dlouhý 5780 m, bude dokončen až v r. 2005. Staveniště tunelu Mala Kapela se bude objíždět po regionální silnici. Objížďka bude dlouhá 11 km.
b) v jižní, tj. jadranské části dálnice:
Zadar II - Benkovac - Pirovac (37 km).
Vrpolje - Dugopolje (u Splitu) (45 km).
V této jižní části dálnice bude chybět pouze úsek Pirovac - Skradin - Šibenik - Vrpolje (celkem 33,5 km), kde se buduje mj. i mohutný most přes řeku Krku u Skradinu. Má být otevřen v příštím roce.







