Mercedes Benz W123, W124, W126

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.01  12:09

    « W114 a 115

    Ty rozdily mi taky nejsou jasný. Kdo má pravdu ??? Rád bych se dočkal vyčerpávající odpovědi. Na olihartu v sekci 114/115 je bílej. To je 115??? * sem mysle že 114 byly C a a 115 limo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  11:57

    « Re: Oprava příspěvku od

    Tak jestli jsem řek něco blbě, tak sorry. Ty co jsem měl byly některý s větračkama a byly dieselový, benzína jsem nikdy neměl. Byly to hold ňáký překopávky. Co píšeš o těch W114-115 se mi ale tak úplně nezdá, koukni ještě co píšou na [odkaz] Možná, že nemáš tak úplně pravdu??? Já se nepřu, zas tak detailně jsem to nezkoumal. Jinak když dieselovou W126, tak jedině šestiválec, to zvadlý tříkilo z piána nikdy!!! Nejsi náhodou z Prahy nebo okolí? To bych někdy uvítal setkání a okouknul tu W126, nikdy jsem v tom totiž nejel a znám to jen zvenku, snad mě to nezklame...?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  10:48

    « Oprava příspěvku od "zadek524" z 19.7.2000 ... rozdíl mezi W

    AHOJ TADY JE původní příspěvek:
    Jméno: zadek524
    Podle mého mínění je v nich rozdíl v zpětných zrcátkách (velké zevnitř štelovatelné nebo malé bez ovládání), přední dveře s větračkama nebo bez. Zadní světla hladká nebo s vroubkama. Rozdíl v přední masce - širší nebo asi o 10 cm užší. Přední blatníky........
    Oprava: W114 jsou pouze BENZÍNOVÉ auta a W115 dieselové !!! To jak si plno lidí myslí že W114 je jenom coupé, tak se strašně mýlí. A rozdíly co píšeš nebyli mezi W114 a W115 ale od r.v. 1972 se vyráběli tzv. "žralok" a před tím byl "kraťas". Rozdíl mezi nimi je: žralok má takovou pusu pod předním nárazníkem, přední skla na dveřích jsou celé a nemají větrání jako u kraťase ... atd dál to už asi zná plno fanoušků těchto super aut, nemohu W114/5 vynachválit !! Pamatujete si na ten ohromný kufr ??? Ondra
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  08:30

    « Promiň na něco jsem zapomněl ...

    POZOR NA W126/300D !!!!!!!!!!!!!! Dieselové číny se vyráběli pouze, opakuji POUZE na Americký trh, takže to co jezdí tady u nás je zpravidla předělávka, to znamená vykopávka !! Do takového auta nikdy nechoď. Radím dobře. USA verzi poznáš podle světel (zapadlé hlavní lampy), nárazníky jsou asi o 5 cm silnější a mají více chromu, a nakonec tachometr je v mílích a v km/h ( ty jsou menší a žluté). A pokud se nepletu tak do r. 85 se dělaly verze 300SD a pak 300SD turbo, vše 5 ti válce jako u piána a od r. 85 pak 6-ti válec jako u W124. později (přesně v r.89) vyjela z pásu W126/350SD turbo, motor jako u mamuta W140.
    Ondra
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  08:25

    « SE a SEL

    Ahoj !!!
    Základní rozdíl mezi SE a SEL je, že L označuje dlouhou neboli Long verzi. V praxi je to vidět na první pohled, brácha má 500SEL a zadní dveře jsou delší než přední (alespoň opticky, neměřil jsem to) a ještě lépe se to pozná na skle zadních dveří. To je u SEL obdélníkové, narozdíl od SE je skoro čtverhrané. Jinak dále ve výbavě se to dost lišilo rokem výroby (např od 85 rovné plasty ale to určitě víš) a také čím vyšší datum výroby tím lepší výbava ve standartu 500SEL, např 500SEL neměl ve standartu automatickou klimatizaci, za tu si musel člověk v roce 1983 zaplatit, a taky za ABS nebylo standart, a ani kůže. Později např od r 85 byl standart ABS, el. okna atd... Bohužel Tě zklamu ale dvanáctiválce se začali vyrábět až do Mamuta (W140). 500 a 560 jsou motory V8, stejně jako 380 a později nahrazena 420 (od r.85). Jinak pokud chceš opravdu to nejlepší, tak to je a stále bude W126/560SEC. A spotřebu jsem neměřil, ale podle odhadu na dálku při plným výkonu to bere 17 litrů benzínu, plynu zatím nevím kolik mi to papá, nebo spíš žere. Tak zatím ahoj. Ondra
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  07:47

    « Re: nějaké

    Když jsme se vedle bavili o těch Áčkách popisoval jsi 500 a 560SEL. Můžeš mi přiblížit jakej je rozdíl mezi výbavou SE a SEL. Samozřejmě mým snem je asi to nejlepší - 560SEL, ale člověk musí mnohdy ze svejch snů hodně slevit... Ale rozhodně bych asi neslevil na motor 280, i když věřím, že to bude taky prímový svezení. Nejradši bych ale 126/300D, ale to asi bude nadlidskej výkon, sehnat pěknou dieselovou W126???
    Jinak ten 500 a 560 jsou dvanáctiválce, že jo? To musí žrát ve městě bez problémů 30litrů?
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  09:34

    « nějaké "chcíplé" období

    Tak kdy se to tu zase opět rozjede ???? :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  10:48

    « Re: foto, to bys byl hodný s těma stránkama

    Ahoj aliene !!! No víš už mám plno textu, technických informací, ale nikoho kdo tu dá do HTML. Víš v tomhle se moc nevyznám. Postavit si PC, nainstalovat Wokna, grafiku, síť atd. to umím, ale stránky jsem ještě nedělal. To by si byl hodný, kdyby jsi mi pomohl s Těma stránkama. Můžu Ti napsat někam na e-mail ?? tady by to bylo moc dlouhý. Napíšu Ti nějakou představu atd, pošlu Ti nějaké fotky které tam umístíme atd. Víš včera jsem posílal bráchovi (na wk126@...cz) nějaké schémata na vstřikování W126 nebo co, tak se na to podívejte. Až jich budu mít víc, tak je určitě pošlu. Tak zatím ahoj Ondra_560SEC
    PS: Umístění na internet zajistím, máme svůj server tady na Mělníku. stačí se podívat na www.moje příjmení.cz (Brácha ho určitě ví)
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  10:51

    « foto

    Cau Ondro, uz ti bracha posilal nejake nove fotky nebo ne? A kdy budou funkcni ty tvoje stranecky? Nechces s necim pomoct - delam tak trochu do grafiky, tak bych se mohl o neco pokusit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.01  17:47

    « Re: výměna náplně

    Ahoj Kingu !!
    Nech diferák tak jak máš, dokud nerosí tak olej neměň. To co jsi četl je pravda, a pokud s ním nemáš nějaké problémy, tak není ani důvod měnit v něm olej. Ne ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.05.01  14:04

    « výměna náplně

    Koukám, že nikdo nediskutuje a bylo by škoda, aby téma "Mercedes" skončilo v archivu. Poradí mi někdo, zda je nutno u medvěda měnit náplň v diferenciálu a když, tak na kolika km. Já mám W 124 r.v. 1989, náplň je původní, nikde to nerosí ani neteče, zadek nehučí, zkrátka myslím, že je to tak, jak to má být. Vím, že známý provedl výměnu a i když tam nalil špičkový Castrol, zadek začal hučet. V různých manuálech, které se mi podařilo sehnat se většinou uvádí, že náplň, v případě, že neuniká, se nechává po celou dobu životnosti auta. Což je u medvěda dost dlouhá doba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  21:08

    « Re: skřípe a skřípe...

    Ahoj !!! Tak tento problém jsem měl také se svojí bývalou W124/230E. Vyměnil jsem klínový řemen za téměř nový (ale ne nový) a začalo skřípání a pískání, prostě děs. Tak jsem asi za 3 měsíce koupil úplně nový (asi 700,-) a hádejte ... nic pořád skřípal a skřípal... A jak jsem ho namazal mýdlem, tak to na cca 10 km vydrželo. Ale co jsem udělal. Spravil jsem napínák abych viděl na rysku, jak hodně nám klíňák napnutý. A potom jsem ho napnul cca do poloviny rysky. A skřípání potom přestalo. Nevím, zda to bylo tím že jsem řemen příliš nepřepínal, ale ani nesmý být příliš povolený. Jde o to najít správnou "polohu" a tak bych Ti poradil abys sebou vozil v autě klíč (myslím že je to 13) a jak to začne vrzat, tak buď povolit nebo dotáhnout. Ale nejlepší bude když začneš od nejvíce povolenýho řemenu a postupně ho budeš utahovat. Tak zdar a neboj, určitě to eliminuješ. Já vím je to nepříjemné když u Mercedesa takhle skřípe klíňák. :-( Ahoj Ondra_560SEC
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.05.01  22:34

    « skřípe a skřípe

    Jedná se možná o banalitu, ale po opravě napínáku řemenu na W 124 - 200 D (výměna ložiska, které bylo až neskutečně vymačkané), mě začal vydávat skřípavé zvuky řemen. Do té doby nic. Byl skoro nový, měl namotáno cca 5 000 km, do té doby nic neskřípalo. Když ho máznu třeba mýdlem, přestane a po pár kilometrech opět skřípe. Slyšel jsem i názor, že je tzv. "vyjetá" některá z řemenic. Motor má cca 350 000 km a jinak je ve vynikajícím stavu. Prý by pomohlo mírné stočení řemenice, která skřípe, zřejmě tím je myšleno snížení profilu. Nerad bych ale něco pokazil. Ujel jsem s tím už pomalu dalších 5 000 km, ale skřípe to stále stejně. Nemáte někdo ponětí jak to eliminovat ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.01  09:36

    « Re: Ahoj Wilheme ...!!!!

    Ahoj !!! Ale také ostatní zdravím! No ten motor co mám (280E - 177PS) je vyndaný z kupátka W123. A kolik bych za něj chtěl ? To nevím, fakt nevím. Tak třeba 4000,- ? se vším co na něm je. Víš mám jeden další problém, nejde mi elektrika ( + ) do kompresoru od klima. Ale když kabel proměřím, tak je průchozí, takže v něm chyba nebude. Nevíš kde najít chybu ? Cistě náhodou: elektrický schéma na V8 klima do W126 nemáš ? Je možný že je to v relátku, ale brácha jak má 83 rok, tak tam je všechno úplně jiný. Potřebuju od r. 85. Please HELP !?!? Ondra_560SEC
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.01  08:40

    « Re: Přestavba na automat

    Z automatu udělat manuál by nebyl takovej problém, je to zjednodušení, ale naopak bych do toho nešel. Jsou ty automatický převodovky čistě mechanický? U novějších aut už to má i řídící jednotky a nějakou elektriku. Taky by se nemělo zapomenout, že automat taky potřebuje chlazení, který je řešený tlakovejma rourama zavedenejma do chladiče, kterej taky musí bejt specielní, takže fakt hodně složitostí....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.01  00:00

    « Re: Přestavba na automat

    Ta přestavba aut.-man. byla u W210 známýho, kam se aut. vůbec nehodil: 2.0, hodně snížený, pěkný kola, vpředu spoiler na zem, vzadu černý Helly. Ten manuál tomu sluší víc (jezdil jsem s tím). Tátovi budem dělat W124/230E. Aut. je sice pohodlnej ale v těch zácpách nejsme tak často a na předjíždění i hory je lepší man.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.05.01  00:00

    « Re: Přestavba na automat

    Sorry uklep jsem se: samozřejmě to byla W201 (prostě stodevadesátka). Masařku by asi nechal v aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.01  21:16

    « Re: Ahoj Wilheme ...

    samozrejme ber mou radu s rezervou, zase do toho tak nevidim. jeste by to mohlo byt nejakou chybou vstrikovani, a taky zkontroluj podtlaky, coz asi ale nebude to prave. pokud se to objevuje pouze pri tech 3500 otackach spis bych to tipoval na nejakou chybu v elektronice rizeni vstrikovaci jednotky, nebo by to mohlo byt i neco v zapalovani. jestli neni neco se snimacem otacek. ale to je moc otazniku najednou. je to jako s tou 2,8. uz rok se s tim nemohu domluvit a ve vsech servisech jsou na to kratci. dnes jsem se zase cely den hral ze vstrikovanim a nevim co z toho vyleze. uvidime az to vychladne. tu 110.984 mam prave taky, ale chci tu novejsi. je vykonejsi a spolehlivejsi. automat na V8 momentalne nemam navic, ale poptam se. kolik bys chtel za ten motor?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.01  20:39

    « Re: Ahoj Wilheme ...

    Ahoj, myslíš, že je to v automatu ? Když při plným pedálu se to na chvíli zastaví při 3500ot/min ? Dělá to ale pouze při plným kotlu. Jinak já mám motor do piána a je to 280E typ M110.984, 177PS. Tak kdybys měl zájem, klidně bych ho vyměnil za převodovku do V8 číny. Třeba s doplatkem. Ale mě se to nezdá že by to byla převodovka, je repasovaná před 3 lety v německu za 4,500,- DEM. Tak zatím ahoj a měj se. Jo a hodně úzpěchů při tvorbě 500SEL. Ondra_560SEC
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.01  13:27

    « Re: Ahoj prostě všem ...

    Zdravim vsechny. To Ondra: zkus napsat do tematu automaticka prevodovka. Treba bude nekdo vedet co to muze byt. nebo ji proste vymen. myslim si ze ze vsech osmivalcu budou shodne. Cina v laku jeste neni, zatim nejsou prachy, ale pomalu se to blizi. uz se nemuzu dockat. zacina mi chybet klima. Vyzva vsem: koupim za rozumnou cenu motor M110 988, 280E do piana, nebo i cele auto naborene, nebo shnile. podminkou je r.v 81 a vyse. Pridrel se mi totiz motor, nechal jsem tam dat jinej, ale je po nem uz taky asi h...o. Takze kdyz na neco narazite dejte vedet.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…