Mercedes Benz W123, W124, W126
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz
-
« Re: Oprava příspěvku od
Tak jestli jsem řek něco blbě, tak sorry. Ty co jsem měl byly některý s větračkama a byly dieselový, benzína jsem nikdy neměl. Byly to hold ňáký překopávky. Co píšeš o těch W114-115 se mi ale tak úplně nezdá, koukni ještě co píšou na [odkaz] Možná, že nemáš tak úplně pravdu??? Já se nepřu, zas tak detailně jsem to nezkoumal. Jinak když dieselovou W126, tak jedině šestiválec, to zvadlý tříkilo z piána nikdy!!! Nejsi náhodou z Prahy nebo okolí? To bych někdy uvítal setkání a okouknul tu W126, nikdy jsem v tom totiž nejel a znám to jen zvenku, snad mě to nezklame...? -
« Oprava příspěvku od "zadek524" z 19.7.2000 ... rozdíl mezi W
AHOJ TADY JE původní příspěvek:
Jméno: zadek524
Podle mého mínění je v nich rozdíl v zpětných zrcátkách (velké zevnitř štelovatelné nebo malé bez ovládání), přední dveře s větračkama nebo bez. Zadní světla hladká nebo s vroubkama. Rozdíl v přední masce - širší nebo asi o 10 cm užší. Přední blatníky........
Oprava: W114 jsou pouze BENZÍNOVÉ auta a W115 dieselové !!! To jak si plno lidí myslí že W114 je jenom coupé, tak se strašně mýlí. A rozdíly co píšeš nebyli mezi W114 a W115 ale od r.v. 1972 se vyráběli tzv. "žralok" a před tím byl "kraťas". Rozdíl mezi nimi je: žralok má takovou pusu pod předním nárazníkem, přední skla na dveřích jsou celé a nemají větrání jako u kraťase ... atd dál to už asi zná plno fanoušků těchto super aut, nemohu W114/5 vynachválit !! Pamatujete si na ten ohromný kufr ??? Ondra
-
« Promiň na něco jsem zapomněl ...
POZOR NA W126/300D !!!!!!!!!!!!!! Dieselové číny se vyráběli pouze, opakuji POUZE na Americký trh, takže to co jezdí tady u nás je zpravidla předělávka, to znamená vykopávka !! Do takového auta nikdy nechoď. Radím dobře. USA verzi poznáš podle světel (zapadlé hlavní lampy), nárazníky jsou asi o 5 cm silnější a mají více chromu, a nakonec tachometr je v mílích a v km/h ( ty jsou menší a žluté). A pokud se nepletu tak do r. 85 se dělaly verze 300SD a pak 300SD turbo, vše 5 ti válce jako u piána a od r. 85 pak 6-ti válec jako u W124. později (přesně v r.89) vyjela z pásu W126/350SD turbo, motor jako u mamuta W140.
Ondra -
« SE a SEL
Ahoj !!!
Základní rozdíl mezi SE a SEL je, že L označuje dlouhou neboli Long verzi. V praxi je to vidět na první pohled, brácha má 500SEL a zadní dveře jsou delší než přední (alespoň opticky, neměřil jsem to) a ještě lépe se to pozná na skle zadních dveří. To je u SEL obdélníkové, narozdíl od SE je skoro čtverhrané. Jinak dále ve výbavě se to dost lišilo rokem výroby (např od 85 rovné plasty ale to určitě víš) a také čím vyšší datum výroby tím lepší výbava ve standartu 500SEL, např 500SEL neměl ve standartu automatickou klimatizaci, za tu si musel člověk v roce 1983 zaplatit, a taky za ABS nebylo standart, a ani kůže. Později např od r 85 byl standart ABS, el. okna atd... Bohužel Tě zklamu ale dvanáctiválce se začali vyrábět až do Mamuta (W140). 500 a 560 jsou motory V8, stejně jako 380 a později nahrazena 420 (od r.85). Jinak pokud chceš opravdu to nejlepší, tak to je a stále bude W126/560SEC. A spotřebu jsem neměřil, ale podle odhadu na dálku při plným výkonu to bere 17 litrů benzínu, plynu zatím nevím kolik mi to papá, nebo spíš žere. Tak zatím ahoj. Ondra -
« Re: nějaké
Když jsme se vedle bavili o těch Áčkách popisoval jsi 500 a 560SEL. Můžeš mi přiblížit jakej je rozdíl mezi výbavou SE a SEL. Samozřejmě mým snem je asi to nejlepší - 560SEL, ale člověk musí mnohdy ze svejch snů hodně slevit... Ale rozhodně bych asi neslevil na motor 280, i když věřím, že to bude taky prímový svezení. Nejradši bych ale 126/300D, ale to asi bude nadlidskej výkon, sehnat pěknou dieselovou W126???
Jinak ten 500 a 560 jsou dvanáctiválce, že jo? To musí žrát ve městě bez problémů 30litrů? -
« Re: foto, to bys byl hodný s těma stránkama
Ahoj aliene !!! No víš už mám plno textu, technických informací, ale nikoho kdo tu dá do HTML. Víš v tomhle se moc nevyznám. Postavit si PC, nainstalovat Wokna, grafiku, síť atd. to umím, ale stránky jsem ještě nedělal. To by si byl hodný, kdyby jsi mi pomohl s Těma stránkama. Můžu Ti napsat někam na e-mail ?? tady by to bylo moc dlouhý. Napíšu Ti nějakou představu atd, pošlu Ti nějaké fotky které tam umístíme atd. Víš včera jsem posílal bráchovi (na wk126@...cz) nějaké schémata na vstřikování W126 nebo co, tak se na to podívejte. Až jich budu mít víc, tak je určitě pošlu. Tak zatím ahoj Ondra_560SEC
PS: Umístění na internet zajistím, máme svůj server tady na Mělníku. stačí se podívat na www.moje příjmení.cz (Brácha ho určitě ví) -
« výměna náplně
Koukám, že nikdo nediskutuje a bylo by škoda, aby téma "Mercedes" skončilo v archivu. Poradí mi někdo, zda je nutno u medvěda měnit náplň v diferenciálu a když, tak na kolika km. Já mám W 124 r.v. 1989, náplň je původní, nikde to nerosí ani neteče, zadek nehučí, zkrátka myslím, že je to tak, jak to má být. Vím, že známý provedl výměnu a i když tam nalil špičkový Castrol, zadek začal hučet. V různých manuálech, které se mi podařilo sehnat se většinou uvádí, že náplň, v případě, že neuniká, se nechává po celou dobu životnosti auta. Což je u medvěda dost dlouhá doba. -
« Re: skřípe a skřípe...
Ahoj !!! Tak tento problém jsem měl také se svojí bývalou W124/230E. Vyměnil jsem klínový řemen za téměř nový (ale ne nový) a začalo skřípání a pískání, prostě děs. Tak jsem asi za 3 měsíce koupil úplně nový (asi 700,-) a hádejte ... nic pořád skřípal a skřípal... A jak jsem ho namazal mýdlem, tak to na cca 10 km vydrželo. Ale co jsem udělal. Spravil jsem napínák abych viděl na rysku, jak hodně nám klíňák napnutý. A potom jsem ho napnul cca do poloviny rysky. A skřípání potom přestalo. Nevím, zda to bylo tím že jsem řemen příliš nepřepínal, ale ani nesmý být příliš povolený. Jde o to najít správnou "polohu" a tak bych Ti poradil abys sebou vozil v autě klíč (myslím že je to 13) a jak to začne vrzat, tak buď povolit nebo dotáhnout. Ale nejlepší bude když začneš od nejvíce povolenýho řemenu a postupně ho budeš utahovat. Tak zdar a neboj, určitě to eliminuješ. Já vím je to nepříjemné když u Mercedesa takhle skřípe klíňák. :-( Ahoj Ondra_560SEC -
« skřípe a skřípe
Jedná se možná o banalitu, ale po opravě napínáku řemenu na W 124 - 200 D (výměna ložiska, které bylo až neskutečně vymačkané), mě začal vydávat skřípavé zvuky řemen. Do té doby nic. Byl skoro nový, měl namotáno cca 5 000 km, do té doby nic neskřípalo. Když ho máznu třeba mýdlem, přestane a po pár kilometrech opět skřípe. Slyšel jsem i názor, že je tzv. "vyjetá" některá z řemenic. Motor má cca 350 000 km a jinak je ve vynikajícím stavu. Prý by pomohlo mírné stočení řemenice, která skřípe, zřejmě tím je myšleno snížení profilu. Nerad bych ale něco pokazil. Ujel jsem s tím už pomalu dalších 5 000 km, ale skřípe to stále stejně. Nemáte někdo ponětí jak to eliminovat ? -
« Re: Ahoj Wilheme ...!!!!
Ahoj !!! Ale také ostatní zdravím! No ten motor co mám (280E - 177PS) je vyndaný z kupátka W123. A kolik bych za něj chtěl ? To nevím, fakt nevím. Tak třeba 4000,- ? se vším co na něm je. Víš mám jeden další problém, nejde mi elektrika ( + ) do kompresoru od klima. Ale když kabel proměřím, tak je průchozí, takže v něm chyba nebude. Nevíš kde najít chybu ? Cistě náhodou: elektrický schéma na V8 klima do W126 nemáš ? Je možný že je to v relátku, ale brácha jak má 83 rok, tak tam je všechno úplně jiný. Potřebuju od r. 85. Please HELP !?!? Ondra_560SEC -
« Re: Přestavba na automat
Z automatu udělat manuál by nebyl takovej problém, je to zjednodušení, ale naopak bych do toho nešel. Jsou ty automatický převodovky čistě mechanický? U novějších aut už to má i řídící jednotky a nějakou elektriku. Taky by se nemělo zapomenout, že automat taky potřebuje chlazení, který je řešený tlakovejma rourama zavedenejma do chladiče, kterej taky musí bejt specielní, takže fakt hodně složitostí.... -
« Re: Přestavba na automat
Ta přestavba aut.-man. byla u W210 známýho, kam se aut. vůbec nehodil: 2.0, hodně snížený, pěkný kola, vpředu spoiler na zem, vzadu černý Helly. Ten manuál tomu sluší víc (jezdil jsem s tím). Tátovi budem dělat W124/230E. Aut. je sice pohodlnej ale v těch zácpách nejsme tak často a na předjíždění i hory je lepší man. -
« Re: Ahoj Wilheme ...
samozrejme ber mou radu s rezervou, zase do toho tak nevidim. jeste by to mohlo byt nejakou chybou vstrikovani, a taky zkontroluj podtlaky, coz asi ale nebude to prave. pokud se to objevuje pouze pri tech 3500 otackach spis bych to tipoval na nejakou chybu v elektronice rizeni vstrikovaci jednotky, nebo by to mohlo byt i neco v zapalovani. jestli neni neco se snimacem otacek. ale to je moc otazniku najednou. je to jako s tou 2,8. uz rok se s tim nemohu domluvit a ve vsech servisech jsou na to kratci. dnes jsem se zase cely den hral ze vstrikovanim a nevim co z toho vyleze. uvidime az to vychladne. tu 110.984 mam prave taky, ale chci tu novejsi. je vykonejsi a spolehlivejsi. automat na V8 momentalne nemam navic, ale poptam se. kolik bys chtel za ten motor? -
« Re: Ahoj Wilheme ...
Ahoj, myslíš, že je to v automatu ? Když při plným pedálu se to na chvíli zastaví při 3500ot/min ? Dělá to ale pouze při plným kotlu. Jinak já mám motor do piána a je to 280E typ M110.984, 177PS. Tak kdybys měl zájem, klidně bych ho vyměnil za převodovku do V8 číny. Třeba s doplatkem. Ale mě se to nezdá že by to byla převodovka, je repasovaná před 3 lety v německu za 4,500,- DEM. Tak zatím ahoj a měj se. Jo a hodně úzpěchů při tvorbě 500SEL. Ondra_560SEC -
« Re: Ahoj prostě všem ...
Zdravim vsechny. To Ondra: zkus napsat do tematu automaticka prevodovka. Treba bude nekdo vedet co to muze byt. nebo ji proste vymen. myslim si ze ze vsech osmivalcu budou shodne. Cina v laku jeste neni, zatim nejsou prachy, ale pomalu se to blizi. uz se nemuzu dockat. zacina mi chybet klima. Vyzva vsem: koupim za rozumnou cenu motor M110 988, 280E do piana, nebo i cele auto naborene, nebo shnile. podminkou je r.v 81 a vyse. Pridrel se mi totiz motor, nechal jsem tam dat jinej, ale je po nem uz taky asi h...o. Takze kdyz na neco narazite dejte vedet.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!