Mercedes Benz W123, W124, W126
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz
-
« Re: MB W115
Bohužel jsi druhej. Asi před půl rokem jsem napakoval jednoho maníka zbylejma dílama po mejch W115. Byl toho našlapanej Passat combi - za odvoz. Věř tomu, že těch much to auto bude mít stále dost, ale fandím ti. Já je měl taky hrozně rád. Byl jsem s ním dokonce i 2x ve Francii a přitáh za ním auto na plaťáku, pak 1x Stuttgart a 1x Španělsko. To bylo dobrodružství!!! -
« MB W115
"Uz" ctyri dny jsem majitelem W115ky 220D (1973).Mam to na normalni jezdeni i pro radost.Je to muj prvni diesel v zivote.Jsem z toho trochu vyplasenej, hlavne z toho startovani.On to ma nejake predelane (zbastlene).Musim vytahnout tahlo pod volantem,pak tlacitkem zhavit a dalsim nakonec startovat. Nedostal jsem k nemu bohuzel zadny manual. Nevim,jak to melo byt zapojene original.
Auto ma samozrejmne sve "mouchy".Kulisa razeni je totalne vybehana a kvalty tam hledam.Z oblasti "tunelu" se ozyva huceni-vrceni:-),ktere se po nejake dobe ztisi ale je slyset stale.Pri vyslapnute spojce se situace nemeni ani pri neutralu.
Kdyby jste neco meli na 115ku a za symbolickou cenu chteli se toho zbavit tak se ozvete.
Chtel bych dokazat lidem,kteri si mysli,ze jsem blazen,kdyz jsem vymenil stareho favorita za svuj kluklovsky sen,ze i stare skoro tricetilete kvalitni vozy mohou jeste dnes dobre slouzit delat radost...Mejte se! Vlasta -
« Re: roztahovani automatu
Dík za info, příležitostně to vyzkouším, ale pokud to nebude nutný, zkoušet to nebudu. Zatím si to teda jen zapíšu za uši. Matka má totiž automata a zdá se mi, už posledních půl roku, že začíná trochu haprovat startér. Po vypnutí klíčku při startování trvá déle než je zdrávo než pastorek vyskočí ze setrvačníku. Moh by na to časem dojet, tak bude lepší, když na to budu připraven. -
« From Ladis1 ...
Tohle napsal Ladis1 na fóru Mercedes 190: Zdravim. Mam dotaz. Snad mi někdo pomůže. Jak jsem mluvil o tech vibracich, tak to neni z toho, ze by nebyly vyvazeny kola, nebo spatne nahusteny. Na 100% jsou kola ok, vyvazovany nekolikrat s presnosti na +-2 gramy na pocitaci, ty vibrace jsou tam stale - asi od 90 km vyse. problem je, ze ony vobrace uz nejsou nejen ve volantu, ale velmi citelne se zacinaji prenaset i do sedadel. Pri 150 kph napr. nejdriv nic,pohoda a pak z niceho nic, zacne mi to klepat primo do zadku. Nemuze to, byt nahodou v rozvodovy tyci (nahon na zadno kola) ci diferencialu? Co jinyho by to mohlo byt? Nebo ze by brzdovy kotouce? To by ale nedelalo z niceho nic, to by bylo furt ne? Uz nevim, prob je, ze analyzovat tohle je fakt problem. Diky za radu. Ladis. -
« TO WILHELM:
Ahoj Wilheme, a teď napiš zda-li by jsi byl ochotný roztahovat svojí 500SEL :-))) Dnes se jedeš podívat jak dopadnulo lakování ? A kdo Ti to polejval ? Nějaká autolakovna nebo někdo "bokem" ? Dej mi určitě vědět až to budeš mít :-) Jinak jsem sundal to zrcátko a pod ním má být kabel který je zasunutý v zrcátku v takové zástrčce, ale bohužel kabel tam nebyl, prostě není tam. Sundám ještě čalounění a mrknu jestli se na to někdo předtím nevykašlal když měl sundané čalounění. Jinak mohu již teď poskytnout to zrcátko... Nastříkal jsem kryty na zrcátka W126 (ty plastové) a vzal jsem to barvou na Alu kola a je to docela hezké. Jestli chceš tak Ti tyhle kryty mohu taky poskytnout... Ondra -
« roztahovani automatu
Koukal jsem, ze jste se tu hadali na tema zda jde automat roztahnout nebo ne. Mohu z klidnym svedomim napsat, ze to jde, protoze jsem to jiz jednou vyzkousel. Kdyz jsem auto koupil, menili jsme motor, ale jeste bylo vadne palivove cerpadlo, protoze auto stalo mnoho let z prazdnym palivovym systemem a cerpadlo se tudiz zadrelo diky usazeninam a rzi. To cerpadlo jelo vzdy jen chvili, kdyz bylo studene, s autem se dalo ujet maximalne 500 metru, nacez se to zastavilo. Takze jsme auto asi 20 kilaku tahli na lane ke me do garaze a po ceste jsem nekolikrate vyzkousel asi ve 40kmh rychlosti a pri zapnutem zapalovani tam z neutralu soupnout Decko a ono to naskocilo a vrcelo to az do chvile nez chciplo cerpadlo. -
« Re: dve verse 280CE
Pokud budem vychazet z cisel, ktera jsou dostupna o poctu vyrobenych kusu 280CE v kazdem roce, a budeme vychazet z toho, ze verze s motorem 110.984 177PS se vyrabela mezi lety 1977-78, tak jich bylo vyrobeno mezi 6000-13000ks. (v r.1977 - 6413ks, v r.1978 - 6958ks, ovsem uz v breznu se asi prestaly vyrabet, presne cislo tedy tezko odhadnout) Takze asi porad tech 280C bylo vyrobeno o nejaky ten kousek min :) -
« dve verse 280CE
nazdar panove,
/holku jsem tu zadnou nevidel. asi jezdi v corsach, yarisech a matizech:) vidim, ze jsem tady rozjel zajimavou diskusi o automatech. ma nekdo z vas u piana razeni pod volantem? jestlize ano, tak ma jedno z nejprostornejsich evropskych aut vubec - ktere jinde ma mezi sedackami prazdny prostor? ja to neznam ani z fotky /nebyla by nekde?/
ja ZATIM zadne coupe nemam /to uz jsem nekolikrat rikal/ takze jsem pouhy teoretik, nicmene par drobnosti-neni mi jasne: ondra kdysi psal, ze doporucuje koupi 280C, protoze jich je nejmin /vyroba 12.1975-3.1978 ovsem jiny zdroj 4.1977-03.1980-3,704 ks/ ALE!!! vyrabely se dve verse 280CE, prvni 12.1975-3.1978 nebo taky 4.1977-3.1978, vykon 177 PS a druha 3.1978-1.1986 nebo taky az 8.1985, vykon 185 PS. prvni verse mela motor M110.984, druha M 110.988 (se stejnym obsahem). potud je vse docela jasne. jenze oznaceni vozu je u obou stejne W123.053! ale kdyz se uvadi pocty kusu, je to podle oznaceni karoserie a ne motoru (u tohoto typu je to 32,138 ks) jenze z toho neni jasne, kolik je s motorem 177 PS a kolik 185 PS. neznate nekdo ta cisla? mozna tech stosedmasedmdesati konovych je min, nez tech 280C. toz tak.
mejte se a at vam to jezdi, coupe -
« Jak je to s automatem W123
Jeste ohledne rozuzleni problemu prevodovky, opet citace s "chytre knizky", ale upozornuju, ze na benzin 280, u dieslu je mozna vsechno jinak, uz i vzhledem k max. rychlostem: "D"-vsechny rychlosti, jednicka se zaradi jen pri kickdownu. "S"-jen do tretiho stupne, jednicka se zaradi jen pri kickdownu, dvojka se zaradi pri vyssich otackach, nez na D, max. rychlost cca. 140km/h. "L"-jen do druheho stupne, auto se rozjizdi na prvni stupen, max rychlost cca 90km/h. Tak snad uz to ted bude vsem jasnejsi... -
« Roztazeni auta s autom. prevodovkou
Tady je ten slibeny popis. Cituji zkracene manual na W123 280! : paka v poloze N, zapalovani zapnout, auto nejlepe tahnout. Dosahnout rychlost 30km/h (pri studene prevodovce) nebo 50km/h (pri zahrate prevodovce) a tuto rychlost udrzovat cca 2min., potom je tlak oleje v prevodovce dostatecny. Potom dat volic do polohy L a stisknout plynovy pedal az po te, co se motor protoci. Po naskoceni okamzite vratit volic do polohy N. Jestlize motor nenaskoci po nekolika sekundach, okamzite vratit do polohy N, jinak hrozi poskozeni prevodovky. Tot vse. -
« Re: W123 automat - program L ???
alien: Nemám co dodat, souhlasím a beru.Ondra: Tak jo, když myslíš. Pětikilo se roztahovat opravdu nemá, to by byla fakt ostuda, nicméně to, co píše zadek se může stát klidně tobě i tvýmu tatínkovi třeba v Německu a až tam přijede první polointeligentní vepř, aby vás dotáhl do nejbližšího verkštatu, tak první co řekne bude: Proč jste to neroztahli? a v duchu si pomyslí: Vy hloupí čecháčci.zadek: kdysi jsem četl návod a tuším, že tam bylo napsaný, že se s voličem v neutrálu musí auto rozjet na minimálně 40 km/h cca 100 m jet a pak tam šoupnout L(funguje to i na D). Ten motor se sice nebude točit, ale jenom to zakňučí, plynule to zabere jak naběhne tlak oleje v měniči a překulí ho to. Pokud to nechytne, což by mělo, tak se to musí opakovat. Pamatuješ, že právě tohle cuknutí kolikrát chybělo aby ti ten diesel chytnul? Baterkou a starterem za boha ne a pak stačilo škubnout a šel, jako bys ho před minutkou vypnul. Mrknu se, jestli nějakej manuál od 115ky ještě nemám. -
« Re: W123 automat - program L ???
Presne tak, Ondro, proc bych mel zkouset, co nepotrebuju a jenom si budu auto nicit. Taky tam pisou, ze to jde jen v nouzi a nema se to delat kazdy den... Treba vyzkouset, jestli airbag skutecne vystreli, kdyz to pisou. :)) Az budu v nouzi, tak vim, jak auto roztahnout. Jinak si koupim novou baterku. -
« Re: W123 automat - program L ???
prof: tys nam tady trosku pritvdil, co? Takze nakonec to byla jen cilena akce na dalsi tvoje provokace. Ja uz jsem takhle parkrat ty nazehlene blbecky v autosalonech "vyskolil". A vedeli vetsi prd, nez ja! A to se za odbornika nepovazuju, umim jen kroutit volantem a sem tam si neco prectu nebo odkoukam :-). Ale samozrejme jsou tam i lide, kteri tomu rozumi a bavi je to. Ovsem celkovy pristup firmy je natolik seriozni, ze uz vim, za co se tolik plati. Kazdy vime, proc mame takove a takove auto. A pokud k nemu mame jisty vztah, ktery spousta beznych lidi nepochopi, tak mu odpustime cokoliv, i kdyz na normalne jezdenem mercedesu toho neni tolik na odpousteni. Jinak samozrejme existuje spousta zajimavych peknych a dobrych novych aut, ale nemaji to kouzlo. -
« Re: W123 automat - program L ???
TO PROF: A proč bych měl jen tak bezduše roztahovat 560SEC a zkurvit přitom automat který je repasovaný za 5000,- DEM v roce 97 !!!! Nechápu Tvoje myšlení :-( Mě auto startuje, tak proč to roztahovat a zkoušet? Jen tak abych zjistil co vydrží ? To je jako rozjet do proti zdi v 100km/h a narvat to do ní jenom proto abych si zjistil jestli to přežiju nebo ne. :-) Nebo jen tak bezmyšlenkově si rozebírat auto abych zjistil jak pracuje to a to. Nezdá se ti to stupidní ??? Nikdy jsme nepotřebovali roztahovat Mercedesa, a to můj taťka v nich jezdí opravdu dlouho a nic jinýho nechce. Nikdy nebyl tak velký problém s autem aby se na značku vysral. A to musím zaklepat !!! -
« Re: W123 automat - program L ???
Ondra: ak to bys mě Ondro naštval, jelikož pokud tady chceš házet mercedes-machra, tak bys měl znát i takovýhle věci, zvlášť pokud se jedná o vlastnst aut týhle značky, kterou žádný jiný auta nemaj. Pokud se budeš stydět zeptat nějakejch napomádovanejch panáčků, který o tom budou vědět stejně *, tak jdeš sám proti sobě. Místo abys je trochu probral z jejich falešnýho snu o byznysmenech, který kšeftujou s Medvědama, konstruktivním dotazem, tak se tady klepeš, abys něco nezkazil, když si před nima rovnou nesedneš na *. Moje zkušenosti praví, že i u týhle značky najdeš obyčejný amatéry, který sotva vědí, kam strčit klíčky. Doufal jsem, že to dopracuješ dál, než na žvanila - amatéra, kterej zná na medvědu jen to, co se mu na něm vysralo a musel si to opravit sám. A pokud se bojíte na autech vyzkoušet to, co píšou přímo v návodu k obsluze, tak byste měli přemejšlet o změně značky, která si nechá leccos líbit, a u který by ses nemusel klepat strachy, že to stařeček nepřežije. Je vidět, že zatím nemáš ani páru o tom, co ten tvůj Medvěd vlastně vydrží. -
« Re: W123 automat - program L ???
OK, ptát se nebudu. To by vypadalo fakt dost drsně :-))) No tvoje teorie je možná, máš pravdu, přece jen motor 240D má výkon 60PS (novější 65PS) a automat tomu ještě vezme tak 10 PS, to je pak lenoch raz dva. Zeptám se taťky, ten 240D v automatu měl 5 let, a já si to nepamatuji jak to řadilo, bylo mi asi 11-2 let když jsem s tím jezdil ve firmě na dvoře dokolečka :-)))) Ale určitě se zeptám. Ale osobně si myslím že to byla stejně dvojka. Šestiválec má velký krouťák tak tam ani nepoznáš že se to rozjíždí na dvojku, ale když podřadí na jedničku,tak je hned poznat tu sílu toho motoru, že jo ? Mě coupé 280C docela dobře hrabalo i na 245/55/16 :-))) Ondra
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Potreboval bych zpetna zrcatka.Jsou tam buhvi z ceho olamany umelohmotny a jeste v takove pozici,ze to uridice mam vedle ramena:-( Pry je tam davaji z piana ale ja mam vetracky tak si to nedovedu moc predstavit jak tam pasujou...
Kdyby jste nekdo vedel o slusnym vrakovisti,kde by slo na tyhle mila auta dalo neco sehnat dejte vedet:-) Scout@volny.cz