Mercedes Benz W123, W124, W126
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz
-
« Re: MB W115
Ondra: No, to je ono, záleží na tom, jak je to seřízený. Jinak tady mám bednu takovejch zbytků z křídla 190D. Kdo ví, jestli tam tyhle krámy nejsou. Kdyby to někdo na něco chtěl, tak se mrknu, co tam přesně je. zadek: Na vyšší kvalt to dostává menší prdy. Ale Medvěd to přeci musí zmáknout, ne? -
« MB W115
Ahoj Profe, no on ten klíček nejde vyndat s tím, že s ním nejde otočit a táhlo musí být zcela zastrčené aby šlo s klíčkem otočit a pak vyndat. On ten klíček jde vyndat při jízdě ale to dělá u všech. O tom chcípání a startování jsem neslyšel. Jde o to že to táhlo má na konci takový zalisovaný silentblok, který je na páčce na čerpadlo a když je to tam rozhašené tak to nechcípá. Já jsem s tím měl jednou problémy a když jsme pořádně uchytili to táhlo s tou páčkou, tak auto skvěle chcípalo a taky startovalo. Ondra -
« Re: MB W115
Ondra: tak to by neměl jít vyndat. Ještě ten čudl slouží ke chcípnutí motoru, právě tím zaražením do palubky. Jelikož se to musí dobře seřídit, tak spousta lidí to radši chcípala tak, že zařadila 4ku a povolila spojku. Když jim to na čudl chcípalo, tak to zase nedávalo plnou naftu při startu, takže radši startovat, než chcípat:-) No a když si zvykneš na to chcípání přes kvalt, tak zapomínáš ten čudl zastrkovat do palubky a snažíš se vyndat klíček bez toho. Takže to časem začne blbnout a nezbývá nic jinýho, než to táhlo, který jistí ten klíček zlikvidovat a je to bez problému. Ono to bylo, tuším , spřažený i se zámkem volantu. Jak jsem říkal, prostě dokonale multifunkční čudl. Ještě že se s ním nepouštěly stěrače, netlumily světla, neřadily kvalty nebo neovládalo topení:-). -
« Re: MB W115
Konsoli řazení jsem u W115 měl taky totálně vyčvachtanou, vyřešil jsem problém tenkrát levně a naprosto spolehlivě. Ty táhla řazení co vedou do převodovky jsem vyvložkoval místo těch originál gumiček kouskama hadice k autogenu. A věřte nebo ne, sloužilo to naprosto spolehlivě 2 roky a možná slouží dodnes... -
« Re: MB W115
Tu knížku mám v originále na W123, ale mám jí pouze na benzíny od 200 do 280E :-( Diesel by se mi hodil. Ale nějaké publikace prodávají v Mercedesu ve Stodůlkách, nemám to zjištěné, ale prý mají i na W115, pak i piáno a další... Nevím. Já mám jen pár ofocených technických dat na W115 z Mercedesu. To PROF: klíček jde vyndat jak u W115 tak i u W123 (start táhlem) můžeš nechat auto blafat, zamknout ho a jít si nakoupit :-))))) Supr ne ? Hlavně v zimě když nejsou tlaky :-)) Možná že to jako nové nemělo jít vyndat, ale všechny MB W115 a W123 co jsem poznal, tak šel klíček vyndat. Ondra -
« Re: MB W115
Scout: Čudl je multifunkční:-). Jednak by neměl jít vytáhnout klíček, pokud ho nezarazíš na doraz do palubky, potom z první(nezaražený) polohy jeho povytažením žhavíš a jakmile se ti rozsvítí spirálka v chromovaným okýnku s dírkama, tak jeho dalším povytažením se startuje. Když ho pustíš, vrací se automaticky do tý první polohy, ze který ho musíš strčit do palubky, abys mohl vundat klíček. No děsně dokonalej systém. Já se jdu po tom manuálu mrknout. -
« Re: MB W115
Ja bych potreboval,koukam manual jak sul:-) V sobotu jedu za jednim clovekem co do W115tek dela leta tak se snad neco priucim a neco sezenu.Dnes jsem slavil prvni uspech.Sehnal jsem radici kulisu z piana a nove tesneni pod viko ventilu v Elitu.Snad se bude darit i nadale:-))
Nevite zda jde sehnat nekde manual k tomuhle autu a nejaka literatura co jde sehnat na novejsi vozy napr. "Jak na to" ? -
« Re: MB W115
Na štelování otáček je snad ale jiný táhlo, ne to startovací. Je to takovej menší knoflík, kterým otočíš a přidá to trochu plyn. Chce to všechno ale vidět, takhle po internetu to není ono. Musíš si někde najít nějakou spřízněnou duši, která ti to předvede v originále. -
« Re: MB W115
Ahoj, to táhlo když vytáhneš, tak jak máš takový ten drátek v děrovaném krytu (je hned pod budíkama) tak ten drátek se musí žhavit jako žhavky, a tím poznáš jak to máš nažhavený... Nevím co tím myslel, že si tam máš dát originál. Ale to táhlo ještě musí umět štelování otáček (kvůli zimním startům atd...). Ondra -
« MB W115
Obema dik za rady.Ja vim,ze prof ma pravdu a mluvi ze svych skusenosti.Neco na tom urcite bude.Je to samozrejmne o penezich.Pro me je ted ale dostupnejsi si to moje auto davat pomalu do kupy sam.Karoserie je delana.Ale jiste tam take neco pro me zbyde nedelam si iluze az budu delat novy lak.
Ondro ja vim,ze to tahlo tam je original ale majitel mi rikal,ze by na to melo byt napojeno jeste neco a ze si mam sehnat original.Tak jsem z toho byl trochu zmatenej:-) On jak koukam asi taky:-)) Tak zatim:-) -
« Re: MB W115
Scout: Víš, koupě tohoto auta v Čechách má velký rizko v tom, že bys později mohl být zklamaný. Většina 115tek už nemá s Mercedesem moc společnýho, většinou je to lidovou tvořivostí českejch lidí, kterou se snaží nahradit finančně nákladný originální ND. Důkazem toho je např. i tvůj systém startování. Je nutný si uvědomit, že ty auta pocházej ještě z předrevoluční doby, kdy neexistovaly vrakoviště a kdy nebyla jiná možnost, než si pomoci z toho, co bylo dostupný. Takže to začíná u olejů nízký kvality, přes různý náhražky palivovejch a olejovejch filtrů (v lepším případě za polský repliky), hardyspojky rozličnýho původu, stejně tak tlumiče pérování zkombinovaný s pérama z 1203ky, samostatnou kapitolou jsou výfuky a "podpisy" autoklempířů různý kvality, vstřikovací trysky, silentbloky, nezanetbatelným detailem jsou u 115ky taky originál koberečky na pěnový gumě. Ty všechny věci dělají z Mercedesu Mercedes a proto je lepší přivézt ještě jedno auto, který má všechno původní, jelikož v Německu nemají důvod se takovouto tvořivostí zabývat. Možná ten tvůj kus je na tom líp, ale dost bych se tomu divil. -
« Re: MB W115
Ahoj Scout, vítáme Tě do rodiny :-)) No na vrakovištích se toho moc na W115 nenajde, spíš vůbec nic, protože jsou to auta která nejsou na silnicích v hojném počtu jako tomu bylo před deseti lety. Díly nějaké mám, třeba budíky do 160 km/h :-)))) Víš to táhlo na startování, to není nijak sbastlené, ale to je originál. U pián se to dávalo také a to do r. 79. Zrcátka tam bohužel z piána nedáš protože máš ty větráčky (což je supr v létě a neznám lepší větrání !!!) Až budeš mít auto komplet udělané a po laku (pokud ses pro to rozhodnul) tak bych rád viděl alespoň fotky :-))) Měj se, Ondra -
« Re: MB W115
Dik za radu, asi jsi to myslel dobre.Koukal jsem na ty stranky, ale aby to pro me melo smysl musely by ty vonavky stat 500DEM a ne to co tam stoji...Ona to neni zase takova plecka jak to vypada, podle toho co jsem napsal..I kdyz ma zkazeny lak, tak je bez rezu a mechanicky veci uz nejak musim dohnat.Scout -
« Re: MB W115
zadek: Radši ten starter preventivně vyndej, rozdělej, vyčisti, namaž a zase ho poskládej zpátky. Věřím, že nebudeš potřebovat nic, kromě tý vazelíny. Vyplatí se to víc, než pak shánět jinej.Scout: Výbornej nápad. Na tvým místě bych hodil nějakou sondu do autoscout24.de nebo mobile.de a vyštrachal tam nějakou opravdu libovou 115ku, kterou bych přivezl. Bude to levnější, než dávat do kupy to, s čím jezdíš. Po následný prohlídce, kontrole a případný výměně náplní, filtrů a hlavně pečlivý antikorozní ochraně pak můžeš začít jezdit a to, cos koupil buď vyhoď, prodej, nebo postav na zahradu jako zdroj dílů pro sebe i svoje známé.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!