Mercedes Benz W123, W124, W126
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz
-
« start - dlouhe zhaveni v mrazu ...
AHOJ !! Co vím, tak u našeho piána (start táhlem) je táhlo vytažené i za jízdy, jenom se po nastartování vrátí o maličko zpět (jinak by běžel pořád startér) takže já si myslím, že vliv na spotřebu to rozhodně nemá), máme v tom žhaviče z Multikáry a ty se žhaví max. 10 vteřin (teď když mrzne tak max. 15) a auto pak chytne, vím ale že po 10 vteřinách jsou rudý jako indián :-)) Kdyby se žhavilo déle tak by se asi vytavily, ne ? Co myslíte ? Až třeba bude -15 a holka s tím bude žhavit 20 nebo 30 vteřin, může ty žhaviče oddělat ? Dík za odpovědi... Mějte se ! Ondra -
« Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof
Prof:Když chci nastartovat zapnu klicek, pak vytahnu tahlo (tahlo je funkcni jenom na cerpadle,jinak je bez dalsich funkci),zacnu zhavit prvnim tlacitkem a startuji druhym tlacitkem.Pokud chci motor vypnout, zastrcim tahlo.
Me akorat není jasne,když to tahlo zustava vytazene(neskoci zpet do te první polohy jak při spravne funkci ma) a ja jej nezatlacim o něco zpet do palubky (cerpadlo zustava nastavene jako pro start?) zda to nemá vliv na spotrebu a i funkci cerpadla při jizde.
Dnes se na ty zhavicky ještě poradne podivam a napisu, co jsem zjistilJ.Diky moc za spolupraci.
-
« Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof
W115 snad žádnou membránu na čerpadle nemá...
Princip multifunkčního táhla je mi dobře známej, šlo mi jen o ty studený starty - o ten předvstřik. To by mě zajímalo, jak je možný, že ty Medvědi bez toho startujou a rovnou normálně běžej. Dnešní auta jsou vyřízený, když to zrovna náhodou nezafunguje. To sice nastartujou, ale to je čoudu a kuckání... -
« Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof
Scout: Já netvrdím, že tam ty nový žhavičky máš, já si to jenom myslím podle toho, co píšeš a taky podle zkušeností s tím, že se to na ně předělává. Výhodu mají v tom, že se doba žhavení podstatně zkrátí. Proto se jim kdysi říkalo rychložhavičky, ovšem dnes už se to vytratilo, jelikož jiný žhavičky se už dnes prakticky nepoužívají. Je nutný, aby ti na to někdo (ale pozor, musí tomu !!! O P R A V D U !!! rozumět) mrknul, co tam máš za svíčky. Pokud jsou to skutečně ty novější, co se zapojujou paralelně, tak bych to řešil obyčejným tlačítkem, kdesi schovaným a počítal bych cca do deseti. Teď si neuvědomuju, čím startuješ. Pokud nějakým přidaným tlačítkem, tak bych to zatím nechal. Potom mě napadá, co tam máš vlastně za motor a hlavně s jakým čerpadlem. Popiš mi, jak vypínáš motor? Klíčkem nebo jinak? Pokud bys tam měl to orig. provedení s membránovým ovládáním vstřik. čerpadla, tak by bylo vhodný ten čudl zprovoznit alespoň na jeho funkci vypnutí motoru, na přidání paliva při startu, popř i na aktivaci starteru. Shánět ty starší žhavičky a celý to zase zprovozňovat je sice dobrý, ale pokud se jedná o výstavní kousek, se kterým se nejezdí. Ono ty starší svíčky byly míň poruchový a vydržely dýl. Výhoda u nich byla ta, že i kdybys žhavil půl dne, tak to přežily. Ty novější jsou náchylnější na to, když s nima žhavíš neůměrně dlouho. Když si ale dáš pozor a mezi jednotlivejma pokusama o start vždycky chvíli počkáš, a na podruhý či na potřetí budeš počítat už jen do 7, měly by vydržet. Pro běžný ježdění jsou určitě lepší. Potom ty propojovací dráty není nutno ani kupovat, stačí je buď naohýbat z poctivýho měděnýho drátu, kterej má dostatečnej průřez. Takovej drát, dokonce izolovanej, což je v tomto případě docela vhodný, ne li nutný, ti dá kterejkoliv elektrikář, co dělá domovní rozvody. Může se to udělat i z autokabelu, ovšem je nutný, aby měl dobře napájený kabelový oka. Pokud bys tam měl už tu novější verzi čerpadla, tak ten čudl může opravdu sloužit jen jako dekorace, nebo s ním můžeš ovládat spoustu věcí, který si vymyslíš (třeba elektrickou anténu, nebo cokoliv, na co potřebuješ vypínač, nebo táhlo). I já se omlouvám za dýlku příspěvků. Sorry :-) -
« start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof
PROF: Diky za dlouhou a vycerpavajici odpoved.Ale nepochopil jsem jednu vec.Pises,ze uz tam mam ty novejsi zhavicky coz mas asi na 99% pravdu protoze,kdyz tam dam misto toho obyc. tenkeho dratu ten silny odporovy nenazhavym. Ostatni propojeni mezi krajnima zhavickamaje tim silnym odporovym dratem.Zlepsilo by se to zhaveni,kdyz tam dam take slabsi drat v buzirce? Podle toho co jsi napsal me to pripada logicke.Vyresila by se tim i doba zhaveni. Asi by jsem mel sehnat ty orig. propojovaci draty co pouzivaji auta s novejsima zhavicema.Akorat jsem to jeste nikdy nevidel.Jak se tem propojkam mezi zhavice vubec rika-kdyby jsem to kupoval a na jaky auto to mam v Elitu chtit? Maji ty novejsi zhavicky nejakou vyhodu oproti tem starsim typum? Asi ze jdou lepe sehnat ne?:-)Kouknu se na ty cisla zhavicu.
Takze jak to tak ctu, dochazim k tomu,ze cas zhaveni budu muset dale pouze odhadovat a funkcni orig. multifunkcni tahlo vubec do auta nedavat...Nakonec se s tim "cudlikovym" startovani budu muset smirit...ale nechce se mi. Jeste jednou dik -zahada dlouheho zhaveni je zda se objasnena.Zkusenosti zda se opravdu mas, prave ted jsem Te pristihl,ze si nevymyslis:-).
Takze jsou dve moznosti:
Original-
1)prece jenom je to orig.
2)to multifunkcni tahlo jsem sehnal a koupil
3)videl by jsem kdy uz je nazhaveno.
Daji se ty stare zhavice jeste sehnat?
Predelavka-
Jak by bylo narocne predelat to startovani na casove rele s kontrolkou popr. jeste start klickem(ten knoflik me nejak nebere)? To tahlo bych tam samozrejme nechal i s tou spiralovou kontrolkou,i kdyz by bylo nefunkcni.
A at to neni tak kratke:-) jeste me napadlo, ze vlastne jezdim s vytazenym tahlem,ktere je vytazene stejne tak pri startovani i pri jizde. "Funguje" jako rucni sytic, nema zadne zarazy) start,jizda a zarazeni a vypnuti motoru.Napadlo me jestli by jsem ho nemel po nastartovani trochu zasunout zpet do pristrojovky.Zda to nema vliv na spotrebu a nastaveni cerpadla pri jizde.Ufff uz koncim.
Omlouvam se za dloouuhhyyyy dotaz a prosim o trpelivost s moji osubkou co se tyka naftaku.Diky MOC:-) -
« Re: start - dlouhe zhaveni
zadek, scout: To multifunkční táhlo má fakt multimnožství funkcí. Je třeba jej ale pečlivě seřídit. Když je ten čudl zaraženej do palubky, je mechanicky nastavená páčka z boku na čerpadle do polohy, kdy to nedává žádnou naftu a tedy se jedná o polohu STOP, ve které by měl běžící motor zhasnout. Jinak ty motory s čerpadlama ovládanýma podtlakem nešly chcípnout a kdo to neměl seštelovaný, byl nucen to povolením spojky se zařazenou 4kou utnout. Dál: Vrazíš tam klíček, otočíš a pak to táhlo vysuneš do polohy normálního chodu, ve které se pak nachází během jízdy. Do této polohy se taky samo vrátí po nastartování. Potom zatáhneš do polohy "glühen" - žhavit a čučíš do těch dírek, za kterýma se zhruba po 15 - 30 sekundách rozžhaví spirálka. Ještě několik odporových drátů je pak nataženo mezi žhavičkami a všechny se pěkně ohřívají. Je to proto, že žhavičky jsou zapojený do série a ta spirálka v palubce má mimo jiný i funkci předřadnýho odporu, kterej omezuje napětí, na které jsou svíčky zonstruovaný, to jest 9V. Když ti to tam v tom okýnku už pěkně hřeje a svítí, že by o to šlo zapálit cigáro, tak zatáhneš do polohy start, tedy na doraz, co to jde. Právě v týhle poloze je to táhlo multifunkční, jelikož sepne starter, vyřadí předřadný odpory (tu spirálku za dírkovanou chromovanou krytkou a ještě jeden v motorovým prostoru) a do žhaviček jde plný napětí, ovšem není to 12, ale zase míň, jelikož ho momentálně sráží odběr starteru, a navíc (teď zadek pozor ! na to ses ptal) ještě dojde k zatáhnutí za tu páčku na boku čerpadla, která v ten okamžik posune doraz ozubený tyče otáčející s pístkama tak, že to dá maximální možný množství nafty při startu. Je to ještě o malinko víc, než za chodu při plným plynu, kdy je doraz tý ozubený tyče zase zpátky na svým místě. Pokud je mi známo, tak přesuvník vstřiku tam žádnej není, maximálně nějakej odstředivej, kterej přidává předvstřik, čím rychleji se to točí, ovšem jestli je v nějaký nulový poloze při startu, ze který se okamžitě po naskočení nastavuje na základní hodnotu předvstřiku, to už nevím. Je to už tak dávno, že si to nepamatuju. Piána od roku 1982 již měly konečně žhavení přes časový relé s normální kontrolkou a startovaly se klíčkem a plyn se přidával taky mechanicky a ne membránou, jako u W115. Jak tam bylo udělaný přidání paliva při startu, to již opravdu nevím, možná stačil plnej plyn na tom táhle od pedálu. To už fakt nevím, jelikož v době, kdy jsem Medvědy opustil, jich tady s těmahle čerpadlama moc nejezdilo a dál jsem se o to nezajímal. Můžu se ale kouknout do manuálu k piánu ("Jetz helfe Ich mir selbst"), kterej bych měl mít doma, pokud ho ještě najdu. Scout> Podle toho, co píšeš, tam máš už ty novější žhavičky, který jsou již zapojený do série a mělo by na nich bejt někde napsaný 11.5 V. Tam už nemůžeš uplatnit to okýnko se spirálkou ani ty silný propojky z odporovýho drátu, protože by ti zbytečně spotřebovávaly moc proudu a jednoduše bys nenažhavil, což jsi nakonec sám vyzkoušel. Do série zapojit tyhle žhavičky nejdou. -
« Re: start - dlouhe zhaveni
Doporučuju nejdřív vyzkoušet jestli jsou žhavky funkční nebo nefunkční, pak koupit nový... Propojovací drát bych neřešil, pokud to funguje... To vím, že u těhlech Medvědu je knoflík na zvyšování otáček, ale to je jen přidávání plynu, nikoliv změna předvstřiku, mám pocit, že tyhle staroušové ani piána nic takovýho nemaj. -
« start - dlouhe zhaveni
Jak jsem jiz psal mam u W115 to "originalni" zhaveni a start tlacitkem.To ale neni asi tak dulezite pro delku zhaveni(i kdyz ty dratky kterymi to putuje do motoru me pripadaji poddimenzovane - slabe).Nefunguje mi zatim ta zhavici kontrolka, takze zhavim odhadem.Pocitam tak do dvaceti a zkusim prvni start.Motor ma snahu ale je mu to malo.Tak dalsi pocitani do deseti-patnacti a az potom chytne.Zda se mi to nejake dlouhe:-(Ten chlapek tvrdil,ze jsou tam menenene zhavice ale kdo vi jak to je...Co radite?Koupit v Elitu nove? Dalsi veci co mi nejde na rozum je to, ze proklemovani mezi zhavici je mezi 2.-3. obyc kabelem s buzirkou.Sehnal jsem si origo tu silnou propojku a kdyz ji tam dam autak nechce startovat.Vratim tam ten kabel s buzirkou a motor naskoci.Je mi jasne,ze by to chtelo prekopat vse na ty origo tahla a ty buzirkovy "vynalezy" vyhodit.Diky za pripadne rady a nazory! -
« Re: W115 tlak oleje
To jsem rad, ze co se tyka tlaku na 3 je to tedy v poradku.Ja to bral z mych zkusenosti, kdyz jsem mel Volhu 24. Na motoru po komplet generalce (chodil opravdu skvele)tam to bylo po startu na volnobeh neco za pulkou a po pridani otacek sla rucicka plynule nahoru.Tady u W115 to na me dela dojem,ze by stacila na mazani zelena a cervena kontrolka:-))
Zadek524:Co se tyka startu u W115 o zadne regulaci cerpadla pri startu nevim..Startuji to s vytazenym multi-tahlem a seslapnutym pedalem plynu tak do poloviny.Spravne by jsem tam mel mit jeste vedle multifunkcniho tahla po prave strane regulaci volnobeznych otacek,takovej ze strany placatej knoflik.Obe funkcni tahla mam v kufru ale jeste jsem se k tomu nedostal a ted to delat na ulici nebudu .Brrrr:-( Vsechny tyhle veci znas asi lepe nez ja ale na nejake samo-nastaveni cerpadla jsem take nenarazil:-) -
« Re: W115 tlak oleje
Přesně tak, jestli maže stále na 3, je to OK. Profe, to bych se chtěl pozeptat, jestli neznáš odpověď. Už jsem o těch W115 a W123 přemejšlel, jak jsou tam řešený ty studený starty. Ty čerpadla si podle teploty nějak přidávaj? Jak jsem tak na ty čerpadla koukal, žádný mechanismy ani čidla, který by regulovaly studenej předvstřik jsem neviděl. Jak to maj teda řešený? -
« Re: W115 tlak oleje
Scout: Nemáš za co :-) Jinak něco oleje si ten motor zblajznout do výměny může, to není známka jeho opotřebení. Horší, když přestane chytat i v případě, že máš dobrý žhavičky, baterku, starter a čerpadlo přidává při startu , kolik přidávat má. To je potom smrt toho motoru nablízku. -
« Re: W115 tlak oleje
PROF: No, to jsi me docela potesil.Kluk co do W115ek dela a ma W115 s trilitrem tak ten muj motor hodne chvalil a pomalu nechtel verit, ze je to jen 220ka.Ted jsem vymenil olej,vynuloval pocitadlo a budu sledovat zda se olej neztraci a kdyztak kolik a po kolika ujetych km.Stejne ale az se dostanu na dilnu chtel by jsem zkontrolovat pruchodnost te hadice "odfuk" co vede z vika ventilu nekam do sani.Ja mel tohle ucpany u Favorita a porad me tlakoval motor a vystrelovala me zatka z vika ventilu..Jinak diky za rychlou odpoved. -
« Re: W115 tlak oleje
Scout: To je normální, naopak to signalizuje dobrou kondici všech kluzných ložisek na klikovém i vačkovém hřídeli. Těsnění pod vanou, ani únik okolo výdechu a víčka nemá s tlakem, který ti ukazatel ukazuje nic společného. Musíš si zvyknout, že tyto motory byly vždy tak trochu "olejničky", ovšem při zvýšené péči to šlo odstranit. Horší by bylo, kdyby nešel utěsnit olejový čistič. Měřák ti bude ukazovat vždycky plnej tlak po startu a pak ti kousek sleze. Znám taky lidi, který jakmile měřák nebyl na doraz i teplej, tak dělali motor, což je pochopitelně úplná hovadina. -
« W115 tlak oleje
Zdravim vsechny :-)Mam takovy problem.Uz od te doby co jsem kratase koupil me merak na tlak oleje ukazuje uz hned od volnobeznycch otacek maximum a opre se o doraz.Nejdrive jsem tomu nevenoval pozornost ale zacal se mi ztracet olej...Dole u olej. vany byly sroubky od oleje a tak jsem koupil orig. tesneni a je to ok - tedy u te vany.Od te doby me ale zase rosi olej okolo vicka a okolo odfuku(?) motoru na viku ventilu.Jinak je motor bez viditelneho uniku.Aby jsem to zkratil.Dela to na me dojem, ze motor zbytecne tlakuje uz od volnobeznych otacek a olej si pak hleda cestu ven...Jde ten tlak nekde nastavit? Jeste se podivam jestli neni ucpany ten "odfuk" motoru. Mozna, ze je chyba nekde jinde,proto se na Vas,kdo mate s nasimi oblibenci zkusenosti obracim.Mejte se fajn:-) -
« Re: el. šíbr
Jo tam se to seřizuje. Ta kovová matice je na seřízení prítlaku prokluzový spojky. A tím plastovým kolečkem seřizuješ polohu "zavřeno", tak že ho povytáhneš, pootočíš a zase zacvakneš. Tím si vyladíš polohu "zavřeno" u dvoujčinnýho šíbru. Pokud to jakoby "nemá sílu" ho vytlačit nahoru do týhle polohy, nebo i do polohy vyklopeno, tak musíš dotáhnout tu kovovou matici, Ale s citem, jinak ti při vyklopení šíbru nahoru vyjede struna z trubičky (ta se rozehne a musíš ji pak měnit - sundat střechovici i celou vanu šíbru). prcek -
« Novy SL 500
Nevite, jestli se uz prodava nove SL-ko? Protoze jsem ho pravdepodobne videl, jedu takhle v utery a vyjizdim na hlavni a nez tam vjedu, tak projede auto s xenony, zare jak blazen, ale to je uz bezny, co mne prekvapilo byly tvar karoserie! Takovej super sportak, mozna jeden z nejhezcich, co jsem kdy videl! Ale ani tak bych tomu nevenoval tak velkou pozornost, kdybych nevidel zadni svetla. Melo to uzky dlouhy pas zadnich svetel! Fakt byl hodne uzky, ale dlouhy! Pekne to svitilo, tak jsem se zato zavesil, protoze jsem chtel vedet, co je to za autol. Jenze ta zare tech sveel to moc neumoznovala, tak jsem cekal az budou lampy ve meste! Jo a jeste jeden duvod, proc mne to zaujalo bylo to, ze to nemelo zarovky, ale v jednom svetle mohlo byt okolo 30 diod, takze byla na mne svitilo cca 60 diod a nemohl jsem poznat, ze je to mercedes, navic ten tvar byl fantasticky! Jak byly lampy, tak jsem si teprve precetl co to je a vzadu mel napis SL 500! Jo melo to nemeckou SPZ, ale byla to fakt nadhera! -
« brzdič na 5,6L a na ostatních W126 ...
Ahoj kluci !! Tak jsem zjistil že mi nepasuje brzdič z číny V8 na moji V8 5,6, slyšel jsem že mám jiný kotouče ale nenapadlo mě, že mi tam ten brzdič nebude pasovat. Takže moje snažení jsem ukončil (doufám) s "rozhýbáním" původního brzdiče, který se mi kousnul, takže info pro všechny majitele W126/V8 všechny motory mimo 5,6 mají stejné brzdiče, ale pouze 5,6L má silnější kotouče a tím pádem tam bzdič nenarvete ! Toť vše. Mějte se, Ondra
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!