Mercedes Benz W123, W124, W126

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz

  • 00 Reagovat !

    foto

    18.11.01  22:31

    « mazání 200D

    Může mi někdo říci, kolik má mazat na volnoběžné otáčky motor 200D ? Mě to při ohřátém motoru ukazuje něco málo pod 2 a nevím jestli to není málo. Jinak je motor perfektní, mezi výměnami klesne olej tak o necelý 1 cm na měrce, spíše méně, starty jsou bez problémů. Olej používám polosyntetiku 10W-40.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.01  22:08

    « Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof

    Prof: Tak jsem dal ty orig. propojovaci draty svarovi on je zmeril a rekl mi, ze maji stejny odpor jaoko obycejne kabely.Moje blbost byla,ze jsem neocistil ty dotykovy plochy u toho prostredniho propoje a proto to melo strasnej odpor.Pro jistotu me ale napajel i ty kabely v buzirce, tak vyzkousim obe varianty:-)Na ty zhavice se podivam.Dikec!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.01  17:26

    « Re: opet zhaveni

    Potvrzuju doslova to, co napsal zadek524.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.01  15:30

    « Re: opětžzhavení a starty v zimě u starších dieselů...

    Já měl diesla jen jednou , byl to Oldsmobile 5,7. žhavení jsem měk klasicky na "tahem zapni, stiskem vypni, protoře jsem žhavíval tak 3-5 min. Ono už to nemělo moc tlaky a taky nejelo na všechny válce. Ale jednou si auto půjčil kámoš a jel se projet, zapomněl to tlačítko stiskem vypnout. Bylo to na srazu US cars v Hradci. My už seděli v restauraci, občerstvovali se a tu pojednou někdo přiběhl že tam hoří nějaký velký auto - což na srazu amerik je jako specifikace zcela jasné. No všichni se rozběhli k parkovišti jen Já s přítelem Mynaříkem, pamětlivi toho, že diesly nehoří jsme zůstali u piva. Vyhořely kompletně ty dráty od žhavení, vypálily díry do palubky, dost kouře, ale přes to, že žhavky žhavily cca 5 hod v kuse nic se jim nestalo - teda těm původním, americkým, dvě co mi měnili v servisu za nový tak ty byly po smrti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.01  13:02

    « opětžzhavení a starty v zimě u starších dieselů...

    Ahoj, no to je sporný, že třeba byla ta generálka špatně udělaná, za 2 roky můžeš najezdit klidně 200tis ! Ale to by měl motor v pohodě vydržet, záleží jak se s tím zacházelo, jak se s tím jezdilo v zimě jestli to nevytáčel za studena apod... Ale víš Dane, to piáno mladý taky nestartovalo, a jak jsem tam dal ty žhavky od Tebe tak hned supr, i teď je to dobrý, startuje napoprvé, nebo na podruhé, ale stačí žhavit 15 vteřin !!! a pak chytne na 100%... :-)) taky se mi zdá, že jak jsme začali jezdit na EKO naftu, tak to malinko hůř startuje, asi má ta EKO vyžší bod vzplanutí ne ? TO W123/200D : Ty žhaviče poznáš že jsou dobrý, že ji vyndáš a napojíš ji na baterku a pokud se do 10 vteřin rozsvítí (rozpálí) tak je dobrá (to ale u rychložhaviček, jinak asi to bude trvat déle, ale podle mě ne víc jak 30s). Pokud ne tak je to špatný. Ondra
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.01  07:48

    « Re: opet zhaveni

    3 minuty žhavit? Možná, že to pomůže pro start, ale je to neúměrně dlouho a mechanik asi věděl, proč to prodává... První doporučuju vyzkoušet ty žhavky, jestli fungujou, pak nechat změřit kompresi motoru. Pokud to nebude žhavkama, určitě bude potřeba přikoupit tlatky, tzn. generálku a asi lepší než byla před těma 2 lety...
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.11.01  06:27

    « opet zhaveni

    Asi budu opakovat co tady uz nekdo napsal ale nevim si rady. Mam novy stary Mercedes - W123 200D r.v.1977, motor 2 roky po generalce. Poridil jsem si ho tak pred mesicem a ted kdyz uhodily tyhhle teploty mam problemy se startovanim. Ptal jsem se puvodniho majitele(je automechanik) co s tim a ten rikal - dyl zhavit tak 3 minuty. A ted tady ctu ze se zhavi tak maximalne 30 sec. Baterku mam novou takze predpokladam ze chyba bude v zhavicich svickach. Otazka - jak se pozna ze jsou spatny? A jak poznam jestli ty co tam mam jsou uz ty novy rychlozhavici nebo ty stary? Kdybych je menil daj se ty stary jeste koupit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.01  23:00

    « Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof

    Scout: ty tlačítka tam musej být takový, oni totiž snesou docela dost proudový zátěže, jinak bys to musel dát přes relé. Když budeš mít ty žhavičky odpojený, neškodilo by se na ně mrknout, hlavně jestli jsou všechny stejný. Jestli jsou dobrý poznáš podle toho, že budou mít nějakej vnitřní odpor, ideální je u všech stejnej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.01  22:39

    « Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof

    Ahoj:-)Asi to udelam jak pises.Dam tam spatky to funkcni multi-tahlo i s zhavenim.Jen jeste nevim jak vyresit tu kontrolu nad delkou zhaveni pokud tam budu pouzivat uz ty rychlozhavice...To funkcni tahlo se mu asi nechtelo shanet.Jak jsem Ti psal to tahlo co tam ted je funguje jako treba sytic u Zigula vytahnout-zatahnout,nic mezi tim.Podle tech knofliku bych rekl,ze to delal predchozi majitel.Jsou to takovy, jaky se pouzivali ve starejch nakladakach, rekl bych V3S,T805 a ji podobny - zkratka jsou stylovy:-))) Jinak uz pracuju na propojeni zhavicu kabelem.Jsem zvedav zda to drive nazhavi.Ty orig. odporovy draty ale budu radsi vozit v kufru:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.01  21:29

    « Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof

    Scout: Tu novodobou kontrolku zhasíná časový relé. Většinou, když kontrolka zhasne, je to signál ke startu, ale přitom to žhaví dál a někdy i chvíli po tom, co to chytne, takže ty žhavičky opravdu něco vydržej. Zbytečně zkoušet, co vydržej, je ale opravdu zbytečný. Pokud to chceš mít co nejvíc originál, tak s tebou souhlasím, že by bylo dobrý to všechno napojit zpátky na to táhlo. Takový retrostartování teď dokonce začíná jít do módy :-) To žhavení by tam šlo určitě taky dát. Kdo ví, proč ho tam ten někdo před tebou nedal. Nebylo to náhodou předělávaný už v Německu? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.01  10:25

    « Re: To 560SEC

    Jasně, to bude chyba tady u mě, tak pis na mbcc@seznam.cz ten funguje bezchybně (zatím :-))) Ondra
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.11.01  07:45

    « To 560SEC

    Ty maily se mi vrací, nevím, kde je zakopanej pes. U nás asi těžko, denně vyřizuju tak 50 mailů...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.01  06:44

    « To Scout ...

    Ahoj Vlasto !!! Včera jsem byl na svých stránkách a zabrousil jsem po dlouhé době na fórum, všiml jsem si že jsi mi tam psal, tak jsem Ti odpověděl, až budeš mít čas tak se na to mrkni ... Ahoj Ondra
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.01  10:26

    « Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof

    Prof: Tak to cerpadlo s tim cervenym vickem tam mam,jak popisujes a mělo by to jit ovladat jak pises ještě tim „rucnim“ plynem pro volnobeh. Ja mam jak jsem psal to mutifunkcni tahlo (a je plne funkcni) v kufru auta, takze nelepsi reseni asi bude ho zprovoznit, krome toho zhaveni.To nechat na knoflik.Trochu me mrzi,ze nebudu mit kontrolu nad zhavenim.Na cem je závisla ta kontrolka zhaveni (moderni kontrolka), ze by jsem si ji tam nekam zapojil do pristrojovky…Nedelam si ale velke nadeje, ze je to v tomto pripade mozne.Jinak diky –zacinam to svoje auticko poznavat:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.01  09:49

    « Re: start - dlouhe zhaveni v mrazu ...

    Neboj se zničení žhavek, to by musela držet tak aspoň 2 minuty, aby začly žhavky odcházet, ale to by mladý spíš dřív upadla ruka. Když jsem ještě jezdil s "Pradědou" a žhavil v zimě aspoň půl minuty, ruka už upadávala, pak se muselo zabrat opravdu z posledních sil ještě víc... Samozřejmě se vždycky nepodařilo to rozhejbat, pak se to opakovalo a dokola a dokola, jako poslední štace vždycky přišlo lano...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.01  20:14

    « Re: start - dlouhe zhaveni v mrazu ...

    Ondra: žádnej strach, pokud ta dáma občas dýl podrží (ten čudl myslím)! Samozřejmě, že se s tím počítalo a nic by se stát nemělo, pokud si budeš dávat pozor (abys zbytečně dlouho nežhavil). Samozřejmě čím dýl se to drží, tím víc se zkracuje doba, po kterou to jde (myslím to žhavení a fungující svíčky) Ale když je to moc krátký, tak to stojí za houby (to auto bude hůř chytat a bohl bys pak zbytečným točením vybít baterku a podstatně zkrátit životnost uhlíkům na startéru) Jo, tak nějak to bývá i v životě :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.01  20:06

    « Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof

    Zadek: W115 i W123 tu membránu mají až do r. 1982. A podle mě taky měli seřizování volnoběžných otáček tím otočným knoflkem právě z důvodu toho, že po startu bylo nutno ten volnoběh přidat a po zahřátí ho zase ubrat. Však sis mohl taky všimnout některých sedláků v Bavorsku, kteří na to *, takže když takovej řízek zastavil vedle tebe na semaforu, tak mu piáno běželo skoro jako na čtvrt plynu. Nejdřív jsem si říkal, jak je možný, že ve skopčárně mají tak blbý mechaniky, že nedokážou seřídit ani volnoběh vlastního produktu automobilovýho průmyslu a pak mi to teprve došlo, že chyba asi není "na přijímači" :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.01  20:00

    « Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof

    Scout: Tak tam máš již ty novější žhavičky. Nejlíp to poznáš, když jednu vyndáš a nemá spirálku, ale jen očouzenej kolík, na konci kulatej. Ale to už není nutný, jelikož podle toho, co píšeš, to jsou tutově ty nový. Podle popisu tvýho startování tam máš čerpadlo ovládané membránou (do čerpadla ti vede taková hadice od blízkosti škrticí klapky na sacím potrubí, se kterou hejbeš s plynem a na čerpadle máč červený víčko, kterým se tam nalejvá olej, což není nutné). Teď už si nevzpomínám, jak to tam přesně je, vím že k čerpadlu šlo ještě jedno táhlo, ovšem není to táhlo, kterým se přidává plyn Tuto funkci mělo toto táhlo až u těch čerpadel s el. vypínáním. Ten čudl by měl jít přes péro do polohu start - vytáhnutí na doraz - ze který je jím vráceno zpět do polohy pro jízdu, kdy je trochu vystrčenej z palubky. Vliv na spotřebu by to mělo jen tehdy, když by to bylo blbě seštelovaný, ovšem to bys poznal tak, že by ti to auto nešlo tím čudlem chcípnout. Někdo si to i záměrně tak seřizoval, aby mu to dávalo při plným plynu tolik, co při startu, ale já jsem v tom žádnej viditelnej rozdíl nepozoroval, maximálně to začalo při plným plynu malinko víc hulit a tedy i chlastat. Jak píšeš, funguje ti to jak má, pouze elektrika je přizpůsobená jinýmu zapojení žhaviček. Proč nezůstalo startování ovádaný tím táhlem, nevím. Podle mě tam mohlo přibejt jen to tlačítko žhavení a zbytek mohl zůstat jak byl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.01  14:33

    « Re: start - dlouhe zhaveni v mrazu ...

    Ahoj Ondro:-)Dik za zkusenost s tim tahlem.
    All:Za kolik by ta moje 220D mela tak jezdit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.01  14:31

    « Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof

    Koukal jsem na ty zhavicky.Nic na nich napsany nemam.Nevim jake jsou moznosti propojeni ale ty moje jsou postupne vzajemne propojeny od kabelu co vede z kabiny az po tu posledni(na prvnim valci.Vlastne jednim "prerusovanym" dratem.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…