Mercedes Benz W123, W124, W126
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz
-
« Re: Re:
zadek: V tom případě ale musí tu hadici zapojit tam, kde byla, jinak by to mohlo být zkreslený. Jinak vačka vždycky něco ven vyhází. Některý starší motory měly víčko dokonce přímo nad ozubeným kolem a rozvodovým řetězem. Nejsem si už moc jistej, jestli byl pod víčkem vždycky ten clonící plech. To samý by šlo taky udělat povytáhnutím olejový měrky. -
« Re:
Tak ten olej z nádoby vzduchovýho filtru hlavně nevylejvej. U těhlech staroušu tam je olej schválně a skrz něj se filtruje vzduch. Chce to olej čas od času vyměnit a vložku filtru nechat občas na wapce prostříkat. Scoute, vyzkoušej při nastartovaným motoru otevřít víčko na dolejvání oleje. Když je motor dobrej, neměl by ti z toho vůbec jít ven vůbec nic. Když je motor vyběhanej, lítá z toho úplně průvan... Uvidíš. -
« Bez nadpisu
Mam takovy problem, asi souvisi s tim co psal Scout - podival jsem se do nadoby vzduchoveho filtru a s udesem jsem zjistil ze tam je pomerne dost oleje. Nechapu kudy se tam dostal - do nadoby vede jenom hadice od sani, ale jina cesta neni. Potreboval bych vedet jak je mozny, ze se tam ten olej dostal a jestli se s tim da neco delat.
Dik.
Petr -
« Re: W115/ 220D ...
Scout: Zkusmo odpoj hadici odvětrání klikový skříně, která vede z ventilovýho víka někam do sání. Orig. tam je takový gumový kolínko. Odpoj to od toho sání a zaveď to pod auto. Pak jezdi a sleduj, jestli se to nezlepšilo. Podle mýho bys už neměl dolévat nic, akorát ti z tý hadice možná sem tam ukápne. Mrkni se taky do sacího potrubí těsně před tu klapku. Podle mýho je zasviněná od olejových par, který nadměrně nasává z klikový skříně přes tuhle hadici a proto olej ubejvá. -
« Re: W115/ 220D ...
Pánové díky Všem za rady a zkušenosti.Možná, že jsem to sem i psal, že co se týká výkonu a zátahu motoru jsem spokojenej.Kluci co za nimi jezdím (maj W115 2.4 3.0 Diesel) z něj byli nadšený jak jede.Moje starost spociva v tom, ze se mi zacal ztracet olej a louzicky pod autem nenachazim.Nikde to zjevne neteče.Po 200km,kdy jsem doleval na pulku merky to je pod minimem.Uz jsem zacal sledovat i kour a zda se mi krapet do modra, zkratka nevim.Ptal jsem se tu nekde zda by bylo mozne, ze by byly vybehane stiraci gumicky na ventilech(pokud tam nejake jsou) a tim se propoustel olej do valcu.Jak rikam s vykonem motoru jsem spokojeny ale to je vec dosti neobjektivni.Chtelo by to nekoho kdo tyhle auta dobre zna.Pokud by byly tlaky v poradku tak bych to odhadoval na ty ztraty oleje kolem ventilu.Nevim ale jak to u W115ek je... -
« Re: W115/ 220D ...
Ahoj, no to uvidí sám v jakým mraze mu to nechytne nebo chytne, ale taky neví jaký má žhavky, jak jsou na tom, třeba už mají dávno odsloužíno a už by chtěl dělat GO... Uvidíme až se Vlasta ozve kdy mu to nechytlo. No to ses tedy s pradědou pěkně svez ! :-) Škoda že jen nějakýho nemáš, patřil bys do rodiny :-))) Ondra -
« Re: W115/ 220D ...
Jenomže Scoutovi to asi zas až tak dobře nestartuje. A to jsou houby mrazy, to teprve přijde. Pořádná generálka tohodle starouše vyjde minimálně 30 tis, a to je stejně hodně ošizený... Osobně jsem nikdy u těhlech Mercedesů poctivou generálku nedělal, vždycky jsme to zachránili jenom tím překroužkováním, ale cený dílů mi tenkrát byly sděleny a bylo mi z toho blbě. Třeba jeden holej píst bez ničeho byl asi za 4 tis atd, atd, tím tak akce byla zavrhnuta. To máš 4x4=16 a konec!!! W115 je praděda, W123 je děda > ta W201 bude nejspíš dcera (ale už pěkně letitá...) :-)). Pradědu už dávno žádnýho nemáme, ale mám s ním pár pěknejch fotek, i jak táhne naloženej plaťák. Několik aut jsem kdysi s pradědou přitáhnul i z Francie, byl jsem s ním ve Španělsku, takže jsem se s ním celkem projel... -
« W115/ 220D ...
Ahoj, Scoute pokud má ta tvoje 115 najeto poctivých 570tis tak si myslím, že je zbytečné dělat generálku, nemyslíš ? Třeba máš jen pocit že ten motor špatně jde, ale opak bude pravdou :-) Vem si že ten motor při kvalitní a včasné údržbě je na POLOVINĚ své životnosti, tak naco vyhazovat peníze do GO, když startuje, nežere olej atd. To že při studeném startu čoudí, to je zcela normální, kdyby to mělo Kat tak to čoudit nebude :-)) Radím, nic bych s tím nedělal, jen měň olej a filtry a bude to pořád supr. Ondra -
« Re: mazání 200D
Scout: To opravdu netuším. Když ten motor rozhodíš, tak začneš přemejšlet, jestli už to neudělat celý. Písty s čepama + kruhy určitě, musíš dát, i pouzdra těch čepů, koukneš do válců a zjistíš, že by to chtělo radši nový vložky, no a když už tohle, tak by to byl hřích nedat tam novej i spodek. Potom teda i rozvoďák s kolama, samozřejmě hlavu zkontrolovat, udělat, nebo min. zabrousit ventily, atd. Čím víc o tom píšu, tím míň ti závidím :-))) Jak hodně se do toho dáš, záleží jen na tvý peněžence. Druhovýrobu v případě MB nedoporučuju, nevím, Zadek s tím má určitě lepší zkušenosti. -
« praděda ?
Ahoj, dík za chválu :-)) A ten praděda to je co ? W115 ? A to auto máš nebo jsi to prodal ? Víš chtěli bychom mít galerii W114/5 kde budou auta která majitelé mají a ne měli před 5 lety ... napiš jak to s Tvým pradědou je :-) Ondra PS: Oscanovaní není problém, scan mám doma... -
« Re: mazání 200D
Za tuhle lehkou "generálku" - máznout tam jenom nový Gotze kroužky obnáší cenu komplet v průměrným servisíku kolem 10 tisíc, možná spíš trochu víc. Jestliže ti to jezdí OK, budeš mít spodek asi vpořádku. Nejdřív si nech ale změřit kompresi. Nechci strašit, ale tahle oprava taky nejde provést vždycky. Nesmí bejt moc vydřenej blok, pak by se musel opravdu udělat výbrus a dát i nový písty... -
« Re: mazání 200D
Asi tak: Generálka, kterou popsal Zadek je sice plnohodnotná, ovšem neznám nikoho, kdo svýho času takový generálky dělal. Vše se odbylo tím, že se udělal výbrus a dali se tam nový písty s kruhama (ten kdo dal orig.sadu, jezdí doteď, jinak se běžně odlejvaly a kruhy se z něčeho pasovaly), a sada těsnění. Zbývalo jen zabrousit ventily, seřídit tlaky na vstřikách a medvěd šel jak čert dalšího půl milionu. Spodek se dělal, jen když byl vydřenej, nebo když byla klika už chycená. Mercedesový spodky často přežily i 3 vršky, zvlášť když se ty neoriginály dělaly už po 200 tis., když to zase odmítlo v zimě chytat. To mazání může klidně jít na volnoběh až na nulu a nic se neděje. Musí však okamžitě naběhnout, jakmile se jen nepatrně zvednou otáčky a hlavně tlak nesmí kolísat. Jinak bych ten budík nebral tak vážně a koho znervózňuje, může si přes něj dát nějakou nálepku :-) -
« Re: mazání 200D
Tak pozor - s tím mazáním. To, že ručička vykazuje dobrej tlak oleje ještě neznamená, že má motor dobrou kompresi! Tahle informace o oleji je o něčem trochu jiném, už myslím Prof to nížeji psal. Náš praděda byl totálně bez komprese, ale mazal suprově. -
« mazání 200D
Ahoj, to u našeho piána když je zahřáté a snížím táhlem otáčky na minimum, tak maže asi na 1,5 a to je podle mě pořád supr, taťkovi maže benzín šestivál (najeto 250tis)tak ten maže na 1 !! A motor běhá pořád jedna báseň... Nemáš se čeho bát pokud Ti to maže na 2 :-)) to ten motor má před sebou ještě staticíce kilometrů !! :-)) Ondra -
« Re: start - dlouhe zhaveni zda se objasnena viz.Prof
Tu generálku před 2 lety si dovedu představit. Do totálně vyjetýho motoru dali Goetze kroužky a hotovo. Ráno rozebrat a odpoledne po generálce to rychle prohnat. Ony tyhle opravy nejsou k zahození, je to za pár peněz a pomůže to, ale není to zdaleka plnohodnotná generálka!!! Skutečná generálka obnáší výbrus bloku, výbrusové písty, nový všechny ložiska v motoru, nový ventily a vodítka ventilů, nový všechny těsnění...... Takováhle generálka by ale neúměrně přesáhla cenu, kterou je majitel starýho MB do něj investovat. -
« Re: mazání 200D
Olej používáš pro piáno nebo do čeho to leješ až zbytečně dobrej (nevím, jestli je to vůbec vhodný). Při konstruování těhlech motorů nikdo s nějakejma syntetikama vůbec nepočítal. Jestliže ti tlak oleje ukazuje něco pod 2 při zahřátém motoru, buď v klidu, to je normál. Prostě jen ti chci poblahopřát, jsi nejspíš majitelem piána s dobrým motorem. Ještě řekni, že ti nečudí a skoro ti nebudu věřit...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!