Mercedes Benz W123, W124, W126

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.01  21:56

    « Re: GO motoru ?

    Scout: Uvidíš. Pozoruj, jestli se ta spotřeba zlepší. U vyběhlých motorů s malou kompresí se jí část právě netěsnostmi pístů a kroužků dostává do klikové skříně, odkud je mírně odsávána dříve zmiňovaným systémem. Z toho plyne, že lepší motory foukají méně, horší více. Odvzdušněno to být musí, jinak by v klikové skříni vznikal přetlak. Podtlak zde je naopak žádoucí, jelikož napomáhá zamezit úniku oleje. Tím, že je k tomu využito sání se zabijou 2 mouchy jednou ranou, tedy dosáhne se mírný podtlak a přebytek plynů z "uniklé komprese", který obsahuje i mikroskopicky rozprášený olej (a to bývá někdy příčinou jeho nadměrného úbytku), se zároveň "ekologicky" zlikviduje. Do motoru se také nemohou dostat ani žádné mechanické nečistoty z ovzduší, jelikož ono zaústění do sání bývá až za čističem vzduchu. V případě, že je před čističem, je většinou zastíněno nějakou minerální, nebo kovovou vlnou, která jednak zachytává částečky oleje přicházející z motoru, které ji na oplátku stále udržují vlhkou a schopnou zas zachytávat nečistoty z venku. Je pravda, že většina aut fouká. Nefoukají jen vyjímečně bezvadné motory a nebo motory s dostatečně dimenzovaným systémem odsávání těch par. Takovým absolutně nefoukajícím a dobře odvětraným motorem je např. Toyota Landcruiser 60HD D/TD i jeho následovník 80 HDJ TD. Proto nelze zrovna dost jednoznačně usuzovat podle foukání, jestli je motor dobrý, nebo špatný, i když to vypadá mazácky, když to víčko za chodu povolíš a děláš, jako že ti to, co pozoruješ, něco říká. (Na druhou stranu není vůbec od věci to víčko si pro klid duše povolit).

    U Medvědů s klapkou bývá ten problém úniku jak důvodu netěsnosti vodítek výfukových ventilů (projevuje se především silným bílým zakouřením vždy po nastartování, zvlášť motoru, který byl zahřátý na provozní teplotu a byl odstaven tak na 15 - 20 min. Při běhu to už pak nehulí nebo jen neznatelně a vždy bíle.) jak zmínil prcek, ale hlavně nedostatečnou funkcí stíracích kroužků, ať již z důvodu jejich opotřebení (třeba vlivem nečistot, vnikajících sem tou, bůhví, jak dlouho prasklou gumovou manžetou), jejich popraskáním, nebo díky rýhám na stěnách válce, které mají nejrůznější příčiny svého vzniku. Problém je v tom, že u všech jiných dieselů nevzniká v sání při ubrání plynu žádný nadměrný podtlak a spotřeba oleje nebývá obvykle nijak závratná i když ty motory chytají pouze "na noviny", éter a různý startspraye na jeho bázi, 24 voltů, lano nebo pořádnej kopec. U Medvědů s membránou na čerpadle ale při deceleraci vzniká prakticky vakuum, který silně podporuje snahu o "přisátí si" vzduchu během sacího zdvihu odkudkoliv to jde. No a pokud to nejde sací rourou, kterou zavřela škrticí klapka, potom zbývají jak vodítka sacích ventilů, tak možné skulinky podél pístů ve válci. Oběma cestičkami se tam spolu se vzduchem dostává samozřejmě i všudypřítomný olej. To se projevuje zase zahulením při opětovným přidání plynu po té, co jsi např. brzdil s kopce motorem. No, sorry, myslím, že to by stačilo :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.01  20:12

    « Re: GO motoru ?

    Zdravim. Takze co jsem na dílně zjistil. Zhavice mají na konci vlastne takova oka, ne „kolicek“.Takze jsem s Ondrou dospel k nazoru, ze jsou to ještě ty stare.Mají na sobe vyryto 0,9V.
    Když sundam vicko z vika ventilu fouka z nej vzduch ale ne sedivy kour.Když tam nedam ruku, tak není videt ze z toho něco fouka. Jinak to odvzdusneni tam mam presne jak napsal „Prof“.Za klapkou je to opravdu zuzene ale ten otvor se mi zda vetsi nez 1mm.Kazdopadne je tam takovy trychtyrek který se zuzuje.To bude asi v poradku. Když jsem sundal sani před klapkou - tu gumovou manzetu (mimochodem byla praskla,když byla nasazena nebylo to vubec videt) byl vnitrek opravdu silne znecisteny olejem.
    Pristoupil jsem tedy k docasnemu reseni. Zaslepil jsem orig výdech z vika ventilu a na jeho místo dal hadici, kterou jsem vyvedl pod auto aby se motor netlakoval, viz.prof.
    Je to reseni samozrejmne docasne snad tam ted olej dele vydrží.
    Stejne by mne zajimalo, proc do toho saní ten olej lita...Jaky je rozdíl u motoru po generalce, ze tam ten olej nejde.Ten motor po GO tak netlakuje? Jeden znamý mě řikal, ze když sundas vicko od ventilu u 90% aut tak to fouka, tak nevim.Na ty tesnici krouzky u ventilu jsem take myslel... Tak zatím
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.01  10:41

    « w126 ABS

    Ahoj. Chtel bych pozadat o radu. Mam problem na me w126/280SEL RV.82 z ABS. Za neurcitelnych okolnosti, zacne blikat kontrolka ABS. Pouze za jizdy. Jak jednou zacne blikat, blika do te doby, nez i pri slabem zabrzdeni jednou kopne ABS.Do te doby je ABS nefunkcni.Zni to asi zmatene, ale jestli nekdo poradite, budu rad. diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.01  16:59

    « Re: GO motoru ?

    oddie: Tak to netuším, já Medvědy nedělám. Ale zjisti si ceny pístový sady, sady těsnění, + práce a máš to (pokud bude spodek dobrej). Oni to v brusírně většinou dělají tak, že když jim dáš tu sadu pístů, tak oni ti na ni vybrousej blok a rovnou to sesaděj, takže ty si od nich bereš již složený polomotor, který pak stačí ustrojit, naplnit a namontovat do auta. U Medvěda však musí být vložky ve stavu, kdy jdou ještě přebrousit. Nevím, kolik přebrusů vydrží. Novou sadu vložek, to už by bylo opravdu lepší koupit ne jinej motor, ale jiný auto, ne li dvě :-(.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.01  14:13

    « Re: GO motoru ?

    Únik oleje ještě může bejt přes simerinky venilů (jestli to už někdo v těch hyperdlouhejch příspěvkách nepsal)- ta guma těmi léty ztvrdne a tolik netěsní. Dá se to vyměnit i bez sundavání hlavy a za 10 simerinků (300D) jsem daval asi 700,- prcek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.01  13:09

    « Re: GO motoru ?

    Takže s těma Goetzema je to takhle? Celý roky mi tam teda dával mechanik šunty? Je fakt, že do Audiny 2.0D mi to dal taky, najel jsem s ní po opravě asi 60tkm a připadalo mi, že už to není to pravý ořechový (v zimě). Tu jedinou jsem si nechával po opravě dýl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.01  08:50

    « Re: GO motoru ?

    prof: dík za zastání s těmi Goetze, ona se ta pověra mezi lidmi dost drží, že ty kroužky dělaj "generálku".
    Takže co se týče překroužkování, zkusil bych to shrnout takhle: je třeba pořádně prohlídnout a proměřit ty válce. Pokud jsou dobrý, tj. nejsou vydřený, hrbolatý a nemaj příliš velkou vůli, tak stačí tam dát kvalitní kroužky. Pokud jsou válce v háji, kroužky už jim nepomůžou.
    Co se týče "velké" GO, tak do toho bych asi nešel, to vyjde strašně draho. Spíš bych sháněl jiný motor.
    Profe, hoď sem prosím tvůj odhad, na kolik by vyšla plná GO tohodle motoru, ať vidíme, o čem se tu vůbec bavíme. Já vím akorát, na co vyšla plná GO motoru 2,5TD u Fiatu, ale to byla taková pálka, že se to sem ani neodvažuju napsat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  21:04

    « GO motoru ?

    Ahoj, souhlasím s Profem, že když si chce člověk auto nechat tak je lepší GO pořádná a důkladná... Ale na druhou stranu Scoute pokud s tím autem nenajezdíš víc jak těch cca 50tis... tak do toho nervi peníze, a když si to necháš na sobotní výlety, tak to bohatě stačí. Ale na druhou stranu já jsem udělal GO bez výměny pístů, a motor chodil nádherně, ale musím přiznat že tu GO mi pomáhal opravodý machr na lodní motory a hlavně na motory Mercedes W114 a W123 diesel ! Takže jsem mu věřil že to bude OK, on by mě zase nic špatného neudělal aby se mi motor po 3 tis vysypal...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  20:18

    « Re: Re:

    Scout: Když vyčistíš tu hadici, tak to začne teprve potom ty olejový páry důkladně nasávat. Teď přesně nevím co, ale v tý hadici musí bejt něco, co spíš ten ůnik olejovejch par z toho motoru do sání brzdí. Že to fouká, na to bych se zatím vykašlal. Teď jsem si donesl manuál a tam je to popsaný. To odvzdušnění musí jít ze sání do takovýho Téčka, ce kterýho to jde jednak do sání ZA klapku (mezi klapku a hlavu) a jednak dosání PŘED klapku (mezi klapku a čistič vzduchu). To Téčko má směrem ZA klapku kalibrovanej otvor o prům. 1,3 mm, kterej zabezpečuje, aby tudy nebyly dadměrně nasávány olejové páry, když jde motor na volnoběh nebo při deceleraci, kdy je v sání největší podtlak. Jakmile je klapka otevřená při vyšších otáčkách, podtlak za i před klapkou se postupně vyrovnává a je již celkově nižší, takže z ventilovýho víka jsou olejové páry odsávány již jen zlehka a přes otvor a hadici vedoucí PŘED klapku, ve kterém žádný kalibrační otvor není. Motory s mechanicky ovládaným čerpadlem již toto Téčko nemají a páry z klikové skříně jdou přímo do sání, ve kterém již není klapka a tedy zde v určitých režimech nevzniká tak veliký podtlak.

    To je jedna cesta, jak to ještě prověřit, zda nadměrný únik není způsoben nějakým nedopatřením v této soustavě odvzdušnění klikové skříně. Jestliže je vše, jak má být, tedy hadice z ventilového víka nemá zcela volný průchod přímo za klapku (musí být seškrcen tím otvorem 1,3mm) a přesto je spotřeba oleje vysoká, potom je nutno uvažovat o tom rozhození motoru. Pakliže však někdo před tebou zapoměl přiškrtit to odvzdušnění, je zde ještě možnost vyvedení toho výdechu, tentokrát však zcela volně průchozího, přímo pod auto, aby si motor volně dýchal. Za zkoušku to opravdu stojí, zda by se pak spotřeba oleje neumoudřila a nedalo se s tím ještě nějaký čas přežít. Goetze kroužky nejsou pro motor nic prospěšného. Většinou se dávají na vůz, který jde po jejich zaběhnutí pryč, jelikož ony se nezaběhnou, avšak přizpůsobí si sobě stěny vložek válců a to takovým způsobem, že je pak výbrus bezpodmínečně nutný. Motor sice chodí, avšak jak si přizpůsobují kroužky samy sobě vrtání válce, zvětšuje se tak vůle pístu. Se zvyšující se vůlí pístu jsou kroužky stále více namáhány. V okamžiku ztráty jejich dostatečné pružnosti je to pak definitivní konečná nejen pro písty, ale i pro válce. Praxe s Medvědy je taková, že pokud jsou komprese již malé, pomůže jedině výbrusová sada pístů s kroužky. Překroužkování Goetze je prasárna, když na hodně, tak 50 tis. km. Překroužkování jinými klasickými kroužky samo o sobě toho nic neřeší, protože až se zaběhnou, tak jseš na tom stejně, jako před překroužkováním. S jinými kroužky zůstává vůle pístu stejná, tedy již moc velká a již to nikdy není ono. Máš sice motor malinko lepší, ale zase mnohem slabší, než s výbrusem, který má pak před sebou dalšího půl milionu km bez jakéhokoliv problému se starty v zimě.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  14:37

    « Re: Re:

    Na těch Goetzech co jsem vyrozuměl od mechanika, kterej mi je vždycky do aut implantoval tak trochu zázrak je. Jsou prostě vhodný do takovejchhle vyčvachtanejch motorů, zajedou se tam a utěsněj to. Ty originál kroužky by určitě taky pomohly, ale tyhle jsou pro to prostě vhodnější. Podrobnosti bohužel nevím. Počítej cenu dílů tak 5-6 tisíc (těsnění pod hlavu, 4x sada kroužků). Na všechno ostatní bych se vyprd, pokud to nedělá problémy. Rozhodně ale doporučuju alespoň zkontrolovat ventily, jestli netečou. Ale to už bude případně mechanik vědět, co a jak... Při téhle soft - generálce doporučuju taky nechat udělat vstřiky, nebo alespoň zkontrolovat, jestli jsou OK. Nový kroužky se pak budou pár tisíc km zabíhat a ideální stav by měl nastat cca po 10.000km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.01  12:32

    « Re: Re:

    Vůbec nejdřív koukni na ty žhavky, to je na chvíli. Pak nech změřit tlaky a zkontrolovat vstřiky, a pak teprve uvidíš, co dál. Víc než kroužky bych asi na motoru nedělal, to už pak vychází tak draho, že spíš koupíš jinej motor. Každopádně pokud sundáš hlavu, tak nový těsnění, srovnat hlavu, případně ještě zabrousit nebo v nejhorším vyměnit ventily. Ceny nevim, to bude vědět Dan.
    Ad Goetze kroužky - Goetze je prostě jen název firmy, co kroužky dodává. Žádnej jinej zázrak na nich není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  11:36

    « Re: Re:

    Zatracená koule:-)) No, to je pěkný dárek pod stromeček.Já každopádně ten odfuk pročistím ale tlakovat by to takhle asi nemelo jak říkáš..Budu se na tu opravu pomalu dusevne a hlavne financne pripravovat.Ono, kdyz uz se ten motor vyndá buh vi co na cloveka vypadne:-) Zatím to jeste musi nejaky mesic vydrzet a ja ted toho tolik nenajezdim.Pokud by vse dobre dopadlo a menily se ty krouzky co bude jeste treba dokoupit a na kolik to asi vyjde (bez prace)? A jaký typ kroužků tam dát? Orig. nebo ty Goetze nebo jak se jim nadava? Dík!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.01  10:12

    « Re: Re:

    věštba - na Danovy koule pozor, je na ně docela spoleh... :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  08:48

    « věštba ...

    ... věštba jest to nemilá :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  07:45

    « Re: Re:

    Nechci Scoute malovat čerta na zeď, ale nevěřím, že budu únik způsobenej tím odfukem... Moje věštba je nemilá a koule mi ukazuje totálně sjetý stírací kroužky na pístech, některý vidím, že jsou i popraskaný. Vypadá to ale, že budou stačit jen nový kroužky bez výbrusu.... A teď se mi to ztratilo v mlze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  00:00

    « Re: Re:

    Tak jsem to dneska zkusil s tím víčkem.Fouká to docela dost..Ale muže tomu napomáhat třeba ten ucpany odfuk jak píšeš.Na dílnu se dostanu ve středu tak uvidím.Auto jede a táhne pěkně tak se mi nezdá, že by motor byl v odepsanej.Únik oleje vypadá na to o čem píšeš, že se tam dostává odfukem do sání.Jak tomu ale zabránit? Když to vyčistím a zapojím to zpět jak to má být,přestane si to ten olej nasávat? Nebo tady pomůže jen generálka?? Připadá mě zbytečný dělat generálku na motoru,kterej startuje (i když ne hned napoprve ale to může být těma žhavičema,na které se pozitri podivam) a dobře jezdí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  21:39

    « Re: To Wamp : olej ve vzduchovém filtru ...

    Ještě bych tu čistou a suchou vložku potom ponořil do čistýho oleje, nebo alespoň do nafty a nechal ji vykapat. Jedině tak je připravená začít zachycovat něco ze vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  21:14

    « To Wamp : olej ve vzduchovém filtru ...

    Ahoj Wampe, ten olej co máš ve vzduchovým filtru je normální motorák, ale časem tak zčerná, že to vypadá jako by to byl olej z motoru, to víš, vlastně ani třeba nevíš jakou mělo tvoje auto předtím údržbu a zda-li ten olej někdo někdy měnil... Stačí vyndat tu vložku (je drátěná) a namočit jí třeba do arvy, nebo do tech. benzínu a nechat přes noc odležet, druhý den to vyndej a ještě to propláchni a pokud máš možnost tak to vyfoukej kompresorem, tím to bude na 99% čisté. Tu nádobku také vyčisti a poté rozhodně uvidíš kam se má olej nalít, je tam ryska. Nalej normální čistý motorák po max. a dej tam tu čistou vložku. Možná že poznáš rozdíl, možná ne, ale auto může mít menší spotřebu díky čistému filtru, dříve si třeba musel jet při 90km/h na čtvrt a něco plynu a teď třeba jen těch čtvrt... Uvidíš sám. Hodně zdarů ! Ondra
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  16:44

    « Re: Re:

    Prostě to nesmí čudit jako z komínu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  15:20

    « Re: Re:

    Jasně, možná to bude trochu cákat, šplýchat a lítat ven, ale nesmí z toho jít průvan jak z vejfuku vysavače... Nejlépe to nemá dělat vůbec nic, ale s tím bych nepočítal.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…