Renault Scénic
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Uz som plnohodnotny clen tejto rodinky :-)
Najlepsie je zabehavat motor v meste!!! Cim viac radenia,rozbehov,zastavovania a zase rozbehov tym lepsie. Motor si musi zvykat na narocnejsie podmienky, aby mohol potom bezproblemov reagovat. Motor je fabricky zabehnuty co sa tyka zeleza. Zaheb, ktory robi vodic je na to, aby sa motor zladil so vsetkymi komponentmy(spojka,prevodovka...). Idealne je nalozit(ak jazdis sam) nejake to bremeno(nemyslim tym 500kg).Motor nevytacat max. 3500 a striedat benzin, t.j. jazdit na 95 a nastriedacku niekedy 98, aby ECU mohol striedat rozne nastavenia. Nie je dobre jazdit pomaly, je lepsia razantnejsia jazda aby motor nezlenivel.V zime je lepsie hned jazdit a nie cakat kym sa motor zohreje.Po 3000km vytacat motor do vyssich otacok 4000-5800, aby si motor zvykol jazdit aj vo vyssich otackach. Nie je naskodu raz zacas ist az 6000-7000 ot. pri predvodovych stupnoch 1,2,3. Motor nesmie za ziadnych okolnosti zleniviet. To ze stupne spotreba si netreba vsimat, po case sa upravi.Toto vsetko plati pre benzinove motory 16V.
Neodporucam navstevovat rozne pochybne benzinky!!!.Pri zabehu postaci aj OMV. Po zabehu odporucam tankovat ARAL95 pre lepsiu spotrebu, a ARAL98 pre razantnejsiu jazdu(asi o 1 liter vyssia spotreba v meste).Pri SHELLe je spotreba o malo vyssia. Zo specialnych benzinov: Shell V-Power neodporucam je to *, jedine Shell V-Power Racing 99+, ale to len pre tych, ktorym nezalezi na cene. -
« Re: Uz som plnohodnotny clen tejto rodinky :-)
to luf: No neviem z coho vychadzas, ale ja si nemyslim, ze som urobil zle. Maximalne, ze bude zabeh trvat o trosku dlhsie. Ved taki nemci to potom nemaju ani kde zabehavat, ked tam maju iba dialnice a ostatne su iba pripojky k dialniciam. A v meste sa to urcite nezabehne dobre, motor trpi neustalym rozbiehanim. Ja suhlasim s tvrdenim ace2, ze zabeh je normalna jazda bez vylomenin. Nenamahat zbytocne motor. VEd je to kus zeleza, ktory netreba ucit jazdit, ale treba, aby sa jednotlive klzne suciastky navzajom vyhladili (posledna vyrobna operacia na motore), a kedze vyrobca motorov na to nema cas, tak to zveruje na zakaznika, aby sa s motorom najprv maznal, kym ho zacne naplno vyuzivat. Inac kazdopadne diky za nazory. -
« Uz som plnohodnotny clen tejto rodinky :-)
Caute, rad sa pochvalim, ze uz mam aj ja svojho Scenica doma - naozaj pekny zeleny s dymovymi sklami - super. Vcera som ho zabehol (uz tam mam 1600km) na ceste po dialnici - spotreba 7,5l/100km pri udrziavanej rychlosti 130km/h - ku koncu (poslednych 200km) som si dovolil sem tam aj 150. Ake to podla vas je? Vela ci malo? Inac maximalna spokojnost - dufam, ze to dlho vydrzi. -
« Re: To: mracek Re: Volnoběh - kolísání otáček
Na vsetkych Renaultoch, ktore som kedy mal moznost soferovat isla spiatocka cez zuby a uz som si na to zvykol. 1 ide zaradit aj ked sa auto pohybuje dozadu, na rozdiel od Skody100, kde v takom pripade odisla prevodovka :-) BTW ako vam ide radit jednotka, ked sa auto pohybuje rychlostou napr 20km/h dopredu? Mne ani moc nie, od rychlosti ktoru 2 zvlada v pohode, jednotka ide zaradit len velmi tazko, inak ide ako po masle. -
« Re: Volnoběh - kolísání otáček
otacky mi drzia ako probite! motor ma svoj stabilny takt, ale nahodne sa(raz za 3-5sek nepravidelene) motor zakyve. Ked otvorim kapotu je to aj vidiet ako motor poskoci. Inak pocas jazdy ide bezchybne. Len za horsieho pocasia(prsi, zima) ide kostrbato a su citit na plynovom a spojkovom pedale vibracie, to iste aj v lete s klimou. Rano som tam dal nove tuningove sviecky a je to asi o 50% lepsie ako predtym. Som zvedavy ako sa to bude spravat v zime. -
« Re: Volnoběh - kolísání otáček
Trochu nekludnejsi volnobeh si ja vysvetlujem tym, ze 16V motory, aby boli tocivejsie, maju lahsi zotrvacnik ako ich 8V predchodcovia. Po 30tis je volnobeh v pohode a je ho citit iba na radiacej pake a niekedy ani nie je mozne zistit, ci motor vlastne bezi :-). BTW nikdy mi nekolisal tak, ze by to bolo vidiet az na otackomeri (co som na vlastne oci videl na Fabii) -
« Volnoběh - kolísání otáček
Mně u 1.6/16V taky kolísá volnoběh (tak o +- 50 ot. - podle otáčkoměru). Docela jste mne uklidnili (mracek), ze se to "k stáru" zlepšuje. V servisu jsem s tím byl dvakrát (pokaždé v jiném)- jednou jsem u toho stál - projeli diagnostiku, svíčky, vstřiky - nic. Vše v pořádku. Tak snad je to opravdu vlastnost motoru. V otáčkách (jakýchkoli jiných než volnoběžných) to běží naprosto "kulatě", bez jakéhokoli cukání.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!