Renault Scénic
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Zabeh
Motor by si mela zvykat podle jizdy ridice! RJ by mela vyhodnocovat styl jizdy a podle toho se prispusobit. To ma za nasledek to, ze pokud clovek to netoci, tak se snazi RJ co nejvice snizit spotreba, coz ma za nasledek mensi pruznost! Naopak pri rychlejsi jizde s vytacenim se snazi RJ ziskat vetsi vykon a vse tomu prispusobit, coz ma zase za nasledek vetsi spotrebu! -
« Re: Zabeh
Matus, otazka: ak by to ozaj bolo tymi volami, preco si potom neskor nemoze "prevyknut"? Takze ak ho v zabehu tocis malo, mal by mat - ako hororis - vole mensie, vsak? A ked ho potom zacnes tocit vela, vole by sa mali zase logicky zvacsit. Takze sa zmeni a je presne tam, kde by bol motor, co sa toci od zabehu? A ked ho potom zase tocit prestanem, co sa stane? -
« Re: Zabeh
Ja som ale pisal o aute, ktore malo za sebou uz 25tis km, takze zabehnute bolo. Ja si to vysvetlujem tym, ze pri kazdych otackach sa motor vyplachuje inak a tak sa na urcitych miestach usadza bordel. A ked ho prehanas v kazdych otackach, vyplachuje sa pravidelne cely a nestraca vykon, ked jazdis dlho na nizsie otacky, moze sa bordel zapiect az tak, ze ho uz nevyplachnes nikdy. Co poviete na tuto moju teoriu? -
matuS 02.10.01 11:55
« Re: Zabeh
ako si zvykne? jednoducho - ak ho hned zo zaciatku vela vytacas, tak sa narobia vacsie vole, je tam mensie trenie, takze motor ma vacsiu chut sa tocit a pod, ale moze viac zrat olej a pod, zasa ked ho tocis menej, tak je lenivsi, lebo su tam vole mensie.
ale vsetko je IMHO -
« Re: Zabeh
Ako si moze motor zvyknut na urcity styl jazdy ti nedokazem vysvetlit, ale je to fakt. Ked som jazdil cca. 2000km rychlostami do 100km/h a radil v nizkych otackach, nechcelo sa potom motoru ist do otacok nad 4tis. Tak som ho par krat pretiahol vo vyssich otackach a zase bolo vsetko v normale a isiel do otacok ako predtym. Takze ak niekto jazdi takym sposobom povedzme 50tis km... -
« Bez nadpisu
Někdo mi někde vysvětloval, že motoru spíš vadí padtáčení protože ve válcích ?? vzniká velký tlak, motor má malou učinost a právě při prvních stovkách KM kdy se vymezuje vůle něčeho je důležité motor zásadně nepodáčel, nesmí vznikat delší dobu velký tlak v motoru. Samozřejmě extrémně nevytáček a to zase z důvodů že jednotlivé třecí díly nejsou dokonale spasovány a sposují se až při vzájemném odírání, takže by přetáčením vznikal moc velký tlak na nerovnosti třecích ploch. Až se plochy zarovnají tak už je to jedno. Jinak si myslím, že když se na to člověk vykašle a bude s autem jezdil uplně normálně jako kdyby ho měl už 2 roky tak nic nezkazí a naopak to možná bude lepší. -
« Zabeh
No jeden nazor iny ako druhy. Kazdy si moze vybrat, co sa mu hodi. Takze kazdy zabeh je v podstate dobry. Vychadza mi z toho, ze pocas zabehu sa jazdi ako chce a zabehom budeme nazyvat interval kilometrov od nuly trebars do 3000km. Jedno mi nie je jasne: ako si moze motor "zvyknut" na nejaky rezim jazdy - sportovy, rodinne jazdenie, ... Ked mi to niekto zdovodni (v com je podstata takehoto zvykania), tak to zacnem brat do uvahy, ale inac iba tazko. Uz som taky, prijmem iny nazor, len za tym musi byt nejake logicke vysvetlenie. Este mam jednu poznamku - v dnesnej dobe je zabeh velmi jednoduchy a asi sa ani nemoze velmi zle zabehnut hociaky motor. RJ su nastavene tak, aby nutili motor maximalne pracovat az po urcitom case (Renault napr. po 3000km - je to napisane v navode na pouzivanie auta), dalej filtruje "tazku nohu", cize razantne sliapnutie na plyn pekne vyhladi a priebeh zvysovania vykonu si aj tak vykona po svojom. Preto asi tie zazracne auta, ktore nikto nesetri a jazdia na 100%. Ja som si volakedy zabehaval 17 rocnu skodu 120 po GO motora, to uz bolo trochu narocnejsie :-), a dodnes nema problemy vysplhat sa na 150km/h. Len udiv v ociach obiehanych vodicov a chybajuce tlmice hluku, ktore by sa zaklapli na usi pri rychlosti nad 80km/h mi na tom vadili :-) -
« Re: Uz som plnohodnotny clen tejto rodinky :-)
No po pravdě víte jak jsme zajiždeli služební Octávku ? Plyn pořád na zemi (klasika služebák na hodně lidí) No a výsledek je ten že ted má najeto 240 kKč (ta nejslabší 1.6) a stále jezdí jako drak, vážně. 160-170 jezdí pořád dokáže i neuvěřitelných 195 km/h. A motor stále šlape jako hodinky, žádná oprava, jen běžná udržba služebního auta... Je to divný, ale fakt mám pocit, že když se k motoru chová člověk řekněme "sportovně" tak je na tom motor snad lépe než rodinné auto po 100 tis/km. -
« Re: Uz som plnohodnotny clen tejto rodinky :-)
Jinak uz mam ozvucenyho Scenica! Dneska se delal od 8:00 do 18:00! Je to paradni, mohutny zvuk! Mam z toho velkou radost! Nechal jsem to delat ve Zline a Scenic slapal jako hodinky, krasne tichej a ted co je ten sub, tak uz neni stejne nic slyset!:-)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!