Renault Scénic
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« to mracek
Každé auto s předním pohonem na mokru "gumuje" jako blázen... Octavie TDI 110 s chipem (140PS+305Nm) gumuje při rozjezdu dost dlouho i na 2° a např. u Passata TDI 130 s chipem (161PS+402Nm) je umění rozjezd na 1° na suchu bez proklouznutí kol. P.S. I Trabant protáčel kola na 1° jak šílenec, sucho i mokro... -
« to mracek
Žádná pneu není totálně IN a žádná není totálně OUT, vypustíme li extrémy jako na jedné straně levný diagonální protektor a na druhé straně závodní slick, které jsou skutečně od "normálních" pneu vlastnostmi úplně jinde. Každá pneumatika má x vlastností vzájemně se ovlivňujících a svou cenu. Nicméně bych řekl že takový zlatý střed pneumatik má velmi podobné vlastnosti, které se v některých testech, dle mého názoru, záměrně zvýrazňují v rozdílech. Připadne mi komické např. údaje o brzdné dráze ze 100 km/h ohodnotit takto: pneu a) 39,8m - vynikající, pneu b) 40,0m - dobrá, pneu c) 40,2m - méně doporučujeme... Jasně, každý by chtěl, aby pneu byla tichá, dobře seděla a dobře brzdila na suchu i na vodě, hodně vydržela, měla malý valivý odpor a málo stála. Ovšem taková to pneu neexistuje. Vždy je to něco za něco a člověk by si měl uvědomit, na jaký účel dané auto využívá a podle toho koupit pneu. Drtivá většina lidí, vlastnící jedno auto, s kterým se v majoritních jízdách potřebuje někam dopravit a v minoritní jízdách se chce projet pro radost, volí pneu s relativně velkou životností, s nízkým hlukem a s dobrými vlastnostmi na vodě za přijatelnou cenu.
Jasně, pokud budu mít v garáži druhé či třetí auto jenom na sportovní projížďky, se kterým najedu ročně 8tkm, koupím mu pneumatiky s jinými vlastnostmi a cenou než pro auto, které "dopravuje". -
« Re: to luf
ATX, vzdyt jsem taky psal, ze neni problem se rozjet rychle na suchu a s rovnama kolama! Pokud je ale mokro a je potreba rychlejsi rozjezd, ano potom kola nekompromisne prokluzuji a Scenic neni zas tak tezky auto, aby ho vaha dokazala nejak vyrazne zpomalit! -
« to luf
Zrychlení lehkého Clia na 1° a protočení kol Scenica je nebe a dudy! Docela jednoduše lze spočítat síla na kole na 1° (Mk na klice x převodový peměr 1° x převodový poměr diferenciálu) a hned může Mracek přesně vědět kolik Nm má na 1° na kole. Na druhou stranu si nemyslím, že relativně těžký Scenic s 205 pneu bude mít na 1° tolik síly, aby bylo problémem realizovat rychlejší rozjezd bez prohrábnutí. Snad možná při rozjezdu do kopce se zatočenými koly a na mokru... -
« Re: to meda
Huf - ty si mi ale kanon na pneumatiky. Kolko si ich jazdil, ze sa tak odborne dokazes o kazdej jednej vyjadrit? Na jednej strane ma presviedcas, ze Savy su spatne lebo v jednom teste v rozmere 195/65R15 boli posledne a ja ti tvrdim, ze v romere Felicie su OK(kde ich nikto netestoval, aspon o ziadnom teste na Inete neviem), na druhej strane su podla teba testy CEC co nasiel Mracek na * atd. aj ked sa umiestnili celkom dobre. O CEC mozem povedat toto: Prvych 15tis km boli super na suchu aj vode a verim, ze keby ich testovali, tak dopadnu dobre. Ale s pribudajucimi kilometrami sa zacali na vode spravat velmi nedeterministicky, auto nedrzalo stopu a nebol problem ich pretocit na trojku, ked clovek na mokru podradil. Takisto su tie gumy nahovno pri teplotach nad 30 a pod 10 stupnov. Pri cca. 0 uz brzdenie nie je moc bezpecne. A este jedna mala drobnost, tie gumy su ako kamen, vobec nepruzia, po prezuti na zimne som si konecne uzil pohodlie v aute.
Preco si myslis, ze Scenic nepretoci kolesa na jednotku? Sam si pisal, ze Clio na jednotku malo lepsie zrychlenie ako Fabia. Motor 1.6 je oproti 1.4 o dost silnejsi. -
« Expression Plus
Ahoj, vcera jsem ke sve radosti nasel toto auditko se 'Scenic pozitivnimi'. Procital jsem to do dvou hodin rano, zatim vam jen tise zavidim. Mam objednaneho Scenica Expression Plus, 1.8 16V. Termin dodani je 6.12., takze nejakych 7 tydnu od objednani. Doufam, ze to bude o neco driv, nemuzu se dockat jak male decko:-) Jake mate zkusenosti s prodejci? Ja nic moc, ptal jsem se v rijnu na motor 1.8, pry ho nedelaji. Pritom v cenikach od 1.6. je i tento motor. Pak jsem se ptal na rozdil mezi 1.6 a 1.8, prodejce rikal 'Pane, to me se na to neptejte, to ja nevim' :-) -
matuS 19.11.01 05:32
« Re: Re> Meda
samozrejme, ze nejazdim v noci 190. co robis v situacii, ked ide oproti auto? predpokladam ze zhasnes dialkace, a co dalej? ides naslepo?
ace: neviem ako v cechach, ale my mame tie porasty v stredovom pase nie moc vysoke, t.j. kamion to oslepuje. a kedze v noci jazdi po dialnici vela kamionov (aspon u nas) tak sa neda permanentne svietit dialkacmi. -
« Re: to meda
mracek> Ad testy. V žádném případě neporovnávej dezén v různých rozměrech a rychlostních limitech. Můžeš srovnat 205/55 R16 91W a 215/55 R16 93W. To jo. Nikdy ale nesrovnávej 165/65R13 83T s 205/55R15 88V (nebo dokonce W). Jde o velký rozdíl. Hrušky a jabka jsou proti tomu dvojčata :o) -
« Re: to meda
mracek> O aktivaci EDS jsem nic nepsal, ale u VW group je logika jiná. Funguje to zárověň.
Stránky barumu ber s rezervou. Já se orientuju origoš ceníkem a tam už nejsou. Ty stránky jsou celkově zmatené. Mnoho věcí tam není a mnoho zase přebývá. Třeba CV 91 už se nedělá 2 roky a na webu stále je. Ignoruj je a sežeň si originál ceník koncernových pneu "léto 2001". Asi to tam klápala nějaká ženská podle různých prospektů. Ver mi, vím, co říkám. Mé kontakty v Barumu jsou důvěryhodné. Jo, a k cenám stejných rozměrů jsem se už vyjádřil, tak si to znovu přečti. Je to tak.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!