Renault Scénic
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« rozdiel pneu
Boledo ten tvoj prispevok, ze medzi pneu rovnakych velkosti si nezaznamenal ziaden rozdiel a jazdis vselico je pekna blbost! Musis byt asi velmi najivny. Je tam obrovsky rozdiel! Snad nechces povedat, ze je jedno ci si kupis Barum alebo Bridgestone? Mal som Barumky a na tych sa spustalo ABS asi pri kazdom silnejsom brzdeni, na Bridgestone rovnakeho rozmeru sa spustal len za mokra. Pri rychlejsich prejazdoch zakrut Barumky piskali a Bridge ani nepipli. V kaluziach dostavali Barumky aquaplaning. Asi by sme si vsetci mali kupit Kormorany za 1500,-/ks a byt spokojny. -
« Re: Pneu a pod.
HUF> neda mi to musim ti nieco napisat. Pri prihlasovani do MotorCafe sa pise ze je to pohodova kavarna. Prosim ta nekaz mi moj dobry dojem z partie, ktory som doteraz mal. Tiez nie som vzdy happy s tym co Mracek pise (napriklad stale sa nemozeme dohodnut na merani tlaku alebo na ASR:-), ale to neznamena ze on alebo ja som blbec. A keby som mu to just aj chcel povedat tak si vypytam e-mail a napisem mu to priamo.
No a co sa tyka pneu, tak by si tiez mohol vediet ze su rozne pneumatiky konstruovane pre rozny ucel. CEC maju za ciel poskytnut pohodlnu jazdu (ticha jazda, dobre drzanie priameho smeru jazdy) a nizku spotrebu. Potom su pneumatiky, ktore su vhodne na narocnejsiu jazdu v zatackach so smerovym dezenom, ktory sa vsak menej rovnomerne opotrebuje, co neskor sposobuje vacsiu hlucnost, horsie vedenie pri priamej jazde a na druhej strane su lepsie na mokrej ceste a v zatackach. Takze ak CEC nedrzia stopu tak dobre alebo niesu tak dobre na mokrej ceste ako CPC, tak to neznamena zakonite ze su horsie, ale ze su pre iny ucel. Preto sa montuju na rodinne vozidlo ako je Scenic, lebo tam su take vhodne. A presmykovanie kolies u auta s prednym nahonom? Hahaha. To by si musel prilepit kolesa k ceste aby sa nepresmykli! Este k CEC - ak sa nemylim exituje CEC EP a CP, takze aj tam treba rozlisovat. Ak by ste trocha chceli tak sa mozete na testy CEC pozriet tu: [odkaz] alebo [odkaz] alebo [odkaz] A ked su niektore aj starsie, tak mi nehovor ze za 3 roky tie gumy beznadejne zastarali! (A myslim ze do letnych gum Barum ani dnes nedava silicu...) Howgh! -
« Re: Pneu a pod.
mracek> Ono fakt nemá cenu s Tebou polemizovat. O ceně CEC x CPC už jsem psal, tak to konečně vem na zřetel! => To, že stojí stejně, nevypovídá absolutně o ničem. Víš vůbec, o čem tady po technické stránce píšu? Mám totiž dojem že jsi uviděl obstarožní test Tvých pneu, to Tě absolutně uklidnilo a dál už nechceš nic slyšet. Fajn. Užíj si své CECky a nech se s nimi třeba vyfotit.
Mně to může být fuk, co máš obuté. Hlavně, že já mám to, co považuju (stejně jako ADAC) za v současné době nejlepší pneu a tím to zvadlo. -
« Re: Pneu a pod.
Hufe, k tem pneu, CEC vychazeji ve vsech testech velmi dobre, testovana nebyla taky zrejme proto, ze uz prosla hodne testama a byl cas dat do testu novejsi! CSC2 je uz uplne v jiny cenovy kategorii! Jinak to, ze CEC stoji stejne jako CPC taky neco vypovida! Ja netvrdim, ze CEC je lepsi nez CPC, ale daleko od ni nebude! Navic, jak jsem psal, jsem s nima spokojenej! A srovnavat to s Bravurama... :-))) Je videt, ze delas zkusebniho jezdce a porovnavas pneu v ruznych kategoriich, na ruznych autech, vcetne chemickeho rozboru( :-)), nebo soudis podle jedne jizdy ve Scenicu a jeste bych se divil, ze by byl osazen 205/55 R15V, ktery se v te dobe zacaly teprve dovazet jako standardni vybava verzi privilege?
-
« Re: Pneu a pod.
boledo-s tim ASR je to tak, pokud snimace zjisti rozdilne otacky od kol, tak prvni co zasahuje je EDS, ktere pribrzdi dane kolo, avsak pokud toto nepomuze a otacky kol budou presto rozdilne(mysleno i mezi napravama), tak potom teprve zasahuje ASR, ktere snizi vykon natolik, aby se srovnaly otacky vsech kol! -
« Re: Pneu a pod.
boledo>diky, ptal jsem se proto, ze jsem byl minuly tyden na prvni prohlidce po 20000 a to prave v Auto Freiberg (mam to 10 min pesky z prace). Stalo me to cca 5000 (olej, filtry, ...) a prisli na zavadu - drela servoklapka prepinani vnitrni/vnejsi vzduch (ze to vrze jsem jim meldoval). Oprava v zaruce (posledni den zaruky :-)))))). To bylo vse s cim jsem byl spokojen. Ted to s cim jsem spokojen nebyl : spinavy otisk ruky na A sloupku u ridice (svetle sedy sloupek - moc hezke :-(() a cakanec od oleje nebo ceho na sedadle spolujezdce. Nastesti oba ty fleky jsem vycistil mokrym hadrem. Takze pocity smisene.
V Autoavantu jsem auto kupoval a mam tam slevu na servis 10%. Pri nakupu jsem byl naprosto spokojeny. Vsechno slo rychle a hladce, o nic jsem se nemusel starat. Dostal jsem slevu 10% na auto ze skladu, ktere bylo presne to, ktere jsem chtel. Vse jsem vyrizoval v sobotu kdy je na to klid. Jednu sobotu jsem se tam vypravil se zenou a ditetem, vybral jsem vybavu, synek vybral barvu (ze tri moznych). V pondeli jsem slozil zalohu a dalsi sobotu jsem mel auto. Kdyz uz jsme u tech servisu, jeste mam zkusenost se servisem Amos Otava (nic moc - pokouseli se me tam parkrat natahnout) a odstrasujici zkusenost mam s Auto Pilar v Ricanech - to jsou skutecne smejdi v pravem slova smyslu. -
« Re: Pneu a pod.
Meda> bol som tam par krat ked som este byval v Prahe. Vzdy som bol v predajni, nikdy nie vservise. Do servisu som jazdil do Kladna, tam je to asi za 1/2 ceny. Velmi si vsak chvalia Renaul v Uhlirskych Janovicich (ale je to z ruky). U Freiberga vedeli v predajni o autach podstatne viac ako napr v Autoavante. Uplne neznasam ked pridem do predajne a viem o aute viac ako oni - to sa mi u Freiberga nestalo. Ale nemozem to zarucit - mozno natrafis na ineho cloveka a vsetko bude inak. (inak sa oplati stat sa clenom renault clubu, niektore Renault servisy davaju zlavy). -
« Pneu a pod.
Kluci zlati, nejako ste sa nam do seba pustili:-) Asi som blby a naivny, ale ja som osobne este ziaden rozdiel medzi jednotlivymi pneu nezaznamenal. A to jazdim aj jazdy zrucnosti, slalomy a podobne vtakoviny, kde by som snad nieco zbadal. Ina vec je rozdiel medzi inymi rozmermi: ked som na svoj R19 Cabrio vymenil letne 195/50 r15 za zimne 165/70 r13, tak to bol uzasny rozdiel. Potom som si vsak dal vymenit zadne tlmice a hop - uz to nebol taky rodiel ani zdaleka. Tiez je obrovsky rozdiel medzi 195/50 r15 ktore mam na Cabriu a 205/55 r15 co su na Scenicu (ale nakolko je to perovanim a nakolko gumami?). Teraz som vymenil za zimne Goodyear UG6 195/60 R15 a zase som nic podstatne nezbadal. Mne pridu vsetky tie vzrusene debaty o najlepsich pneu ako dokaz toho ze marketing vyrobcov pneu funguje presne tak ako si to predstavovali - kazdy tuzi mat len tie najnovsie a naj a naj.... Mam Scenica 2 liter. Nemam problemy s pohynanim (je to asi tym ze ked sa chcem vyblaznit, tak jazdim Cabriom a Scenic mam na "jemne" premiestnovanie rodiny), ale ked to osolim, tak ASR samozrejme blika. Takze neviem co to ma spolocne s gumami? Zavisi to na tom ako jazdim, nie? (Inak este k ASR - stale nechapem ako to vlastne delite na EDS a ASR? ASR je jeden komplikovany system, ktory snima otacky prednych aj zadnych kolies. Ked zisti ze sa predne neotacaju rovnako rychlo, tak jedno z nich pribrzdi, ak zisti ze sa stale obidve predne otacaju rychlejsie ako zadne, tak znizi vykon - tak ake najprv EDS potom ASR? Funguje to naraz a neda sa to oddelit. Je to iba jeden obyc. pocitac, na ktorom stale bezi jeden program, a kontroluje trakciu.) Asi som nedostatocne chapavy, ale skuste mi to vysvetlit, mozno sa konecne dozviem nieco nove a pozitivne.
(este poznamka k snimacom tlaku - v Renault Freiberg mi pozerali ceny snimacovv cenniku a povedali mi 12tis za 4. Tak si to Mracek radsej dvakrat over, aby ta omylom neodzubali).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!