Renault Scénic
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Kryt pod riadiacou pakou a rucnou brzdou
Mam podozrenie, ze mi nieco spadlo pod plastovy kryt pod riadiacou pakou a rucnou brzdou. Neviete niekto ako sa to dava dole? Asi treba najprv odmontovat ten chladiaci box avsak ani po vysroubovani 2 skrutiek z neho sa mi to nepodarilo. -
« Re: Vsetko dobre vsetkym Scenic-om v roku 2002
mráček> Je třeba si uvědomit, že ASR pracuje s podobnou logikou, jako ABS. Má za úkol vozidlo stabilizovat. ABS Ti brzdnou dráhu nezkrátí stejně jako ASR Ti nezaručí rychlejší rozjezd. Proto mně trochu překvapuje, že Ti ASR "pomáhalo" se rozjet na slizku s letnímy pneu. Spíš jsi míň klouzal do strany a auto tě víc poslouchalo, ale jinak je lepší ASR vypnout a nechat pneu frézovat ;o) Jak kdy... -
« Re: Vsetko dobre vsetkym Scenic-om v roku 2002
luf>jo, jo to je ono. Z toho tveho puvodniho popisu to vypadalo jako ze to vubec nejde. To se mi moooc libi - jet zasnezenou ulickou, kolem vyhrnuty bariery snehu do 2m, kolma odbocka, trochu pridam, tuknu ruckou (nejlepe kotoucove brzdy vzadu), zadek ujede a ja na miste zatacim do praveho uhle - naaadhera. To mi jde i na zimakach moc dobre, resp. na letnich bych si to asi netroufnul zkouset - taky bych se mohl otocit moc. Ted si to uzivam docela dost - u "svokrovcou" v Krkonosich je pres metr snehu. -
« Re: Vsetko dobre vsetkym Scenic-om v roku 2002
meda - neviem, no na letnych to ide bez problemov. Autu udelis male bocne zrychlenie a potom sa uz len toci okolo zadnych kolies. Teraz to slo iba ked som pridaval, akonahle som prestal, auto sa zastavilo a po chvili som uz nemal sneh pod kolesami :-( BTW prehrabal som sa cez zamrznuty sneh az na travu. Ale je to jedno, podstatne je, ze sa s nimi citim bezpecnejsie ako s letnymi - mozem pridavat a brzdit tam, kde sa na letnakoch iba snakuje. -
« Re: ESP
Pozeral som sa na tie modely na webe, LPG, proactive a Base nemaju ESP, ani nie je mozne dokupit, ako pri Megane. Ale o tychto modeloch som pri kupe nerozmyslal, takze som sa teraz trosku sekol. Cenovo mi to vychadzalo stale rovnako, ked som si tam podoplnal vsetko to, co som chcel v aute mat. Tak mam expression a som spokojny. A este k tym pneu: rozmer je: 185x65x15, prave som to kontroloval - na internete - vonku je zima :-) -
« Re: Vsetko dobre vsetkym Scenic-om v roku 2002
To meda: Ja sa nechcem hadat, samo, ze existuju lepsie pneu, o tom niet pochyb. Ja som len chcel zdoraznit, ze ziadna elektronika a ziadna pneu nevyrobi pod kolesom podklad, na ktorom to zaberie. A protopresmykova kontrola, ktore zabranuje hrabaniu kolesa, posobi tak, ze sa koleso dlhsie prehrabava na tvrdy podklad, kde moze konecne zabrat. Preto som doporucil na vyhrabanie sa z hlbokeho snehu vypnut ESP. A zabrzdene kolesa, ktore voci podkladu stoja maju vzdy lepsiu prilnavost (resp. lepsie sa drzia k podkladu), ako tie, co hrabu - vid princip ABS resp. brzdenie na hranici smyku - preco lepsie brzdia kolesa, ktore sa pretacaju ako zablokovane? Myslim, ze na tom nie ja nic divne - fyzika je len jedna. -
« Re: Vsetko dobre vsetkym Scenic-om v roku 2002
Hufe - o tom teste som pisal ja a na www.oamtc.at nenajdes o nom nic. Ale na kazdej mojej gume bola velka zlta nalepka vitaz testu OAMTC. Kupoval som ich v rakusku za smiesnu sumu. Zo zaciatku to s nimi bola bieda, ale teraz maju na konte 4000km a ked sa zjazdila vrchna vrstva, su celkom dobre. Vcera som sa chcel otocit na mieste tak, ze som zatiahol rucnu, dal kolesa do rajdu a pridal. Tie gumy hrabali ako dive az sa prehrabali na podklad a manever viacej nebol mozny. Tak som musel robit otocku ako v autoskole - dopredu, dozadu, dopredu... Na letnych to islo bez akychkolvek problemov :-(
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!