Renault Scénic
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: zavazadlovy prostor u Scenica
Ono VANy mají celkově malé zavazadlové prostory, ale díky možnostem uspořádání je to více méně jedno. U Scenika stačí když odstraniš třeba prostřední zadní křeslo a hned máš dostatek místa. U Voyageru zase dáš pryč prostřední sedadla, takže má v prostředku auta menší plochu, třeba na partičku tenisu :o) Takže celkově vzato do VANu dáš vždycky všechno. Podstatně lépe jsou na tom SUVéčka, jenže ty jsou už podstatně dražší :-( -
« zavazadlovy prostor u Scenica
Protoze o Scenicovi uvazuju jako o jedne z variant pro budouci vozitko, prohlizel jsem si ho, zatim jen z venku. Trochu se bojim toho, jestli zavadlovy prostor na auto jeho tridy neni maly (mozna se mi to jen zda). Neni ten prostor kratsi nez u 5dv. Megana? Podobne mi to pripada s prostorem u nove vs. stare Laguny combi - ta stara budi dojem vetsi prostornosti. Co vy na to? -
« Re: Laguna Grantour
luf, zase ta musim odporucit do papierov, pozri 2.2 a 2.0 u laguny, C5 a pod. - teda tam kde ma rovnake auto obi dve verzie. Vsade visis rozdiel nejakeho skoro ,5 litra pri jazde na dialnici ... v tom rezime si motor skoro necuca tak v oboch verzieac je velmi chudobna zmes. Nic moc, ale potesi. To samozrejme neznamena ze sa situacia nemusi otocit pri vescom zatazeni - a stava sa to tam kde ten mensi mele z posledneho - ale to som uz pisal. V kazdom pripade skoro 100 000 za tie dve deci aj tak nevidim celkom rozumne. -
« Re: Laguna Grantour vs. Skoda 1203 - dazdovy senzor
2pallas: za mlada som mal rozhrkaneho chrobaka so specifickymi vlastnostami - ked som isiel dolava, trubil, a ked som zatacal doprava, pustali sa stierace (no, stierace - skor to boli drziaky prdneho skla, ked som prudsie zabrzdil, vypadlo :-)).
A presne sem smeruje aj vyvoj v automobilovom priemysle, akurat to budes mat na tych autach odnova :-)) -
« Re: Laguna Grantour
yyyyy - s dizom je to ine ako s benzinom. Na dizlakoch netreba pozerat na stochiometricky pomer, takze aj vacsi motor moze zrat rovanko ako mensi, zalezi iba na vstreknutej davke paliva. Ale asi mas pravdu, urobil som si krivky zrychlenia pre Lagunu II 120PS dCi a Clio 1.4 16V, tie krivky sa takmer prekryvali, takze ten motor je fakt dostatocny. A potvrdilo sa mi to, co som mal iba pocit - ze to ma rovnaku dynamiku, proti tvojmu Meganu asi aj lepsiu.
Ad spotreba - tiez mam pocit, ze ked jazdim cca. 110 po okreskach, mam spotrebu rovnaku ako ked ho nahanam 140. A iba stratim cas zdrzovanim sa na ceste :-) -
pallas 16.04.02 10:19
« Re: Laguna Grantour vs. Skoda 1203 - dazdovy senzor
wawrik, naposledy ma stierace strasili, ked som pomahal kamosovi stahovat byt - on si na ten ucel pozical valnik 1203-ku, a kedze nema vodicak, musel som soferovat. "A to ani nehovorim o tom, ze prislusna logika sa specialne u stieracov dost casto myli a x-krat sa mi stalo, ze sa pustili bez akehokolvek zjavneho dovodu a ja som sa toho zlakol." - tak presne to sa aj mne stavalo. A to 1203-ka ani nemala dazdovy senzor - takze diagnostika poruchy prislusnej logiky snimaca bola o to tazsia. (hehe, problem bol v mojom pravom kolene. Vzdy ked som prekladal nohu z plynu na brzdu, tak som kolenom zavadil o packu stieracov pod volantom. :-)) -
pallas 16.04.02 10:13
« Re: Laguna Grantour - dazdovy senzor
wawrik to ja si naopak rad vychutnavam, ze celu cestu trebars do Zenevy po uprsanej autostrade sa nemusim ani len dotknut packy stieracov, a neustaleho nastavovania vhodneho intervalu, resp. skripavych zvukov gumy o suche sklo, ked na niektorom useku prave neprsi. BTW, v ktorom aute mas dazdovy senzor? Ja mam teraz auto prave bez neho, a idem si ho dorobit - bosch predava ten snimac ako ND, za cca 150 Eur. -
« Re: Laguna Grantour - dazdovy senzor
slak by ma trafil keby mi pri 180km/h zacali sami od seba pobehovat stierace pred nosom - nehladiac na to ze pri 180 STIERACE NEFUNGUJU pokial nejdu nadzvukovou rychlostou. Ja osobne pouzivam taku automaticku vodicku co odplasi kvapky vody zo skla a stierace pouzivam iba ked mam po nocnom parkovani zasrate sklo od holuba ... :-) -
« Re: Laguna Grantour
>yyy, to nie je pravda, s tym konstovanim: maly objem - mala spotreba, velky objem - velka spotreba.< teraz si zo mna robis vrtulu tak som to nenapisal - chcel som tym povedat ze malym motorom sa DA dosiahnut mensia spotreba - samozrejme ze ked z neho netlacis vykon. Potom sa ti kludne stane ze na mojej 1.4 16V dosiahnem rovnaku spotrebu ako 2litrove dejvo na tej istej trase a rychlosti. vyhoda maleho motora je len v tom ze ked to netreba, netocis v motore tolko zeleza. Cize 2l dizel bude mat mensiu spotrebu pri ciastocnom zatazeni ako dizel s rovnakym vykonom ale objemom 2.2l -
« Re: Laguna Grantour - dazdovy senzor
2pallas: to su bludy :-) Dazdovy senzor na dalsom aute bue chybat mozno tebe, ale vseobecne to ozaj neplati. Su ludia, ktori od aut vyzaduju ine veci, ako automaticku trojzonovu klimu so senzorom smeru dopadu slnecnych lucov, palubny pocitac s 5-palcovym displejom, automaticke zapinanie svetiel, stieracov a cohokolvek ineho. A to ani nehovorim o tom, ze prislusna logika sa specialne u stieracov dost casto myli a x-krat sa mi stalo, ze sa pustili bez akehokolvek zjavneho dovodu a ja som sa toho zlakol :-) Ja osobne ostanem tychto veci usetreny rad. -
pallas 15.04.02 18:09
« Re: Laguna Grantour
yyyy. a "az ho budes (Passata) predavat predas o poznanie lepsie, to si teraz pri rozhodovani mozes odpisat z ceny" . Bohuzial realita je ina. S dost velkou pravdepodobnostou ho uz nebudes mat, este skor nez by si sa rozhodol ho predat, ho uz davno niekto kupil - bez toho ze by sa ta opytal, alebo ze by si vedel kto ho predava :-) -
« Re: Laguna Grantour
ked prejdes 90% km po dialnici, tak 6 je len prinosom. Ja osobne by som napriklad rad preradil na 6 keby tam bola na mojo meganovi pri takej 130. Ked to ale cham vybehnut vyssie na 150 tak tam sa to jasne usadi. Vobec najspokojnejsi som bol so starym eskortom 1.6 co mal rychlobezku, 1,2,3,4 boli normalne rychlosti a max. 180 si dosiahol na 4. 5ku som tam dal ked som isiel podialnici 130. A ked fukol vetricek od zadu, alebo z kopceka to chytilo taku 190-200 a ta sa tam potom uz udrzala aj po rovine, v kazdom pripade to setrilo minimalne ,5l benzinu. Mal som dokonca pocit ze ked idem rychlejsie tak to menej zerie. :-) -
« Re: Laguna Grantour
Tocit som myslel az po obmedzovac - ked pretocim Clio cez 6000, nemam ziaden pocit, ze treba radit. Az do obmedzovaca pri 6700 taha perfektne a obmedzovac ma utne v rozlete :-). Na dCi bude obmedzovac asi nad 5000 a tam uz clovek bude mat asi silny pocit, ze musi preradit vyssie. BTW kdesi som v nejakom teste o tej prevodovke cital, ze vo vacsine pripadov sa da rovnako dobre vyuzit najblizsi nizsi a vyssi prevodovy stupen. 6st a plochy priebeh tocaku na dizli je asi aj zbytocnost. -
« Re: Laguna Grantour
Pekne, ale myslim ze 2.2 nema celkom vyznam, viac zere a je drahy. Myslim ze v tom smere to robi VW lepsie, je vyhodnejsie vymlatit turbom viac vykonu z maleho motora. Je to ako s 1.4 16V - mozes jazdit za lacaka, ale v pripade potreby z neho ten vykon dostanes. Zatial co velke objemy proste zeru nech sa deje co deje. BTW tocit ten motor cez 4000 je asi taka blbost ako tocit tu 1.4 16V cez 6000. Najvecsiu ucinnost motora mas pri max. tocaku a na najvecsi vykon sa oplati ist len ked ho fakt potrebujes - liezt cez max. vykon nema logiku pokial nemas nejaku choru prevodovku a to v tomto pripade asi nie je.