Škoda Felicia TUNING
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Dotaz
S nerovnostmi je to pravda. Ale to je právě důvod, proč jsem nešel do sportovních tlumičů...Pak by to bylo jak motokára. Kupodivu kombinace nízkých 14" gum a relativně měkkých origoš tlumičů je poměrně vyvážená právě na naše silnice. Pokud se obují slušné gumy - tak to sedí v rámci možností celku celkem slušně (tedy na slušné silnici - na hrbech silnic třetích tříd nesedí nic.....) Pokud jde o cenu, např Michelin Energy stojí úplně stejně v rozměru 185/60/14 jak v rozměru 175/60/14. Oficiálně někde kolem 3100,- což je o cca litr víc než Barumky, ale upřímě řečeno - Barumky tam nedávala ani Škodovka z výroby. PTD -
« Re: Dotaz
Ofiko jsou na Feldu jediné homologované 14" kola Al. disky 5,5x14" s pneu 175/60 R14. Všechno ostatní ve 14" není schválené. Problém je že rozměr 175/60 R14 je poněkud atypický a z "lidových" výrobců pneu je vyrábí jen Barum v jediném dezénu a i po nedávném zlevnění za ně chtějí kolem 1900/ks. Někdo to řeší tak, že dán na ráfky 5,5x14 pneu 185x60, ale to je krok zpět, protože jak napsal Vici je to pak hrozný balon. Je to hlavně proto, že ráfek nemá běžných 6" (jako u VW) ale jen 5,5". Co poradit těžko říct. Ofiko platí první věta. Já osobně mám ráfky 6x14 a obuté 175/60. Obecně platí, že čím větší resp. širší kola dám, tím hůře mi půjde točit volantem (a je to znát i se servem). Navíc se zhorší parametry zrychlení a pružnosti. Rozumná úvaha a střídmost jsou na místě. Extrémy jako 195/50 R15 namontované na BMM 40kW jsou sice efektní na pohled, ale pro praktické použití úplně na prd. -
« Re: Dotaz
175/60 a 185/60 je nebe a dudy. ta 185/60 je balon jako krava, pokud mozno nebrat. Leda 185/55 ty se daji. Obecne ale 175/60 a 185/55 bude sedet skoro stejne akorat s tema sirsima se jeste hur toci volantem - ez serva. vsecky uvadene rozmry jsem jezdil... takze si nevymyslim:o)) 175/65R14 je mega balon..:o) -
« Re: Dotaz
Lepe se samozrejme chovaji (175/60/14). Tento rozmer zvolila Skoda kvuli "malemu" prostoru pro ulozeni rezervy. Puvodne jsem mel na Felde GY Eagle NCT2, ale ted mam Conti Premium Contact. Subjektivne GY drzely daleko lepe v zatackach, ale na mokru to bylo horsi(jemny vzorek). Ted to mam naopak :o/ Co ale mohu rici urcite, ze parkovani bez posilovace je tragedie!!! (treba po squashi :o), tak si myslim, ze ty 185 budou "drit" jeste vic :o( -
« Pneu
Je dobré používat rozměr doporučený a dodávaný výrobcem. S tím se váže rozměr 175/60/14 který jsem zvolil. Jen na zimu jsem dal rozměr 175/65/14 protože jsem viděl na jiném autě že tam vleze guma a připadá mi na zimu vhodnější - jistě - na asfaltu je to plaváček, ale v zimě se zase nedělají takové vylomeniny. V každém lepším pneuservise nedoporučí na original Škoda hliníkáče 14" šířka na to není. Pokud máš iné, není problém pokud budou alespoň 5,5 palce široké.
Jiak pokud jde o cenu nevím, ale 175/60/14 stojí zhruba to samé co 185/60/14 - tedy méně o fous. Pokud ne, udejte příklad...... -
« Letní gumy
Tak už máte přezuto? Dal jsem nové Michelin Energy tovární rozměr 175/60/14 a jede to o poznání líp než na zimních 175/65/14 - ještě aby ne, když to má menší kola :-) Teď už ukazuje tachometr i 190 z kopce s větrem v zádech a otáčkoměrem zaraženým na 5500ot - není to ale prakticky použitelné - prakticky se dá jet na 160km/hod. -
« Re: HPcka
Já mám HPčka na seriovejch pružinách, jezdím s tim už 4 měsíce a je to úplně v pohodě. Tvrdý jsou ale docela dost, oproti normálním je to úplně jiný svezení. Akorát jsou o něco kratší, když jsem to zkoušel porovnávat, bylo auto níž možná o 4 centimetry. Zatím jsem ale nikde neškrt :-))) Za těch 5 tisíc to nemá chybu. -
« Re: MOTOREXCEL
Takže to co uvádí PTD je zřejmě další sériová varianta SW. Jinak změna převodů přišla již koncem léta 97 v souvislosti s montáží inovované převodovky (tuším 14SK). Rozdíly v převodech jsou zanedbatelné mimo V. stupně který je o poznání delší 0.756 místo 0,795. Při 5000 ot. to dělá cca 7 km/h. -
« Felda 1,3BMM 50kW
Koukám na vaše hodnoty tunenych aut. Nestacim se divit felda 1,6 z kopce 180?? Se svoji feldou po rovine 150-155 a z kopce mam maximun 180 (asi foukal vitr do zad:)) Jede opravdu hezky. Ovsem do kopce 110-120 podle kopce. Zrychleni mam stale stejne 17 s (combi). Mejte se. -
« Re: MOTOREXCEL
Felda 1,6 r.v. 2001 měla omezovač prvního válce na 4500 a všech na 5000ot, delší páté kolečko a jiný SW v řídící jednotce. Chovalo se to před úpravou dost divně. Na dálnici mě předjela i 1,3MPi kterou jsme kupovali o měsíc později...
Nejelo to víc než 160km tachometr na kolech 175/60/14. Tristní. Max. výkon to mělo při 3750ot. Takže "optimalizace" byla jediným řešením. Omezovač všech válců je nastaven na 5750ot. - to je dané ostrostí vačky. Dáš ještě ostřejší a můžeš jít až na 8000otáček - to jsi někde na 170koních. Pokud dáš tak ostrou vačku, že Ti to bude chodit na 8000ot, tak počítej s volnoběhem někde kolem 2000ot. Teď už je vše ok. Z kopce to jede i 180km/hod a od 4000 do 5500 ot se to chová zajímavě v rámci možností.... -
« Re: MOTOREXCEL
Já jsem k omezovači nikdy nedorazil, ale asi bude na 6500 ot. Jinak podle chytré knížky má sériová ŘJ dvoustupňový omezovač. V 5000 ot. přestane dávat palivo pro 1. válec a v 6300 ot. pro ostatní. Proto obvykle sériová Felda 1.6 nejde víc než cca 170. Těch 170 je právě cca 5000 ot. na V. stupeň. Ale asi nebude šériová ŘJ kus jako kus, protože jsem se setkal i s tím, že omezení v 5000 ot. neměla. Taký jsem slyšel že měl někdo u sériové ŘJ omezovač kolem 5800 ot. takže ???. Ale to co je nahoře říká "chytrá knížka". Každopádně mě by stačil omezovač klidně na 5800-6000 ot. takže tohle není podstatné - hlavně, že odpadlo omezení v 5000 ot.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!