Škoda Felicia TUNING
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Pneumatiky
Není to tak černobílé. Pravdou je, že na sériovách 165/70 R13 není stabilita nic moc. Samozřejmě, že se dá jezdit i na nich. Z hlediska stability je ale mnohem vhodnější použít 175/60 R14, které jsou o něco širší a hlavně díky širšímu ráfku je znatelně širší i rozchod. Navíc díky nižšímu profilu je auto poslušnější. Proč ne 175/65 R14? Tím bych se vpodstatě vrátil k sériovým 165/70 jen na jiných 14" ráfcích - protože výška pláště je skoro totožná se 165/70. A proč ne 195/50 R15? Čím větší a hlavně širší kola dám tím mi vzrůstá odpor - horší parkování bez serva a hlavně zhrošení pružnosti pokud nemám motor s dostatečným výkonem. A to zhoršení může být i dost výrazné. a protože není Felda jako Felda, tak jiná optimální volba bude budu-li mít 135 BMM 40 kW a nebo 1.6Mpi se 70 kW. A o tom to je - prostě nejde říci pro všechny Felície je nejlepší to a to ... Ty 175/60 R14 jsou tak nějak zlatá střední cesta a navíc jsou homologované. Každopádně 15" jsou pro auta Feldy s výkonem alespoň 80-85 koní - jinak to bude spíš na koukání než na ježdění. -
"-- skrytý --" 20.04.03 11:15
« Pneumatiky
Z vasich narychlo prectenych prispevku jsem pochopil, ze pneu 165/70 13" jsou nanic. Lepsi jsou 175/60 14". Ale zase 195/50 15" jsou zase nanic. Muze mi to nekdo vysvetlit? Proc na felicii jsou ty 175/60 idealni (a treba 175/65 zase uz spatny atd.)? -
« Re: HPcka
Mám HPčka už skoro 2 roky, na nejnižší poloze a za tu dobu jsem si ani jednou neškrtl, což se mi na sériovkách stávalo úplně běžně. A to přejezdy zdolávám za chodu na V., popř. ty ostřejší bez obav skáču. A to, co auto s HP snese oproti seriovkám v zatáčách, je super.
A jen tak na okraj, podle výsledků mého "dálničního" testu se Golf IV TDiPD 74kW na akceleraci v rychlostech nad 100 absolutně nemůže měřit Feldou 1.6/74kW. -
« Re: HPcka
Taky jsem měl HP tlumiče, v prvním nástřelu vpředu i vzadu prostřední poloha. Pak jsem musel se zadkem nahoru, jelikož jsem dost často něco vozil a zadek skoro seděl na silnici. I s polohou úplně nahoře to je ale o kus níž než sériové tlumiče. Z hlediska jízdy jsou super, řešil bych první tyhle tlumiče a pak teprv rozměr pneu. Na sériových se auto podivně vlnilo, na HP to drží stopu až do chvíle, kdy ujedou gumy. -
« Re: HPcka
jde o to jake hpcka... set "special" je stelovatelny predek i zadek do tri poloh, je to komplet i s maikama, ulozenim, perama. set "produkcni" jsou predky na seroive pruziny, misky jsou ale niz.. nevim o koli, nemam to s cim porovnat, zadek je taky na seriove pero, ale stavitelny do tri poloh... oboje mam doma, akorat ty produkcni jeste nejsou na aute..takze nevim o kolik to bude niz ani jak to jede. jinak kdyz vedle sebe stoji moje favo, na setu Special, vse uplne dolu a gumy 185/55/14 a favo moji mlade, na serii a gumy 165/70/13 tak je rozdil v zadu cca 10cm! vcera jsem na to koukal a nechapal jsem nic -
« Re: Dotaz - krátká převodovka
Dlohé převody nejsou vždycky úplně odptimální. Hlavně závisí na motoru - jaký má optimální rozsah provozních otáček a max. výkon. A hlavně taky aby měl vůbec dostatečný výkon. Taky nejsem zrovna příznivcem krátkých převodů, kdy ve 120 točíš 4000, ale to auto na to musí mít dostatečný výkon a Mk. Třeba zbytečně dlouhý stálý převod 3.9 Favoritů 136L (135) r.v. 88-92 tohle auto hodně degradoval. V. jako rychloběh je sice dobrá, ale k čemu je když na ní můžeš jezdit jen rovinky, kterých zase není všude tolik a i malý kopec tě nutí dát 4ku jinak se auto dusí. Později montovaný 4,17 byl mnohem lepší - auto ožilo i na V. a spotřeba i když papírově udávaná o nějakou tu desetinku vyšší v reálu vyška +/- nastejno. Ba za jistých okolností i nižší.
Na druhou stranu třeba nechápu proč Felicia 1.6 (zvláště do léta 97) dostala tak zbytečně krátkou V. 0.795 (skoro na úrovni 1.3), když by mohla mít klidně třeba 0.717 a charakteristika motoru by tomu i odpovídala. -
« Re: Dotaz - krátká převodovka
Ten stálý převod bych volil delší vcšechny kvalty se ti posunou nahoru včetně 1 kterou potřebuješ jen na rozjezd!
To co jsi jezdil na 4 pojedeš za 3 maximálku budeš mít na 4ku a 5 navíc jak rychloběh!
2ka jde někam k 90 km/hod.
navíc výrazně klesnou spotřeby ne vždy se jezdí naplno a na dálnici dlouhou 5 jako když najdeš! -
« Re: Pneumatiky
Jojo, co vím tak snad každý hliníkáč, co se dával sériově na feldu tak byl 5,5". Tak na to zkusím asi ty 175/60/R13 a a mohlo by to být v pohodě :-) Jinak k té světlosti u těch HPček: Zadní vím že jsou nastavitelný, nechal jsem je uprostřed ale světlou výšku nevím, zkusím někde na parkovišti změřit... -
« Re: Pneumatiky
S širšíma 13" kolama nemám zkušenost, ale hlavně bude záležet na jak široký ráfek je dáš. Doufám, že ne 4.5". Chtělo by to 5" nebo ještě lépe 5,5" jinat to bude všechno. Volba ráfku je stejně důležitá jako volba pneu. Třeba já jsem tím, že jsem dal ráfky 6x14" získal na rozchodu 40 mm (mezi patkami). Vzadu s 5 mm podložkami je to dokonce 50 mm a to je sakra znát. Jinak excel vřele doporučuju - sám mám od nich udělanou 1.6. Věřím, že se s ing. Čepkem nějak domluvíš ... -
« Re: Dotaz - krátká převodovka
Kratké převody znamená, že rychlosti jdou dříve za sebou a jsou níž posazené než ty sériové. Má to výhodu v tom, že rychlosti se více překrývají, zlepší se zrychlení a pružnost (krátká 5 je třeba skoro jako dlouhá 4). Na druhou stranu motor musí mít dostatečný rozsah využitelných otáček (hlavně nahoru), víc řadíš a při vyšších rychlostech je větší hlučnost. Úpravy převodovek jsou většinou docela drahá sranda i když jde lecos (třeba i 6tikavlt na Feldu). U neupraveného motoru asi nemá cenu vůbec něco takového dělat. U a u trochu upraveného jen někdy. U Feldy mě napadá například vhodnost nahradit u 135Mpi převod 3.833 za 4.118 nebo asi jednodušeji dát kratší 4. a 5. -
« Pneumatiky
Jo ještě k těm gumám: Vidím, že tu píšete že je dost rozdíl 175/R14 oproti normálním. Nechce se mi ale měnit ráfky, tak chci zkusit aspoň ty 175/60/R13 nebo 175/65/R13 - podle techničáku na hliníkáče můžou jít. Máte s tím někdo zkušenost? A ještě jeden dotaz: Chci nechat upravit 1.3MPI - hlava/vačka/ŘJ. U MotorExcelů to dělají za 20 tis. ale Chovanec Tuning má na webu cenu jen 14 tis. Vím že MotorExcel je "ověřená kvalita", ale je to docela rozdíl a úprava vypadá podle parametrů stejně. Díky. -
« Re: HPcka
To PR: Já teda nevím, jak se chovají sériové nové, protože já jsem je měnil při 90tis. ale rozdíl je za ty peníze fakt dost znát, můžu jen doporučit, mnohem míň se to naklání a teď není problém si řízout zatáčku min. o 20% rychleji :-) Ale to je spíš tim jak jsou kratší. Jinak tvrdý je to docela dost, na kostkách je to něco, bojím se abych si nevysypal přístrojovku:-))) Teď na to zkusim dát 175/13", snad ten 1cm bude zase trochu znát. A pak vačka/hlava... :-) -
« Re: Dotaz
No so seriovou 5 mas napr. pri 100km/h cca. 3000 ot. Kdezto s kratsou 5 budes mat napr. 4000. Takze bude lahsi prevod a lepsie vyuzijes dynamiku motora. A kedze mas chip+vacka tak motor ide v pohode do vyssich otacok, ale brzdou je tam prave ta tazka 4 a 5. Napr. so seriovou 1.3 nedosiahnes na rovine na 5-tu rychlost ani 5000 ot. pretoze motor uz nema dostatok vykonu aby to tam dostal.