Škoda Felicia TUNING
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Brzdy - zlepšení účinku
Už jsem zjistil kde koupit destičky Fri.tech i kotouče Lockheed. Koukal jsem do chytré knížky a napadlo mě, že by šlo dát dozadu na kraťase výkonější prasátka průměr 22,2 (pick-upa a kombi) místo 19,05 v sérii. Technicky by to neměl být problém. Nemáte někdo zkušenosti? Bylo by to k něčemu? Co zátěžový regulátor? Dík PR. -
« Re: Felicia 1,3 MPI tuning - chip
Hned na úvod - zapomeň na 61 kW chipem. Reálný přírůstek je cca 5 kW což zase není tak podstané. Hlavní je že dobrého chip ti zlepší průběh křivek (reakce motoru, lepší zátah odspoda a současně i větší výdrž ve vyšších otáčkách) spotřeba by měla jít o něco níž. Výborný software má Motor-excel nebo třeba Šmat. Výsledek vcelku odpovídá vloženým prostředkům. Vici psal, že je to vcelku znát a jezdí to zhruba jako 135 v úpravě Sprint. Pokud očekáváš více nech udělat ještě vačku a bude to o něčem jiném. V excelu by se dala určitě domluvit i montáž na zkoušku. Výměna ŘJ + zákl. nastavení cca 200,-. Osobně mám 1.6 ŘJ+vačka z excelu. Ve starších příspěvcích najdeš víc, ale budeš muset dost hledat. Nevím odkud jsi ale pokud je to Praha a okolí tak není co řešit. -
« Re: HP x VACKA
tesna : Čau, nečekal jsem že se tady objevíš tak rychle. Tesna mi nic neříkalo takže sorry. Jména PR a RV určitě bez problémů identifikuješ. Určitě Ti nevadí, že jsem tě hned podrobil výslechu, ale to by se stejně záhy zeptal někdo jiný, takže snad se tě to nedotklo. Víš jak to chodí - občas se najde někdo kdo tvrdí, že má +XX koní a 100 za 7s atp. a pak se zjistí, že na motoru má akorát sport. filtr a lepší olej. Ať se Ti tady líbí. Čau PR. -
« Re: HP x VACKA
TO Tesna: Mam kratkou 1,6ku i s HP Sporting -special set(vcetne pruzin) Jsem s nima maximalne spokojenej. Potiz:-)) je v tom, ze je mam nastaveny vpredu na stredni polohu (zadek nejniz) a moc se mi to nelibi. Chtel bych predkem jeste trosku dolejs, ale profici rikaj ,ze takhle je to proste nejlepsi na jizdni vlastnosti. Jenze ja jsem hlava tvrdohlava a dolu nejspis i presto pujdu. Tak se ptam, zda-li ,na tom predku(se snizenim na max), lze vubec neco negativniho ,okem "smrtelnika":-), vypozorovat? Podle toho ,co pises to bude OK - a to me velice tesii. (jo a: usetrim za extra nizkej zavit na zadku - to me tesi dvojnasob:-)) Zdravi Marabu. -
« Re: HP x VACKA
To Marabu: Po výměně tlumičů jde auto po čumáku mnohem míň než na sériovkách, protože díky tvrdým tlumičům nemá předek takovou setrvačnost.Je jednoznačně klidnější v zatáčkách a na nerovnostech a řízení je jistější. Jenom pro ilustraci, když jsem jel ty tlumiče měnit, tak mi na rozbité, zatáčkovité okresce ujela Felda 1.3/50kW, protože měl zřejmě míň vymlácené tlumiče.Momentálně poznám polovimu nerovností na cestě jenom podle toho, jak po cestě lítá někdo přede mnou, ale moje auto to vůbec "nerozhází".
Nárůst výkonu od cca. 2500 je opravdu poznat (už v této oblasti to dělá cca. 2kW, aspoň podle údajů Cimbu, Sportmotoru apod., viz. jejich stránky) a když se tam nalije kvalitní benzín, tak je to mnohem lepší.Rozdíl v benzínu jde právě poznat nejlíp při akceleraci v nízkých otáčkách, kdy auto reaguje okamžitě.Reakce na přidání plynu se samozřejmě zlepší po přečipování, ale s dobým benzínem je to zase o třídu lepší.Když se koukneš na stránky Sportmotoru, tak tam měřili na brzdě Oktávku 1.8T na Natural 95 a V-Power a rozdíl ve výkonu byl kolem 5% (u krouťáku mnohem víc, ale to bude tím turbem :-)))Rozdíl ve vačce poznám až nad 4000, kdy "běžné" 1.6 pomalu vadnou, kdežto já to klidně točím přes 5500.Zdar!Těsňa -
« Výfuk 1.6
Zdar všichni.Tak jsem namontoval hladkej středovej díl a koncovej od Laityngu.Zvuk je doost dobrej a v autě se nechá vydržet.Takže snad žádný praskání vajíček v ptačích hnízdech.Co se týká výkonu,tak rozdíl jsem zatím nezaznamenal.Pouze má motor víc síly a v kopci pomaleji vadne.Cena 3800 Kč včetně našopování středního dílu a montáže obojího. -
« Ahoj zavodnici
Jen malicka upoutavka: 11.5. poradame s kamarady z AUTO-TUNING.CZ maly sraz na letisti Mnichovo Hradiste, kde nam pronajmuli betonovou pojezdovou drahu 2.5 km dlouhou. Takze se lze tesit na sprinty, jizdu zrucnosti atd. Blizsi informace na [odkaz]
nebo na oj@cleverlance.com
Takze at vam to jezdi ;)
Ondras -
« Re: HP x VACKA
Jízdní vlastnosti jsou o třídu lepší než na sériovkách. Auto se v zatáčkách vůbec nenaklání (všichni známe ty "přesýpací hodiny"), sedí na všech čtyřech kolech a okamžitě reaguje na zatočení volantem.Rozdíl je i při brždění na nerovném povrchu, protože auto tak neskáče a kola mají mnohem lepší kontakt s vozovkou. A v krizových momentech je auto mnohem klidnější.Jen takovým hrubým odhadem, zatáčky po výměně tlumičů jezdím o 10-15 kilometrů rychleji. Vzhledem k ceně, životnosti a vlastnostem HPček je považuju za velice dobrou investici.
K mým dalším úpravám: Mám tam čip + vačku od Cimbu a jsem s ní velmi spokojený, protože motor jde klidněji než s původní vačkou a vzhledem k nárůstu krouťáku a výkonu není nutné jej při běžné jízdě vytáčet přes 2500 (motor dokonce zabírá v pohodě už od volnoběhu).To jsem podpořil vzduchovým fitrem Kingdragon a doma mám ještě nachystaný hladký střed výfuku.Už rok tam liju výhradně V-power 95 a proti normální 95 je znatelný rozdíl především v nižších otáčkách, protože motor se necuká, a celkově je motor tišší a zvuk je hlubší. -
« Re: HP x VACKA
To PR: No, byl jsem tak nadsenej, ze je tady novej clovicek, cimz jsem si ani nevsiml, ze ses ptal na ty samy veci, co se ptam ted ja. Inu lidska blbost nezna mezi, aach jo ;-)
***Jeste bych se chtel zeptat, jestli jste nekdo jezdili s 1,6 vacka only a zaroven s upravou vcetne hlavy? Je zde markantni rozdil? Mejte se M. -
« Re: HP x VACKA
TO TESNA: A co jizdni vlastnosti? 1,6ka je strasne tezka na predek, tak ,a to mi potvrdil i p. Cepek z Motorexcelu, to jde neprijemne za cumakem ,ne? Ja posledni dobou uvazuju o tom, ze bych dal predek nejniz a na zadek si nechal udelat jeste nizsi zavit. Ale jen s lizinou pod motorem, lec o tomto komponentu nic nevim :-(. Jinak ,kdyz ma felda HPcka vpredu i vzadu na minimum ,tak zavidej i americky lowrideri :-). Co mas jeste k vacce za upravy motoru?,kde sis nechal vacku delat?dik. tak zatim... Marabu -
« Re: HP x VACKA
Zdravím všechny ladiče. Chtěl bych se podělit o zkušenosti s HPčkama a vačkou. Jako první jsem do své krátké 1.6 dal ostrou vačku, což pak s pár dalšími drobnými úpravami dává zhruba 100 koní. Rozdíl proti sérii je jednoznačně patrný nad 4000 otáček, záběr je prakticky od 2000 plynulý až někde k 5500. Problém byl, že nestíhal podvozek, tak jsem doplnil sportovní HPčka, přičemž je mám na maximálním snížení. Jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde, v zatáčkách auto sedí jak přibité. Najel jsem na nich už asi 8000 a jěště se mi nestalo, abych si někde škrtl, takže obavy o převodovku bych vůbec neměl. A to si občas skočím nějaký přejezd. Mně se to spíš stávalo na sériových tlumičích, že jsem někde vzal spodkem.
Mějte se! Těsňa -
« Re: BRZDY
vici: Napiš mi prosím více informací o brzdách z praxe. Hlavně jestli jak moc je to lepší (je to znatelné)? Jak je to s životností? Ty ceny jsou s daní nebo bez. Kotouče vapadají stejně jako sériové? Desky za 470 mi připadají dost levné!? Tyhle pakny se dávájí k sériovým bubnům? Vše k dostání předpokládám v excelu? Dík moc i za tip na Radka s kotouči HPR - pošlu mu majl. Čau PR! -
« Zase par otazecek od zacinajiciho tunera :-)
Ahoj lidi, nemate nahodou nekdo kryt pod motorem (lizinu?) Chtel bych se o tom neco dozvedet, eventuelne kde to sehnat,co stoji atd. Jo a jeste neco:-) : co sportovni sedacky? prej se do feldy davaly za priplatek i original recara(R.M.Cedrych). No jen si myslim jestli prijde do auta jeste vacka, tak to bude chtit uz i poradnej anatom. S veskerejma zkusenostma sem. Dik Marabu :-) -
« Re: HP x VACKA
libi se mi na nich vsecko,nic lepsiho na favo/feldu jsem nevidel. jenze jsou na 1,6 ktera ma tezsi predek nez moje facko a tak nejak to mam z toho duvodu moc vysoko. chci misto nich to same,nic mene trosku udelane na zakazku kvuli snizeni........ to je asi tak cele.....
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Závěr: Doporučuji. Stejně jako PR jsem toho názoru, že je dobré spojit to s výměnou vačky.