Škoda Felicia TUNING
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
Tak já jsem knížku o tuningu Felicie dostal k svátku, tudíž jsem 200 Kč platit nemusel :))
Je tam dost inspirace, ale i tak mám svou fantazii, jak svou Feldu poladit.
PR : ty brzdový kotouče HPR nemám, ale jeden známý jo, a když jsem se u něho projel, brzdění je jakoby tužší, ale nevím co měl za destičky. -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
Jinak včera jsem byl nakupovat v hypernově a našel jsem tam zajímavou knížku, Škoda Felicia tunning, kde nějaký mechanik/závodník popisuje, co všechno se dá poléčit od základu až po Kitovou 1,6 tku. Je tam spousta zajímavých podnětů. Knížku jsem nekoupil, ale asi se zase do regálu nakouknu jak pojedu kolem. Trochu mne odradila základní výměna brzd za Kitové z Air Designu za 40.000,- Kč, Převaření celé karoserie pro vyztužení, Převaření nápravnice a ramen, odlehčení o všechny zbytečnosti, naopak mne zaujala nutnost záměny disků za 17" aby se tam brzdové kotouče vešly. Procházel jsem kapitolu brzdy a psal že základní úprava spočívá v pořádnejch deskách seriového rozměru za cca 4.000,- .......Nicméně popis úpravy motoru na 164kW bude asi zajímavý....pokud tam někde je, jen v úvodu psal, že 1,6tka se dá ladit až sem...PTD -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
To PTD:Když budu reagovat třeba na to gufero u vačky,tak profík ho vymění,já když třeba dělám motor u motorky,měním všechny a vždycky.Pak mám jistotu,že ho nemusím znova rozdělávat kvůli posranýmu guferu.To samý platí o těsnění.Prostě mě to už vyškolilo a těch pár halířů Ti ušetří spoustu starostí.Nevím teda,jestli mi ho měnili,ale doufám,že jo a zatím neteče.Mě třeba ta firma nenechala ve štychu,ale zkrátka si nevěděli rady,snažili se to řešit,ale profík ví kam šáhnout a ušetří sobě i ostatním spoustu nervů a starostí. -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
Hmotnost řešíme plnou nádrží - tak jak k tomu v reálu občas dochází. Ostatní hmotnost je věcí každého. Pokud s sebou někdo chce vláčet dva 40kg těžký basáky v kufru, tak ať je vláčí, ale pak se nemůže divit , že mu to do kopce tolik nepojede. A o tom to je. Realita. Ve štychu Tě po úpravě nenechá nikdo, ale otázka je, jak tomu rozumět. Když Ti po výměně vačky poteče gufero vačky tak jako co - budeš zarytě tvrdit, že je to jejich vina, nebo si řekneš teklo, je staré, vzal to čert, vyměním za svoje - cca 1000,- Kč - to že by to nejelo, stane se, to ale vymění celou jednotku a jede se dál. Pokud Ti ulítne ojnice tak holt jsi honil studenej motor, nafoukl se Ti píst a smůla. To si nikdo z úpravců na triko neveme. Tož tak na okraj.... PTD -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
To ambit:S filtrem s Tebou naprosto souhlasím,že každej tvrdí něco jinýho.Já jsem rozdíl subjektivně nepoznal,na brzdě asi tak jak jsi to popsal.Je to takovej velkej tunel.A teď si představ,že někdo si pořídí čip,filtr a koncovej laďák,vyhodí 10000 Kč a výkon nikde.To je taky tak trochu nechání ve štychu.Já mám osobní zkušenost s firmou,která mi čip udělala a auto nešlo nastartovat a naštěstí se jim po mnoha pokusech podařilo uvýst auto do původního stavu,ale zjevně jim spad kámen ze srdce.Nakonec z nich vylezlo,že oni tomu nerozumí,čip jim někdo dodává a vůbec si nedokázali představit co by dělali,kdyby se jim nepodařilo auto zprovoznit.Věř,že nejsou sami. -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
Budu reagovat na "a že čip mu příjde asi výhodnější". Tak bych to nechtěl říci, spíše tak, že za ty prachy se pouze změna sw také vyplatí a že když někdo začne o zlodějích a uvidí se, že dělá pro firmu co dělá i mechaniku, tak ...
Bohužel nejsem kompetentní, netestoval jsem ani výkony ani jízdní vlastnosti sériové a různě upravené felicie, proto jsem navrhl test. Souhlasím, že jen sw tu 1.3 MPI nezvedne o více než pár kw (max. 5kw).
Co myslíte, že udělá k tomu sportovní filtr? Měřil jste někdo exaktně výkon s klasickým a se sportovním filtrem? Prodávající tvrdí, že je to dost poznat, někteří uživatelé, že vůbec. Já si myslím, že přírustek v řádu pár procent subjektivně poznat nejde
Co jsem hovořil s lidmi, co to měří na brzdě, to zvedlo výkon tak o 0-1kW. -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
PTD, souhlas, nejlepší je reálná zkouška, no problém je v ideálních podmínkách k testování (volná silnice) a auta musí být i stejně těžká (při jízdě do kopce je poznat každé kilo a v nádrži je 50 kg), aby to bylo objektivní a kde pak sehnat váhu, v JZD?
Přístup profíka je jedna věc, výsledný efekt v poměru k vynaložené investici pak druhá věc. -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
To PTD:Myslíš,že motor,kterej bude na brzdě lepší potom na kopci prohraje ?Ono tady asi nejde o čísla,ale tahle diskuse vznikla dotazem Marabua na firmu Tommutuning a Ambit začal spekulovat o tom,že ten a onen nemá svůj sofware a že čip mu příjde asi výhodnější.Nechci tvrdit,že čip za 2500 Kč je hodně,ale CIMBU za to chce 4100 Kč a to už se mi zdá hodně.Myslím,že technicky stejná úprava ať už od Šmata,Excelu nebo CMT pojede hodně podobně,jde jenom o to,kdo chce za to kolik dát a jak se firma zachová v případě problémů.Já si klidně připlatím a mám jistotu,že třeba Excel mě nenechá ve štychu.Proto taky tady o tom diskutujeme. -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
Rozběhla se tady zajímavá diskuse. Abych se zaškatulkoval k úpravci a bylo jasno, tak já jsem byl u Šmata. Jel jsem z Brna, kde jsem mohl jet do Renocaru 2km za chalupou, ale těm bych nesvěřil ani mladýho koloběžku. Spokojenost. Je to člověk který ladí pro Škodovku tovární stroje a asi ví kam šáhnout. Jinak testování výkonu motoru na brzdě je velmi teoretické. osobně to dělám tak, že vybereme táhlý kopec - rovná cesta, cca 4km a pojďme. Dvě auta za sebou - dvě jízdy se změnou pořadí. Vyhodnocení je nasnadě. Pak se není o čem hádat, komu to jede líp. A častokrát se člověk diví, jak to komu jede a že to není možný aby byl nahoře dřív, když má papírově slabší motor. A o tom to je, ne o tom, jakej výkon slibují propagační materiály úpravců, ale kdo je na tom kopci dřív..... :-) PTD -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
No,já 1.3 nemám,ale tvrdím,že čip je v podstatě změna seřízení,která odstraní díru na plynu a vylepší přechody,že potom motor dělá dojem většího výkonu.Je totiž potřeba porovnávat výkon před a po úpravě,jinak se může stát,že motor kterej může v sérii mít 58kW má po čipu 60,ale třeba sériovej kterej má 50 má s vačkou a ŘJ třeba jenom 60 kW.Musí se porovnávat přírustek ne absolutní výkon.Tvrdím ,že u atmosférickýho motoru čip přidá tak 3kW.Jiný je to u turba,kde zvýšíš plnící tlak a tím motor nadopuješ. -
« Srovnání zlepšení výkonu
Pokud máte Škoda Felicia 1,3 MPI na 60 kW od MotorExcel za 10445,- - pojďme to změřit na brzdě na Jarov a pak můžeme srovnávat a případně vynášet soudy, zda je vým. sw za 3000 moc nebo málo nebo je to o 1/3 horší zlepšení než ME nebo je to stejné atp., případně můžeme pak říci, kdo z tunerů krade; nebo zda to jede těm, co zaplatili více opravdu lépe atp.
Kdo tedy bude mít odvahu to srovnat? -
« Srovnání výkonu
Jasně, že nedoporučoval, tak dobře, je jen spřažen, omlouvám se. Ale že bych někoho pomlouval, to ne, napsal jsem jenom to, že si nejsem jist, zda ty firmy mají vlastní vývoj softwaru anebo jej pořizují jinde a zatím mi to nikdo nevyvrátil, mám to z doslechu. A to přece není nic nesolidního, kdyby to kupovali jinde, co je na tom špatného?
Já radši nedoporučuju nic konkrétního, protože nemám takový přehled, abych to dovedl objektivně srovnat, neznám ani jednoho z těch lidí a kdo je zná všechny osobně a ví, jak přesně a co přesně dělají, tak to před ním smekám, to by si mohl založit poradenskou firmu.
S názorem, že sprasmotor nebo cimbu krade, ale nesouhlasím z jednoho důvodu - dejme tomu cena sportmotoru za výměnu softwaru je nějakých cca 2500 Kč a to obnáší min. 2 hodiny pájení ECU a držení záruky na tu jednotku a celek.
Nechci flame, ale kdo si myslí, že Excel nebo jiní počítají za výměnu softwaru menší cenu nebo že za 2500 je to předražené se přihlaste? Že někdo krade jsou silná slova. Zkoušel jse si někdo pájet SMD, jaká to asi je zábava, má-li to být 100%? -
« Re: TOMMUTUNING
Po odmlce opět všechny zdravím. Firmu Tommutuning jsem taky zaznamenal, ale vzhledem k tomu, že to mám značně z ruky tak jsem ani neuvažoval. Já jsem se rozhodoval mezi Šmatem a Excelem. Nakonec jsem dal hlavně kvůli ceně a dosažitelnosti přednost excelům. Pokud jde o to co za kolik peněz má cenu já jsem se při úpravě motoru vydal cestou optimální varianty cena-využitelný výkon a takhle to dopadlo. Zákl. úprava vačka+chip 13 tKč, filtr 2tKč a výfuk 500 Kč. S výsledkem jsem spokojen, protože motor nejenomže má více koníků, nahoře ale taky jde krásně již odspoda takže to nemusím točit jak šílený aby to krásně jelo. -
« Re: Brzdy
Fulan : Prosímtě Ty HPR kotouče máš na svém autě? Napiš víc zkušeností pokud víš. V srpnu se chystám na předek. Destičky už mám (Fri.tech) a řeším dilema s kotouči. Buď dám na reklamu AutoPrimy (HPR) nebo na zkušenosti a doporučení ing. Čepka z excelu a koupím kotouče Lockheed. Cenově to vychází na chlup stejně. Dík za info. -
« Re: TOMMUTUNING
RV: nekradou!!!!!!!!!!!! to sem nikdy nerekl. Jen maji z meho pohledu vyssi ceny. Excel ma taky svoje ceny, dane mimo jine tim ze jsou z Prahy, nicmene nektere veci neumi nokdo jiny nez oni a tak jim za ne rad zaplatim, pokud na to mam. CMT je levnejsi nez Tommu
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Změření výkonu v tomto případě - si nemyslím, že by hmotnost byla každého věc, protože nechceme měřit jízdní umění a závodní dovednosti lidí, ale výkony strojů a tak by měly být zkoušené vozy stejně těžké.
Po sw úpravě to jede lépe bez diskuse, otázka je a byla pouze, o kolik hůř to jede oproti výměně i vačky anebo zda to jede stejně dobře a za daleko méně peněz (2000-4000 jak kde) a času (10 minut) a co je tedy výhodnější.