Škoda Felicia TUNING
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Sportovní řízení na Feldu
Jen jsem si vzpoměl, že jsme viděl v Brně u Lerku Feldu bílou s reklamou na Air design na kapotě s brzdovým kitem - kotouče i na zadku - a s 16" kolama a gumama 205/45/16 - kola myslím RONAL. Kotouče nevypadaly přední větší, ale byly větrané. Do 16" kol by se vešly i větší kotouče. Jinak řízení bez posilovače je při parkování na pendrek, ale na dálnici při 180km/hod to nemá chybu......PTD -
« Re: Kniha -
Bohuzel jsem koupil a po te i cetl, predchozi dve na Skodovku a Facko. Snad 5% informaci mi pripada nezmatenych, prinosnych a puvodnich. Pripada mi ze to zpatlal nejaky skolak na compu a pak mu to vytiskli - takhle nejak se poslednich par lewt delaji knizky v CR. Je to * a vyhozene haky... -
« Kniha - "úpravy Škody Felicia"
Tak jsem se podrobněji začetl do téhle knížky. Kladem je, že člověk se dozví lecos. Na druhou stranu jsem objevil dost nepřesných nebo dokonce zcela chybných informací a to jsem asi v 1/2. Třeba že servo mají pouze 1.9D, příč. stabil. na PN mají jen 1.9D. Obrázek ZN je sice hezký, ale je to náprava z Favorita do r. 92 nebo třeba obrázek obrobení řemenice na klikovce i s rozměry - že všechny Felicie v tuzemsku mají vícedrážkové řemeny a tak řemenice vypadá docela jinak autorovy uniklo. Dále například zmiňuje od r. 97 montovanou převodovku 14SK a uvádí některé konstr. změny, ale to že má jiné převody než dřívější opoměl. Taktéž ve výčtech převodů zcela opoměl, že 136Mpi má jiný stálý převod než 135 a 136BMM a to že 135Mpi má dlouhý stál. převod atd. I když většinou jsou to jen drobnosti, tak za ty peníze by jich tam mohlo být míň. Přece jenom 199,- za brožuru o síle cca 10-12 mm není zase tak málo. -
« Re: Filtr
Radime logicky vzato, vždycky, když nějakou úpravou motoru zvedneš výkon, zvedne se i nějak spotřeba, podle toho co to je za úpravu a záleží na tom, jestli využiješ ten zvýšený výkon a vetšinou se tak stane a nebo budeš s autem jezdit jako doposud a ušetříš tak palivo. No pokud se nepletu tak jednoduchý stříkačky mají jenom snímač otáček-Hallův snímač a jednoduchý program na úpravu předstihu podle otáček a teploty motoru, ten program ŘJ je sestaven podle brždění motoru podobně jako u nastavení karburátorů a rozdělovače na brzdě. Ty lepší stříkačky mají už čidlo klepání, jako Fabie a to čidlo dává pokyn ŘJ k úpravě předstihu + a - aby byl co nejvyšší podle toho čidla. Předstih je nejlepší co nejvyšší těsně na hranici klepání. -
« Re: Filtr
Láďo,shodem se asi na tom,že to není všelék a u motorů s karbcem už vůbec ne.No a zkusím vstřikování,jednotka má sice čidlo na množství a teplotu nasávanýho vzduchu,takže to nevypadá tak hrozně.ALE:Jednotka upravuje dávku paliva a předstih.Teď je otázka jestli jednotka zareaguje tak jak se všeobecně předpokládá.T.J.větší množství vzduchu-víc paliva,t.j. jestli nastaví optimální směsovací poměr.Pak mají pravdu Ti co tvrdí,že zvyšuje výkon,ale logicky taky spotřebu.Nebo kvůli emisím a spotřebě dávku nezvýší,potom by byla směs chudší,t.j. nižší spotřeba a taky výkon? Jak reaguje předstih na úpravu dávky paliva ? -
« Re: Filtr
Radime ono to u karbecu je ještě o trochu horší o to, že je natryskovanej na ten příslušnej odpor filtru a potom můžou vznikat ty díry, mě o tom mluv. Já si dal na svýho Pepina Box z Feldy 1,3-1,6 a vložku KN a 2 měsíce jsem ladil motor, měl jsem tam doooost velkou díru v rozmezí 4-4500 a tak jsem přetryskovával, přestavoval rozdělovač a upravoval podtlakový otvírání druhý klapky karbecu atd.atd.atd. všechno jem to připisoval tuněnýmu motoru(větší kanály+jiná vačka) jinýmu rozdělovači z Fava až se mi to podařilo úplně vyřešit tím že jsem vrátil do boxu takovou kuželovou plastovou trubku o průměru 35 na 60, kterou jsem před tím vyhodil v domění, že mi lépe pojede ve vyšších otáčkách, tím, že to bude mít více vzduchu a houby. Až jsem ji tam vrátil, tak téměř zmizla díra kolen 4-4 500ot. a motor samozřejmě jde líp od spodu, lehčeji se vytáčí na 7 500 než před tím a už jsem mu dal i v pohodě osmičku . No a to byl box a filtr na stříkačku. Tak to byl takový popis tunění motoru a s nejrůznějšími díly, které spolu vůbec nesouvisejí. A navíc i moderní stříkačky mají meření množství nasávanýho vzduchu a tak si to tam upravuje ŘJ sama a koriguje tak záměnu papírovýho filtru za bavlněný. Přesto bych tam kit nedal. -
« Re: Filtr
Láďo,s tím turbem jsem to myslel,že když potřebuješ dostat do motoru větší množství vzduchu zvolíš radši turbo než přímej filtr.S problémem nasávání teplýho vzduchu s Tebou souhlasím.Malej příklad z praxe:Kámoš ladil motorku(Bandit 1200) a někde uviděl KN filtry,takový ty košíčky pro každej karbec zvlášť.Koupil je,namontoval a hrůza,několik děr ve výkonový křivce,spotřeba jak prase a vyhozený prachy.Nakonec mu pomohla motorová brzda,kde úplně jinak přetryskovali karbce.Hodně lidí mě tady napadne,že motorka není auto a karbec není štříkačka.Mají pravdu,ale už prostě nevěřím,že bez ostatních úprav to má nějakej zázračnej přínos.Filtr do boxu bych ještě bral,ale do kitu bych nešel. -
« Re: Filtr
Radime já bych to viděl s těma filtrama u turba a atm. motoru spíše naopak. Turbo motor si spíše nasaje téměř pořád stejně vzduchu kdežto právě klasický atmosférický motor si nasaje co je schopen nasát jenom bez filtru a každý filtr i bavlněný ať KN, KingDragon nebo i Green má nějaký odpor, ale "menší" než papírový a proto se do motoru s filtrem nasaje méně vduchu a potažmo i směsi. Takže já bych větší přínos viděl použitím bavlněného filtru do boxu jako takového právě u atm.motorů. O kitu u atm. benzíňáku na normální ježdění se nemá celkem ani smysl bavit, protože se odstraní předehřev nasávaného vzduchu, což může být někdy výhodné a jindy ne, asi tak podle toho jak je zrovínka venku počasí a jak zrovna jedu. A motor se vstřikováním potřebuje stálou teplotu nasávaného vzduchu aby splnil emisní limity,a jel v každm režimu optimálně, takže tady bych ho já vyloučil úplně. Přínos bude asi sporný. Jiná věc u sání je a to konstrukce sacího traktu.tj.nějakého předsací plastové potrubí z podběhu či masky včetně uklidňovacích a pulsačních komor a jiných konstrukcí, jako je proměnná délka tohoto potrubí (ne sacího potrubí na motoru)a dále konstrukce boxu čističe, kde vznikají další ztráty. Sice se ale zároveň tím proměnným předpotrubím(i sacím potrubím na motoru) eliminuje průběh krouťáku v nižších otáčkách. U turba je taky je víceméně odstranění tohoto celého traktu zmenšení odporu sání a montáží Kitu je to mírně lepší ...ALE......podle mého pokud kit nemá dostatek chladného vzduchu, tak je podle mne i zde horší než vložka KN či jiného výrobce v boxu. -
« Jak kdo
Osobně preferuji co nejcivilnější vzhled z originálních dílů z továrny - origoš kola, origoš koncovka výfuku a pod. Hlavně aby to alespoň trochu jelo oproti sériovce. Mám auto na práci a ne na blbnutí. Takže proto preferuji nejlepší poměr cena/zvýšení výkonu a to vede jednoznačně ke "kitu" Vačka-Firmware (špatně nesu označení "Chip" protože to nemá s čipem nic společného) - Filtr (KN). To je vše co jsem do auta schopen nacpat. Snad jen rádio s CD čkem, ale repráky mám opět original, protože při jízdě po dálnici 150km/hod není stejně nic slyšet.....PTD -
« Filtr
Přímej filtr má tu vlastnost,že má menší odpor.To bez diskuse,ale ne u všech motorů je to zrovna plus.Záleží,jak je dělaný saní,vačka atd..,proto proměnlivá délka a průřez sání.Kdyby to bylo tak jednoduchý jak výrobci filtru udávají (test s míčkama),tak proč by automobilky investovaly tísíce do výroby a vývoje proměnlivýho sání.Jeden z důvodů jsou emise,ale to není všechno.Někde filtr může pomoct,ale paušalizovat ho jako všude vhodnej..Motor má stejně jenom omezený množství vzduchu,který je schopen nasát a bez turba ho víc nenasaje.Pokud budu reagovat na to jak to jede s vačkou a jak s čipem,tak se samotnou vačkou to pojede daleko líp než s čipem.To hlavní je vačka,ta v podstatě tvoří charakter motoru. -
« Re: Srovnání zlepšení výkonu
Hlavně doufám, že se tady nebudeme hádat. Ať si každý dá auto kam chce, "Kdo chce kam ... atd.". Pokud jde o filtr atp.: Já jsem ho dával asi 1 měs. po vačce a ŘJ a subjektivně jsem žádnou znatelnou změnu nepoznal. Na brzdě by to možná něco málo hodilo ale jinak .... Co si budem namlouvat. Třeba hladký střed výfuku, který stál na rozdíl od filtru a laděných koncáků jen pár korun zlepší parametry dle excelu (ze zkušeností z brzdy) 2-3 Nm v celém rozsahu ot. a cca 3 koně v abs. hodnotě výkonu. Věřím tomu, že to tak nějak je, ale na to aby to člověk znatelně pocítil to není. Co tím chci říct? Kdo u Feldy zvolil kombinaci chip, filtr a výfuk a čeká kdoví co tak zázraku se asi nedočká. A za tyhle tři věci se dá utratit vcelku dost peněz. A výsledek? Dobře mě pobaví kitové filtry (často gigantických rozměrů) nasávající teplý vzduch z motorového prostoru. To je sice efektní na pohled, ale jinak je to k ničemu. Obdobné je to z koncovými tlumiči (nejlépe rozměru roury od kamen). O tunách plastů ani nemluvě. Každý si musí zvolit sám, jestli mu jde o to aby to vypadlo nebo spíš jelo. U nás jde naprosto převážně většině lidí o to aby to vypadlo než o to aby to jelo. Srazy tuněných aut jsou toho jasnou ukázkou. Do které skupiny patříte vy? -
« Re: Kniha o úpravách Feldy
Knížka "Úpravy Škody Felicia" je asi pro toho kdo neví o co jde zajímavá, ale v reálu není uvnitř nic převratného a ani moc konkrétního. Navíc je na škodu to, že úpravy jsou brány podle jednotlivých skupin bez ohledu na to jestli to má být plnohodnotný soutěžák nebo auto na normální ježdění. Kniha mne zklamala a navíc je minimálně 30 % obsahu zcela či s minimálními úpravami převzato z obdobné knížky k Favoritu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!