Renault THALIA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Thalia a leasing
Neviem ako je to s leasingom v Cechach, ale na Slovensku je na Thaliu leasing od 50% akontacie s takzvanym 0% navysenim, co v praxi znamena ze za tie 3 roky zaplati clovek navyse iba 1.5% z ceny auta poplatok za vystavenie leasingovej zmluvy a 2000 Sk odpredajnu cenu. -
« Tak a ted jsem se uz fakt nasral
Vláda: Leasingy a splátkové prodeje nesmí klamat zákazníka
P r a h a - Napálit spotřebitele zdánlivě výhodným úvěrem na nákup ledničky či auta, který je ve skutečnosti dvakrát dražší než jiná běžně dostupná půjčka, by mělo být už zanedlouho nemožné. Nemilým překvapením má zabránit nový zákon o spotřebitelském úvěru, který včera vláda schválila a poslala do parlamentu. Zákon totiž nařizuje, aby každý spotřebitel dostal od firem a bank srovnatelné a jednotné informace, kolik za úvěr ročně zaplatí. V současnosti se klient například od firmy nabízející splátkový prodej dozví pouze to, že mu půjčí deset tisíc a po deseti měsících jí celkem zaplatí 12 tisíc korun. Po platnosti zákona mu však společnost musí říci, jaký roční úrok platba navíc představuje. Kromě informace o zaplacených 12 tisících korunách tedy klient bude vědět, že to odpovídá půjčce s ročním úrokem například 24 procent či více, což není u splátkových firem výjimečné. "Lidé tak budou okamžitě vědět, za kolik půjčku dostávají, a budou to moci porovnat s nabídkou úvěrů jiných firem či bank na pořízení stejného zboží," řekl Karel Špaček, náměstek ministra průmyslu a obchodu, jehož úřad zákon připravil. Jelikož zákon odhalí dosud zastírané rozdíly, očekává Jan Sadil z Komerční banky, že zejména u leasingu a splátkového prodeje půjdou ceny dolů. Zákon by měl odbourat i mnohdy zavádějící reklamní kampaně, které prezentují půjčky levnější, než ve skutečnosti jsou. Klasickým případem je, že některé firmy místo ročních úroků uvádějí měsíční. Dodržování zákona, který by měl začít platit koncem letošního či začátkem příštího roku, bude kontrolovat Česká obchodní inspekce. K tomu bude využívat pro všechny firmy závazný vzorec výpočtu úroků. "Myslím, že to pročistí trh, protože dosud si různé koeficienty navýšení a splátkové prodeje dokázal málokdo spočítat," soudí Jan Sadil. Zanedbání povinností by se úvěrujícím firmám nemuselo vyplatit. Pokud by nedaly do smlouvy veškeré náležitosti, jimiž jsou například roční sazba, poplatky souvisící s úvěrem či právo na předčasné splacení půjčky, utrpěly by ztrátu. Jakmile by klient chybu zjistil a smlouvu reklamoval, stal by se pro něho od té chvíle úvěr bezúročný a bez poplatků. Připravovaný zákon změní praxi zejména u leasingových společností a firem nabízejících splátkový prodej, které oproti bankám roční úrok nezveřejňují. "Dosud klientům počítáme pouze celkovou sumu, kterou zaplatí. Až bude zákon platit, začneme procenta počítat," reagovala mluvčí společnosti Home Credit Renáta Pavlíčková. Se sdělováním podrobností nespěchají ani leasingové firmy. "Je příliš brzy, abychom se mohli ke konkrétním dopadům zákona vyjádřit. Obecně řečeno se ale budou asi měnit některé informace o nákladech leasingu v reklamě," uvedl marketingový ředitel CAC leasingu Martin Pičman. Pro klienty leasingových firem zákon přináší podstatnou změnu i v případě, že mu dojdou peníze, a rozhodne se tak zboží vrátit. Firma mu bude nově povinna vrátit přiměřenou část z toho, co už zaplatil. Příkladem může být automobilu za 300 tisíc korun: klient například za dva roky splatí celkem 200 tisíc korun, poté však přijde o práci, přestane platit a bude nucen auto vrátit. Zatímco nyní by nemusel zpátky dostat vůbec nic, podle nového zákona mu bude muset leasingová firma "přiměřenou část" vrátit. "Co je to přiměřená část, to bude záležet na dohodě," říká Josef Tržický, ředitel odboru ochrany spotřebitelů ministerstva průmyslu. Všechny firmy i banky poskytující spotřebitelské půjčky se však budou muset s klienty podělit o peníze i v případě, že jim splatí úvěr předčasně. V takové situaci totiž bude mít spotřebitel nárok na slevu z původně spočítané ceny celé půjčky. Dosud banky předčasné splacení spotřebitelského úvěru často ani neumožňovaly. Kolik peněz v obou případech budou moci klienti firem či bank nárokovat, se však podle některých expertů může stát předmětem různých dohadů či soudních sporů. Zákon totiž pouze uvádí, že mají dostat přiměřenou nebo poměrnou část. Zákon, který je důležitý pro přijetí Česka do Evropské unie, ovlivní jednu z nejdynamičtějších úvěrových oblastí. Zájem o půjčky, a splátkový prodej v posledních letech silně roste a představuje statisíce smluv. Za poslední rok vzrostly spotřební úvěry o deset miliard na 31 miliard korun a a splátkový prodej představuje další desítky miliard korun.
Návrh zákona
§ Náklady na splátky zboží musí firmy uvádět v procentech za rok
§ Reklama na půjčky nesmí být neúplná a zavádějící
§ Úvěry bude možné splatit dříve než bylo dohodnuto a ušetřit část nákladů
§ Při vrácení zboží na má spotřebitel právo dostat spět část splacených peněz
Život na dluh podle nového zákona
* společnost a banky, které nabízejí prodej na splátky, spotřebitelský úvěr nebo zboží, budou muset vždy ve smlouvě i v reklamě uvést celkové roční náklady v procentech (například včetně poplatků či povinného pojištění) - jejich nabídky tak půjdou zcela jednoduše porovnat
* jestliže firma poskytující spotřebitelský úvěr nepodrží ve smlouvě povinnosti dané zákonem, stane se půjčka bezúročnou
* spotřebitel bude mít právo splatit úvěr předčasně a společnost mu pak bude muset poměrně snížit náklady na půjčku
Pramen: vládní návrh Zákona o spotřebitelském úvěru, Graf: Du
-
« Thalia a leasing
Když propočítám tzv. "Levný leasing" vychází mi navýšení +16% (když odečtu povinné pojištění, při podepsání smluvy do konce února 2001). Jinak je to navýšení ceny dokonce +20% a to by bylo spíš na označení "Lichvářský leasing".
(Pro porovnání u OPEL-LEASING mi to navýšení vyšlo na jen +4,5% a stačil k tomu jen občanský průkaz.)
RENAULT-LEASING chce k tomu ještě navíc 2.- rodný list, 3.- potvrzení zaměstnavatele o výši příjmu, 4.- výplatní pásky a výpisy z účtu na který chodí výplata za poslední 3 měsíce!!! - Ve srovnání s tímto mi debaty o ochraně osobních údajů při sčítání lidu - připadají směšné. -
« Re: Re: to luf
Strecha je z plastu? To som nevedel a moc sa mi to nezda vierohodne. Blatnik a dvere, to je OK, to sa prisrobuje na koroseriu, ale strecha je jej sucastou, ta bude asi urcite plechova. Myslis, ze ten tenky plach dveri na vacsine aut ti pri bocnom naraze pomoze? Ten plech samotny ohnes aj rukami ked do neho poriadne zatlacis. Preto sa teraz dava do dveri vyztuha, a ta urcite bude kovova. Vid sportaky, plechy sa nahradzaju diemi karoserie z uhlikovych vlaken, bezpecnost zabezpeci kovovy (zatial) ram. -
« Re: Re: to luf
Blatnik z plastu - v pohode. To jedobra vec. Ale nerozumiem naco este aj strechu z plastov. A este aj dvere. Ved tym sa asi musi zmensi bezpecnost. Ak sa auto prevrati vydrzi ten plast vahu auta?
Pripomina mi to korejske auta (Tico?), kam davali a asi aj davaju konzervne plechy. Ak sa v niecom mylim, oprav ma. -
« design
u designu jde o to, jestli nekdo kupuje auto kvuli prakticnosti (jako treba pracku) nebo spips jako hracku, ja osobne bych si koupil spis 20 let stary Ford Capri, protoze novy auta se mi tolik nelibej. Ale u Thalie ten design fakt odflakli, Fabia aspon vypada jako auto. -
« Re:
Takze som tu opat - bol som tyzden chory, ale nasiel som si cas, aby som si Thaliu obzrel pekne nazivo. A pre porovnanie som k nej postavil moje Clio. Je trosku vyssia - opticky sa zda o vela, ale v skutocnosti to je len asi 2 alebo 3cm. Predok - je to len otazka zvyku, je proste trosku iny - Thalii zavidim dvojitu optiku, ktoru moje Clio nema a vtedy som ju ani nemohol priplatit. Zadok nie je totozny s Cliom - je viacej zosikmeny a v skutocnosti nevyzera taky prilepeny. Sedadla v nej boli sklopne a delene v pomere 2:3. Interier je zhodny s Cliom. K tym plastom by som povedal len tolko, ze na zapade sa prezentuju plastove diely karoserie ako vyhoda, len vy tu tvride, ze je to blbost. Ja sam som uz plastovy blatnik ocenil. Pri jednej drobnej buracke som skoncil so skrabancom, plechy by som musel menit. Bezpecnost je dana niecim inym, nie vonkajsimi plechmi, ktore su aj tak tenke. Keby som mal teraz kupovat nove auto, dlho a tazko by som sa rozhodoval medzi Thaliou a Cliom.
K tomu leasingu - rozdiel je trosku vyssi, lebo za cas leasingu nenabiehaju bonusy na poistenie, ale aj tak je to vyhodne. BTW: Megane je mozne ziskat za skoro taku istu vysku akontacie (40% ceny). -
« Fabia, Thalia
matuS: Čo sa týka servisu - Fábia 15.000, Thalia 30.000km intervaly, teda si myslím že celkovo vyjde bežný servis rovnako...
Verstappen: Už som tu raz písal, že na design máme každý svoj názor a môj je, že krátka fabia nestojí za reč.../na Slovensku je fabia combi o 40.000,- drahšia ako Thalia/ -
matuS 15.02.01 15:05
« Re: moj nazor
diely na fabiu su imho rovnako drahe ako na renult, ved 70% suciastok skodoviek uz nieje z CR. vacsina je z DEM. len tie servisne prace su mozno lacnejsie, ale ani to nebude dlho, pretoze uz na oktavie aj fabie treba moderne diagnosticke pristroje, a tie sa musia nejako zaplatit -
« Re: moj nazor
mozna mas pravdu, ale castecne. U nas davaji na Skodovky tri roky havar. pojistky zdarma k leasingu. Takze lesingem auto sice preplatis, ale ty pojistky ti to vrati. A taky porovnej cenu nahradnich dilu a cenu servisnich intervalu a prace. To hovori jasne pro skodu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!