Renault THALIA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
- NEW? 07.02.2001 14:47
- Turecko 08.02.2001 11:44
- info 08.02.2001 13:06
- Clio sedan... 08.02.2001 14:51
- Bez nadpisu 09.02.2001 09:19
- Fabia sedan má "tvrdého konkurenta" 09.02.2001 10:12
- Servisné intervaly 09.02.2001 10:28
- Fabia je stejně lepší 10.02.2001 09:28
- Thalia?To snad ne!A to si rikaji tvurci automobilu. 11.02.2001 18:26
- Foto 11.02.2001 21:20
- a ešte niečo... 11.02.2001 21:24
- Zajímavé auto 12.02.2001 20:37
- Neviděl jsem to ve skutečnosti, 12.02.2001 21:23
- Nejaké údaje.... 13.02.2001 08:24
- moj nazor 13.02.2001 12:23
- Thalia 15.02.2001 13:47
- Bez nadpisu 19.02.2001 13:36
- design 20.02.2001 19:58
- No už to niekto z Vás vlastní??? 20.02.2001 21:37
- Thalia a leasing 21.02.2001 17:10
- a tady to je 22.02.2001 09:16
- Bez nadpisu 27.02.2001 19:10
- Miesto v prednych dverach 23.03.2001 10:17
- Thalia - 4.najpredavanejsia 01.04.2001 21:37
- Thalia vs. Kia Rio 06.04.2001 16:19
- Viva Thalia 20.04.2001 17:20
- Thalia x Astra-Clasic 04.05.2001 14:06
- Turci a Thalia 07.06.2001 19:13
- Skusenosti s Thaliou. 11.06.2001 19:14
- Bez nadpisu 14.06.2001 09:39
-
Servisne prehliadky 14.06.2001 11:20
- Re: Servisne prehliadky 14.06.2001 15:48
-
Re: Servisne prehliadky 18.06.2001 08:38
-
Re: Servisne prehliadky 18.06.2001 15:52
-
Re: Servisne prehliadky 18.06.2001 17:25
-
Re: Servisne prehliadky 18.06.2001 17:51
-
Servisne prehliadky 18.06.2001 20:30
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 10:29
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 12:01
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 12:10
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 13:23
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 14:00
- Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 14:20
- Re: Servisne prehliadky 20.06.2001 10:12
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 14:00
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 13:23
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 12:10
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 12:01
-
Re: Servisne prehliadky 19.06.2001 10:29
-
Servisne prehliadky 18.06.2001 20:30
-
Re: Servisne prehliadky 18.06.2001 17:51
-
Re: Servisne prehliadky 18.06.2001 17:25
-
Re: Servisne prehliadky 18.06.2001 15:52
- ELF Evolution SXR 5W30 21.06.2001 08:08
- THALIA 26.06.2001 12:18
- DAEWOO 10.07.2001 09:30
- 1,4 16V 13.07.2001 13:18
- Oživení 01.09.2001 19:15
- Thalia - motor 11.09.2001 15:35
- aj tak ... 23.10.2001 10:27
- Bez nadpisu 08.12.2001 14:14
- Thalia ano-nie 25.01.2002 09:52
- pokracovanie 25.01.2002 10:06
- Re : Porkačování a oživení 25.01.2002 15:11
- dalsi postreh 04.02.2002 09:49
- Zabezpečení - rádio atd... 05.02.2002 10:01
- Palubák 06.02.2002 10:47
- Palubak 2 06.02.2002 10:49
- Něco nového? 22.02.2002 09:14
- Nič nové 07.03.2002 19:13
- Thalia - 15000km 21.03.2002 19:09
- Facelift 25.03.2002 08:27
- thalia 25.03.2002 10:05
- OK 08.04.2002 10:45
- uz to tu vymrelo??? 09.06.2002 13:45
- uz to tu vymrelo??? 09.06.2002 13:45
- este spotreba 09.06.2002 14:01
- vymena ziaroviek v hmlovkach 19.06.2002 19:41
-
-
-
« Re: NEW? clio/300M
jé nazdar pallas, až dodatočne som si všimol autora. už si po rekonavalescencii? pokiaľ si matne spomínam, mal si nejaké problémy s prechodom zo 4 kolies na 2... ;-) tá * mi pripomína pondeľnajší southpark, kde kenny&Co. krížili slona s prasaťom :-) ale nič v zlom, nech sa jej na trhu darí, aspoň sa MB zamyslí nad domácimi trhmi (možno)...
-
-
-
« Re: NEW?
No mě ten naroubovanej zadek připomíná spíš korejce, něco jako Hundai Lantra tuším. Jinak poměr cena / užit. hodnota možná trochu rozvíří hladinu tak jako kdysi Opel Corsa, jestli si to ještě někdo pamatujete ( i když teď už asi prodejci nemají v marži tu vatu co tenkrát ).-
« Re: NEW? -new!
new aspoň pro někoho - aspoň soudě podle té recenze (tedy: úvodní test nebo co) v MFD tento týden; mám pocit, že škodovka z toho má asi docela vítr, protože thalii (tedy sedana) srovnávali s nestrovnatelnými auty - tedy s kombi fabií a co hůř: i s kombi oktávkou; jinak by totiž těžko mohli napsat jako snad hlavní zápor (a v podstatě jiný tam nebyl), že thalie má horší přístup k zavazadlovému prostoru; jo vlastně ještě jeden uvedli - a to bych za zápor skutečně viděl: nedělená zadní sedačka; a dokonce to psali tak, že je snad i nesklopná, takže kufr nejde zvětšit - tedy hlavně prodloužit dopředu na rozměrnější přeměty - jsou situace, kdy by se to fakt hodilo; nevíte, jestli měli pravdu?
-
-
-
« Re: NEW?
je to síce clio s kufrom, ale za tie prachy... na slovensku začína od 307T s 2xAB a za cca 370T je 100koňovka 16V s ABS k tomu. podľa veľkosti * je slušným konkurentom fabia combi /kým nepríde sedan/ a mám dojem, že je tam cena porovnateľnej výbavy o cca 100T vyššia. no nekup to, když je to takový laciný... :-) IMHO je to šťuka v MB rybníku... a ten pocit z miernej podobnosti s chryslerom mám aj ja.
-
-
-
« Re: Turecko
Ta tovarna dostala v 1999 roce nejaky certifikat kvality. Uz jsem tu nekde psal, ze se pouze tam vyrabeji Megane Combi, cili lze posoudit urcitou kvalitu pr. nekvalitu.-
« Re: Turecko
Na turecko nejdem reagovat - casom sa ukaze.
Diazjnovo je ten zadok akoby prilepeny na Clio. Bol som z toho dost slkamany. Ale vsimal som si teraz par podobnych vynalezov - Polo Classic, starsiu Cordobu, Fiat uz neviem aky atd a vsetky vyzeraju podobne. A predavali sa, takze mozno ma sance. BTW: Svagrinej sa velmi paci, naproti tomu, Clio sa jej nepaci vobec.
Pomer cena vs. vybava je neuveritelny. mfilip tu porovnal vybavy s Bravou, ale to je asi auto, ktore bude casom nahradene novym modelom. Naproti tomu je Thalia postavena na zaklade Clio, ktory je na trhu asi 2 roky. Ale ziadna ina automobilka nema teraz v ponuke nic konkurencie schopne.
-
-
-
-
Bez nadpisu
Podobne jako Fiat Siena, Astra Classic a Swift4D auto pro chudy trhy (vychodni Evropa, Turecko, Latinska Amerika). To samy Polo Classic. V Nemecku ho na silnici stezi uvidite, jezdi hlavne v DDR. Ja myslim, ze ani Fabia sedan se tu nebude nijek vyrazne prodavat, lidi spis pujdou do kombiku. -
Fabia sedan má "tvrdého konkurenta"
Zdá sa, že Fabia sedan bude mať ťažkú pozíciu. Ak porovnám výbavu a cenu Thalia 1,4/16V RT a Fabie combi (sedan bude mač možno porovnateľnú cenu ?), tak vychádza: Thalia 1,4/72kW/16V RT = 369900 Sk + ABS = 29900 Sk a Skodu Fabia combi 1,4/74kW/16V Comfort = 464900, tak Thalia vychádza o 33600 Sk lacnejšie. Fabia má navyše palubný počítač, ale nemá diaľkové na centrál. Inak k tomu kufru - Thlia RT má sklopné zadné sedadlo (čo to presne je neviem). Ak porovnáme Fabiu combi classic 1,4/50kW a Thaliu RN 1,4/55kW - tak Fabia + airbag spolujazdca = 350800 Sk,Thalia + posilňovač riadenia = 329800 Sk - rozdiel 21000 Sk. Uvidíme čo urobí marketing u obidvoch značiek .... -
Fabia je stejně lepší
Renault Thalia-to je hrůza.
Zadek naplácanej na Clio tak, aby to bylo co
nejlevnější a taky to podle toho vypadá.
Kdyby aspon v C-sloupcích udělali trojúhelníkový okna jako má třeba Cordoba.Za tuhle cenu si
radši koupim ojetou Octavii SLX nebo třeba
Renault Laguna.Nebo novou Fabii Combi o
10 000 dražší (případně Sedan). -
Thalia?To snad ne!A to si rikaji tvurci automobilu.
Thalia?DES a HRUZA me zachvati pri pohledu.A ta kvalita?O nicem!nejsou ani schopni potahnout nejakou textilii viko zavazadloveho prostoru.A ten zadek?Ten vypada jako navareny.Odkazuji na MF Dnes ze stredy 7.1.2001.Tam je vyobrazena i z profilu narozdil z propag.mat. ji uvidime jen zezadu.Thalia?NE DEKUJI!Kam si mohu odplivnout? -
Zajímavé auto
Prohlédl jsem si v Auto-Linhart ČB, v rámci předváděcí akce (jinak organizace této akce na tak velký zájem byla bídná, prospekty nebyly, informace a možnost svezení jen teoretická) do auta však bylo možné si sednout a prohlédnout i kufr, motor. Ještě, že je internet.
- Jinak si myslím, že je to konkurent Fabie i cenou. Proti Meganu Clasic je se stejným motorem o 100 tis.Kč levnější, má stejný kufr, papírově je i o něco živější. Mínusem je o něco menší vnitřní prostor.
- Proti plastům nelze nic namítat, používají se běžně např. na nárazníky, zadní dveře, někde i části blatníků apd.
- Obavy bych měl jen z té turecké výroby, snad si to ale dokáže Renault ohlídat. Vždyť nevíme kolik turků a podobných levných prac.sil dělá u Renaultu ve Francii. -
-
« Re: viděl jsem to ve skutečnosti,
a je to ... žádný zázrak; no ale za 300 tKč zázrak těžko můžeš chtít (a mj. airbagy to má v základu takže co!). V designu je ze všech renaultů nejmíň hezký. Plasty (blatníky...) mi nevadí - aspoň nerezaví a je-li zachována bezpečnost, bude to spíš plus. Kufr velikosti oktávky... vadí mi tam, že nejdou sklopit zadní sedačky (prý). Ale je to za 300 tKč. Motor normální, taky žádný zázrak, ale kdo si tohle auto koupí, nebude to proto, aby jezdil po okreskách +-160 km/h (to by si za 220 tKč koupil 5 let starou rychlou ojetinu). A na svezení ke tchýni jednou za 14 dnů pro zeleninu, králíka a brambory je to dobrý až dost - a to vzadu stejně seí děti a nejspíš v sedačkách, takže opěradlo ani částečně sklopit stejně nemůžeš. Srovnatelné nové auto s tak velkým kufrem za tyhle peníze asi jiné není. Auto pro zaměstnaného člověka v transformující se zemi, který nechce domácí škodovku - tj. fabii kombi (beztak je dražší a v sedanu bude mít menší kufr - i když sklápěcí opěradlo). V této cenové kategorii "super podvozek" fabie asi nebude rozhodovat, spíš jiná praktičnost a cena. Pro cílovou skupinu zákazníků by to měla být dobrá volba.Asi tak to vidím.-
« Viděl jsem to
Včera jsem byl v servisu Renault pro kryt šroubu sťěrače, který mi vzala myčka a měli tam tu Thalii. Okukoval jsem ji a musím říct, že opravdu mnoho krásy nepobrala. Stála vedle Clia a to je o moc pěknější. Thalia je vyšší, má jiný nárazník a je vůbec od pohledu nestabilní. A tak nějak z ní čiší, že je dělaná pro nízkou cenu. Kdybych měl váhat mezi Fabíí a Thalií, tak bez zaváhání vezmu Fabii. Nebo Polo Classic. Jenže tato auta mě vůbec nějak neoslovují.
-
-
-
Nejaké údaje....
Nazdárek... Papierovo dávajú záruku na prehrdzavenie karosérie 12 rokov bez obmedzenia počtu km, servisný interval 30.000 km. Z môjho pohľadu príjemná výbava za menšie peniaze ako u Škody... Zadné sedačky je možné sklopiť /teda aspoň podľa obrázku/ A u Renaultu sa nikto netají tým, že to auto je navrhnuté pre strednú a východnú Európu, teda oblasti s nižšou kúpnou silou... -
moj nazor
so zaujmom som si precitala co tu vsetci pisete
o thalii.my sme sa uz rozhodli ,ze si ju kupime.
konecne rozhodovanie bolo medzi fabiou combi a thaliou. priznavam ,ze aj nam sa viac pacila fabia,ale v konecnom dosledku rozhodla ekonomika.fabia combi je za 349 900 a thalia za 309 900.40 tisic je pre nas znacny rozdiel.renault nam ponukol aj vyborny sposob financovania.nulove lizingove navysenie pri 60% akontacii. zaplatime 185 000 ,plus prvu lizingovu splatku 3444 a rocnu poistku v alianz dopredu 9260korun.za tri roky preplatime 6500 korun. to je vlastne poplatok za lizingovu zmluvu a odkupna hodnota vozidla. nieco take vam v skodovke neponuknu ani nahodou.kedze mame 2 deti potrebujeme aj znacny batozinovy priestor.doteraz sme mali kratky favorit ,ale ten sme vymenili prave koli malemu kufru za kombi favorit.nie som automobilova odbornicka ,ale ked si zratate co kolko stoji tak je na tom naozaj lepsie thalia a nemyslim si ze renaut je horsia znacka ako skoda.skor naopak.vyzor auta je velmi subjektivna zalezitost.myslim ze thalia je velmi prakticke rodinne auto za velmi rozumnu .-
« Re: moj nazor
je zajimave sledovat rozdily v cenach mezi CR a SR. 299 900,- vs. 309 900,- a 309 900,- vs. 349 900,- -
« Re: moj nazor
O postavení Škody a Renaultu je těžké polemizovat. My měli 2 laguny a teď mám megana. Taky 2 oktávky, z čehož jednu má teď otec. Každé auto má svá pro a proti. Kvalitnější a spolehlivější je určitě Škoda.-
« To: Hufnágl
No každý máme iné skúsenosti s autami... Mal som škodovku a mal som aj renaulta a od tej doby nedám na renault dopustiť.. nemal som s ním žiadne problémy narozdiel od škody /renault bol osemročný voz a dokonca aj po búračke/.
-
-
« Re: moj nazor
mozna mas pravdu, ale castecne. U nas davaji na Skodovky tri roky havar. pojistky zdarma k leasingu. Takze lesingem auto sice preplatis, ale ty pojistky ti to vrati. A taky porovnej cenu nahradnich dilu a cenu servisnich intervalu a prace. To hovori jasne pro skodu.-
matuS 15.02.2001 15:05
« Re: moj nazor
diely na fabiu su imho rovnako drahe ako na renult, ved 70% suciastok skodoviek uz nieje z CR. vacsina je z DEM. len tie servisne prace su mozno lacnejsie, ale ani to nebude dlho, pretoze uz na oktavie aj fabie treba moderne diagnosticke pristroje, a tie sa musia nejako zaplatit-
« Fabia, Thalia
matuS: Čo sa týka servisu - Fábia 15.000, Thalia 30.000km intervaly, teda si myslím že celkovo vyjde bežný servis rovnako...
Verstappen: Už som tu raz písal, že na design máme každý svoj názor a môj je, že krátka fabia nestojí za reč.../na Slovensku je fabia combi o 40.000,- drahšia ako Thalia/
-
-
-
-
-
« Re:
Takze som tu opat - bol som tyzden chory, ale nasiel som si cas, aby som si Thaliu obzrel pekne nazivo. A pre porovnanie som k nej postavil moje Clio. Je trosku vyssia - opticky sa zda o vela, ale v skutocnosti to je len asi 2 alebo 3cm. Predok - je to len otazka zvyku, je proste trosku iny - Thalii zavidim dvojitu optiku, ktoru moje Clio nema a vtedy som ju ani nemohol priplatit. Zadok nie je totozny s Cliom - je viacej zosikmeny a v skutocnosti nevyzera taky prilepeny. Sedadla v nej boli sklopne a delene v pomere 2:3. Interier je zhodny s Cliom. K tym plastom by som povedal len tolko, ze na zapade sa prezentuju plastove diely karoserie ako vyhoda, len vy tu tvride, ze je to blbost. Ja sam som uz plastovy blatnik ocenil. Pri jednej drobnej buracke som skoncil so skrabancom, plechy by som musel menit. Bezpecnost je dana niecim inym, nie vonkajsimi plechmi, ktore su aj tak tenke. Keby som mal teraz kupovat nove auto, dlho a tazko by som sa rozhodoval medzi Thaliou a Cliom.
K tomu leasingu - rozdiel je trosku vyssi, lebo za cas leasingu nenabiehaju bonusy na poistenie, ale aj tak je to vyhodne. BTW: Megane je mozne ziskat za skoro taku istu vysku akontacie (40% ceny).-
« Re: Re: to luf
Blatnik z plastu - v pohode. To jedobra vec. Ale nerozumiem naco este aj strechu z plastov. A este aj dvere. Ved tym sa asi musi zmensi bezpecnost. Ak sa auto prevrati vydrzi ten plast vahu auta?
Pripomina mi to korejske auta (Tico?), kam davali a asi aj davaju konzervne plechy. Ak sa v niecom mylim, oprav ma.-
« Re: Re: to luf
Strecha je z plastu? To som nevedel a moc sa mi to nezda vierohodne. Blatnik a dvere, to je OK, to sa prisrobuje na koroseriu, ale strecha je jej sucastou, ta bude asi urcite plechova. Myslis, ze ten tenky plach dveri na vacsine aut ti pri bocnom naraze pomoze? Ten plech samotny ohnes aj rukami ked do neho poriadne zatlacis. Preto sa teraz dava do dveri vyztuha, a ta urcite bude kovova. Vid sportaky, plechy sa nahradzaju diemi karoserie z uhlikovych vlaken, bezpecnost zabezpeci kovovy (zatial) ram.
-
-
-
-
-
-
« Re: No už to niekto z Vás vlastní???
Zajtra si idem pre Thaliu 1.4 16v RT, niekedy buduci tyzden dam vediet...-
« Re: No už to niekto z Vás vlastní???
Gratulujem k vyberu. Si zo slovenska, nie si nahodou z Blavy, celkom rad by som porovnal jazdne vlastnosti Clia 16V a tvojej Thalie. K tomu leasingu - nevyhoda leasingu, ked som kupoval Clio bola prave v poisteni Alianz. V kooperative ma vtedy poistenie vyslo vyhodnejsie a peniaze ma netlacili (teda vtedy ano, vyslo mi to na chlp, dnes ma uz zase netlacia :-) ) Rozdiel na leasingu vratane poistenia bol cca. +15tis, co nie je vobec vela. -
« Re: No už to niekto z Vás vlastní???
to element: zaujimalo by ma kedy si si thaliu objednal, pretoze ja som si ju objednal 30.1. a ma prist az 27.4.-
« Re: No už to niekto z Vás vlastní???
Objednaval som koncom januara, mal som akurat stastie, to auto uz bolo na ceste na slovensko, nezadavalo sa do vyroby. Akurat tam bolo radio, ale podarilo sa mi dohodnut s predajcom, ze ho odtial prehodi do ineho auta a nebude mi ho uctovat... :-D
-
-
-
Thalia a leasing
Když propočítám tzv. "Levný leasing" vychází mi navýšení +16% (když odečtu povinné pojištění, při podepsání smluvy do konce února 2001). Jinak je to navýšení ceny dokonce +20% a to by bylo spíš na označení "Lichvářský leasing".
(Pro porovnání u OPEL-LEASING mi to navýšení vyšlo na jen +4,5% a stačil k tomu jen občanský průkaz.)
RENAULT-LEASING chce k tomu ještě navíc 2.- rodný list, 3.- potvrzení zaměstnavatele o výši příjmu, 4.- výplatní pásky a výpisy z účtu na který chodí výplata za poslední 3 měsíce!!! - Ve srovnání s tímto mi debaty o ochraně osobních údajů při sčítání lidu - připadají směšné.-
« Re: Thalia a leasing
Neviem ako je to s leasingom v Cechach, ale na Slovensku je na Thaliu leasing od 50% akontacie s takzvanym 0% navysenim, co v praxi znamena ze za tie 3 roky zaplati clovek navyse iba 1.5% z ceny auta poplatok za vystavenie leasingovej zmluvy a 2000 Sk odpredajnu cenu.
-
a tady to je
[odkaz] CiWebHitsFile=%2Fnoviny%2Fmfd%2Fmf%2F200… 2Ehtm&CiHiliteType=Full&CiRestriction=le…-
-
« Tak a ted jsem se uz fakt nasral
Vláda: Leasingy a splátkové prodeje nesmí klamat zákazníka
P r a h a - Napálit spotřebitele zdánlivě výhodným úvěrem na nákup ledničky či auta, který je ve skutečnosti dvakrát dražší než jiná běžně dostupná půjčka, by mělo být už zanedlouho nemožné. Nemilým překvapením má zabránit nový zákon o spotřebitelském úvěru, který včera vláda schválila a poslala do parlamentu. Zákon totiž nařizuje, aby každý spotřebitel dostal od firem a bank srovnatelné a jednotné informace, kolik za úvěr ročně zaplatí. V současnosti se klient například od firmy nabízející splátkový prodej dozví pouze to, že mu půjčí deset tisíc a po deseti měsících jí celkem zaplatí 12 tisíc korun. Po platnosti zákona mu však společnost musí říci, jaký roční úrok platba navíc představuje. Kromě informace o zaplacených 12 tisících korunách tedy klient bude vědět, že to odpovídá půjčce s ročním úrokem například 24 procent či více, což není u splátkových firem výjimečné. "Lidé tak budou okamžitě vědět, za kolik půjčku dostávají, a budou to moci porovnat s nabídkou úvěrů jiných firem či bank na pořízení stejného zboží," řekl Karel Špaček, náměstek ministra průmyslu a obchodu, jehož úřad zákon připravil. Jelikož zákon odhalí dosud zastírané rozdíly, očekává Jan Sadil z Komerční banky, že zejména u leasingu a splátkového prodeje půjdou ceny dolů. Zákon by měl odbourat i mnohdy zavádějící reklamní kampaně, které prezentují půjčky levnější, než ve skutečnosti jsou. Klasickým případem je, že některé firmy místo ročních úroků uvádějí měsíční. Dodržování zákona, který by měl začít platit koncem letošního či začátkem příštího roku, bude kontrolovat Česká obchodní inspekce. K tomu bude využívat pro všechny firmy závazný vzorec výpočtu úroků. "Myslím, že to pročistí trh, protože dosud si různé koeficienty navýšení a splátkové prodeje dokázal málokdo spočítat," soudí Jan Sadil. Zanedbání povinností by se úvěrujícím firmám nemuselo vyplatit. Pokud by nedaly do smlouvy veškeré náležitosti, jimiž jsou například roční sazba, poplatky souvisící s úvěrem či právo na předčasné splacení půjčky, utrpěly by ztrátu. Jakmile by klient chybu zjistil a smlouvu reklamoval, stal by se pro něho od té chvíle úvěr bezúročný a bez poplatků. Připravovaný zákon změní praxi zejména u leasingových společností a firem nabízejících splátkový prodej, které oproti bankám roční úrok nezveřejňují. "Dosud klientům počítáme pouze celkovou sumu, kterou zaplatí. Až bude zákon platit, začneme procenta počítat," reagovala mluvčí společnosti Home Credit Renáta Pavlíčková. Se sdělováním podrobností nespěchají ani leasingové firmy. "Je příliš brzy, abychom se mohli ke konkrétním dopadům zákona vyjádřit. Obecně řečeno se ale budou asi měnit některé informace o nákladech leasingu v reklamě," uvedl marketingový ředitel CAC leasingu Martin Pičman. Pro klienty leasingových firem zákon přináší podstatnou změnu i v případě, že mu dojdou peníze, a rozhodne se tak zboží vrátit. Firma mu bude nově povinna vrátit přiměřenou část z toho, co už zaplatil. Příkladem může být automobilu za 300 tisíc korun: klient například za dva roky splatí celkem 200 tisíc korun, poté však přijde o práci, přestane platit a bude nucen auto vrátit. Zatímco nyní by nemusel zpátky dostat vůbec nic, podle nového zákona mu bude muset leasingová firma "přiměřenou část" vrátit. "Co je to přiměřená část, to bude záležet na dohodě," říká Josef Tržický, ředitel odboru ochrany spotřebitelů ministerstva průmyslu. Všechny firmy i banky poskytující spotřebitelské půjčky se však budou muset s klienty podělit o peníze i v případě, že jim splatí úvěr předčasně. V takové situaci totiž bude mít spotřebitel nárok na slevu z původně spočítané ceny celé půjčky. Dosud banky předčasné splacení spotřebitelského úvěru často ani neumožňovaly. Kolik peněz v obou případech budou moci klienti firem či bank nárokovat, se však podle některých expertů může stát předmětem různých dohadů či soudních sporů. Zákon totiž pouze uvádí, že mají dostat přiměřenou nebo poměrnou část. Zákon, který je důležitý pro přijetí Česka do Evropské unie, ovlivní jednu z nejdynamičtějších úvěrových oblastí. Zájem o půjčky, a splátkový prodej v posledních letech silně roste a představuje statisíce smluv. Za poslední rok vzrostly spotřební úvěry o deset miliard na 31 miliard korun a a splátkový prodej představuje další desítky miliard korun.
Návrh zákona
§ Náklady na splátky zboží musí firmy uvádět v procentech za rok
§ Reklama na půjčky nesmí být neúplná a zavádějící
§ Úvěry bude možné splatit dříve než bylo dohodnuto a ušetřit část nákladů
§ Při vrácení zboží na má spotřebitel právo dostat spět část splacených peněz
Život na dluh podle nového zákona
* společnost a banky, které nabízejí prodej na splátky, spotřebitelský úvěr nebo zboží, budou muset vždy ve smlouvě i v reklamě uvést celkové roční náklady v procentech (například včetně poplatků či povinného pojištění) - jejich nabídky tak půjdou zcela jednoduše porovnat
* jestliže firma poskytující spotřebitelský úvěr nepodrží ve smlouvě povinnosti dané zákonem, stane se půjčka bezúročnou
* spotřebitel bude mít právo splatit úvěr předčasně a společnost mu pak bude muset poměrně snížit náklady na půjčku
Pramen: vládní návrh Zákona o spotřebitelském úvěru, Graf: Du
-
« Re: Tak a ted jsem se uz fakt nasral
Jak tak koukám, mfilipe, tak to v tomhle poprděným Kocourkově začíná zavánět socialistickejma manýrama. Já bejt bankama, leasingovkama a prodejcema na splátky, tak řeknu milejm státním úředníkům, který nikdy nic nedělali, nic nedělají a dělat nebudou - a to bez jakýkoliv zodpovědnosti za fantasmagorie, který jim z těch překafíčkovanejch palic vylezly: "Tak to radši nic! Když jste tak šikovný a vymýšlíte tak chytrý zákony, buďte tak hodní a milým spotřebitelům půjčte laskavě sami a hlavně ze svejch !!!"
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: To: element
Sorry chlapi, ze som sa neozval skor, ale nejako sa mi nakopili povinnosti. Tu Thaliu som dostal ako som pisal 22.2. cize ju uz mam cca 3 tyzdne, zatial som na nej spravil nejakych 1700 km. Prve dojmy:
Asi prvych 200km islo dost cudne radenie rychlosti, ale potom si nejako sadlo, odvtedy je to ok, alebo som si ja zvykol :-D. Jazdne vlastnosti sa mi zdaju celkom v pohode, akurat sa to trochu viac naklana v zakrutach, ale to aj asi dan za ten vyzsi podvozok, stavany na vychodoeuropske cesty. :-)
co sa tyka spracovania, ta vyroba v turecku sa zatial neprejavila, nic neklepe, vsetko drzi. Jedine sa mi zda, ze by mohlo byt trochu menej pocut motor nad 3000 otacok.
Prave riesim problem, ako namontovat dopredu reproduktory, kedze miesto v palubovke sa mi zda na poriadne primale(tusim priemer 8 cm). Neviem preco na rozdiel od clia nieje priestor na reproduktory aj vo dverach.
BTW: V tmavej sivej metaliza to auto vyzera o dost lepsie ako v tej svetlej co je na vsetkych tych reklamach.
Ked budem mat este chvilu casu, alebo ma nieco napadne tak este napisem. Pripadne otazky mi mozete posielat aj na e1ement@pobox.sk
Cafte-
-
« Re: To: element
Zatial nemam nejake prezentovatelne vysledky, ale vyzera to znacne zavysle na style jazdy, zatial som tak na 8 l /100 v meste, presnost merania +- 1l, nejako som to nestrazil. Skusim nabuduce natankovat az po stupel a zistit to presne. Potom dam vediet.-
« To: element
Prosim Ťa, ako sa v tom aute cítiš a ako si vysoký? Ja som si do toho minule sadol a mal som nepríjemný pocit, že tá strecha je tesne nad mojou hlavou /samozrejme miesto vodiča/...-
« Re: To: element
Ja mam iba 180cm, takze tento problem nemam, ale napriek tomu ze mam sedadlo skoro uplne kolmo mam nad hlavou este dost miesta. S tou vyskou je problem skor vzadu. Ako som to ja skumal, tak ta velkost je v danej triede u vsetkych aut skoro taka ista. Zda sa mi ze kusok vyzsia bola nova corsa, ale zasa tie peniaze co za to chcu v nejakej normalnej vybave...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Thalia - 4.najpredavanejsia
Chlapi, ja osobne si myslim, ze Thalia bude na Slovensku lamat rekordy v predajnosti, ved za tu cenu je uplne super... Urcite sa ich bude predavat viac ako Fabii vo verziach sedan. Ved bezpecnost ma taku istu ako Clio a to sa moze smelo rovnat Fabii. I ked marza z toho nie je bohvieaka, konecne je to nejaky cenovy hit, ktory nenesie znacku Skoda.-
« Re: Thalia - 4.najpredavanejsia
Asi na tom nieco bude. Urcite je za tu cenu bezkonkurencna. V poslednej dobe ked vidim kamion s Renaultami, tak je plny Thalii, ktore idu na Slovesko. BTW vsimli ste si, ze najziadenejsie su zrejme tmavo sive metalizy a potom bordove? Priblizne 80% Thalii som videl tmavo sivych.-
« Re: Thalia - 4.najpredavanejsia
Jo jo, Thalia není žádný zázrak, ale za ty prachy dobrý kauf. Kia, Daewoo i Hyundai tu radši nezmiňujte. Blázen kdo je koupí. Hnusný design, dost špatné jízdní vlastnosti a hlučné motory. To jsou společné parametry korejských vozů. Mě se líbí víc Clio než Thalia stejně jako Fabia obyč. víc než Fabia sedan. Nějak mi prostě nesedí malé auto - špuntík - s kufrem.
-
-
-
-
Thalia vs. Kia Rio
V "Oranžovém Právu" je soutěž o KIA Rio, a tak jsem se na něj zašel podívat, co je to za zázrak.
- za 360 tis.Kč, obsahem motoru SOHC 1343 spadá sice do nižší sazby pojisného, ale jinak spíš "Hrůza" za tu cenu to snad nikdo nebude kupovat. (55kW, 111Nm, 0-100 14,3s, 165 km/h, nádrž 45lt, délka 4215, rozvor 2410, zav. prostor 296 lt, spotřeba 9,4+5,8+7,1).
- Thalia za 300 tis.Kč 1,4, (55kW, 114Nm, 0-100 12,1s, 170 km/h, nádrž 50lt, délka 4150, rozvor 2472, zav.prostor 510 lt, spotřeba 9,7+5,7+7,1) je mnohem lepší !!! -
-
« Re: Viva Thalia
Uz aj ja ju mam doma, 1.4 RT. Tiez som mal predtym Feliciu 1.3 a je to teda poriadny rozdiel. Zaujimalo by ma ako si ju, a ci vobec si ju zabehaval. Mam nabehanych 200km a zatial som maximalne spokojny.-
« Re: Viva Thalia
Takze mam nabehanych asi 400km, auticko ide velmi dobre, akurat nieco rezonuje dole pri pravych prednych dverach, tak sa mi zda, ze zvuk prichadza od predneho praveho blatnika smerom ku dveram. Rezonuje to na volnobeh, a pri spomalovani, ked je zaradena ryhlost. Neviete, pani, co by to mohlo byt?-
« Re: Viva Thalia
Nemoze to byt sanie alebo vyfuk, najma ak clovek brzdi motorom, maju tendenciu rezonovat pri urcitych otackach, ale to je normalne, tak sa maju spravat. Ta rezonancia ale nemoze byt nejaka extrenma, iba sa zmeni zvuk motora. Robi ti to pri kazdych otackach alebo len pri urcitom intervale?-
« Re: Viva Thalia
to luf: robi to len v urcitych otackach, tak od 2500 nizsie. neviem ci to nahodou nebude nieco v prednych dverach, lebo ked som dvere zavrel iba na poistku (t.j. dvere boli privrete, ale nie uplne zatvorene), ten zvuk prestal. v podstate nejde o nic mimoriadne, moj velmi dobry dojem z auta to urcite nepokazi. chcel som len vediet ci sa to nebude dat odstranit nejakou fintou. ked ma to bude velmi stvat, pojdem do servisu.-
« Re: Viva Thalia
Zkus zmenit polohu hrazdicky na stredovem sloupku, do ktere se zaklapava zamek dveri. To je zvlastni, dneska uz takhle radim potreti.
-
-
-
-
-
Thalia x Astra-Clasic
Thalia se mi zalíbila, ale přesto porovnávám s ostatními a cenově ještě lépe vychází OPEL Astra Clasic 5D tč. za 280 tis Kč, tedy ještě levnější, možná o 1/2 vyšší třídy. Zavazadlový prostor 360lt je dostatečný. Je to poměrně osvědčený "držák". V provedení 4D bude zavazadlový prostor stejný, zřejmě i cena.-
« Re: Thalia x Astra-Clasic
no to jo, jenomže Astru classic přestanou i Poláci příští rok vyrábět jako takovou. ND sice budou, ale odtud... ?? Nevím, nevím... ale jako model je to dost starý - proto i ta cena. Thalii dělají, pravda Turci, ale v lic. Renaulta, na toho je tu solidní servisní síť a spousta dílů z normálního Clia. A aspoň v UL je Opel-servis skoro 2x tak drahej jak Renault-servis, nemluvě o ochotě vyhovět, přístupu k zákazníkovi atd.
-
-
Turci a Thalia
Toho bych se vubec nebal. Je to nejmodernejsi tovarna, kterou Renault vubec ma, navic krome Thalii se tam delaj i Megany. Navic Renault si nemuze dovolit * jen proto, ze to delaj Turci. Ta tovarna navic dostala nekolik evropskych oceneni (nevim bohuzel jake). Myslim, ze nebudou horsi nez ty z Francie.-
« Re: Turci a Thalia
co sa tyka "problemu" turci/thalia - zaujimave ze to takto berieme, ako by sa asi zatvaril nemec, ktory si kupi Boru alebo golfa 4 motion potom co sa dozvie ze je vyrobena na "nejakom" slovensku v Bratislavskeho zavode, pritom je nonstop ocenovany ako najkvalitnejsi zavod VW co dokazuje aj jeho vyber pre vyrobu/montaz SUV VW Colorado
-
-
Skusenosti s Thaliou.
Thaliu sme kupili do firmy. Zobrali sme 16v verziu nech to aspon trosku jazdi. Po dvoch mesiacoch pouzivania asi (4000 km) mam takero zavery. Sedadla su trosku nepohodlne, pohodlnejsie sa mi zadaju vo formane. Dvere maju male madlo. Ked som chcel nastavit vysku svetiel tak sa mi dane zariadenie preliacilo dovnutra palubnej dosky - nic vazne ale nepotesi.
Dnes ked som si to chvilkovo zihal 150 na dialnici tak sa odrazu uvolnila platova guma co kryje celne sklo. Dost ma to vytocilo, lebo to este k tomu zacalo buchat o predne sklo. Ked som zastal s chcel to opravit ostalo mi to v ruke. Tak som s tym skocil doservisu nech sa na to pozru (mal som obavu aby sa nieco nestalo so sklom) a tam mi povedali ze Thalia je skladackove auto a ze to sa stava, ze tam treba kvapnut sekundove lepidlo a bude to OK.
Inac to auto je docela v pohode za tu cenu.
-
-
-
« Re: Skusenosti s Thaliou.
No a k tej kvalite Tureckej vyroby: Nechcel by som kritizovat turkov len preto ze su turci. Ako som uz pisal mam Megana KOMBI 1.4 16V - teda tureckeho. Urobil som na nom 45000KM za rok aj nieco. Zatial sa na nom nasli "len" tri vecicky: 1000Km od domova mi vytiekla hydraulika posilnovaca riadenia. To som valil po dialnici a chlapik za mno zrazu zacal na mna z celej sily blikat svetlami (bolo to v noci). Tak som chcel zabocit na odpocivadlo a pozret o co ide, a skoro som skoncil v priekope, lebo pri brzdeni a nizkej rychlosti to nechcelo zatacat, ale v kazdom pripade viem preco sa rozculoval, nechcel by som mat jeho olen na mojom prednom skle. Pricina bola trivialna - uvolnena matica od tlakovej rurky veducej od cerpadla. Druhy problem bol ze jedneho krasneho dna siel motor len na tri valce - odisla indukcna cievka. Treti problem - dostal som list od renaultu, ze nech si dam vymenit akumulator, lebo tie co tam davali tecu, a mohol by mi po tom roku uz prezrat dieru az na topanky - no ale lepsie dostat taky list ako mat tu dieru :-). V kazdom pripade ale musim povedat ze som zatial nikdy nezostal visiet na ceste ako sa to stalo 2x v nejakom redakcnom teste Octavie. ... Teda zatial ... Aj tak to ale nevidim ako problem Turkov, v nemecku povazuju znacku Skoda za jedno z najkvalitnejsich aut, zatial co u nas za sracku. Rovnako som sa pytal ci sa podobne problemy ako som mal s mojim meganom stavaju kolegom v nemecku (jeden ho ma tiez) - nic podobne, ja mam silny pocit ze dodavatelia to beru tak, ze ved Slovak to vydrzi, ale Nemcovi to dat nemozeme. Mam podozrenie ze vystupna kontrola (alebo uz na pase?) vedia kam to faro pojde a podla toho sa k tomu aj spravaju. ... BTW preco su na slovensku niektore auta lacnejsie?
-
-
-
« Re: Skusenosti s Thaliou.
No mal som uz fselijake auta - MB1000, S105, S120, Favorit, Forman, Escort, Tempra, Nexia, Megan (asi som nic nezabudol :-) ). Ale musim povedat ze sedadla vo Formanoch a Favoritoch su fakt hviezdne - Zlata skoda MB 1000. To budem radsej sediet na fakirskej lavici ako jazdit vo Formanovi. Jazdim vacsinou dlhe trate, a aby som to s formanom/Favovoritom vydrzal musel som si vzdy vselijako podkladat plynovu nohu aby som to vydrzal. Nesedel som v Thalii, ale NEVERIM ze moze byt horsie sedadlo ako ma Forman. Mozno v aute pre masochistov :-).
-
-
-
« Re:
Snazim sa kupovat kombiky, tak aj tempra bola kombi, digitalna verzia, dvojlitrova, kupovana ojazdena z dovozu, myslim ze mala buranu niektoru stranu. Ak nepocitam ze mi prehorel vyfuk, co sa mi stava na kazdom aute, vsetko bolo fasa, hlavne neuveritekne velky priestov vovnutri a hlavne tie dvojdielne zadne dvere - je to podstatne lepsie riesenie ako dvojite dno na oktavii. Jedina vacsia nevyhoda bola spotreba. Auto s maximalkou 180 by nemalo zrat 10l. Terajasi megan 1.4 ma maximalku 182 a o 10l spotrebe sa mu nesniva ani v najhorsich snoch. Po dialnici na 1000km trase okolo 140-160 (podla tachometra) zere okolo 8 a tempra na tej istej trase v tych istych rukach 10-11. Inak nemozem na fiat (jediny co som mal) povedat nic zle. Uz len taky detail ako je elektricke ovladanie okien - 10 rokov stare auto vedelo ze okna je treba niekedy ovladat aj ked nie je kluc v zapalovani (stacilo pootvorit dvere) - moj o hodne novsi megan o takej veci nechyruje. Jedine co naozaj silne prekombinovali, bolo, ze kurenie bolo tak vychcane, ze na nohy pustalo o nieco teplejsi vzduch ako do priestoru a na okna. Neviem ci to nezvladli, alebo to niekto pri oprave rozhasil, ale maval som problemy ze ked som si nastavil vhodnu teplotu kurenia, tak na nohe plynu (tam bol vyduch toho tepleho vzduchu) som citil neprijemne teplo az palenie - bohuzial ta noha tam pri jazde po dialnici musi byt :-(
-
-
-
« Re: Servisne prehliadky
Thalia ma technicku prehliadku kazdych 30.000 km, alebo raz za 2 roky (platis si ju sam). Okrem toho Renault ponuka jednu bezplatnu prehliadku po prejdeni 10.000 km, alebo 6 mesiacov od kupy a potom vzdy po najazdeni 15.000 km po poslednej prehliadke, alebo uplynuti jedneho roku. Teda po najazdeni 10.000 km (alebo 1/2 roka od kupy) ides na prvu (bezplatnu) prehliadku. Po najazdeni 30.000 km (alebo 2 roky od kupy) ides na 1. platenu prehliadku. Po 45.000 km (alebo 3 roky od kupy) mozes ist na bezplatnu a po 60.000 km (alebo 4 roky) ides na 2. platenu, atd.-
« Re: Servisne prehliadky
Tak sa mi zda ze nam renault chce povedat ze servisne prehliadky sa predlzuju z 20 000 na 30 000 ale treba ich robit po 15 000.-
« Re: Servisne prehliadky
Presne toto som pocul v cechach v predajni Renaultu, ked sa zakaznik pytal na motor 1.4e. T.j. ze platis len kazdu druhu prehliadku, a prehliadka je kazdych 15tis. U 16V motorov to bude asi ine. Clio ma kazdych 20tis, vsetky si platim sam, okrem prvej dobrovolnej po 3tis, ktora je zadarmo.-
« Re: Servisne prehliadky
Ja som mal na mojho megana 1.4 16V tiez 20 000 a teraz to s tymi istymi motormi natiahli na 30 000 - asi aj na klia nie? Ked som najazdil prvych 20, tak mi uz zacala svietit prva kontrolka na stave oleja. Kdesi mi povedali ze ked svieti posledna, treba doliat. Po druhej 20 mi to uz nezhaslo vobec, takze predpokladam ze to bez doplnenia asi vydrzi tych 30 000. Ale asi chcu mat istotu tak tam nejake decko chcu naliat. Na tej 15 000 kontrole inak nie je co urobit, len pozriet ci nieco neodpadlo ale to by na to asi clovek prisiel aj sam. Aj sviecky sa tusim menia po 60 000 a ten pelovy filter tiez nejaky ten kilometer vydrzi naviac.-
« Servisne prehliadky
Ja vam tu napisu, co Renault pise o teto zaruce, snad vam to vic objasni:"Nova politika Servisni udrzby-plati pro vsechna vozidla vyrobena od ledna 2001(krome vybranych modelu a typu motoru). Prinasi prodlouzeni intervalu pravidelnych servisnich prohlidek na 30 000km(nebo 2 roky). Soucasne nabizime moznost pravidelnych prubeznych prohlidek, behem kterych servis zdarma prekontroluje stav vozu a stav servisnich kapalin."-
« Re: Servisne prehliadky
Takze mam smolu, ze som auto kupoval este minuly rok, takto budem musiet chodit na prehliadky kazdych 20tis. Podla mna ale nie su na motore ziadne zmeny a tych 30tis na jeden olej urcite vydrzi. Najma ak to clovek najazdi za rok. BTW viem o Skode120, co najazdila na jeden olej 70tis za asi 10 rokov. Motoru sa nic nestalo, majitel sa ale prisiel postazovat, ze nejde dobre. Po vymene oleja atd. auto chodi v pohode dalej :-)-
« Re: Servisne prehliadky
Ja som to na 105 tiez skusil, ziadne problemy. Proste som po 80 000 km prestal menit olej a vymenil som ho az niekde pri 120 000 ked som isiel na dlhsiu cestu. Ziadny rozdiel som nespozoroval. Aj tak bolo treba furt dolievat novy olej tak co? A filter filtruje aj plny, no a ak nesvieti tlakova kontrolka tak nemoze byt problem. Ale ked oni teraz hovoria nieco o zaruke na motor atd. asi to treba zo zaciatku dodrziavat :-)-
« Re: Servisne prehliadky
Do tej 120ky nikto olej ani nedolieval. Chlapik sa vraj tvaril velmi zacudovane, ze to auto potrebuje nejaky olej atd. Len sa mu po tom case uz nezdal motor, ako chodi. Pocul som to od znameho mechnaika a aj mi to auto ukazal :-)
Poldla mna oleju najviac znizuje zivotnost to, kolko krat sa zohreje a znovu vychladne. Takze ak jazdis dlhe trasy, zivosnot oleja bude asi podstatne vyssia ako udava vyrobca.-
« Re: Servisne prehliadky
Na skoda MB1000 mi tiekla chladiaca voda do oleja a ten neubudal ale pribudal. Len to malochybu ze po nastartovani sa urobila biela emulzia co prskala okolo mierky oleja ale zaujimave bolo ze po asi 5km ked sa motor zohrial to velmi rychlo vyprchalo a olej bol OK. To asi tiez neprospievalo oleju. Ale pocul som aj inu story v tych casoch. Velmi oblubenym sportom majitelov vyradenych direktorskych aut ako boli volgy bolo miesat naftu do benzinu (vtedy bol rozdiel v cene tiez len 2 koruny, ale robilo pri vtedajsich cenach 30% a pri spotrebe 15l/100km ... ). Ked sa zmiesavaci pomer prehnal, tak nafda dobre neprehorela, ostavala na stenach valcov a tiez prenikala to oleja. Manik to ten efekt neovladal zadrel motor lebo po nejakom case jazdil s naftou namiesto oleja (asi sa tiez vyprdol na pravidelne vymienanie oleja - ved ked neubudal ...).-
« Re: Servisne prehliadky
To je tiez dobre :-) Ja som zase pocul o jazde na petrolej na starych zigulakoch. Neviem si sice predstavit realizaciu, ale vraj sa to dalo...
Ja budem jazdit aj nadalej na benzin, celkom sa mi osvedcil V-Power, onedlho urobim s nim dalsi test, tak uvidim. BTW aky olej lejes do motoru? Ja chcem prejst na plnu syntetiku, lebo cez vikend v zime parkujem pri potoku a bezne tam byva aj -30 celzia a v lete tam zase pali slnko, a tiez dlhsie jazdy v lete, na to je podla mna lepsie stavany plne systenticky olej. Ale predajca ma dost odhovaral, ze je to zbytocne a ze sa moze zvysit spotreba oleja. Teraz motor olej nezerie vobec.-
« Re: Servisne prehliadky
Ja tam nelejem ziadny olej. :-) To sa musis spytat tych ludi v Renolte. Ja len zanho platim ucty. Kym to bolo v zaruke vcelku ma nezaujimalo co si donho leju (aj tak mi dali prvu napln po 20 000 zadarmo) ale uz by som sa asi mal spytat co som kupil, ze? -
« Re: Servisne prehliadky
Podla mna je hlupost, ze plne syntetickeho oleja bude motor zrat viac ako polosyntetiky. Skor je to otazka hustoty a podobnych parametrov oleja.-
« Re: Servisne prehliadky
Opravdu nekdo z vas kupil tuto sracku!Kufor je
ako z ineho auta spatne napasovany a spajany.Je
to klasicky nepodarok s francuzkej kuchyne.Mel som
nove Clio pred styrmi rokami a bol som rad ze ho
niekto vobec kupil!Ces problemy s prevodoukou a
hdzlimi brzdami po motorove problemy a odtahouka
bol moj SECOND HOUME!-
« Re: Servisne prehliadky
to ladah: To je len alen tvoj sukromny pocit. Baby sa z toho idu posrat. ... Ale nic si z toho nerob, keby baby vedeli co je pekne tak sa na nas nikdy v zivote nepozru. No ... teda ... teraz sa musim ospravedlnit tym co sa maluju, pomaduju, lestia alebo holia viac ako 2x do tyzdna :)-
« Re: Servisne prehliadky
Ty si naozaj tvrdy YYY,paci sa ti kufor bez
tapecirunku a z prepazkou ,mne sa to javi dost
ubohe!A baby sa otoci za tim co sa blizka!!Hoci tam sedi * ako .....!-
-
« Re: To: LadaH
to LadaH: budem komentovat len co sa komentovat oplati, takze: 1/ nie thalia sa mi nepaci ani trosku - ma malo dveri. Auto zacina od piatich. :-) 2/ nech napises co chces o tom aka je skareda, pozri sa kolo sa ich predalo a uvidis za predsa len najde niekto konu sa paci - ja to tiez posudzujem od zadu, ale su taki zo na to kukaju odpredu :-). 3/poznam viacej aut s plechovym kufrom v ovela vyssej cenovej skupine aj ked teda tazko hovorit o autach ked nemaju tie piate dvere -
-
-
"-- skrytý --" 22.06.2001 18:46
« Re: Servisne prehliadky
jaj boze. este si asi nevidel novu hondu civic sedan 1.6 VTECII? tiez nema tapacirung? naco, ked je to trojpriestorova karoseria? podla teba je asi aj ta honda sracka ;)-
-
« Re: Servisne prehliadky
To matus: No baby sice kukaju dopredu pri cuvani, ale zeby to vytiahlo 100 pri spiatocke? :-)))
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ELF Evolution SXR 5W30
Ma niekto prakticke skusenosti s tymto olejom ? Cena je cca 290 Sk/l, je certifikovany Renaultom pre vacsinu motorov, spotreba paliva by sa mala znizit v hraniciach 4,2 - 10% (podla druhu jazdy), splna normy ACEA A1-98, A3, API SJ. Chcem ho naliat do 1.4 16V.
Resp. ake oleje pouzivate vo svojich Renaultoch, ake mate skusenosti ?-
« Re: ELF Evolution SXR 5W30
to jurom: Nepoznam, ale ta cena je celkom dobra. To je plna syntetika alebo co?
to yyyy: Suhlas, moja svagrina miluje Thaliu a Clio sa jej az tak moc nepaci. Mne osobne ten prilepeny kufor Thalie vadi, ale ziadne auto, co bol urobeny sedan z HB sa mi nepaci.-
« Re: ELF Evolution SXR 5W30
to yyyy: Sorry, jedno take auto milujem - Megane Classic je podla mna nadherny :-)-
« Re: ELF Evolution SXR 5W30
to luf: Tiez som nanho kukal, ale ja vidim vzdy skorej cez tu velkost - proste odzadu ak vies co tym myslim (nebudem sem predsa pisat sproste slova alebo blbe narazky na baby). No proste mna zobralo skorej ked som sa postavil k focusu. Dekel kufra som mal vo vyske prs (to je nad bruchom - co sa mi s vekom zmensuje) (a brucho to je to pod tymi prsiami co sa mi zase zvacsuje - to len pre ladaH aby vedel o com sa bavime) ... teraz mam len strach ci to ma tapacirovany ten dekel, ale myslim ze sa to rychlo dozvieme :-)
-
-
-
-
THALIA
Chlapci neviem ale nástup Thalie mi pripomína nástup Daewa v r. 96. Lámali sa rekordy v predajnosti, spoľahlivosť bola len v začiatkoch. V súčasnej dobe predajnosť o dosť klesla a o spoľahlivosti ani nehovorím. Skoro každý majiteľ Daewa sa snaží predať ho čo najskôr, alebo ho už nepredajú lebo prerobia na ňom nenormálne peniaze. Sú však aj taký ktorí chvália Daewoo, ale len preto lebo ho majú naleštené v garáži a najazdené 20000 km. Nepripomína vám to Tháliu ?-
« Re: THALIA
to HAHA: ako to tak citam je mi jasne ze s dejvom nemas ziadne skusenosti - nikdo nikdy netvrdil ze dejvo je hviezda, jeho jednoznacnou vyhodou bola jeho cena a co si za nu dostal. Nevyhody ako vyssia spotreba, starsi dizajn a podobne boli viac ako vyvazene vybavou, 3 rocnou zarukou a cenou. To ze sa teraz nepredavaju tak ako vtedy je dane cenou - uz nie je vyhodna. Mal som svoju nexiu a vo firme boli espero a leganza - nenadavam na ne urcite by som ich VTEDY radil PRED SKODU.
-
« Re: THALIA
Svoje Daewoo som predal v marci tohto roku.(Rozvedený by povedal štastne rozvedený, ale ja hovorím štastne zbavený Daewa). Celkovo máme v rodine 3 Daewa (TICO, ESPERO 2x).
Známi má Nexiu, takže viem o čom hovorím !-
-
« Re: THALIA
to matuS: musis porovnavat porovnatelne, espero a nexia boli up to date pred 5 rokmi, povedz auto im rovnocenne vybavou a vykonmi (v tom case) a napis sem cenu, uvidis preco sa vtedy dobre predavali, ja som kupil moju nexiu za 350 000 s 3 rocnou zarukou, klimou, airbagom, plnou elektrikou aj na zadnych dverach, 16V motorom, posilnovacom riadenia, abs ... dalej uz neviem ... ale povedz co vtedy bolo porovnatelne? ak si zobral len feliciu, v takej vybave sa splhala cena k 500 000. Pamatam sa ako dnes, najmensia Corsa (povazujes ju za auto?) bez vsetkeho co som hore napisal bola za 299 000 - hovorim ti ze nikdy by som za nu nexiu nedal.-
« Re: THALIA
Nemyslím, že by Daewa byly nějaká špatná auta. Určitě ne horší než třeba Škoda. Rozhodně člověk dostane za tu cenu co má dostat. O tří leté záruce si jiné automobilky mohou nechat zdát, nebo si jí netroufnou dát. A poklesy prodeje? Myslím že v tom svou vinu hraje krach Daewa v Korei. Po odkoupeni GM bude urcite lip.
-
-
-
-
-
-
« Re: 1,4 16V
Mam tento motor v thalii a v podstate musim suhlasit s tym co povedal Luf v diskusii Clio II. Akurat spotreba mi vychadza v meste cca 7.5 mimo mesto 6.5 a naposledy ked som isiel cez rakusko po dialnici cca 160km/h(je to cez alpy cize polovica je celkom slusny stupak) tak mi vysla spotreba 7.3. Ale tie cisla ber iba orientacne, nemeriam to nejako exaktne a na jazdenie na spotrebu si tiez moc nepotrpim...-
« Re: 1,4 16V
díky, já to beru orientačně. jen jsem chtěl vědět, abych si nenaběhl. aby to nebyl nějaký žrout (třeba 8L průměr při normální jízdě) co má výkon jen v posledním tisíci otáček, nebo se netočí a tak. teď mě hlodá prozměnu kvalita, která, jak tu popisujete, není vždy nejlepší.
Nemáte někdo zkušenosti s pražským prodejcem Auto FREIBERG? nakolik mají ochotný a kvalitní servis? díky.
-
-
-
Oživení
Zdravím všechny diskutéry. Jelikož uvažuji o koupi Thalie (i když bohužel v delším časovém horizontu), mrzí mne, že diskuze na toto téma poněkud pohasla. Zejména by mne zajímaly zkušenosti majitelů. Několik vesměs kladných hodnocení se zde již objevilo. Předpokládám, že jste pánové přes léto nelenili a najeli mnoho dalších (doufejme radostných) kilometrů. Podělte se prosím o nové zkušenosti. Někdo psal o hluku v kabině při jízdě nad 3000 otáček. Je celkem možné, že Renault ušetřil na odhlučnění (když už šetřil kde se dalo - např. stěrač zadního skla, dělená sedadla, čalounění víka, výplně dveří a repro v nich, ...). Taky mám obavy, zda se úspory neprojevily na bezpečnosti v souvislosti s tuhostí karoserie. Nepamatuji si již přesné hodnoty, ale překvapil mne velmi malý rozdíl v hmotnosti mezi Cliem II a Thalií. No někde musí něco chybět - možná právě tu a tam nějaká výztuha či právě to odhlučnění (z hlediska bezpečnosti se Renault asi při budování své image výrobce bezpečných aut nemusí obávat problémů, jelikož Thalie nedodává na západoevropský trh a tak jistě nebudou NCAP testovány - tak aby této skutečnosti nebylo zneužito). Na mé všetečné dotazy mi bohužel u Renault dealera Pokorný v Brně odpovědět nedokázali (mimochodem mám pocit, že k autům nemá většina zaměstnanců u prodejců nijak zvláštní vztah a neví o nich nic víc, než co si přečtou z reklamních materiálů - škoda). Snad se tedy někdo znalý objeví mezi vámi a dozvím se něco nového.
Thalia samozřejmě není poslední výstřelek moderního designu, ale s Cliem II 1,4 (55 kW) jsem jednou jel a byl jsem moc spokojen (měl jsem Š 120 a dnes mám Formana 93 - tak se není co divit). Jestli se moc neliší, tak za novou cenu 265.000,- je to fakt naprostá pecka (s takovým motorem, výbavou a snad i bezpečností). Mimochodem jsem dnes četl, že Fabia od uvedení na trh již potřetí podražila. Než Thalia je zřejmě lepší (až na základní motory), ale krásy taky moc nepobrala a za ty ceny ....
Tak neváhejte a podělte se o zkušenosti z provozu, ale objektivně, ať to k něčemu je.-
« Re: Oživení nejen pro autora
Dobrý den ve spolek. Díky cenové nabídce, která je nyní na Thálie, rovněž uvažuji, zda koupit nebo ne. Proto bych se rád dozvěděl zkušennosti dosavadních vlastníků po najetí pár desítek tisíc km, problémy, které s autem měli, praktické zkušennosti s využitím "sedanového" kufru apod.
Předem díky moc za spolupráci.
Mimochodem druhým mým favoritem je Fabia Combi, ale fakt je, že cena je u Ranaultu od dost příznivější. A navíc havarijní pojištění po celou dobu leasingu (tedy i 4 roky a ne jen 3 jako Škodovka).Ještě jednou díky za reakce.
-
-
Thalia - motor
Moc toho o Thalii neviem, iba ze ma sasi z Clia. Clio mam a je to super vozitko, Thalia ma vraj maksie perovanie. Motor, ktory je v zakladnej Thalii mame v Megane - celkom dobry motor. Je menej pruzny ako 16V, ale ked podradis, da sa velmi svizne predbiehat. Spotreba vychadza okolo 6-6.5l. Hlucnost minimalna, ale Megane je odhlucneny inak ako Clio, takze je mozne, ze je ho trochu pocut. Inak 16V je od 8V hlucnejsi, ma taky ostrejsi zvuk. Ad bezpecnost - predok bude s Cliom zrejme uplne identicky. Kdesi som cital o bezpecnosti Thalie a bolo tam napisane, ze tazi z bezpecnosti Clia a je vlastne tak isto bezpecna. Rozdiel vahy moze byt sposobeny doplnkovou vybavou, ale pochybujem, ze by sa setrilo kdesi na bezpecnosti. -
aj tak ...
Caute Ludia.Tak si tu citam tie Vase prispevky a som v rozpakoch.Pravda je ze Thalia nepatri medzi krasavcov ale to co ponuka ze tu cenu , je myslim s konkurenciou neporovnatelne.Ja si ju idem vo stvrtok kupit (1,4 16V) tmavo-sedu matalizu a budem sledovat vsetko co tu uz bolo povedane a dam vam na to vsetkym jasnu odpoved.Tak ci tak, ak by ste chceli to iste co ma Thalia na novej Fabii sedan, zaplatite asi o 120 000 viac a to myslim nie je malo.Takze dufam ze som sa rozhodol spravne a potvrdim vam to v najblizsom prispevku podla osobnych skusenosti.Zatial sa majte-
« Re: aj tak ...
Měl jsem možnost s tímhle autem dva dny jezdit a podle mého názoru je na tomhle autě poznat, že je děláno lacině - nejvíce na mě zapůsobila převodvka hučící při čtvrtém a pátém převodovém stupni jako za starých "dobrých" časů - přitom šlo o auto půjčené přímo od dovozce dealera - Autoavant Praha.
-
-
-
Thalia ano-nie
Caute vsetci Thaliaci.Tak ako som este v oktobri spominal ze sa ozvem tak som tu.Auticko mam asi tak dva mesiace,moc ho nesetrim lebo uz mam 3220 km.Dali mi aj kartu na 5000.- na benzin aj autoradio pioneer ale nie kvoli tomu pisem.Asi do 2000km som jazdil max.do 3200ot/min, potom som tomu uz aj trosku vysival , a poviem vam, je to poznat.motor 1,4 16V pri 3200 a viac ot/mín robi hotove zazraky.A pritom je auto podla mna na svoju triedu dost tiche.Co sa tyka motoricky,skoro ho nepocut, jediny za spomenutie vhodny ramus je vlastne hluk pneu na vozovke.Co sa tyka spotreby, tak priemer ( a to som jazdil vacsinou kratke trrasy do 10 km a v zime) mi vysiel 7,8L-Trosku som sa toho zlakol,ale uvedomil som si ze to bol zabeh a jednu cestu z BA do se SOM ISIEL V POLADOVICI -
pokracovanie
.. v poladovici , max. 2-3 prevodovy stupen, takze tam sa ta spotreba zdvihla. Inak pri poslednom tankovani a normalnom jazdeni som vypocital spotrebu 7,08L. Je zima,kratke vzdialenosti, 1,6 16V 98K, podla mna sa to auticko za tu spotrebu hanbit nemusi.Co sa tyka pohodlia, tak jedinu vyhradu mam ,ze v zadu mieste spustena strecha robi problemy vyssim ludom ako 185 CM a sice ze sa dotykaju stropu hlavou,ale inak pohoda. Nanohy miesta dost a pri troche skromnosti sa v zadu traja pohodlne na rozumnu vzdialenost odvezu.Trosku mi chyba palubak kvoli sebakontrole spotreby ale da sa na to zvyknut. ked budu navyse prachy urcite si ho ale dokupim. zatial tolko.-
« Re: pokracovanie
Aj ja mam thaliu, ale 1.4 75k, moja maximalka je okolo 180 km/h, 4 ludia + batozina. Zaujimalo by ma aku najvyssiu rychlost si dosiahol ty. Inac auticko v pohode, len pred dvoma mesiacmi na neho spadla lavina a mal som ho 44 dni v servise. najazdene mam okolo 13000km a som absolutne spokojny. Ako si napisal, aj mna prakvapilo to, ze je na svoje triedu vyborne odhlucnene az na tie gumy(goodyear).
-
-
Re : Porkačování a oživení
Díky za kladné odpovědi. Přiznám se že tu od "Mykesky" nějak nechápu.
No stejně to vypadá víc na to, že za měsíc už budu mezi Vámi, snad spokojenými majiteli.
Samozřejmě se těším na další názory a informace.
Co třeba příslušenství? Střešní okno, nosič, bezpočnostní výbava atd.???-
« Re : Porkačování a oživení
No známý si jí koupil asi pred 2 ma měsícema. Motor ma obyc 1,4. Prvni pocit z jizdy za volantem je docela dobry. jen sedacky by mohly byt tak trochu tvrdsi a tvarovanejsi. v zadu se mi sedi docela dobre a misto nad hlavou je opravdu maly. Proste spokojenost za ty prachy koupil ji z autosalonu, kde byla jako predvadeci vuz. Mela najeto 20t, klimatizace, elektrony, radio s ovl. pod volantem, gum. koberecky, stř. metal. p.c. 380t kč a ted byla za 250t 3/4 roku stará.
-
-
dalsi postreh
Tej pripomienke o tom hroznom aute nerozumiem ani ja, ale kazdy mame narok na svoj nazor.Moj je asi taky, ze som s motorom 1,4 16V 98k uskuocnil cestu Senica - Kladno ( cca.400km) asi 50 km po Prahe a spat Kladno Senica. Rychlost na dialnici som udrzoval do 140km/hod a dost ma prekvapila spotreba.Samozrejme kladne.Vypocital som ze spotreba auticka bola +/- 6.3L /100km. myslim ze to nepotrebuje komentar.Pravda je ze z Kladna som isiel sam,ale tam som sme isli dvaja,a plne nalozeny kufor a sklopene sedadla.Cez spatne zrkadlo nebolo nic vidno takze asi si to viete predstavit kolko to bolo nalozene.Ake mate skusenosti so spotrebou vy ? Diky za odpovede a zelam vela stastnych kilometrov. P -
Zabezpečení - rádio atd...
Vážení majitelé Thalií. Jelikož už se blíží den, kdy se zřejmě stanu Vaším kolegou, zajímalo by mne, kromě jiného i to, jak jste vyřešili zabezpečení vozu. Např. rádio u verze RT nemá vyndavací panel, takže co s ním. No a taky "poklice" na kolech, které stojí cca. 1000,-Kč/kus. V Praze mi ukradli už 2x poklice ze služební Felicie a i u malého Peugeota (kterého mi potom ukradli celého), takže jsem rozhodnut originály sundat a koupit nějaké obyčejné, ne tak hezké, ale levnější. No a jak to tedy řešíte Vy, zkušenější uživatelé Thálií????-
-
« Re: Zabezpečení - rádio atd...
No jasně, to jsem čekal. Jenže zase nqa druhou stranu by mi bylo líto, kdyby mi je někdo ukradl, a pak bych za ně musel vysolit x tisíc (kdybych chtěl zase originály). Ještě je možnost je po příjezdu na parkoviště v Praze sundavat a při odjezdu zase nandavat ;-))
-
-
-
Palubák
Caute Thaliaci. Chcem sa pripojit do tej diskusie ohladom zabezpecenia.Pocul som ze v Makre alebo v Metre sa daju kupit dost lacne a aj sympaticke puklice ktore sedia aj na Thaliu. Vravim pocul som,lebo est som tam nebol.Ak budete mat cestu okolo pozrite sa. Inak to zabezpecenie auta nie j nikdy dost dostacujuce lebo ked niekto chce tak ti to auto ukradne aj zo zahrady.Ja mam vypieskovane okna,bakulu na volant a chcem kupit MULTI alebo DEFEND Lock.Ale v jednej humoristickej relacii ponukali priklepovu vrtacku ktorou navrtas do zeme dieru, das tam kontaktny cement vrazis do toho skobu a auto silnou retazou priviazes za sasy k zemi. Ze vraj potom Ti ho neukradnu. Aj to je riesenie :o). Aj tak myslim ze nam zostava spoliehat sa na to ze zrovna to nase autko nepadne nikomu do oka. -
Thalia - 15000km
Tak som sa za necelych 11 mesiacov nabehal 15000km s mojou Thaliou 1.4 RT 55kW. Zatial som nezaznamenal ziadny zavazny problem. Jedine co mi trochu vadi je vrzajuce sedadlo spolujazdca, ale asi za tri tyzdne idem do servisu na rocnu zarucnu prhliadku a dufam, ze to tam odstrania. Zaujima ma aku mate spotrebu, ja jazdim v meste cca za 9 az 10 litrov (zima,kratke jazdy so studenym motorom, asi tak 5km) a vonku tak za 7.
-
-
« Re: thalia
Radsej by som siel do 1.4 16V, ten dizel je prilis slaby, investujes nejakych 50 000, dostanes slimaka, a cakas 100 000km aby sa ti investicia vratila, myslim ze pri takych malych autach to nema moc vyznam. 1.4 16v urobi z thalie zihadlo a ked s tym budes jazdit tak ako by ti dovolil ten dizel, tak sa nebudes stihat divit aj tej spotebe ... az na to teda ze 1.4 16V nema tu lacnejsiu verziu ...-
« Re: thalia
No neviem, ta spotreba toho 16v nieje az taka vzasne nizka. V zime cisto po meste,kratke trasy tak 8,5/100 v lete o cca liter menej. Mimo mesto sa da dostat aj na 5,5... Typujem ze pri tom dizli by to malo byt o cca 2 litre na stovku lepsie...-
« Re: thalia
element> No ako pisem, zalezi ako s tym jazdis, 1.4 16V je dost mala na to aby jazdila usporne a dost silna aby si potiahla z nadrze ak jej stupis na otlak. Sam so vyskusal ze sa s tym (megan kombi) da jazdit za 5,6 v meste - jasne, bolo to v lete a plyn som asi nemal stlaceny viac ako 1cm - no, mozno 2. Aj tak to ale nebola pomala jazda - ja jazdim "19 cez limit", skorej malo akceleracna, ak som ale potreboval, radsej tom to nechal vytocit k 4000 ako by som to viac stlacil. Za normalnych okolnosti jazdim po meste za okolo 7, ale ver tomu ze ten 48KW dizel by v tom pripade nestihal ani nahodou - no a jasne, tych tvojich 8,5 nie je problem dosiahnut trochu tazsou nohou. Teda este raz ako som pisal, ak budes jazdit s 1.4 16V takym sposobom ako by ti umoznoval ten dizel, nebude rozdiel v spotrebe taky, aby sa dalo povedat ze na tom mozes nejako usetrit. Sam pises nieco okolo 2 litrov - ja by som povedal nieco cez liter mozno tak 1,5 - ale aj tak, pri sucasnej cene benzinu a nafty, sa ti ta investicia realne vrati tak pri 100 000km - a ako pisem, furt mas slimaka. To keby mi niekto ponukal 70KW dizla co sa vrati po tych istych 100 000km, to by bola ina kava, ked nic ine tak minimalne pre lepsi priebeh tociveho momentu ale PRI ROVNAKOM koncovom vykone. Megany maju takeho - 1.9 dci, to by bola vhodnejsia kombinacia. Ja si myslim ze dizel ma ekonomicky zmysel len pri vacsich vykonoch. BTW, v zime a na zimnych gumach ma aj dizel vecsiu spotrebu. No ale ked niekto VIE ze nikdy nebude potrebovat z 0 na 100 pod 15s a paci sa mu dizel tak preco nie ... ale v setreni to nie je
-
« Re: thalia
Ten dCi nebude brat o liter menej, ale o 3 litre menej ako 1.4 16V. Ked som bol testovat Lagunu, bola tam zenska, co ma Clio dCi a spotrebu ma 3.5l podla PP. A ze by to bol slimak sa asi neda povedat, na bezne jazdenie po meste a po okreskach bude stacit urcite bohate. Ved Laguna dCi 120PS jazdila uplne porovnatelne s mojim Cliom (1.4 16V) a pritom ma 1500kg a viezli sme sa styria ludia. A navyse jazdila s nizsou spotrebou ako Clio. Nove dizle su uplne o inom ako tie niekdajsie, keby som kupoval Clio teraz, tak si kupim 80PS dCi, vacsinu casu aj tak nevyuzivam plny vykon motora. A navratnost je pri 1.5dCi dost rychla, cena auta vyssia o 36tis sa ti vrati za 50tis km.
Ad spotreba - ked boli mrazy -10, jazdil som po meste so spotrebou 7,4l, v lete cestou do chorvatska som mal spotrebu 5,3l. Dlhodobo za celych 46tis km mam priemernu spotrebu 6,5l, presne taka je v papieroch.-
« Re: thalia
luf, musis porovnavat porovnatelne. Just som si pozrel papiere na Thaliu na www.renault.sk pozri tiez a uvidis, ze 1/ rozdiel v cene je 48 000 a nie 36 000 2/ ak chces porovnat ucinnost a nie vykon, musis porovnat rovnaky rychlostny priemer, zober si spotrebu mimo mesta, ktora nie je zavisla od vykonu motora - zistis rozdiel 1,4 litra na spotrebe - ak porovnas spotrebu v meste, budes porovnanavat neporovnatelne vykony, lebo tam ide o zrychlenie, cize sa bavime o inej priemernej rychlosti - ale ako vravim, aj po meste mozes chodit aj s benzinom za lacaka - nie ako s dizlom, ale nie o 50 000 drahsie - je to len na vodicovi, zatial co s tym malym dizlom proste nezrychlis - ma to furt len 48KW, to nezmenis nijakym tocivym momentom 3/ zrychnie z 0 na 100 o 3 s pomalsie ako ma moje aktualne auto, JE U MNA SLIMAK - a tvoje auto nie je pomalsie od mojho :-) ... proste pre mna to zatial nie je logicka volba-
« Re: thalia
Praveze mimo mesta bude ten rozdiel asi este vacsi. Laguna pri jazde ustalenou rychlostou 70km/h na 3st. ukazovala okamzitu spotrebu okolo 2.2-2.5l. Ten nas 16V v tej chvili bude mat okamzitu okolo 5l. Zrychlenie je urcite vacsie na nasom 16V, ale kolko krat si to zrychlenie vyslovene potreboval? Je fajn, ked clovek vie, ze moze na 3st. "preskakovat" auta aj v kolonach, ale ak by si nemal tolko vykonu, viezol by si sa za kolonou celkom v pohode a vo vysledku by si bol mozno pomalsi o 5 minut.
Za rozdiel ceny sa ospravedlnujem, pozeral som ceny Clia, ktore ma zaujima viacej. BTW za rozdiel 10tis mas uz 80PS dizel, ktory sa chipom bude dat urcite nadopovat aspon na 100PS, a to uz bude ine kafe.-
« Re: thalia
Pri takej nizkej rychlosti je take meranie nie celkom dobre opakovatelne, tym papirovym hodnotam toho isteho vyrobcu a toho isteho auta by som celkom veril a myslim ze tych 5l u benzinaka by som tiez ocakaval pri 90, nie pri 70. Aj tak ale - kedy mi uz niekto vysvetli preco sa daju dizle precipovat na vyssi vykon? V com je trik? preco to nerobi vyrobca?-
« Re: thalia
yyyy - pri 90km/h na 5ku to musi byt este menej ako 5l. Spotreba mimo mesta je udavana ako spotreba cyklu zrychleni a spomaleni v rozmedzi asi 40 - 100km/h, kdesi som videl graf rychlosti.
Mna by tiez zaujimalo, na ukor coho je ten zvyseny vykon prechipovaneho motora. Ved ti vyrobcovia nie su uplni *. A urcite nie taki, aby nejaka relativne mala firma dokazala vytvorit chipy pre vsetky motory takmer okamzite po ich uvedeni na trh.
-
-
-
-
-
-
-
-
OK
Tak som tu zase,ale pozeram ze nik nereflektoval na moju otazku ohladom namontovania poalubeneho pocitaca do R-Thalia. Ze by to bolo vazne nemozne ? Volal som do Renaultu a tam mi "ochotne" povedali ze to je nemozne .Kladiem si otazku je to nemozne technicky alebo na to nie je miesto na palubovke ?Preco sa potom do Clia palubak namontovat da ? Nie je to nahodou ta ista koncepcia voziadla ako Thalia? Ak mate niekto skusenosti s palubakom v Thalii, dajte mi prosim vediet. DIKY vam vopred. Este k tej spotrebe. Je to iba moj osobny nazor takze ho nemusite brat do uvahy,ale diesel s malym vykonom ( ako bude ten v thalii) bude vazn asi iba slimak oproti 98HP v 1,4 16V. Tazko povedat za kolko sa investicia do diesela vrati lebo to zalezi od sofera a trati ktore jazdi ale ten konfort jazdy s dieselom urcite nebude taky ako je s benzinom.Pri lahkej nohe ten motor ide ako hodinky a ked potrebujes zrychlit, vies ze na to mas.Ja teda preferujem 1,4 16V. Ale ako vravim. Je to moj osobny nazor. Mam ho od 20.11.2001 , najazdil som zatial 6800 km a primerna spotreba mi skoncila pri hodnote 6,8l / 100km. Myslim ze nie je co dodat.-
« Re: OK
PP sa urcite domontovat da. Ale zrejme to nestoji za tu namahu a vynalozene financie. Mam Clio a v SR bolo bez PP, v CR bol sucastou tej istej vybavy aj PP. Thalia je Clio s kufrom, takze tam to bude to iste. ECU ma urcite k dispozicii vsetky udaje potrebne na zobrazenie okamzitej spotreby na PP, vypocet roznych priemerov je otazkou nejakeho jednoducheho algoritmu, proste cely PP je dost primitivna zalezitost. Ale doplacat za jeho namontovanie sumy radovo 10tis je proste nezmysel a nestoji to zato. Nejaky skuseny elektronik by mozno zvladol urobit PP do hociktoreho auta so vstrekovanim z kalkulacky od vietnamcov. Najdi takeho a mas vyhrate.
Ad spotreba - ja mam na 1.4 16V priemernu za 47tis km 6.5l, presne podla papierov. Okolo 10tis km mi spotreba dost vyrazne poklesla, asi sa motor zabehol. Odvtedy mi este stale mierne klesala a tento rok na tej istej trase (Blava-Hannover) po dialniciach 150-170km/h som mal priemernu spotrebu o 0.5l nizsiu ako vlani.-
« Re: OK
Este tak 10 - 15 rokov zabehavat a jazdis iba na vzduch >:D BTW: kolko si mal spotrebu na tej dialnici pri 150 - 170? Typoval by som ze to musi byt niekde mezdzi 7 - 8... Na tych 6.5 musis jazdit dost mimo mesto... Ja osm spravil naposledy 6.7 polovica mesto polovica mimo... Cisto v meste jazdim v zime cca za 8...-
« Re: OK
Tento rok som mal priemernu 6.75l, priemernu rychlost 100km/h (hodinu som stal na dialnici pred Hannoverom v zapche). Inak jazdim dost vela mimo mesta, resp najazdim tyzdenne 400km domov (okresky a 80km dialnice), 1x Vieden cca. 160km a asi 100km po Blave, to akurat vyjde na jednu nadrz, teda pokial nezacne svietit svetielko. Vtedy dotankujem cca. 40-42l a spotrebu mam 6,1 az 6.5l teraz na jar. V zime som mal cisto v meste spotrebu 7,4l (90% ciest vtedy bolo z domu do roboty = 4.2km)
-
-
-
-
"-- skrytý --" 09.06.2002 13:45
uz to tu vymrelo???
Vsetkych Vas velmi pekne zdravim,
server www.auto.cz a tuto diskusiu som nasiel dnes, a uz som aj precital vsetky prispevky v tomto auditku. Este mi ostava si precitat Renault Clio :)
Takze mam Renault Thalia 1.4 16V uz viac ako 1 rok, a mam najazdenych viac ako 50.000km.
Je to moje prve auto, porovnavat ho teda moc nemozem, ale vcelku som spokojny.
S Thaliou som vela prezil, vela pokut poplatil, ale na par zavad, ktore sa vo vacsine objavili v prvych 10.000km, som spokojny.
Nikto tu nepise, ake mal stym autom problemy. Chcel by som sa opytat aky servis pouzivate? Ja som bol v Renault Kestler, Bratislava Panonska ul, ktomu servisu mam tiez par vyhrad. Napr telefonicky som sa objednal na opravu, pytal som sa kolko to bude trvat, povedali ze na pockanie, ze je to zalezitost pol hodiny.
Prisiel som na druhy den na 8.00, vybavoval ma iny clovek, a ten uz hovoril ze mi zavolaju ked to bude hotove, zavolal som tam o 17.00 a ten technik mi povedal, ze objednali premna nahradny diel, ze to bude az zajta. Takze im tam cely den parkovalo moje auto, a nic nevyriesili, rano som tam isiel na 9.00 auto bolo na tom istom mieste kde som ho dal ja. Isiel som za technikom, hovoril ze uz sa natom aute pracuje, a vtom zobral druhy technik auto do vnutra. Oprava trvala asi 20min!!! (hlavne ze tam potrebovali mat auto 25hodin).
Nepozna niekto nejaky slusny servis kde robia renaulty? (nemusi byt autorizovany).
Inac niekto tu pisal, ze mu na pravej strane nieco rezonuje, a predpoklada ze je to v dverach. Mne to robilo to iste, znelo to ako keby to bolo v kolese, ale to len vyfukove potrubie nebolo dotiahnute.
Je skoda ze je toto uz v archive, kde sa teraz diskutuje o Thalii alebo Cliu? je niekde nejaka emailova konferencia?
Vdaka za odpoved ;)-
« Re: uz to tu vymrelo???
cau, bubo, no konecne niekto kto to tu rozhybal.
aj ja mam thaliu 1.4 55kW, mam najazdene asi 18kkm a vcelku som spokojny, zatial bez nejakych vaznych poruch, akurat sa mi pred dvoma tyzdnami pokazil kluc (asi spadol) a ked som dosiel do servisu, tak som skoro spadol z noh, ked som pocul co stoji novy (6500,-Sk), a nanestastie som dva tyzdne po zaruke, ale podarilo sa mi ich ukecat, takze som neplatil nic.
inac aj ja chodim do kestleru v petrzalke, osobny rekord bol, ked mi opravovali auto po tom, co nanho spadla lavina a trvalo im to neskutocnych 43 dni!
-
"-- skrytý --" 10.06.2002 17:12
« Re: uz to tu vymrelo???
Fakt sila, 43dni mat auto v servise. Platilo sa Ti to spoistky? Alebo nepamatas si kolko stala taka oprava? Tiez by ma zaujmalo, ci si v servise nauctovali aj parkovne za tych 43dni? :-) Inac na ten kluc som sa ja pytal, ked som auto kupoval, konkretne som sa pytal, ze chcem este dalsie 2 kluce. Povedali mi, ze imobolizer nieje schopny pracovat s viac ako 2 klucmi, takze to nieje mozne. A vraj kebyze 1 stratim, by to museli nastavit v imobolizeri, a ten kluc by stal 5000.-Sk+ DPH + robota. Takze podobne ako tebe.
Este sa chcem opytat, ci sa Vam nestava, ci Vam za jazdy nesvieti kontrolka "AIRBAGU". Mne sa to sem tam stava, v servise sa nato ani nepozreli, vraj je to tym, ze urcite mam pod sedackov veci, (naozaj som tam mal lekarnicku). Vraj to tam nesmie byt, lebo pod sedackov su cidla airbagu. Ako to funguje a ci mi povedali pravdu neviem. Ale je pravda, ze potom co som vybral lekarnicku, sa mi ta kontrolka rozsvietila len raz, a to sedeli vzadu ludia, tak asi niekto do niecoho kopol. Ked vystupili, este to svietilo, ale po vypnuti motora a nastartovani to uz nesvieti :)
aj tak divny patent :)
Ale inac som spokojny, az na ten servis-
« Re: uz to tu vymrelo???
No, bolo to utrpenie, 43 dni bez auta, nastastie to islo z poistky, ja som platil len 5% spoluucast, ale aj tak to cloveka nasere, ked skoda je cca.75000,- :-(.Kontrolka airbagu mi nesvieti, s elektrikou som nemal doteraz problem. Inac s tymi servismi asi nic neurobime, ja mam napriklad znameho, ktory robi v kestleri, ale nijako vyrazne mi nedokazal pomoct. Problem je asi v tom, ze nemaju na sklade potrebne diely a vsetko musia objednavat zo zahranicia. Je to bordel. No nic, hlavne nech nam tie auticka sluzia. BTW, teraz mi napadlo, aky benzin tankujes? Ja beriem jurki a ziadny rozdiel oproti inym som zatial nespozoroval.-
"-- skrytý --" 11.06.2002 02:30
« Re: uz to tu vymrelo???
aj nato som sa pytal, ked som kupoval auto, povedali ze vacsinu nahradnych dielov ktore je treba na udrzbu je objednavanych z Rakuska, a su k dispozicii do 1 dna. Problem ze nieje diel v rakusku sa vraj malo kedy stava. Ale asi pri burackach to je ine. ktovie odkial objednavaju napr. strechu :-) Co sa tyka benzinu, tak tam Ti odporucam diskusiu na [odkaz] , potom kliknut Messageboard, potom najst diskusiu "qualita benzinu".
Co sa tyka mna osobne, tankujem vsade kde je to mozne (aj na Jurki), okrem Slovnaftu a OMV
-
-
« Re: uz to tu vymrelo???
S tou kontrolkou airbagu je to pravdepodobne bezny problem clia/thalie. Mne sa to tiez obcas stane, pod sedadlom mam namontovany zosilovac. Osobne si myslim ale ze nieje problem s tym ze tam nieco je, ale ked sa potom posuva sedadlo, tak ma tendenciu pod sedadlom vedeny kabel k napinacom pasov stratit kontakt a potom svieti ta kontrolka. Celkove ta konstrukcia tych kablov nevzbudzuje moc doveru.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 09.06.2002 14:01
este spotreba
Asi vsetci tu pisete spotrebu.
Ja stym autom nejazdim moc setrne, (mesto=80/ mimo=140/ dialnica=160-180). najnizsia spotreba sa mi podalila 6.01l/100km, ale jazdil natom aj otec, on chodi strasne pomaly, zo strasne lachkov nohov a on urobil 5.4l/100km. Maximalna spotreba je vzdy na dialnici. Tam sa to taka aj k 10l/100km. Ale tam tomu vzdy dupem :-) Tiez som si vsimol, ze v Ceskej republike to zerie ovela viac. Mam dost velke podozrenie, ze benzin ktory sa predava v Ceskej republike, je ovela nekvalitnejsi ako unas. Ale je to mozne aj tym, ze ta ich dialnica nieje nic moc. (strasne hlucna- maju ju z takeho panelu).
Ale zas su v Cechah ovela ohladuplnejsi vodici ako unas :) -
-
"-- skrytý --" 19.06.2002 19:41
vymena ziaroviek v hmlovkach
Mam jednu velmi lamersku otazku: Nevie mi niekto poradit ako na vymenu ziaroviek v prednych hmlovkach? Znicoho nic mi prestali svietit, (v zivote auta som ich pouzil asi 4x). Myslim ze problem by mohol byt v ziarovkach. Neprisiel som ale nato ako ich vymenit. (ako sa knim dostat). V navode k thalii boli hmlovky odfotene, a postup pisany pre stare clio (clio 1) kde bola hmlovka uchytena spredu 2 skrutkami. Teraz neviem ci mam ist na vymenu zo spodu auta (respektivne zo zadu hmlovky) alebo sa da nejako spredu ta hmlovka odkrutit.
Pomoze mi niekto?-
« Re: vymena ziaroviek v hmlovkach
Hmlovky na Cliu su prichytene dvomi srobmi spredu, myslim, ze sa to da vymenit ked ich odsrobujes.-
"-- skrytý --" 21.06.2002 22:17
« Re: vymena ziaroviek v hmlovkach
luf: Ja som to tiez videl na niektorych cliach ze tam mali spredu 2 skrutky, tak to je aj popisovane v navode. Avsak v thalii tie skutky niesu, a nemozem prist nato, ako sa mam dostat k ziarovke. Neviem to odtocit cele, nejde to, ani zozadu sa ktomu dostat neviem :-(
-
-
« Re: vymena ziaroviek v hmlovkach
inac co si myslite o kvalite ziaroviek, ktore sa davaju do thalie? ja som za rok a dva mesiace menil uz tri...-
"-- skrytý --" 21.06.2002 22:25
« Re: vymena ziaroviek v hmlovkach
que: Ja som menil zatial len predne stretavacie svetla (v svetlach s dvoj. optikov ziarovka HB3. A mas pravdu menil som ich casto. Dost zle je, ze sa tieto ziarovky nedaju kupit uplne bezne, napriklad na benzinkach :-( V servise Renault za obycajnu HB3 NARVA chcu 315.-Sk. V autodoplnkoch stoji ta ista ziarovka 175.-Sk. Teraz tam mam NARVA HB3 Longlife za 260.-Sk a tie mi uz svietia 3 mesiace, takze sa zda ze vydrzia naozaj viac.
-
-