Odhlučňování vozů, materiály, co, kde, jak ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Sada z Mikry na favorita
Včera jsem nalepil do favorita (r. v. 1990)základní odhlučňovací sadu z Mikry, což jsou 3 díly na kapotu (mezi výztuhy víka) a 2 díly (cca. 20x40 cm) na svislou přepážku mezi motorovým prostorem a kabinou (za baterii a na druhé straně za motorkem stěračů). Dnes ráno po jízdě do práce musím konstatovat, že sice znát to je ale nic moc... Řekl bych, že když jedu s 3cm vrstvou sněhu na přední kapotě, tak je to odhlučněné lépe... Nemile mě však překvapilo, že jednotlivé díly sady jsou jen vyřezané z nějaké metráže a vůbec nejsou po stranách nějak olepené nebo obšité, takže při montáži se z toho uvolňují skelná vlákénka - mě to kousalo do rukou až pod lokty, i když jsem se průběžně ofukoval stlačeným vzduchem a pak doma jsem to ani nemohl pořádně smýt. Teď už mě to zase kouše mezi prsty, a to asi jen od toho, jak jsem jel tím autem... Ještě mám od Mikry tu přídavnou odhluč. sadu, tak ji tam zkusím také, ale od toho si už moc neslibuji. Asi časem koupím 15mm samolepicí mirelon s Al folií a všechno od Mikry tím ještě jednou přelepím. Na víko motor. prostoru dám 1 velký díl i přes ty výztuhy. -
« Re: felda combi
ten cierny filc je dobry, je zlepeny z dvoch kusov, medzi
nimi je vata 20 mm, dobre by tam bolo zavarit vatu do folie, aby to nevlhlo, a potom vlepit do nejakej !!_nehorlavej_!! tkaniny,aby to aj drzalo, asi ako to ma felda. Hm mozno sa daju pouzit orig, prichytky z felicii... a radsej 40mm vaty ako 20. ;-)) (alebo 2 vaty 20mm z hlinikovou foliou, zlepene dohromady hlinikom von..) mozno sa da prerobit/prisposobit tlmenie z felicii, hm to som neskusal..
v kazdom pripade to tlmi, a na felde to je pocut.
(nielen pri zatvarani kapoty :)) -
« Re: felda combi
OK do motora staci sada z mikry, naco vymyslat vymyslene. To odhlucnenie spodku feldy ktore je popisane nizsie vyjde na cca 1500-2000 Sk, + doska na podlahu.(300) a hodne prace. Na materialoch sa
neoplati setrit.
Inak zatlmuju aj firmy, na slovensku myslim ze ww.autodax.sk, cele to vyjde na cca 42.000 sk, co by som si teda rozmyslel. (200 hodin prace.)
Moja felda ma cca 90.000km a 5 rokov, takze sa to
este hadam vyplati zatlmit, samo ze nie firemne,
vlastnorucne. Cele zatlmenie vyjde na cca 5-6 tSk,
co nie je az take zle.
kuknite na autodax je tam toho hodne co by nas mohlo zaujimat.
-
« Re: felda combi
www.mikra.cz pouzil jsem tu zakladni a pridavnou sadu, takze jsem polepil kapotu zespoda, prepazku za motorem, prepazku pred kabinou a spodek + vrsek topeni... ani to netrvalo moc dlouho, nejkrizovejsi bylo lepeni na tu prepazku u kabiny, kde jsou pruchodky kabelu, baterka a hydraulika svetel + motor steracu - u baterky to slo celkem dobre potom, co jsem baterku odsrouboval a odsunul (nechtelo se mi ji vyndavat, protoze je tam rozperna tyc a je s tim hodne prace baterii tam pak napasovat zpatky), na leve strane u motorku steracu jsem vymeknul a tu vlozku rozriznul na dva kusy aby to slo snadneji...jinak mu dalsi plan je takovej ten cernej filc co maj felicie zespodu na kapote... -
« felda combi
co sa odhlucnenia felicii tyka (mam kombi), da sa dosiahnut asi -6 dB, (asi o polovic), ale je to
narocne na spracovanie.
Najvetsi problem je urcit zdroje hluku vo felicii.
podla mna su to:
1. vyfuk cast od motora po kat
2. podlaha, podbehy (hlavne pri dasti a prejazdoch nerovnosti)
3. strecha, zadne plato, kufor ( hlavne kombi)
4. predne okno
5. vsetky dvere
zacal som to postupne "vylepsovat". Najprv som vyhodil sedacky,
krizovy nosnik sedaciek som vyplnil PU penou.
Podlahu som natrel zakl. farbou, potom som nalepil asfaltove pasy (staci aj obyc YPA hr. cca 4mm)
nakoniec som to zatrel kaucukovym trvale pruznym naterom. (cca2-3mm), 2 vrstvy.
Nato sla posledna vrstva obyc. molitanu 10mm, a uz len koberce, sedacky.
Pod ten koberec treba davat tenke materialy, inak ho nedate nazad.
V lete YPA nesmrdi.Ak vam natecie vela vody do vozu, musi to ist po molitan vsetko von,
pozret, prip.vysusit. Normalne zmacanie v zime neni na skodu. Hrdzu to nechyta, je tam hodne naterov, osetrene hrany plechov atd.
Podbehy vpravo a vlavo boli vystriekane rezistinom a naplnene PU penou (Soudal).
Ta pena velmi netlmi skorej spevnila tu chabu konstrukciu. Drobne suciastky vo dverach
som vytesnil silikonom, kvoli drncaniu. Tapacirunk sa neoplati davat len tak dole, zakazdym treba
povymienat tie plastove uchyty. (kus cca 11 Sk!!!) inak to nie je celkom ono. (som maximalista)
V kufri som dno osetril od hrdze(!!!), natrel to zakladom, kaucukom, nalepil molitan, a vyrobil
som aj podlahu z preklizky. (mam LPG) podlaha je uchytena na otvoroch pre hacky na batozinu, cele sa to zdvihlo cca o 40mm (toroidna nadrz na plyn).
Navrch siel gumenny koberec, poznate ho zo vstupnych hal, su to tie cierne koberce
na zachytavanie spiny.(hrubka cca 10mm) Ten koberec je samozrejme otoceny opacne. Gumou hore.
Lepsie to vyzera, a staci ho utriet. Nechyta to tak spinu ako ten drbnuty povodny.
Boky kombika, bocne "kufriky" boli spevnene PU penou, streknutou dopredu, rovnako aj dutiny pod
nimi. Bez obmedzenia priestoru v kufroch...Vnutro kufrikov som samozrejme vystriekal zakladom, a kaucukom. Potom tam sla ta pena.
Je to hned ine auto, rozdiel je markantny, hlavne pri dasti, stichlo to o dost, ale este to nie je na max.
Tak a teraz je na rade strecha, palubovka,dvere, a motorovy priestor. Na dvere dam zakl. vrstvy, ANS penu, (sinus live). Ta strecha je slaba, neviete ako by sa to dalo vylepsit?
Dveri sa tak trocha bojim, tam sa neoplati setrit , dam tam cosi co nedrzi vodu.
Zadne plato je problem, chcelo by to nieco tiche, co pevne drzi.
Zadne dvere nie su problem, tam sa nebude robit nic.
Po osadeni reprami sinus live 13il, uz padla sanka nejednemu spolujazdcovi. A este to nie je hotove...:-))) Odporucam.
Najlepsie z nie moc drahym ani lacnym radiom (tak za 9-12KSk, Clarion,hra prima)
No a dozadu na to plato... snad sinus Live 21...hmm naco to silit...staci aj 16..
maybach to nebude, ale to audio + zatlmenie z toho robi inu kategoriu.
Uff, co si o tom myslite majstri?? -
"-- skrytý --" 07.08.02 12:18
« Re: A co karimatky?
Tak to je fakt, že tam není nic. Jen plech. A to i v motoru. Až poslední dobou začali japonci dávat do motorů odhlučnění (nepočítám-li nafťáky), ale skoro mi to přijde, jako by tomu ublížili, poněvadž ta stará Corolla je pořád tišší než třeba nová RAVka, zvlášť ve vyšších otáčkách. -
« Re: A co karimatky?
Co sem si vsim, tak vsichni japonci nemaj ani kousek tlumiciho materialu!! Ale pri tom jsou krasne tichy. Holt to maj vymakany...
Tlumici pasy jsou vetsinou nalepeny ve dverich, na plechu. Poklepej si na dvere z venku, jak to zni? Jak plechovej sud... -
"-- skrytý --" 06.08.02 19:53
« Re: A co karimatky?
Tappaja: Corollu z '92 roku. Jakými tlumícími pásy myslíš? Je to tam tak, že na tom "děravým" plechu dveří je udělaná taková cestička z nějakého stále měkkého a stále lepícího lepidla, na kterém je nalepený igelit a na něm je terve vnitřní "obložení" z nějaké překližky či čeho a ta má ještě na sobě pod vrchní látkou cca 2mm molitan. Jenže zadrnčení těch výztuh to neodizoluje... Zatím jsem je ale ještě neodizoloval, jelikož jsem nesehnal ten molitan, tak někdy pozdějc. -
« Tak jsem použil nakonec odhlučnění
Od Mikry www.mikra.cz a funguje to skvěle je to nejaká skelná tkanina zespodu samolepicí a zvrchu má Al folii takže to může nakonec i dobře zateplovat. Navrch dám ještě stejně Mirelon je za babku! A neměl jsem ho dát dospodu?
A navíc jsem objevil nějaké folie z Dětkovic co je to zač?