Odhlučňování vozů, materiály, co, kde, jak ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Mirelon nebude tak špatný
10 mm dá 40dB
Parametry materiálu Mirelon
tepelná izolace 3mm mirelonu = 70mm cihelného zdiva
zvuková izolace 4 dB / 1mm
měrná hmotnost 22 kg / m3
tepelná vodivost 0,039 W.m-.K-1
tepelná odolnost -60°C až 90°C
index šíření plamene 0 m / min
dodávané tloušťky 2, 3 , 5 mm
Jak jsou na tom ony karimatky a kdo je dělá?
-
"-- skrytý --" 29.07.02 20:46
« Re: A co karimatky?
Nad normálním plechem dveří je ve výšce boků řidiče vhodně vytvarovaný cca 3mm tlustý plech, který funguje jako výztuha dveří. A ten byl dřív od toho vnějšího plechu "odizolován" takovými "bobky" nějakého plastu, které časem vypadaly a teď ten plech, když se zabouchnou dveře drnčí a to mi tak trochu vadí... Táhla mám vedená v plastových držátkách, takže nedrnčej. -
"-- skrytý --" 28.07.02 20:04
« Re: A co karimatky?
To vím proč, jen jsem přemýšlel, jestli by mi nestálo za to koupit jeden takový levnější (původně do koupelny :o) )za 50Kč, který je přibližně stejně široký - nepotřebuju to kvůli zatlumení reproduktorů (ty mám v palubce), ale kvůli zamezení drnčení výztuh dveří. Namočit se tam snad nemůže, nevím... -
« Re: A co karimatky?
Ten molitan je tam pro zatlumeni odrazu zvuku (stojaty vlneni, jestli tam nejaky je) a je to snad jedinej material, kterej tam muzes dat. Je vlhkuodolny, napustenej nejakym sajrajtem.Kontroloval jsem to po pul roce a nic nehnije, voda se tam nedrzi. Tlustej je asi 1,5cm. Da se koupit v Sekinu asi za 100Kc za tabuli(do jednejch dveri). Opravdu vam radim, zapomente na mirelon...Kdyby za neco stal, tak ho bezne pouzivaji v montaznich dilnach autohifi... -
« Re: A co karimatky?
Dobrý by mohl být podobný materiál jaký se dává pod přístrojovku či podlahu třeba u Škodovek je to nějaká textilie a navrch těžký materiál. pod tím bývá zpravidla na plechu přilepeno něco asi bitumenová folie.
Ale kde to sehnat vyrábí to někdo u nás? -
« Re: A co karimatky?
Montazni penu, karimatku ani mirelon nepouzivejte!!! Na prvni pohled by mohli pracovat, ale skutecnost je jina. Tyhle materialy jsou, jak bych to rekl, "zvucny". Kdyz si poklepes na vytvrdlou PU penu, je slyset, karimatka to samy. Nehlede na to, ze potrebujes jeste lepidlo atd.
Na odhlucneni(vibrace) se pouziva material podobny plasteline(proc se cpaly balicky plasteliny do gramofonu?) Vyrabi se to v deskach o tloustce 2-3-4mm, desky jsou samolepici, daji se strihat, krajet. Dodava se taky v kombinaci s mineralni strizi a hlinikovou perforovanou folii.Ta je vhodna do motorovyho prostoru. Drzi fest, pozor na spatne prilepeni. Upozornuju, ze to NENI na bazi asfaltu, slysel sem nejakou radu, dat si tam ipu...To je nesmysl, v lete by asi pekne v aute smrdela, nehlede na to, jak ji tam pridelat. Na www.tappaja.wz.cz jsou nejaky fotky jak to vypada.Vic info po mailu, pokud vas to zaujalo. -
« A co karimatky?
Někde jsem je viděl v metráži jako nestandart. Kdo to dělá, to by mohlo být také zajímavé!
Pod repráky a do dveří proti rezonanci se vlepují nějaké těžší folie co je to?
Ve stavebninách mají takovou skelnou vatu v tužších deskách cca. 2cm silnou mohla by být levná! -
"-- skrytý --" 23.07.02 18:31
« Re: PU pěna
Včera jsem se na ní zrovna koukal - potřebuju něco takového k nastříkání mezi plech dveří a plech jejich vyztužení, jelikož to strašně bouchá. A v návodu k použití jsem se dočet, že se to k tomu a pak přímo k "hlukovému odizolování motoru od prostoru pro cestující" použít dá (konkrétně to byla montážní pěna od Soudalu). Vyzkoušim to příští týden a uvidím - taky se mi nechce zrovna moc měnit design auta, takže tam zkusím foukat po troškách. -
"-- skrytý --" 23.07.02 18:13
« Re: PU pěna
PU pěna potřebuje k "nabobtnání" přístup vzduchu. V případě aplikace do uzavřené dutiny s minimálním přístupem vzduchu nevytvoří pěnu a navíc neztvrdne. To lepkavé svin...., co z toho pak vznikne, bych rozhodně nechtěl odstraňovat, a to ani z rovné plochy! -
« Odhlučnění
Někdo doporučuje mirelon. Myslím ale, že jen mirelon nestačí zdá se mi příliš lehký. Lepší by asi byla kombinace samolepící bitumenové folie a nebo navaření levnější YPY nebo jak se to píše v kombinaci s mirelonem který případně i zateplí.
Navíc slopky, nepřístupná místa a dutiny vypěnit stavební pěnou. Zajímavé by možná bylo použít sendvič bitumen, mirelon, bitumen, případně navrch ještě textilii či koberec. Ječtě by bylo zajímavé do celé sestavy zakomponovat odhlučňovací materiál od firmy Mikra ale v které vrstvě ho použít?
Na plech asi navařím Ipu nebo nalepím Araver a přes to ten mirolon alespoň 10 mm měl by to i pěkně zateplit Pak příjdou na boky sololitové desky plepené zátěžovým kobercem. To by mohlo dobře fungovat. O odhlučnění od motoru jsem zatím nepřemýšlel, ale bute to potom asi chtít taky něco s tím provést.