Odhlučňování vozů, materiály, co, kde, jak ?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.2001  11:28

    Ako na to

    Podla mojich skusenosti so 120-kou pomaha polyuretanova pena, mirelon (tepelna izolacia na potrubia), hrube karimatky, a potom uz len vankuse a paplony :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.01.2001  13:26

      « Re: Ako na to

      Paradni tema, to mne velmi zajima. Mam Fekdu 1,9D a tesneni mezi motorem a kabinou mam sezrane od mysi/kocek. Poradte, co tam prsknout, abych tolik neslysel ten hluk motoru, kterej se mi ale docela libi. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.2001  14:47

    Bez nadpisu

    mirelon je nejlepsi
    • 00 Reagovat !

      foto

      01.02.2001  14:48

      « Re:

      Co je to mirelon ??
      • 00 Reagovat !

        foto

        01.02.2001  15:36

        « Re: Re:

        viz pr. 1. Pouzive se primo ke zvukove izolaci, tepelne ( pouzivaji jej treba nekteri vyrobci bojleru ), atd. Da se koupit tusim 1 b.m. ( sirka 1 m ) v tloustkach tusim 0,5-1.5-2,5. Vyborne se s tim pracuje, nepicha to, striha se to kuchynskyma nuzkama nebo kraji nozem na ipu. Nektere sady odhlucneni pro favority byly delany primo z tohoto mirelonu. Do auta bych ale pouzil mirelon z jednostrannou hlinikovou folii !!!!! Pri davani do favoritu jsem si s tim poradne vyhral ( cca 4 hod ), dal jsem to i na kapotu, celo, pod radiator, proste vsude, kde se dalo, krom blatniku a vysledek opravdu stal za to, mel jsem nejtissiho Favorita, Felicie byly rovnez hlucnejsi. Potreboval jsem na to 2 x 1m á 180,- Kc a sikovne ruce.
        • 00 Reagovat !

          foto

          01.02.2001  15:38

          « Re: Re:

          jestli bydlis v panelaku, podivej se na zachode do stupacek a na 99% tam uvidis mirelonem izolovone vodovodni rady.
          • 00 Reagovat !

            foto

            19.02.2001  09:37

            « Re: Re:

            Este by ma zaujimalo cim si to lepil. Ja som totiz do mojej feldy daval uz vyrobenu sadu a neprisiel som na to co je to za lepidlo, ale drzi velmi dobre. Ale sada stala okolo 1000SK. Kamarat sa teraz chysta tiez na podpobnu upravu tak by sme to vyskusali s tym mirelonom. Ale leipt to napriklad chemoprenom mi to pride blbe, pretoze obsahuje rozpustadla a neviem co to urobi s farbou.
            • 00 Reagovat !

              foto

              19.02.2001  12:04

              « Re: Re:

              jestli je to otazka na mne, tak odpovidam, ze jsem to lepil oboustrannou lepici paskou. Pouziva se napr. na lepeni parozabran na CD profily u sadrokartonu ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.02.2001  18:23

    Jiný materiál

    Mě se jeví k motoru jako optimální samolepící materíál se skelnou tkaninou a hliníkovou folií jako dodává firma Mikra mají rovnou hotové sady a prodávají ho i v metráži www.mikra.cz. Zkuste to dával jsem to snad na každý vůz a bylo to super.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 10.02.2001  13:06

      « Re: Jiný materiál

      budoucnost bych viděl v nějakých gelech, pokud se náhodou nenaučí evropské automobilky od japonců dělat tiché motory (já na 8 let staré Corolle nemám nikde ani kousek papundeklu nebo něčeho podobného, prostě všude čistý plech, a je tišší než nová vypolstrovaná Fabie...). Ale asi nějaké to "odhlučnění" teď použiju, abych se vyrovnal třeba Supře bez polstrování (při stání má hlučnost 47 dB, maximální 62 dB...).
      • 00 Reagovat !

        foto

        12.02.2001  14:30

        « Re: Jiný materiál

        jakou mas hlucnost v TP ? Ja mam stojicich 82 dB pri 4350 ot/min a za jizdy ( rychlost neni uvedena ) 73 *
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 14.02.2001  15:41

          « Re: Jiný materiál

          já má při stání papírově 72 dB a za jízdy 69 dB - otáčky ani rychlost není uvedená.
        • 00 Reagovat !

          foto

          15.02.2001  08:27

          « Re: Jiný materiál

          ne ze bych si na hlucnost stezoval, jsem spokojen.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 15.02.2001  15:03

            « Re: Jiný materiál

            já si taky nestěžuju, ale občas se objeví takový rejpal s třílitrovou novou omegou a začne prudit, že to mám uvnitř při vyšších otáčkách nějak hlučné (přitom tak od 60 do 130 na pětku je slyšet jen šustění pneumatik a proudění vzduchu, ale to jsou pravda nižší otáčky). A když se ty auta postaví vedle sebe a obě nastartují, tak zvenku je ta omega hlučnější...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 12.03.2001  14:46

          « Decibely

          K prispevkum 9 a 10 (našrot, mfilip): Ja mam v papirech hlučnost stojícího auta 81 db, za jízdy 73 db. Na rozdíl od mnohých mně však hluk dieselu baví, protože není nepříjemný.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.03.2001  12:32

    medved block

    Nechal jsem si namontovat u Forda Medved block a pri nizkych otackach dochazi k rezonanci mezi radici pakou a zamkem. Mate nekdo nejakou predstavu, jak snizit rezonanci radici paky. (vuz Mondeo 1.8TD).
    Diky
    • 00 Reagovat !

      foto

      06.03.2001  13:47

      « Re: medved block

      zajet do servisu, kde namontovali medveda a vyladit to u nich. Musi to brat jako reklamaci.
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.03.2001  14:47

      « Re: medved block

      zalehni pod auto, a mrkni na krycí plech mezi tunelem a výfukem. Na jedné straně se to bude nejspíš dotýkat šroubů od medvědbloku. Tím dochází k rezonanci.
      • 00 Reagovat !

        foto

        07.03.2001  16:56

        « Re: medved block

        Diky za odpoved, zkusim se na to mrknout. Snad se dilo zadari a pokud ne, tak to poputuje zpatky k Fordovi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.03.2001  12:51

    Medved Block

    Zkusil jsem to u Horaka reklamovat a neuspel jsem. Pry se s tim podle nich neda nic delat. :-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.03.2001  13:06

    OKNA

    Potředoval bych odhlučnit boční okna, dost mi to tam profukuje, ale orig. těsnění jsem nikde nesehnal. Dá se použít nějaký univerzání těsnící materiál. Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.03.2001  10:14

    Bez nadpisu

    mne vadi jen hluk stojiciho dieselu. V otackach mi nevadi.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 15.03.2001  00:00

      « Hluk stojiciho dieselu

      A propo, taky se vam stava, ze "cas od casu" na volnobezne otacky vznetoveho motoru rezonuje vyfukova soustava? Myslel jsem, ze treba mam uvolneny nebo spatny silentblok, ale v servisu mi rekli, ze je vse OK a vibrace jsou bezne (!?)
      • 00 Reagovat !

        foto

        15.03.2001  03:10

        « Re: Hluk stojiciho dieselu

        To máš asi starší diesel s nepřímým vstřikem a mechanickým čerpadlem?
      • 00 Reagovat !

        foto

        17.03.2001  06:56

        « Re: Hluk stojiciho dieselu

        To je typická reakce servismanů. Namísto, aby ti auto prošli, zkontrolovali a přeměřili nastavení všech parametrů (v tomto případě předvstřik a otáčky na volnoběh), tak ti raději řeknou, že je to normální. Co je to za značku, konkrétně rok výroby a typ motoru?
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 19.03.2001  12:14

          « Re: Hluk stojiciho dieselu

          AUTOKOMPLEXCZ, prof: Je to obyc. Felicie, takze stary motor VW 1.9D, cerpadlo asi mechanicke neni (Lucas), vstrik do predkomurky. Otacky podle otackomeru jsou v norme. Asi se podivam na auto zespoda. Zajimave je, ze to zaclo hlucet pred mesicem....
          • 00 Reagovat !

            foto

            22.03.2001  11:53

            « Re: Hluk stojiciho dieselu

            Ja jsem daval 15 nebo 20 mm mirelon, kupoval jsem jej ve Ferone Ostrava ( v podstate je to obchod s vicemene zelezarskym zbozim ). Platil jsem kolem 160 Kc s DPH za 1 b.m.
          • 00 Reagovat !

            foto

            22.03.2001  18:35

            « Re: Hluk stojiciho dieselu

            Tak dej potom vědět, cos tam zjistil a odkud ten rachot vuchází.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 01.04.2001  23:33

              « Re: Hluk stojiciho dieselu

              Nezjistil jsem nic. Zvedli jsme v servisu autak, nastartovali, zakvrdlali vyfukovym potrubim (uchyty byly vsechny v poradku) a prestalo to hlucet. Druhy den to hlucelo zas. Druha vec, ktera mi na volnobeznych otackach vibruje a drnci je umelohmotny kryt vzduchoveho filtru.....
              • 00 Reagovat !

                foto

                02.04.2001  06:52

                « Re: Hluk stojiciho dieselu

                Nehorší je, když přijedeš do servisu a zrovna se ta závada neprojevuje. To je lepší jezdit dál a naučit se tu závadu nasimulovat, abys mohl říct mechanikovi: " Slyšíš? Teď to zrovna dělá." Bez toho se to špatně a hlavně dlouho hledá. Když tam to auto necháš, tak mechanici mohou slyšet něco jiného, než ty a zbtečně se vrtají jinde, než kde je příčina. Samozřejmě, že postup by měl být takový, že pokud víš o uvolněném víku filtru, tak je nutno to odstranit, abys všechny zvuky, co tam nemají být odstranil a mohl se soustředit na hledání jenom toho jednoho, o kterým se zmiňuješ.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  05.04.2001  10:11

                  « Re: Hluk stojiciho dieselu

                  o podobne posrane nezjisititelne zavade napisu do "Pneumatiky"
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 17.03.2001  20:36

    Mirelon vo Favorite

    No ja som Mirelon do novo nastriekaného Favoritu lepil Chemoprénom. Použil som originálnu sadu, ale som si dokúpil aj 1 m2 Mirelonu a odhlučnil som aj všetky prístupné časti deliacej steny a aj teleso vetrania. Stálo to za to. Držalo to dobre, auto dosť stíchlo a s farbou neboli problémy. No a potom som urobil ešte jeden krok na odhlučnenie. Tiež výrazne pomohol. Kúpil som si Feliciu. Lenže má už 3 roky a začína byť hlučná. Tak v lete budem zase "odhlučňovať".
    • 00 Reagovat !

      foto

      18.03.2001  15:12

      « Re: Mirelon vo Favorite

      Jak tlusty ten mirelon by mel byt? co se da sehnat tak jenom 3mm .Stavebniny nevedou a v OBI pouze 3mm.
      • 00 Reagovat !

        foto

        19.03.2001  10:25

        « Re: Mirelon vo Favorite

        Já jsem použil 10 mm tloušťku. Možná by byl lepší o něco silnější. Koupil jsem ho v Praze na Strahově: [odkaz]
        Myslím si, že ho tam mají za výbornou cenu. 1 bm za 100 Kč bez DPH.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.2001  13:57

    Mirelon

    To mfilip: Ten mirelon jsi daval hlinikovou folii nahoru nabo dolu ? Wendoul.
    • 00 Reagovat !

      foto

      05.04.2001  08:57

      « Re: Mirelon

      No neviem ako mfilip, ale ja by som ju dal urcite hlinikom navrch. Jednak by sa ti to asi dost zle lepilo a stratil by si funkcnost tej AL folie.
      • 00 Reagovat !

        foto

        05.04.2001  10:14

        « Re: Mirelon

        No, hlinikova folie navrch. On se sice hlinik lepi kapecku lip ke karoserii, nez mirelon, ale ten hlinik vypada mnohem esteticteji, udrzuje v mot. prostoru teplotu, coz je dobre zejmena v zime, da se z hliniku podstatne lepe stirat prach a spina, nez z mirelonu. Takze vzdy hlinikem navrch !!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.04.2001  11:42

    Mirelon

    Proboha lidi, kde ten mirelon kupujete? Nemůžu ho nikde sehnat. Jen v jedný firmě ho měli, ale pouze kulatý provedení na trubky (ne v deskách). Dá se použít něco jinýho?
    PS. Sháněl jsem to v Ústí n.L.
    • 00 Reagovat !

      foto

      12.04.2001  11:34

      « Re: Mirelon

      usti nad labem ? nemate tam Feronu. Urcite o takovem mirelonu v nejakem zelezarstvi slyseli. Nemas nahodou cestu do Ostravy ?
      • 00 Reagovat !

        foto

        13.04.2001  13:22

        « Re: Mirelon

        No cestu do Ostravy nemám :-)) Ale našel jsem něco lepšího než mirelon. Mrkněte se na na [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto

          15.04.2001  11:06

          « Re: Mirelon

          hm, to muye bzt jeste levnejsi, ney mirelon, sice je to 2 drazsi, ale mzslim, ye to bude mit jeste lepsi tlumici vlastnosti ...., Ne vsak tak dobre iyolacni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.04.2001  13:01

    Mikra

    Pokud mohu poradit, tak speciální odhlučňovací samolepící materiál v sadách nebo v metráži vyrábí Mikra Horní Počernice - areál Pragotron tel.02/81925163-4
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.07.2002  08:33

    Odhlučnění

    Někdo doporučuje mirelon. Myslím ale, že jen mirelon nestačí zdá se mi příliš lehký. Lepší by asi byla kombinace samolepící bitumenové folie a nebo navaření levnější YPY nebo jak se to píše v kombinaci s mirelonem který případně i zateplí.
    Navíc slopky, nepřístupná místa a dutiny vypěnit stavební pěnou. Zajímavé by možná bylo použít sendvič bitumen, mirelon, bitumen, případně navrch ještě textilii či koberec. Ječtě by bylo zajímavé do celé sestavy zakomponovat odhlučňovací materiál od firmy Mikra ale v které vrstvě ho použít?
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.07.2002  14:58

    PU pěna

    Bacha při aplikaci PU pěny do dutin ať nemáte z auta nějakou karosářskou kreaci. PU dost bobtná a vyboulit kastli není pro něj problém. Vysklít plastové okno a prohnout rám jsem už viděl.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 23.07.2002  18:13

      « Re: PU pěna

      PU pěna potřebuje k "nabobtnání" přístup vzduchu. V případě aplikace do uzavřené dutiny s minimálním přístupem vzduchu nevytvoří pěnu a navíc neztvrdne. To lepkavé svin...., co z toho pak vznikne, bych rozhodně nechtěl odstraňovat, a to ani z rovné plochy!
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 23.07.2002  18:31

        « Re: PU pěna

        Včera jsem se na ní zrovna koukal - potřebuju něco takového k nastříkání mezi plech dveří a plech jejich vyztužení, jelikož to strašně bouchá. A v návodu k použití jsem se dočet, že se to k tomu a pak přímo k "hlukovému odizolování motoru od prostoru pro cestující" použít dá (konkrétně to byla montážní pěna od Soudalu). Vyzkoušim to příští týden a uvidím - taky se mi nechce zrovna moc měnit design auta, takže tam zkusím foukat po troškách.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.07.2002  20:18

    A co karimatky?

    Někde jsem je viděl v metráži jako nestandart. Kdo to dělá, to by mohlo být také zajímavé!
    Pod repráky a do dveří proti rezonanci se vlepují nějaké těžší folie co je to?
    Ve stavebninách mají takovou skelnou vatu v tužších deskách cca. 2cm silnou mohla by být levná!
    • 00 Reagovat !

      foto

      24.07.2002  07:57

      « Re: A co karimatky?

      Montazni penu, karimatku ani mirelon nepouzivejte!!! Na prvni pohled by mohli pracovat, ale skutecnost je jina. Tyhle materialy jsou, jak bych to rekl, "zvucny". Kdyz si poklepes na vytvrdlou PU penu, je slyset, karimatka to samy. Nehlede na to, ze potrebujes jeste lepidlo atd.
      Na odhlucneni(vibrace) se pouziva material podobny plasteline(proc se cpaly balicky plasteliny do gramofonu?) Vyrabi se to v deskach o tloustce 2-3-4mm, desky jsou samolepici, daji se strihat, krajet. Dodava se taky v kombinaci s mineralni strizi a hlinikovou perforovanou folii.Ta je vhodna do motorovyho prostoru. Drzi fest, pozor na spatne prilepeni. Upozornuju, ze to NENI na bazi asfaltu, slysel sem nejakou radu, dat si tam ipu...To je nesmysl, v lete by asi pekne v aute smrdela, nehlede na to, jak ji tam pridelat. Na www.tappaja.wz.cz jsou nejaky fotky jak to vypada.Vic info po mailu, pokud vas to zaujalo.
      • 00 Reagovat !

        foto

        24.07.2002  18:43

        « Re: A co karimatky?

        Díky za radu, myslel jsem si téměř to samé zajímavé materiály jsou také na [odkaz]
        Ten mirolon a pod by byl zajímavý pro vytvoření několikavrstvého sendviče, který by zároveň i zateplil. Například v campovém voze či dodávce.
        • 00 Reagovat !

          foto

          24.07.2002  18:46

          « Re: A co karimatky?

          Dobrý by mohl být podobný materiál jaký se dává pod přístrojovku či podlahu třeba u Škodovek je to nějaká textilie a navrch těžký materiál. pod tím bývá zpravidla na plechu přilepeno něco asi bitumenová folie.
          Ale kde to sehnat vyrábí to někdo u nás?
          • 00 Reagovat !

            foto

            24.07.2002  19:50

            « Re: A co karimatky?

            Muzu ti sehnat podobnej, ale vlastnostma identickej material jak je na tech strankach. Jen za trosku jinou cenu. 350Kc m2. Kdyztak se ozvi na tappaja@centrum.cz, reknu ti vic.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 28.07.2002  17:22

        « Re: A co karimatky?

        Tappaja: Jak tlusté máš v těch dveřích ty molitany "na vajíčka"?
        • 00 Reagovat !

          foto

          28.07.2002  19:16

          « Re: A co karimatky?

          Ten molitan je tam pro zatlumeni odrazu zvuku (stojaty vlneni, jestli tam nejaky je) a je to snad jedinej material, kterej tam muzes dat. Je vlhkuodolny, napustenej nejakym sajrajtem.Kontroloval jsem to po pul roce a nic nehnije, voda se tam nedrzi. Tlustej je asi 1,5cm. Da se koupit v Sekinu asi za 100Kc za tabuli(do jednejch dveri). Opravdu vam radim, zapomente na mirelon...Kdyby za neco stal, tak ho bezne pouzivaji v montaznich dilnach autohifi...
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 28.07.2002  20:04

            « Re: A co karimatky?

            To vím proč, jen jsem přemýšlel, jestli by mi nestálo za to koupit jeden takový levnější (původně do koupelny :o) )za 50Kč, který je přibližně stejně široký - nepotřebuju to kvůli zatlumení reproduktorů (ty mám v palubce), ale kvůli zamezení drnčení výztuh dveří. Namočit se tam snad nemůže, nevím...
            • 00 Reagovat !

              foto

              29.07.2002  13:45

              « Re: A co karimatky?

              Co by snad slo, jaky vyztuhy ti tam drncej? Ty samolepici desky odstranujou "plechovej zvuk", ale pokud ti drncej tahla, tak to snad pomuze jen ten molitan.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 29.07.2002  20:46

                « Re: A co karimatky?

                Nad normálním plechem dveří je ve výšce boků řidiče vhodně vytvarovaný cca 3mm tlustý plech, který funguje jako výztuha dveří. A ten byl dřív od toho vnějšího plechu "odizolován" takovými "bobky" nějakého plastu, které časem vypadaly a teď ten plech, když se zabouchnou dveře drnčí a to mi tak trochu vadí... Táhla mám vedená v plastových držátkách, takže nedrnčej.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  30.07.2002  07:26

                  « Re: A co karimatky?

                  Tak na tohle snad ten molitan pouzit muzes. Jinak, co mas za auto? Mas polepeny dvere tema tlumicima pasama? Je to rozdil jak prase...
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    30.07.2002  09:58

                    « Re: A co karimatky?

                    Co dát do Peugeota Boxera. Vyndal jsem přepážku za řidičem a chci to trochu uzpůsobit pro letní kemp.
                    Na plech asi navařím Ipu nebo nalepím Araver a přes to ten mirolon alespoň 10 mm měl by to i pěkně zateplit Pak příjdou na boky sololitové desky plepené zátěžovým kobercem. To by mohlo dobře fungovat. O odhlučnění od motoru jsem zatím nepřemýšlel, ale bute to potom asi chtít taky něco s tím provést.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 30.07.2002  10:01

                      « Re: A co karimatky?

                      a: a kterej jsi zrovna "a"??? Na letní kemp to chceš? Tak se vyprdni na vaření Ipy, nebo se v tom pak udusíš, to bude smrdět eště dva roky...
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        30.07.2002  23:43

                        « Re: A co karimatky?

                        Lepší bude bitumen:
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 06.08.2002  19:53

                    « Re: A co karimatky?

                    Tappaja: Corollu z '92 roku. Jakými tlumícími pásy myslíš? Je to tam tak, že na tom "děravým" plechu dveří je udělaná taková cestička z nějakého stále měkkého a stále lepícího lepidla, na kterém je nalepený igelit a na něm je terve vnitřní "obložení" z nějaké překližky či čeho a ta má ještě na sobě pod vrchní látkou cca 2mm molitan. Jenže zadrnčení těch výztuh to neodizoluje... Zatím jsem je ale ještě neodizoloval, jelikož jsem nesehnal ten molitan, tak někdy pozdějc.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      07.08.2002  09:01

                      « Re: A co karimatky?

                      Co sem si vsim, tak vsichni japonci nemaj ani kousek tlumiciho materialu!! Ale pri tom jsou krasne tichy. Holt to maj vymakany...
                      Tlumici pasy jsou vetsinou nalepeny ve dverich, na plechu. Poklepej si na dvere z venku, jak to zni? Jak plechovej sud...
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 07.08.2002  12:18

                        « Re: A co karimatky?

                        Tak to je fakt, že tam není nic. Jen plech. A to i v motoru. Až poslední dobou začali japonci dávat do motorů odhlučnění (nepočítám-li nafťáky), ale skoro mi to přijde, jako by tomu ublížili, poněvadž ta stará Corolla je pořád tišší než třeba nová RAVka, zvlášť ve vyšších otáčkách.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.07.2002  12:50

    mirelon

    pouziti mirelonu ve skodovce se muzete napr. docist na [odkaz] v sekci skoda. je to fakt hodne poznat. co se tyce montazni peny, tak tu bych si nikdy do auta nedal, jelikoz je porovita a drzi vodu - potom to rezne daleko rychleji i kdyz to drzi tvar....
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.07.2002  23:16

    Mirelon nebude tak špatný

    10 mm dá 40dB
    Parametry materiálu Mirelon

    tepelná izolace 3mm mirelonu = 70mm cihelného zdiva
    zvuková izolace 4 dB / 1mm
    měrná hmotnost 22 kg / m3
    tepelná vodivost 0,039 W.m-.K-1
    tepelná odolnost -60°C až 90°C
    index šíření plamene 0 m / min
    dodávané tloušťky 2, 3 , 5 mm
    Jak jsou na tom ony karimatky a kdo je dělá?
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.08.2002  23:06

    Tak jsem použil nakonec odhlučnění

    Od Mikry www.mikra.cz a funguje to skvěle je to nejaká skelná tkanina zespodu samolepicí a zvrchu má Al folii takže to může nakonec i dobře zateplovat. Navrch dám ještě stejně Mirelon je za babku! A neměl jsem ho dát dospodu?
    A navíc jsem objevil nějaké folie z Dětkovic co je to zač?
    • 00 Reagovat !

      foto

      06.08.2002  11:47

      « Re: Tak jsem použil nakonec odhlučnění

      Myslíš Dětkovice u Vyškova (rodiše Klémy)?
      • 00 Reagovat !

        foto

        06.08.2002  11:56

        « Re: Tak jsem použil nakonec odhlučnění

        Klema se narodil v Dedicich... Detkovic je vic, okr VY, PV .... Tezko rict, co tim chtel A rict. Hod sem adresu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.08.2002  10:32

    A co silentec?

    • 00 Reagovat !

      foto

      20.08.2002  19:50

      « Re: A co silentec?

      Vypadá dobře ale je drahý!
      A co www.mikra.cz?
      A nebo to co je ve škodovkách pod kobercem nějaká ipa a filc nebo co? to asi funguje dobře!
    • 00 Reagovat !

      foto

      20.08.2002  23:07

      « Re: A co silentec?

      To je to samy, co nabizim ja. Akorat tomu nerikam silentec... Ale kvuli zaplavam se pro to dostanu asi az v zari...:o(
      • 00 Reagovat !

        foto

        01.09.2002  21:50

        « Re: A co silentec?

        Silentec je asi příliš tenký a drahý. Chce to nějaké materiály které kombinují vrstvy něčím takovým se zabývá Audiotext.
        U nás ale musí být také výrobce obdobných materiálůdávají se přeci do Škodovek!
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.2002  16:32

    felda combi

    co sa odhlucnenia felicii tyka (mam kombi), da sa dosiahnut asi -6 dB, (asi o polovic), ale je to
    narocne na spracovanie.
    Najvetsi problem je urcit zdroje hluku vo felicii.
    podla mna su to:
    1. vyfuk cast od motora po kat
    2. podlaha, podbehy (hlavne pri dasti a prejazdoch nerovnosti)
    3. strecha, zadne plato, kufor ( hlavne kombi)
    4. predne okno
    5. vsetky dvere
    zacal som to postupne "vylepsovat". Najprv som vyhodil sedacky,
    krizovy nosnik sedaciek som vyplnil PU penou.
    Podlahu som natrel zakl. farbou, potom som nalepil asfaltove pasy (staci aj obyc YPA hr. cca 4mm)
    nakoniec som to zatrel kaucukovym trvale pruznym naterom. (cca2-3mm), 2 vrstvy.
    Nato sla posledna vrstva obyc. molitanu 10mm, a uz len koberce, sedacky.
    Pod ten koberec treba davat tenke materialy, inak ho nedate nazad.
    V lete YPA nesmrdi.Ak vam natecie vela vody do vozu, musi to ist po molitan vsetko von,
    pozret, prip.vysusit. Normalne zmacanie v zime neni na skodu. Hrdzu to nechyta, je tam hodne naterov, osetrene hrany plechov atd.
    Podbehy vpravo a vlavo boli vystriekane rezistinom a naplnene PU penou (Soudal).
    Ta pena velmi netlmi skorej spevnila tu chabu konstrukciu. Drobne suciastky vo dverach
    som vytesnil silikonom, kvoli drncaniu. Tapacirunk sa neoplati davat len tak dole, zakazdym treba
    povymienat tie plastove uchyty. (kus cca 11 Sk!!!) inak to nie je celkom ono. (som maximalista)
    V kufri som dno osetril od hrdze(!!!), natrel to zakladom, kaucukom, nalepil molitan, a vyrobil
    som aj podlahu z preklizky. (mam LPG) podlaha je uchytena na otvoroch pre hacky na batozinu, cele sa to zdvihlo cca o 40mm (toroidna nadrz na plyn).
    Navrch siel gumenny koberec, poznate ho zo vstupnych hal, su to tie cierne koberce
    na zachytavanie spiny.(hrubka cca 10mm) Ten koberec je samozrejme otoceny opacne. Gumou hore.
    Lepsie to vyzera, a staci ho utriet. Nechyta to tak spinu ako ten drbnuty povodny.
    Boky kombika, bocne "kufriky" boli spevnene PU penou, streknutou dopredu, rovnako aj dutiny pod
    nimi. Bez obmedzenia priestoru v kufroch...Vnutro kufrikov som samozrejme vystriekal zakladom, a kaucukom. Potom tam sla ta pena.
    Je to hned ine auto, rozdiel je markantny, hlavne pri dasti, stichlo to o dost, ale este to nie je na max.
    Tak a teraz je na rade strecha, palubovka,dvere, a motorovy priestor. Na dvere dam zakl. vrstvy, ANS penu, (sinus live). Ta strecha je slaba, neviete ako by sa to dalo vylepsit?
    Dveri sa tak trocha bojim, tam sa neoplati setrit , dam tam cosi co nedrzi vodu.
    Zadne plato je problem, chcelo by to nieco tiche, co pevne drzi.
    Zadne dvere nie su problem, tam sa nebude robit nic.
    Po osadeni reprami sinus live 13il, uz padla sanka nejednemu spolujazdcovi. A este to nie je hotove...:-))) Odporucam.
    Najlepsie z nie moc drahym ani lacnym radiom (tak za 9-12KSk, Clarion,hra prima)
    No a dozadu na to plato... snad sinus Live 21...hmm naco to silit...staci aj 16..
    maybach to nebude, ale to audio + zatlmenie z toho robi inu kategoriu.
    Uff, co si o tom myslite majstri??
    • 00 Reagovat !

      foto

      22.12.2002  18:32

      « Re: felda combi

      dost dobry... ja se ve favu zatim zmohl jen na motorovy prostor (mikra rulez!) a je to celkem dost velkej rozdil... uz je to skoro na urovni seriovy felicie :)...
      • 00 Reagovat !

        foto

        23.12.2002  20:52

        « Re: felda combi

        tomu verim, zda sa mi akurat ze po odhlucneni v tom aute nic neodvezem. Tak akorat 50 kilo.
        a potom vyhodil som krabice od naterovych hmot cim som auto tlmil, teraz to mozem v obchodoch hladat odznova.
      • 00 Reagovat !

        foto

        23.12.2002  20:53

        « Re: felda combi

        cim si motor priestor. fava obalil, jaky matros si pouzil_?
        • 00 Reagovat !

          foto

          23.12.2002  21:24

          « Re: felda combi

          www.mikra.cz pouzil jsem tu zakladni a pridavnou sadu, takze jsem polepil kapotu zespoda, prepazku za motorem, prepazku pred kabinou a spodek + vrsek topeni... ani to netrvalo moc dlouho, nejkrizovejsi bylo lepeni na tu prepazku u kabiny, kde jsou pruchodky kabelu, baterka a hydraulika svetel + motor steracu - u baterky to slo celkem dobre potom, co jsem baterku odsrouboval a odsunul (nechtelo se mi ji vyndavat, protoze je tam rozperna tyc a je s tim hodne prace baterii tam pak napasovat zpatky), na leve strane u motorku steracu jsem vymeknul a tu vlozku rozriznul na dva kusy aby to slo snadneji...

          jinak mu dalsi plan je takovej ten cernej filc co maj felicie zespodu na kapote...

          • 00 Reagovat !

            foto

            24.12.2002  12:32

            « Re: felda combi

            OK do motora staci sada z mikry, naco vymyslat vymyslene. To odhlucnenie spodku feldy ktore je popisane nizsie vyjde na cca 1500-2000 Sk, + doska na podlahu.(300) a hodne prace. Na materialoch sa
            neoplati setrit.
            Inak zatlmuju aj firmy, na slovensku myslim ze ww.autodax.sk, cele to vyjde na cca 42.000 sk, co by som si teda rozmyslel. (200 hodin prace.)
            Moja felda ma cca 90.000km a 5 rokov, takze sa to
            este hadam vyplati zatlmit, samo ze nie firemne,
            vlastnorucne. Cele zatlmenie vyjde na cca 5-6 tSk,
            co nie je az take zle.
            kuknite na autodax je tam toho hodne co by nas mohlo zaujimat.
          • 00 Reagovat !

            foto

            24.12.2002  12:51

            « Re: felda combi

            ten cierny filc je dobry, je zlepeny z dvoch kusov, medzi
            nimi je vata 20 mm, dobre by tam bolo zavarit vatu do folie, aby to nevlhlo, a potom vlepit do nejakej !!_nehorlavej_!! tkaniny,aby to aj drzalo, asi ako to ma felda. Hm mozno sa daju pouzit orig, prichytky z felicii... a radsej 40mm vaty ako 20. ;-)) (alebo 2 vaty 20mm z hlinikovou foliou, zlepene dohromady hlinikom von..) mozno sa da prerobit/prisposobit tlmenie z felicii, hm to som neskusal..
            v kazdom pripade to tlmi, a na felde to je pocut.
            (nielen pri zatvarani kapoty :))
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.01.2003  07:14

    Sada z Mikry na favorita

    Včera jsem nalepil do favorita (r. v. 1990)základní odhlučňovací sadu z Mikry, což jsou 3 díly na kapotu (mezi výztuhy víka) a 2 díly (cca. 20x40 cm) na svislou přepážku mezi motorovým prostorem a kabinou (za baterii a na druhé straně za motorkem stěračů). Dnes ráno po jízdě do práce musím konstatovat, že sice znát to je ale nic moc... Řekl bych, že když jedu s 3cm vrstvou sněhu na přední kapotě, tak je to odhlučněné lépe... Nemile mě však překvapilo, že jednotlivé díly sady jsou jen vyřezané z nějaké metráže a vůbec nejsou po stranách nějak olepené nebo obšité, takže při montáži se z toho uvolňují skelná vlákénka - mě to kousalo do rukou až pod lokty, i když jsem se průběžně ofukoval stlačeným vzduchem a pak doma jsem to ani nemohl pořádně smýt. Teď už mě to zase kouše mezi prsty, a to asi jen od toho, jak jsem jel tím autem... Ještě mám od Mikry tu přídavnou odhluč. sadu, tak ji tam zkusím také, ale od toho si už moc neslibuji. Asi časem koupím 15mm samolepicí mirelon s Al folií a všechno od Mikry tím ještě jednou přelepím. Na víko motor. prostoru dám 1 velký díl i přes ty výztuhy.
    • 00 Reagovat !

      foto

      15.01.2003  08:26

      « Re: Sada z Mikry na favorita

      Jednou jsem z tohoto materialu vyrezaval nejake kusy, a abych zabranil trepeni na okrajich, zatrel jsem okraje barvou (myslim ze nejakou starou zakladovkou). Okraje pak ztvrdnou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.2003  18:53

    ANS pena versus VATA

    Ono asi bude lepsie pouzit na odhlucnenie ten molitan, ci ANS penu, nedrzi to vodu, nic sa neprasi...
    Necakajte ale zazraky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.2003  08:51

    Felda

    Mám Feldu 1.6 GLX MR 97 takže už v sérii měla všechny sériově montované odhlučňovací prvky, ale po zkušenostech s Favoritem 89, kterého se mi podařilo odhlučnit asi na úroveň sériové Feldy, bylo přece jenom i na Feldě co vylepšovat. Tak tady je pár typů : 1) Na kapotu pod černou orig. textilii jsem přihodil vrstvu z mat. Mikra. 2) Matroš z Mikry přišel i na gumové orig. díly na dělící stěně za topením. 3) Doplnil jsem odhlučnění topení (sada z Mikry). Chtěl jsem udělat i stěnu za motorem (jako jsem to měl u Fáva) ale kvůli servu jsem se tam není místo. 4) Na podlahu pod zadní sedadla a do kufru přišel cca 1.5 sm široký čalonický Filc (jeden velký kus zastřižený na míru). 5) Na dno kurfru po stranách rezervy jsem dal taky matroš od Mikry. 6) Dál jsem naohybal štít z pantalu a dal ho mezi zadní tlumič a dno kufru. Ze strany od výfuku jsem ho polepil žáruvzdorným mat. od Mikry. 7) Trochu taky pomůže montáž plastových podběhů na předek a z hlediska protikorozní ochrany je to k nezaplacení. Výsledek je vcelku slušný. A kolik to vyšlo? Něco přes metr čtvereční mat. Mikra (cca 500), sada na topení (cca 200), čalonický filc asi 1,5 čtverečního metru (cca 250), pantal cca 50x40 cm a nějaká hodina vlastní práce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.09.2005  10:47

    Přídavná sada

    Chci se zeptat co je v té přídavné odhlučňovací sadě od Mikry. Má to cenu kupovat?
  • 00 Reagovat !

    foto Barny134

    Barny134 27.11.2020  17:42

    Odhlučnění

    Pro odhlučnění v motorové sekci jsem používal Neoprene 6, ale ten mi vyhořel za 1 rok exploataci. Pak jsem zkoušel o něco dražšího, a to STP headtshield a to už trvalo déle ale za par takových pokusu se mi to přestalo bavit a dal jsem auto do servisu (příp. [odkaz] ) a tak mi udělali odhlučnění se kterým jezdím i teď, už to skoro 4 roky neměním. Nějak tak, zaleží na tobě, pokud to chceš dělat sám a pořad to opravovat nebo si vybereš servis )))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…