Odhlučňování vozů, materiály, co, kde, jak ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Ako na to 31.01.2001 11:28
- Bez nadpisu 31.01.2001 14:47
- Jiný materiál 02.02.2001 18:23
- medved block 06.03.2001 12:32
- Medved Block 12.03.2001 12:51
- OKNA 12.03.2001 13:06
- Bez nadpisu 14.03.2001 10:14
- Mirelon vo Favorite 17.03.2001 20:36 Diamant
- Mirelon 03.04.2001 13:57
- Mirelon 09.04.2001 11:42
- Mikra 09.04.2001 13:01
- Odhlučnění 23.07.2002 08:33
- PU pěna 23.07.2002 14:58
- A co karimatky? 23.07.2002 20:18
- mirelon 25.07.2002 12:50
- Mirelon nebude tak špatný 29.07.2002 23:16
- Tak jsem použil nakonec odhlučnění 05.08.2002 23:06
- A co silentec? 20.08.2002 10:32
- felda combi 22.12.2002 16:32
- Sada z Mikry na favorita 15.01.2003 07:14
- ANS pena versus VATA 25.01.2003 18:53
- Felda 26.01.2003 08:51
- Přídavná sada 19.09.2005 10:47
- Odhlučnění 27.11.2020 17:42 Barny134
-
-
-
-
« Re: Re:
viz pr. 1. Pouzive se primo ke zvukove izolaci, tepelne ( pouzivaji jej treba nekteri vyrobci bojleru ), atd. Da se koupit tusim 1 b.m. ( sirka 1 m ) v tloustkach tusim 0,5-1.5-2,5. Vyborne se s tim pracuje, nepicha to, striha se to kuchynskyma nuzkama nebo kraji nozem na ipu. Nektere sady odhlucneni pro favority byly delany primo z tohoto mirelonu. Do auta bych ale pouzil mirelon z jednostrannou hlinikovou folii !!!!! Pri davani do favoritu jsem si s tim poradne vyhral ( cca 4 hod ), dal jsem to i na kapotu, celo, pod radiator, proste vsude, kde se dalo, krom blatniku a vysledek opravdu stal za to, mel jsem nejtissiho Favorita, Felicie byly rovnez hlucnejsi. Potreboval jsem na to 2 x 1m á 180,- Kc a sikovne ruce.-
« Re: Re:
jestli bydlis v panelaku, podivej se na zachode do stupacek a na 99% tam uvidis mirelonem izolovone vodovodni rady.-
« Re: Re:
Este by ma zaujimalo cim si to lepil. Ja som totiz do mojej feldy daval uz vyrobenu sadu a neprisiel som na to co je to za lepidlo, ale drzi velmi dobre. Ale sada stala okolo 1000SK. Kamarat sa teraz chysta tiez na podpobnu upravu tak by sme to vyskusali s tym mirelonom. Ale leipt to napriklad chemoprenom mi to pride blbe, pretoze obsahuje rozpustadla a neviem co to urobi s farbou.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 10.02.2001 13:06
« Re: Jiný materiál
budoucnost bych viděl v nějakých gelech, pokud se náhodou nenaučí evropské automobilky od japonců dělat tiché motory (já na 8 let staré Corolle nemám nikde ani kousek papundeklu nebo něčeho podobného, prostě všude čistý plech, a je tišší než nová vypolstrovaná Fabie...). Ale asi nějaké to "odhlučnění" teď použiju, abych se vyrovnal třeba Supře bez polstrování (při stání má hlučnost 47 dB, maximální 62 dB...).-
« Re: Jiný materiál
jakou mas hlucnost v TP ? Ja mam stojicich 82 dB pri 4350 ot/min a za jizdy ( rychlost neni uvedena ) 73 *-
-
"-- skrytý --" 15.02.2001 15:03
« Re: Jiný materiál
já si taky nestěžuju, ale občas se objeví takový rejpal s třílitrovou novou omegou a začne prudit, že to mám uvnitř při vyšších otáčkách nějak hlučné (přitom tak od 60 do 130 na pětku je slyšet jen šustění pneumatik a proudění vzduchu, ale to jsou pravda nižší otáčky). A když se ty auta postaví vedle sebe a obě nastartují, tak zvenku je ta omega hlučnější...
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 15.03.2001 00:00
« Hluk stojiciho dieselu
A propo, taky se vam stava, ze "cas od casu" na volnobezne otacky vznetoveho motoru rezonuje vyfukova soustava? Myslel jsem, ze treba mam uvolneny nebo spatny silentblok, ale v servisu mi rekli, ze je vse OK a vibrace jsou bezne (!?)-
« Re: Hluk stojiciho dieselu
To je typická reakce servismanů. Namísto, aby ti auto prošli, zkontrolovali a přeměřili nastavení všech parametrů (v tomto případě předvstřik a otáčky na volnoběh), tak ti raději řeknou, že je to normální. Co je to za značku, konkrétně rok výroby a typ motoru?-
"-- skrytý --" 19.03.2001 12:14
« Re: Hluk stojiciho dieselu
AUTOKOMPLEXCZ, prof: Je to obyc. Felicie, takze stary motor VW 1.9D, cerpadlo asi mechanicke neni (Lucas), vstrik do predkomurky. Otacky podle otackomeru jsou v norme. Asi se podivam na auto zespoda. Zajimave je, ze to zaclo hlucet pred mesicem....-
-
"-- skrytý --" 01.04.2001 23:33
« Re: Hluk stojiciho dieselu
Nezjistil jsem nic. Zvedli jsme v servisu autak, nastartovali, zakvrdlali vyfukovym potrubim (uchyty byly vsechny v poradku) a prestalo to hlucet. Druhy den to hlucelo zas. Druha vec, ktera mi na volnobeznych otackach vibruje a drnci je umelohmotny kryt vzduchoveho filtru.....-
« Re: Hluk stojiciho dieselu
Nehorší je, když přijedeš do servisu a zrovna se ta závada neprojevuje. To je lepší jezdit dál a naučit se tu závadu nasimulovat, abys mohl říct mechanikovi: " Slyšíš? Teď to zrovna dělá." Bez toho se to špatně a hlavně dlouho hledá. Když tam to auto necháš, tak mechanici mohou slyšet něco jiného, než ty a zbtečně se vrtají jinde, než kde je příčina. Samozřejmě, že postup by měl být takový, že pokud víš o uvolněném víku filtru, tak je nutno to odstranit, abys všechny zvuky, co tam nemají být odstranil a mohl se soustředit na hledání jenom toho jednoho, o kterým se zmiňuješ.
-
-
-
-
-
Diamant 17.03.2001 20:36
Mirelon vo Favorite
No ja som Mirelon do novo nastriekaného Favoritu lepil Chemoprénom. Použil som originálnu sadu, ale som si dokúpil aj 1 m2 Mirelonu a odhlučnil som aj všetky prístupné časti deliacej steny a aj teleso vetrania. Stálo to za to. Držalo to dobre, auto dosť stíchlo a s farbou neboli problémy. No a potom som urobil ešte jeden krok na odhlučnenie. Tiež výrazne pomohol. Kúpil som si Feliciu. Lenže má už 3 roky a začína byť hlučná. Tak v lete budem zase "odhlučňovať". -
-
« Re: Mirelon
No neviem ako mfilip, ale ja by som ju dal urcite hlinikom navrch. Jednak by sa ti to asi dost zle lepilo a stratil by si funkcnost tej AL folie.-
« Re: Mirelon
No, hlinikova folie navrch. On se sice hlinik lepi kapecku lip ke karoserii, nez mirelon, ale ten hlinik vypada mnohem esteticteji, udrzuje v mot. prostoru teplotu, coz je dobre zejmena v zime, da se z hliniku podstatne lepe stirat prach a spina, nez z mirelonu. Takze vzdy hlinikem navrch !!!
-
-
-
-
Odhlučnění
Někdo doporučuje mirelon. Myslím ale, že jen mirelon nestačí zdá se mi příliš lehký. Lepší by asi byla kombinace samolepící bitumenové folie a nebo navaření levnější YPY nebo jak se to píše v kombinaci s mirelonem který případně i zateplí.
Navíc slopky, nepřístupná místa a dutiny vypěnit stavební pěnou. Zajímavé by možná bylo použít sendvič bitumen, mirelon, bitumen, případně navrch ještě textilii či koberec. Ječtě by bylo zajímavé do celé sestavy zakomponovat odhlučňovací materiál od firmy Mikra ale v které vrstvě ho použít? -
-
"-- skrytý --" 23.07.2002 18:13
« Re: PU pěna
PU pěna potřebuje k "nabobtnání" přístup vzduchu. V případě aplikace do uzavřené dutiny s minimálním přístupem vzduchu nevytvoří pěnu a navíc neztvrdne. To lepkavé svin...., co z toho pak vznikne, bych rozhodně nechtěl odstraňovat, a to ani z rovné plochy!-
"-- skrytý --" 23.07.2002 18:31
« Re: PU pěna
Včera jsem se na ní zrovna koukal - potřebuju něco takového k nastříkání mezi plech dveří a plech jejich vyztužení, jelikož to strašně bouchá. A v návodu k použití jsem se dočet, že se to k tomu a pak přímo k "hlukovému odizolování motoru od prostoru pro cestující" použít dá (konkrétně to byla montážní pěna od Soudalu). Vyzkoušim to příští týden a uvidím - taky se mi nechce zrovna moc měnit design auta, takže tam zkusím foukat po troškách.
-
-
-
-
« Re: A co karimatky?
Montazni penu, karimatku ani mirelon nepouzivejte!!! Na prvni pohled by mohli pracovat, ale skutecnost je jina. Tyhle materialy jsou, jak bych to rekl, "zvucny". Kdyz si poklepes na vytvrdlou PU penu, je slyset, karimatka to samy. Nehlede na to, ze potrebujes jeste lepidlo atd.
Na odhlucneni(vibrace) se pouziva material podobny plasteline(proc se cpaly balicky plasteliny do gramofonu?) Vyrabi se to v deskach o tloustce 2-3-4mm, desky jsou samolepici, daji se strihat, krajet. Dodava se taky v kombinaci s mineralni strizi a hlinikovou perforovanou folii.Ta je vhodna do motorovyho prostoru. Drzi fest, pozor na spatne prilepeni. Upozornuju, ze to NENI na bazi asfaltu, slysel sem nejakou radu, dat si tam ipu...To je nesmysl, v lete by asi pekne v aute smrdela, nehlede na to, jak ji tam pridelat. Na www.tappaja.wz.cz jsou nejaky fotky jak to vypada.Vic info po mailu, pokud vas to zaujalo.-
-
« Re: A co karimatky?
Dobrý by mohl být podobný materiál jaký se dává pod přístrojovku či podlahu třeba u Škodovek je to nějaká textilie a navrch těžký materiál. pod tím bývá zpravidla na plechu přilepeno něco asi bitumenová folie.
Ale kde to sehnat vyrábí to někdo u nás?
-
-
"-- skrytý --" 28.07.2002 17:22
« Re: A co karimatky?
Tappaja: Jak tlusté máš v těch dveřích ty molitany "na vajíčka"?-
« Re: A co karimatky?
Ten molitan je tam pro zatlumeni odrazu zvuku (stojaty vlneni, jestli tam nejaky je) a je to snad jedinej material, kterej tam muzes dat. Je vlhkuodolny, napustenej nejakym sajrajtem.Kontroloval jsem to po pul roce a nic nehnije, voda se tam nedrzi. Tlustej je asi 1,5cm. Da se koupit v Sekinu asi za 100Kc za tabuli(do jednejch dveri). Opravdu vam radim, zapomente na mirelon...Kdyby za neco stal, tak ho bezne pouzivaji v montaznich dilnach autohifi...-
"-- skrytý --" 28.07.2002 20:04
« Re: A co karimatky?
To vím proč, jen jsem přemýšlel, jestli by mi nestálo za to koupit jeden takový levnější (původně do koupelny :o) )za 50Kč, který je přibližně stejně široký - nepotřebuju to kvůli zatlumení reproduktorů (ty mám v palubce), ale kvůli zamezení drnčení výztuh dveří. Namočit se tam snad nemůže, nevím...-
« Re: A co karimatky?
Co by snad slo, jaky vyztuhy ti tam drncej? Ty samolepici desky odstranujou "plechovej zvuk", ale pokud ti drncej tahla, tak to snad pomuze jen ten molitan.-
"-- skrytý --" 29.07.2002 20:46
« Re: A co karimatky?
Nad normálním plechem dveří je ve výšce boků řidiče vhodně vytvarovaný cca 3mm tlustý plech, který funguje jako výztuha dveří. A ten byl dřív od toho vnějšího plechu "odizolován" takovými "bobky" nějakého plastu, které časem vypadaly a teď ten plech, když se zabouchnou dveře drnčí a to mi tak trochu vadí... Táhla mám vedená v plastových držátkách, takže nedrnčej.-
« Re: A co karimatky?
Tak na tohle snad ten molitan pouzit muzes. Jinak, co mas za auto? Mas polepeny dvere tema tlumicima pasama? Je to rozdil jak prase...-
« Re: A co karimatky?
Co dát do Peugeota Boxera. Vyndal jsem přepážku za řidičem a chci to trochu uzpůsobit pro letní kemp.
Na plech asi navařím Ipu nebo nalepím Araver a přes to ten mirolon alespoň 10 mm měl by to i pěkně zateplit Pak příjdou na boky sololitové desky plepené zátěžovým kobercem. To by mohlo dobře fungovat. O odhlučnění od motoru jsem zatím nepřemýšlel, ale bute to potom asi chtít taky něco s tím provést. -
"-- skrytý --" 06.08.2002 19:53
« Re: A co karimatky?
Tappaja: Corollu z '92 roku. Jakými tlumícími pásy myslíš? Je to tam tak, že na tom "děravým" plechu dveří je udělaná taková cestička z nějakého stále měkkého a stále lepícího lepidla, na kterém je nalepený igelit a na něm je terve vnitřní "obložení" z nějaké překližky či čeho a ta má ještě na sobě pod vrchní látkou cca 2mm molitan. Jenže zadrnčení těch výztuh to neodizoluje... Zatím jsem je ale ještě neodizoloval, jelikož jsem nesehnal ten molitan, tak někdy pozdějc.-
« Re: A co karimatky?
Co sem si vsim, tak vsichni japonci nemaj ani kousek tlumiciho materialu!! Ale pri tom jsou krasne tichy. Holt to maj vymakany...
Tlumici pasy jsou vetsinou nalepeny ve dverich, na plechu. Poklepej si na dvere z venku, jak to zni? Jak plechovej sud...-
"-- skrytý --" 07.08.2002 12:18
« Re: A co karimatky?
Tak to je fakt, že tam není nic. Jen plech. A to i v motoru. Až poslední dobou začali japonci dávat do motorů odhlučnění (nepočítám-li nafťáky), ale skoro mi to přijde, jako by tomu ublížili, poněvadž ta stará Corolla je pořád tišší než třeba nová RAVka, zvlášť ve vyšších otáčkách.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mirelon nebude tak špatný
10 mm dá 40dB
Parametry materiálu Mirelon
tepelná izolace 3mm mirelonu = 70mm cihelného zdiva
zvuková izolace 4 dB / 1mm
měrná hmotnost 22 kg / m3
tepelná vodivost 0,039 W.m-.K-1
tepelná odolnost -60°C až 90°C
index šíření plamene 0 m / min
dodávané tloušťky 2, 3 , 5 mm
Jak jsou na tom ony karimatky a kdo je dělá?
-
Tak jsem použil nakonec odhlučnění
Od Mikry www.mikra.cz a funguje to skvěle je to nejaká skelná tkanina zespodu samolepicí a zvrchu má Al folii takže to může nakonec i dobře zateplovat. Navrch dám ještě stejně Mirelon je za babku! A neměl jsem ho dát dospodu?
A navíc jsem objevil nějaké folie z Dětkovic co je to zač? -
felda combi
co sa odhlucnenia felicii tyka (mam kombi), da sa dosiahnut asi -6 dB, (asi o polovic), ale je to
narocne na spracovanie.
Najvetsi problem je urcit zdroje hluku vo felicii.
podla mna su to:
1. vyfuk cast od motora po kat
2. podlaha, podbehy (hlavne pri dasti a prejazdoch nerovnosti)
3. strecha, zadne plato, kufor ( hlavne kombi)
4. predne okno
5. vsetky dvere
zacal som to postupne "vylepsovat". Najprv som vyhodil sedacky,
krizovy nosnik sedaciek som vyplnil PU penou.
Podlahu som natrel zakl. farbou, potom som nalepil asfaltove pasy (staci aj obyc YPA hr. cca 4mm)
nakoniec som to zatrel kaucukovym trvale pruznym naterom. (cca2-3mm), 2 vrstvy.
Nato sla posledna vrstva obyc. molitanu 10mm, a uz len koberce, sedacky.
Pod ten koberec treba davat tenke materialy, inak ho nedate nazad.
V lete YPA nesmrdi.Ak vam natecie vela vody do vozu, musi to ist po molitan vsetko von,
pozret, prip.vysusit. Normalne zmacanie v zime neni na skodu. Hrdzu to nechyta, je tam hodne naterov, osetrene hrany plechov atd.
Podbehy vpravo a vlavo boli vystriekane rezistinom a naplnene PU penou (Soudal).
Ta pena velmi netlmi skorej spevnila tu chabu konstrukciu. Drobne suciastky vo dverach
som vytesnil silikonom, kvoli drncaniu. Tapacirunk sa neoplati davat len tak dole, zakazdym treba
povymienat tie plastove uchyty. (kus cca 11 Sk!!!) inak to nie je celkom ono. (som maximalista)
V kufri som dno osetril od hrdze(!!!), natrel to zakladom, kaucukom, nalepil molitan, a vyrobil
som aj podlahu z preklizky. (mam LPG) podlaha je uchytena na otvoroch pre hacky na batozinu, cele sa to zdvihlo cca o 40mm (toroidna nadrz na plyn).
Navrch siel gumenny koberec, poznate ho zo vstupnych hal, su to tie cierne koberce
na zachytavanie spiny.(hrubka cca 10mm) Ten koberec je samozrejme otoceny opacne. Gumou hore.
Lepsie to vyzera, a staci ho utriet. Nechyta to tak spinu ako ten drbnuty povodny.
Boky kombika, bocne "kufriky" boli spevnene PU penou, streknutou dopredu, rovnako aj dutiny pod
nimi. Bez obmedzenia priestoru v kufroch...Vnutro kufrikov som samozrejme vystriekal zakladom, a kaucukom. Potom tam sla ta pena.
Je to hned ine auto, rozdiel je markantny, hlavne pri dasti, stichlo to o dost, ale este to nie je na max.
Tak a teraz je na rade strecha, palubovka,dvere, a motorovy priestor. Na dvere dam zakl. vrstvy, ANS penu, (sinus live). Ta strecha je slaba, neviete ako by sa to dalo vylepsit?
Dveri sa tak trocha bojim, tam sa neoplati setrit , dam tam cosi co nedrzi vodu.
Zadne plato je problem, chcelo by to nieco tiche, co pevne drzi.
Zadne dvere nie su problem, tam sa nebude robit nic.
Po osadeni reprami sinus live 13il, uz padla sanka nejednemu spolujazdcovi. A este to nie je hotove...:-))) Odporucam.
Najlepsie z nie moc drahym ani lacnym radiom (tak za 9-12KSk, Clarion,hra prima)
No a dozadu na to plato... snad sinus Live 21...hmm naco to silit...staci aj 16..
maybach to nebude, ale to audio + zatlmenie z toho robi inu kategoriu.
Uff, co si o tom myslite majstri??-
« Re: felda combi
dost dobry... ja se ve favu zatim zmohl jen na motorovy prostor (mikra rulez!) a je to celkem dost velkej rozdil... uz je to skoro na urovni seriovy felicie :)...-
-
« Re: felda combi
www.mikra.cz pouzil jsem tu zakladni a pridavnou sadu, takze jsem polepil kapotu zespoda, prepazku za motorem, prepazku pred kabinou a spodek + vrsek topeni... ani to netrvalo moc dlouho, nejkrizovejsi bylo lepeni na tu prepazku u kabiny, kde jsou pruchodky kabelu, baterka a hydraulika svetel + motor steracu - u baterky to slo celkem dobre potom, co jsem baterku odsrouboval a odsunul (nechtelo se mi ji vyndavat, protoze je tam rozperna tyc a je s tim hodne prace baterii tam pak napasovat zpatky), na leve strane u motorku steracu jsem vymeknul a tu vlozku rozriznul na dva kusy aby to slo snadneji...jinak mu dalsi plan je takovej ten cernej filc co maj felicie zespodu na kapote...-
« Re: felda combi
OK do motora staci sada z mikry, naco vymyslat vymyslene. To odhlucnenie spodku feldy ktore je popisane nizsie vyjde na cca 1500-2000 Sk, + doska na podlahu.(300) a hodne prace. Na materialoch sa
neoplati setrit.
Inak zatlmuju aj firmy, na slovensku myslim ze ww.autodax.sk, cele to vyjde na cca 42.000 sk, co by som si teda rozmyslel. (200 hodin prace.)
Moja felda ma cca 90.000km a 5 rokov, takze sa to
este hadam vyplati zatlmit, samo ze nie firemne,
vlastnorucne. Cele zatlmenie vyjde na cca 5-6 tSk,
co nie je az take zle.
kuknite na autodax je tam toho hodne co by nas mohlo zaujimat.
-
« Re: felda combi
ten cierny filc je dobry, je zlepeny z dvoch kusov, medzi
nimi je vata 20 mm, dobre by tam bolo zavarit vatu do folie, aby to nevlhlo, a potom vlepit do nejakej !!_nehorlavej_!! tkaniny,aby to aj drzalo, asi ako to ma felda. Hm mozno sa daju pouzit orig, prichytky z felicii... a radsej 40mm vaty ako 20. ;-)) (alebo 2 vaty 20mm z hlinikovou foliou, zlepene dohromady hlinikom von..) mozno sa da prerobit/prisposobit tlmenie z felicii, hm to som neskusal..
v kazdom pripade to tlmi, a na felde to je pocut.
(nielen pri zatvarani kapoty :))
-
-
-
-
Sada z Mikry na favorita
Včera jsem nalepil do favorita (r. v. 1990)základní odhlučňovací sadu z Mikry, což jsou 3 díly na kapotu (mezi výztuhy víka) a 2 díly (cca. 20x40 cm) na svislou přepážku mezi motorovým prostorem a kabinou (za baterii a na druhé straně za motorkem stěračů). Dnes ráno po jízdě do práce musím konstatovat, že sice znát to je ale nic moc... Řekl bych, že když jedu s 3cm vrstvou sněhu na přední kapotě, tak je to odhlučněné lépe... Nemile mě však překvapilo, že jednotlivé díly sady jsou jen vyřezané z nějaké metráže a vůbec nejsou po stranách nějak olepené nebo obšité, takže při montáži se z toho uvolňují skelná vlákénka - mě to kousalo do rukou až pod lokty, i když jsem se průběžně ofukoval stlačeným vzduchem a pak doma jsem to ani nemohl pořádně smýt. Teď už mě to zase kouše mezi prsty, a to asi jen od toho, jak jsem jel tím autem... Ještě mám od Mikry tu přídavnou odhluč. sadu, tak ji tam zkusím také, ale od toho si už moc neslibuji. Asi časem koupím 15mm samolepicí mirelon s Al folií a všechno od Mikry tím ještě jednou přelepím. Na víko motor. prostoru dám 1 velký díl i přes ty výztuhy. -
Felda
Mám Feldu 1.6 GLX MR 97 takže už v sérii měla všechny sériově montované odhlučňovací prvky, ale po zkušenostech s Favoritem 89, kterého se mi podařilo odhlučnit asi na úroveň sériové Feldy, bylo přece jenom i na Feldě co vylepšovat. Tak tady je pár typů : 1) Na kapotu pod černou orig. textilii jsem přihodil vrstvu z mat. Mikra. 2) Matroš z Mikry přišel i na gumové orig. díly na dělící stěně za topením. 3) Doplnil jsem odhlučnění topení (sada z Mikry). Chtěl jsem udělat i stěnu za motorem (jako jsem to měl u Fáva) ale kvůli servu jsem se tam není místo. 4) Na podlahu pod zadní sedadla a do kufru přišel cca 1.5 sm široký čalonický Filc (jeden velký kus zastřižený na míru). 5) Na dno kurfru po stranách rezervy jsem dal taky matroš od Mikry. 6) Dál jsem naohybal štít z pantalu a dal ho mezi zadní tlumič a dno kufru. Ze strany od výfuku jsem ho polepil žáruvzdorným mat. od Mikry. 7) Trochu taky pomůže montáž plastových podběhů na předek a z hlediska protikorozní ochrany je to k nezaplacení. Výsledek je vcelku slušný. A kolik to vyšlo? Něco přes metr čtvereční mat. Mikra (cca 500), sada na topení (cca 200), čalonický filc asi 1,5 čtverečního metru (cca 250), pantal cca 50x40 cm a nějaká hodina vlastní práce. -
Barny134 27.11.2020 17:42
Odhlučnění
Pro odhlučnění v motorové sekci jsem používal Neoprene 6, ale ten mi vyhořel za 1 rok exploataci. Pak jsem zkoušel o něco dražšího, a to STP headtshield a to už trvalo déle ale za par takových pokusu se mi to přestalo bavit a dal jsem auto do servisu (příp. [odkaz] ) a tak mi udělali odhlučnění se kterým jezdím i teď, už to skoro 4 roky neměním. Nějak tak, zaleží na tobě, pokud to chceš dělat sám a pořad to opravovat nebo si vybereš servis )))