Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Spotřeba
To je docela slušný. Mě to žere ať dělám co dělám v průměru 6,5 v létě a v zimě o litr víc. Akorát jednou jsem se dostal na 5,8, ale to nebyla normální jízda. Podotýkám že jsou to vypočítané hodnoty z najetých km a natankovaných litrů. PP nemám. Při top-rychlostech kdy je pedál na podlaze odhaduji spotřebu okolo 10 litrů možná víc. -
« Re: vrzani dveri
nene, silikonovy olej je takovy bezbarvy, byva ve sprayi. Ale da se koupit olej v lahvicce. Strikam s tim vsechna gumova tesneni, palubku a mista, kde by mohlo neco zavrznout. Na 1/2 roku mam klid, nez se zase nanese prach a zacne neco vrzat. Nenechava to fleky na calouneni. Strikam to olejem od Wurthu, nemam predstavu kolik stoji, kradu jej bratrovi. V market jsou ty blbosti jako kokpit spray, atd. Ty by mely taky pomoct. Vrzani je svinstvo. Je zajimave ze mi ve Formanu pri desti nikdy nic nevrzalo -
« vrzani dveri
Zdravicko vsichni,
mozna uz se to tu resilo, ale mam vazny problem (miluji ticho) s vrzanim dveri (skoro vsech) u nove Feldy. Cvakani v oblasti zamku jsem (snad) odstranil posunutim uchytu zamku, ale vrzani gumoveho tesneni zustalo. Bohuzel vrze castecne i pri otevrenych dverich a mirnem pribrzdeni. Podeziram tu velkou listu co vede od predniho skla horem. Prosim poradte mi nejaky konretni pripravek, ktery funguje a neznici ty gumy. Diky
ROMan PS: rady ze jsem si mel koupit jinou kaaaru prosim ani radsi neposilejte. -
« Re: Spotřeba
Při cestě z Chorvatska, kde jsem dosáhnul již zmiňované mé top-rychlosti jsem měl celkovou spotřebu 5,7 l. Na dálnici jsem udržoval rychlost
130-145, města dle přepdisů a mimo kolem 100-110.
Nejhorší cesta a tím i spotřeba byla u nás v Čechách kousek za hranicemi, kde na objížďkách člověk neustále řadí a brzdí a pátý rychlostní stupeň je jen do počtu. -
Diamant 01.08.01 20:59
« Re: Max. rychlost
No ja som overoval tú rýchlosť podľa otáčkomeru (mám spravený graf rýchlosti jednotilvých prevodových stupňov v závislosti na otáčkach), podľa pätníkov na diaľnici (sú každých 50 m) a podľa palubného počítača (pri ustálenej rýchlosti sa znuluje priemerná a čo naskočí je okamžitá rýchlosť). Uvedené tri hodnoty sa až prekvapivo zhodovali. Tak som dostal tých 165 km/h. -
« Re: Max. rychlost
Já jsem měl při těch tachometrových 185 km zhruba
5.200 otáček, bylo to z mírného klesání a rychlost stále pomalu rostla, ale nechtěl jsem riskovat poškození motoru tak daleko od domova. Přitom nejhorší bylo překlenout hranici zhruba 4.500 otáček. Jinak u nás v Čechách není problém se dostat na cca 160 km/h, ale na větší rychlost je potřeba hodně dlouhý rozjezd, případně klesání. -
« Re: Max. rychlost
Už nevím kolik přesně otáček měl motor při dosažení tý rekordní tachometrový rychlosti 195 km/h, ale ručička otáčkoměru byla v červenym poli.Běžně dosažitelná rychlost to určitě není,chtělo to dlouhej rozjezd a hodně tomu pomohlo že jsme jeli z kopce, z dost velkýho klesání.Jinak samozřejmě souhlas, že to je jen tachometrový údaj a skutečná rychlost byla o něco nižší. -
« Re: Max. rychlost
Domnívám se, že spíš než z údajů na rychloměru je přesnější vycházet z ůdajů z otáčkoměru a následně dle vzorce vypočítat skutečnou rychlost. Je pravda že ani otáčkoměr není zcela přesný, ale oproti rychloměru ta odchylka pak nevychází tak veliká (a někdy až nesmyslná). Já jsem taky jel ve Favoritu 170 dle tachoměru, ale ve skutečnosti to bylo něco málo přes 150 km/h. -
Diamant 31.07.01 23:41
« Re: Max. rychlost
Tých 195 je dosť veľa. Hoci podľa prevodov by pri maximálnych otáčkach 5500 mohla Felicia 1,3/50 MPI ísť teoreticky až 182 km/h. Ale ten motor už nemá taký výkon. Pri max. výkone 50 kW/5000 by mohla frčať 166 km/h. Ja som na rovinke išiel s 1,3/50 MPI Combi podľa tacho 172. Podľa PP aj výpočtom som sa dostal na hodnotu 165 km/h. Čo môj teoretický výsledok len potvrdzuje. A nezdá sa mi, že by ten motor mal ešte nejakú rezervu. Maximálne takých 10 km dole kopcom. Ale to som neskúšal. Taký kopec tu nemáme a dostať sa na tých 170 pekne dlho trvá. Inak ak máte ABS, tak skúste za dažďa na diaľnici pri 110 km/h plne stlačiť drzdu! Uvidíte to zdesenie na tvárach všetkých členov posádky. Stojí to za to! -
« Re: Vrzání zadní brzdy
Robia to vsetky Feldy a aj Golfy 3. rady. Mimochodom viete, ze zdna naprava je taka ista ako na Golfe 3 ??? Teda aspon pakne, valceky....
No a dostavame sa k veci, pisknutie sa prejavuje pri uvolneni brzdoveho pedala a je sposobeny bohybom celusti na zadnych brzdach. Zhod bubny, pod celustami, ktore pritlacaju oblozenie to natri GRAFITOM a je to, ak nemas grafit tak to pacarbi normalnou kancelarskou ceruzkou. V ZIADNOM PRIPADE TO NENATIERAJ OLEJOM ALEBO NIECIM CO BY SA MOHLO DOSTAT NA OBLOZENE. To by si si potom mohol natriet "hubu". A ked budes nahadzovat bubny tak vrat nastavovanie vole brzd (taky klin na strunke) do najvyssej polohy a nepritahuj loziska na doraz (staci prstami a skus koleso ci sa lahko toci), lebo to by ta potom mohlo predbehnut vlastne zadne koleso. -
« Vrzání zadní brzdy
Ahoj všichni. Mám taky feldu 1.3/50 BMM, má najeto
56 000Km a jsem s ní spokojený. Zatím se nevyskytl
vážnější problém. To že nefunguje otáčkoměr je asi
u felicie normální a nemá cenu vrážet peníze do nové palubovky, když po půlroce ten otáčkoměr odejde zas. Někdy nefunguje zadní sěrač, taky klasika u všech feld, zatíká tam a kontakt chce jen vyčistit. Ale potřeboval bych radu od někoho,
kdo ví jak odstranit pískání, které se ozývá
při uvolnění brzdového pedálu. Pískání způsobuje
zadní brzda. Asi to chce jenom promazat, ale kde
přesně? Píská to všem i na favoritech, takže někdo určitě bude vědět jak na to. -
« Re: Škubání studeného motoru
Nevím přesně co myslíš pojmem "resetovat řídící jednotku". Je možné smazat registr chybových hlášení a to krátkodobým odpojením baterie. Jinak kontrolu a jakési znovunačtení některých dat (to nevím přesně) lze provést pouze na testeru. Jinak ohledně toho odpojení baterie se mi u Feldy 1.6 po té co jsem měl baterii odpojenou cca 3-4 hodiny smazaly data ve škrtící klapce. Ty pak bylo třeba nastavit na VAGu (práce na 5 min.). Pokud škrtící klapka nekomunikuje s ŘJ tak se nastaví na tzv. mechanický volnoběh (stále cca 1000-1100 ot/min bez ohledu na teplotu motoru). Škrtící klapka pak funguje zjednodušeně bez korekce ŘJ zhruba jako klapka v karburátoru. V případě potřeby se i takhle dá s autem jet, ale není to ono. -
Diamant 26.07.01 21:28
« Re: Dotázek
Ja mám 56.000 km a po výmene originálnych sviečok za nové (3 iskrištia) sa auto razom zmenilo. Na voľnobehu sa netrasie a omnoho lepšie akceleruje. Hlavne z nižších otáčok. Lenivosť (niekedy) pri studenom motore sa však neodstránila. Prečo by aj. Veď to trvá odnova. Už som si zvykol. Považujem to za chybu v programe RJ alebo niečo podobné. Nejaké "búchanie" vo volante pri prejazde nerovností registrujem aj ja. Je to však veľmi slabé. Niečo podobné, ale silnejšie robil aj Favorit. Považujem to za konštrukčnú vlastnosť riadenia a vôbec sa ňou nezapodievam. Inak je tam hrebeň. Bežný volant by malo byť možné demontovať hocičím, čo pasuje na maticu vo volante. Mám airbag, tak to radšej skúšať nebudem. Brzdy mám OK (s ABS sú dosť ostré ešte aj oproti bežnej Fabii) a kotúče rozhodne meniť netreba. Hoci mám ťažšie Combi. -
"-- skrytý --" 25.07.01 18:21
« Re: Dotázek
Ahoj. Na tomhle prispevku (217) jsem si overil, jak jinou mam Felicii. Mam 1,9D s ABS. Takze vlastne nemuzu vubec slouzit, protoze motor 1,9D ma automaticke vymezovani vule ventilu, posilovac rizeni, samozrejme nema to zapalovaci svicky (ale 52000 km je asi fakt dost) a i brzdy jsou velmi lehky a velmi ucinne... a kotouce? Mam 120 000 km a nejsou menene. Mely by? -
« Re: Dotázek
Jo, jo, známej má na firemní novy Continental Eco, tož jsme se domluvily, že mi je dá aspoň na předek. Jsem zvědavej, co to udělá, ale myslím, že na gumách, obvzlášť u felicie hodně záleží. Jinak ve čtvrtek dávám auto do servisu, chci vyměnit svíčky, protože mám najeto 52tisíc a myslím, že to cukání při studeným motoru a lenost jít do otáček je právě starejma svíčkama. Taky ještě chci,aby mi seřídili motor(myslel jsem si že u modelů nad r.v.98´už jsou samoštelovací ventily a ono prej ne???????) no a taky vyměnit brzdovy desky, technik mi při objednávce tvrdil, že by se už měly vyměnit i kotouče, což i když dávaj desky i kotouče přijde na 2tisíce, se mi před dovolenou dávat nechce a myslím, že ty kotouče 70tisíc vydržej v pohodě????? No a hlavně chci aby mi řekli, popřípadě opravili, to klepaní při pootočení volantu-stejný cítím při přejezdu nerovnosti PROSÍM VÁS, dá se na felicii štelovat řízení-dotáhnout šnek??? Servisák mi řekl, že to bude asi špatná převodka řízení a že to bude dražší, tak Vám nevím rozhodl jsem se dávat auto do autorizovanýho servisu, tož uvidím. DÍKY ZA ODEPSÁNÍ.
Kokolda -
« Re: Odhlučnění vozu
Petanq: Nejdříve vyšroubuješ kolík, kterým se zajišťují dveře, poté vyloupneš malou krytku pod loketní opěrkou a vyšroubuješ šroubek. poté vypáčíš u madla zavírání dveří plastový kryt a dostaneš se k šroubum, které vyšroubuješ a celou rukojeť vyjmeš a ve dveřích zůstane pouze klika. Poté vypáčíš celý tapecirunk ven, jde to těžko, ale neboj se použít sílu nic tomu neudělaš. Nejlépe je začít páčit v pravém dolním rohu, kde je ve výplňi prohlubeň přesně na prsty. Jestli se ti stane, že některý kolík polámeš, ve škodovce je prodávají jeden cca 5,-kč. Poté pozor na folii ráda se trhá. -
"-- skrytý --" 23.07.01 19:28
« Oprava / oleje
LadaH (204): Mineral 15W/40 = mas pravdu, ten polosyntetickej, co pouzivam, je 10W/40 a ne 15W/40. Podival jsem se dodatecne na krabici :)
Hank (208): Inu, mas pravdu, spletl jsem si halire a koruny :-) - a jsem rad, ze ty moje zvasty cte nekdo pozorne. :-) PS: Mluvil jsem jen o motoru 1,9D ve Felicii - viz: "Pro ceske motory urcite staci cesky olej, nac kupovat drazsi? A pro VW (mam 1,9D) - davam mu polosyntetiku, protoze je to kompromis mezi cenou a vydrzi." -
Diamant 22.07.01 22:04
« Sviečky
Kúpi a vymenil som si sviečky. Tie originálne mali cca 56.000 km a boli s trojitým iskrišťom. Kúpil som také isté, ktoré by mali zase vydržať 60.000 km. Musím však povedať, že je to na tie sviečky príliš. Po výmene zmizlo trasenie motora na voľnobehu, auto akceleruje omnoho lepšie hlavne v nižších otáčkach a celkovo je živšie. -
« Re: Dotázek
S těma pneumatikama máš recht. Mám taky ještě originál Matadorky a z boku mají důlky, tedy spíš bych řekl, že boule. Já mám problém je vyvážit. V záruce mě přední kola vyvažovali asi 4x. Od 110 do 115-120 se mě rozvibroval volant. Po překročení 120 se uklidnil a dolů to bylo to samé. -
"-- skrytý --" 20.07.01 09:02
« Re: Naj-idealnejsi olej?
to Vlami: Já jsem dal do 1.3 mono Mogul Felicia 15W40, tj. minerál a v servisu mě ubezpečovali, že se mění po 15000 km. Předtím tam byl Castrol GTX3 (taky minerál) a taky byl na 15000 km. A když i ve Š120 se mění po 10000 km, tak proč by se ve feldě měl měnit dřív?
Je pravda, že dnešní motorové oleje asi vydrží podstatně déle, ale olejové filtry ne.
Píšeš, že tě olej přijde na "0,068 hal./km", tj. 0,00068 Kč/km a krát 10000 km tě náplň (tj. kanystr) stála 6,80 Kč! Kde jsi to koupil? ;-) Já vím, ono to mělo být 0,068 Kč/km, že jo? :-)
-
« Dotázek
Všechny Vás zdravím pánové, před čáskem jsem si pořídil felinu z 99´a najetejma 50tisícema-1,3mpi50. Auto je v pořádku, až na pár(snad) drobností. Prosakovala mi chladící kapalina ze všech hadic připnutých na chladič, zatím jsem je jenom dotáhl a zdá se, že už neteče. Přemýšlím, že tam vrznu teflonovou pásku??? Tím druhým a blbějším problémem je asi řízení, zkrátka při jízdě po kvalitní cestě je všechno v pohodě, jenže stačí, abych vjel na kostky a ve volantu mi začne pěkně bušit, no bušit, je to jako by lítala tyč řízení, nebo něco takovýho, prostě tupý rázy , který sice necukají s volantem, ale spíš jsou cítit na tyči řízení. Při vyšších rychlostech je auto(zatím) klidné a skoro nepatrné vibrace dávám na úkor kol, který musím vyvážit. Jo a taky slyším při brždění takový nepatřičný zvuk, jako by mi vpředu něco vibrovalo, ale to jsou nejspíš gumy, mám tam Matadory MP12 a podle mě jsou sviňsky hlučný-bok pneumatiky nemám rovnej, ale jakoby ďolíčkovej, ale je to u všech, dokonce i rezervy. Děkuji Vám za odpovědi, mám tam servo, tak doufám, že se tímdle taky moc nelikviduje, to zřejmě ani u škodovky není levná záležitost. A ještě jedna věc-moje předchozí auto jsem servisoval u známého, který dělá celkem solidní práci, ale nevím. dát radši 2roky starý auto do autoriz.servisu, nebo mu, kde to je levnější,ale znáte to,stačí, aby s tím třeba někam jel, nedejbůh se s někým ťukl a ... On je asi ten doklad o předání do servisu celkem důležitej,zvlášť u leasingu??? Díky Vám za Názory -
« Škubání studeného motoru
Před časem jsem to tady už zveřejňoval. Při studeném motoru Fel 1.3 MPI r.v. 11/98 (chip Cimbu) hned po nastartování nebylo možno prudce přidat plyn nebo se plynule rozjet. V servisech na nic nepřišli. Nakonec jsem našel zaoxidovaný konektor čidla teploty nasávaného vzduchu, vyčistil jsem to, zresetoval jsem ŘJ a bylo to OK. Teď se ale něco podobného opakuje zase, a dokonce se mi zdá, že auto jaksi hůř jede, nejde moc za plynem. Konektor je ale v pohodě. Při konzultaci s jedním automechanikem by to prý mohlo být přímo to čidlo nebo čidlo teploty oleje, svíčky a nebo škrtící klapka. Ovšem po zkušenostech se servisy Škoda nemám důvěru svěřit auto do jejich péče. Má-li někdo zkušenosti s tímto problémem, prosil bych o zveřejnění. Jinak svíčky mám zatím originál (nevím jaký typ, ale asi Brisk???) a mám najeto 28tis. -
« Re: Naj-idealnejsi olej?
Taky mám 1.9D a dávám Castrol TXT 5W-40,měním po
10000km a zjistil jsem,že tomuto oleji nejlépe vyhovuje
dlouhodobá zátěž.Na cestě do Chorvatska jsem ho
pral naloženej jako kráva 1100km a motor byl čím
dál tižší.Při couračkách kvalita oleje moc není
poznat. -
"-- skrytý --" 19.07.01 09:42
« Re: Naj-idealnejsi olej?
Tezko rict, ktery olej je nejidealnejsi. Pro ceske motory urcite staci cesky olej, nac kupovat drazsi? A pro VW (mam 1,9D) - davam mu polosyntetiku, protoze je to kompromis mezi cenou a vydrzi. Pouzivam Sunoko 15W/40 a menim po 10000 km, na rozdil od mineralu, ktery se ma menit po 7500 km. Samozrejme zalezi i na jizde = jezdim hodne a spise delsi cesty (coz oleji neskodi tolik). Zanedlouho dam olej na rozbor a dam vedet vysledky. Ale myslim, ze 10000 km na tenhle olej u dieselu je v pohode. Takze naklad na olej bude vychazet 0,068 hal./km, coz je u dieselu slusne.
Pozn.: Pokud chcete prejit z mineralu na polosyntetiku a motor ma na mineralu uz "neco" natocino, tak doporucuji prvni polosyntetickou napln menit jako u mineralu (uvolni se usazeniny), tj. u dieselu po 7500 km. Az pote je mozno prodlouzit vymenu. Ale na tuto otazku mi prave odpovi onen rozbor.
-
-
"-- skrytý --" 09.07.01 10:29
« Vibrace na volnoběh
Už jsem byl 3x v servisu a ty vibrace pořád neodstranili. Zkrátka se mně auto po zahřátí motoru na teplotu, při níž sepne ventilátor na chladiči, začne otřásat v určitých intervalech. I když se ten ventilátor už vypne. Při poslední návštěvě zkontrolovali komplet zapalování včetně svíček. Ty otřesy jsou jako když se motor začne dusit, ale volnoběžné otáčky dle otáčkoměru se ani nehnou. Čím to je?
Myslím, že něco podobného psal Diamant v rubrice Škoda Fabia. -
« Re: Zhasínání motoru 1,6
A nestartujete nahodou so zosliapnutym plynom ??? Lebo podla "mudrej knizky o vstrekovacich systemoch" co mam doma to robi prave pri startovani s plynom. Je tam aj navod ako zresetovat jednotku a nastavit na zakladne hodnoty. Ak mate zaujem tak to sem fuknem. -
« Re: autoradio
Myslím, že jsou dvě možnosti. Buď displej spatně sedí na desce popř. jsou znečištěné kontakty, nebo je rozhozené zobrazení. V prvním případě stačí rádio rozebrat a vyčistit kontakty na displeji, desce a vodivou gumu, kterou je to spojené. V druhém případě musí jít rádijko do servisu a obáván se že oprava nebude právě nejlevnější. Zvaž, jestli se ti to v zhledem k nákupní ceně vyplatí. -
« autoradio
Zdravím všechny majitele felicií.Potřebuju od vás poradit.Mám taky škodovku (sice 120,ale má taky okřídlený šíp tak co)a v ní instalovaný autoradio Blaupunkt Verona Skoda.Je to ten typ co se dával právě do felicií.Až do nedávna sloužilo perfektně ale poslední dobou mi vynechává displej.Prostě nezobrazuje všechny znaky,ale jen něco ,takže to vypadá jako islámský znaky.Docela mě to štve a rád bych se toho zbavil.Pokud někdo ví jak na to ,ať mi prosím poradí,předem dík. -
« Re: Zhasínání motoru 1,6
Mě to nezhasíná, ale když startuju bezprostředně po zhasnutí motoru, třeba když zapomenu odemknout Construkt, tak mě to taky špatně chytá. Někdy musím chvíli počkat a někdy to chytne ihned, ale motor má velmi malé otáčky (budík ukazuje cca 300 ot./min) a když přidám plyn tak se otáčky zvednou ale kouří se chvíli z výfuku. Nestává se to pravidelně, ale přece. Hlavně ve vlhku nebo za deště. V servisu na to koukali a taky nic nevymysleli. Je to logické, není závada, není co opravovat. -
"-- skrytý --" 03.07.01 07:41
« Re: Zhasínání motoru 1,6
Mně se stalo 2 x něco podobného, ale s 1.3 mono. Nechcíplo to ale za jízdy, nýbrž ihned při zastavení. Poprve jsem to nastartoval asi na 4 pokus. Když se to stalo podruhé, tak jsem to nemohl nastartovat asi 1/2 hodiny (zkoušel jsem to tak 10 x). Když jsem už chtěl volat servis, tak jsem to ještě jednou zkusil a chytlo to.
V servisu také na diagnostice nic nezjistili. Říkali, že by to mohla být vadná Hallova sonda ( = snímač otáček, jestli nekecám). A to že se dá zjistit jenom když se v daném okamžiku závada projevuje. A já tam byl, když už to zase šlapalo.
Asi jsem ti moc neporadil. 1.6 a 1.3 mono jsou přeci jen úplně jiné motory. -
« Zhasínání motoru 1,6
Kolegové škodovkáři,máte někdo zkušenost se zhasínámím motoru 1,6? Mě za jízdy někdy jen škubne a jde dál, ale někdy chcípne úplně. Po zastavení jde motor ihned nastartovat a jde bez jakýchkoliv příznaků závady dál, někdy ale chytne až asi po 4 minutách čekání a průběžného startování a pak jde opět bez problémů.
Řídící jednotka nehlásí žádnou závadu. Já jsem prohlédl všechny konektory, rozdělovač a věci na které se lze podívat doma. Vyměnil jsem filtr paliva a zapalovací kabely. Vše bez výsledku. Pokud máte někdo zkušenost s něčím podobným tak prosím napište příspěvek, nebo mi napište na libor.jav@seznam.cz. Dík. -
« Re: Olej pro 1.3 mono
To Hank: viem, ze ten motor je koncepcne z S1000MB a ze je to zbytocny luxus, ale ked som tam zacal liat tento olej, tak motor celkom dost stichol. Takze uz len pre ten hluk, ktory mimochodom nieje najnizsi je to dobre. A co sa tyka toho prevodoveho, tak Diamant ma uplnu pravdu. S tym olejom z fabriky islo radenie pri takom -15°C mraze pomerne dost tazko a prevodovka dost rachotila. Po vymene za ten Castrol je to v pohode, takze ma urcite aj lepsie mazacie vlastnosti. Inac suhlasim, ze ten motor by mozno isiel aj na olej z "fritaku".... :-) -
Diamant 30.06.01 20:00
« Re: Olej pro 1.3 mono
Ja mám Feliciu 98 a vo verzii LX boli na kolesách tie malé strieborné puklice s farebným znakom. Ja som ich hneď odnova vymenil za tie malé čierne, ktoré sa mi zadjú omnoho krajšie. Veď na tom aute nie je nič strieborné. No veď sa pozrite na [odkaz] a po kliknutí na Feliciu ju môžete aj vidieť (ak ste ju ešte nevideli :o)
Do motora lejem bežnú polosyntetiku 10W-40 od Slovnaftu (Madit) a som tiež spokojný. Ale do prevodovky si dám asi Shell. Na Favorite mi išlo radenie aj po premazaní tiahla za studena pomerne ťažko. Ale po výmene prevodového oleja to bolo o dosť lepšie. Poradil som to aj kamošovi a tiež bol spokojný. Ten olej sa zase tak často nemení, tak radšej prihodím nejakú tú stovku.
-
« Re: Olej pro 1.3 mono
Taky si myslím, že je to jako házet perly sviním (nic ve zlém). Dokonce jsem někde četl, že levnější oleje pro které je tento motor konstruován, jsou lepší než nejaké super drahé. Je to věc názoru a peněz. Myslím, že jako obvykle, bude pravda někde uprostřed. -
« Re: Olej pro 1.3 mono
Olej v prevodovke sa meni po 60kkm. Je to aj v servisnej knizke. Dalej pri 60kkm sa meni palivovy filter. Do motora davam Castrol GTX Magnatec 10W-40 a som spokojny. A do prevodovky som dal tiez nejaky prevodovy olej - syntetiku od Castrol-u, ale nazov si uz nepamätam, ale bol drahy ako kur.. este ze tam isli len nieco cez 2litre. -
"-- skrytý --" 27.06.01 07:57
« Olej pro 1.3 mono
Blíží se mně výměna motorového oleje. Má smysl dávat tam něco lepšího než minerální Mogul Felicia 15W40 (API SH)?
A za další, v servisní knížce jsem nikde nenašel zmínku o výměně převodového oleje. Teď bude mít felda najeto 100 tis. km - mám olej v převodovce raději taky vyměnit? Mám si ho koupit sám nebo nechat servis, ať tam dají jejich? -
« Re: Nováček
Jó s poklicema je problém. Kradou se fest. Mě je ukradli 2x. Jenže vždycky jenom dvě, takže jsem si dokoupil originály v obchodě. Samozřejmě že za ty prachy bych už měl nové, ale noname. Abych měl aspoň pocit, že je mám lépe ochráněné, tak jsem na dvouch místech protáhl skrz díry v disku stahovací pásku co používají elektrikáři.Je jasný, že když je bude chtít někdo ukrást, tak si vezme nůžky a je to, ale náhodný zloděj který je sebou nemá má smůlu. Jinak zatékání asi nevyřešili. Mám modelovou řadu 2000 a teklo mě tam taky (dopředu). Silikon to vyléčil. -
« Nováček
Zdravím Vás všechny pánové, občas bych se rád vyskytnul ve Vašem fóru, přešupl jsem sem z forďáckýho fóra, měl jsem sierru, nemůžu si stěžovat, jenže třináct let starý auto je prostě starý, když jsem si spočítal, že jsem za poslední rok do ní narval, to za co jsem ji prodal-30tis. Rozhodl jsem se vrátit zpět k felicii. Převzali jsme s mou drahou polovičkou leasing kombika z 99roku,50ku, se servem, centrálem a alarmem a najetejma 49tis.km za 23tisíc odstupného a 32x6100,- Což je podle mého výhodnější, než vzít úplně novou filcku na leasing. Jedinou vadu co má je špatnej levej kulák, což jsou čtyři stovky.
Proč ale píšu, nemáte náhodou někdo přebývající velkoplošné kryty od škodovky(poklice)??? Taky jsem si myslel, že u novýho modelu už vychytali zatékání za zadní sklo, no omyl. Měl jsem filcku z 95, prodával jsem ji v 99 a měla fest shnilý zadní dveře, jak to řešíte? Silikonem pod těsnění???
Díky
koldap@pdfnw.upol.cz -
« Re: Vibrace
Se Škodovkou nemám s vibracemi problém, ale přesně tohle jsem měl u prvního auta. Měl jsem Peugeot 309. Začalo mě to po opravě, kdy štelovali volnoběžné otáčky. Prostě se v klidu na volonoběh rozvibrovalo celé auto, na volantu se nedaly udržet ruce. Trochu zvedli otáčky a bylo vše OK.Asi se tím neodstranila příčina, ale pomohlo to. -
"-- skrytý --" 12.06.01 12:35
« Vibrace
Už jsem tady kdysi psal, že na volnoběh cítím v sedadlech i ve volantu vibrace. Ve značkovém servisu Škoda zkontrolovali silentbloky a řekli, že jsou v pořádku.
Za studena je to docela O.K., ale při zahřátém motoru je to docela nepříjemné. Volnoběžné otáčky nekolísají, ale motor má trochu traktorový zvuk a v pravidelných se celé auto jakoby otřese. Čím to může být?
Mám Feldu 1.3 s LPG.