Oprava a údržba vozu Škoda Felicia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.01  14:45

    « Re: DPH

    Protože je to sice služba, ale v zákoně o dani z přidané hodnoty patří mezi služby podléhající 22% DPH (vyjmenované v příloze zákona) a prostě se stím nedá nic dělat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.01  13:11

    « Re: Startovani.

    OK dik vyzkousim. Dnes vecer to necham pres noc vypnuto :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.01  23:54

    « Re: Startovani.

    Mám takovou chytrou knihu a tam píšou, že když je problém se startováním MPi-ček, tak se má odpojit baterie asi na hoďku, tím se smažou nastavení řídící jednotky a po připojení baterie nastartovat bez plynu a nechat asi 5 minut běžet, aby se znovu nastavily ty hodnoty v řídící jednotce... ale nevím, ještě jsem to nepotřeboval vyzkoušet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.01  15:58

    « Re: Stahovak vynutych pruzin

    Sdrátovat ve stlačeném stavu vázacím drátem závit po závitu........PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.09.01  09:56

    « Startovani.

    Mam otazku na chytre. Nekdy se mi stane ze mi felina 50kw MPi nechce naskocit respektive startuje dlouho a po naskoceni jako by nechtelo vyjet servo plynu. kdyz ho potom lehce proslapnu tak uz je to OK. Stava se to talk jednou z 10 startu a neky i casteji. Ma na tohle nekdo recept ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.09.01  09:31

    « Stahovak vynutych pruzin

    Chcel by som menit tlmice ale nemam stahovak na pruziny. Neviete niekto poradit ako ho zostrojit alebo ako si s tymi pruzinami poradit?
    Vdaka
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.01  08:23

    « Re: Palubka - Tachometr - Chybka?

    Díky, a tož s chutí do toho. Snad jsem tam něco neurval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.09.01  22:52

    « DPH

    Nevite proc si v servisu uctuji za praci 22% DPH?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.09.01  22:51

    « Re: Čepy

    Mne prisla vymena kuloveho kloubu na 847 Kc. Znackovy servis AutoVolfStříbro. 310 Kc material a 405 Kc prace.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.01  14:25

    « Čepy

    Nevíte, kolik stojí výměna čepu v servizu ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.01  14:08

    « Re: Palubka - Tachometr - Chybka?

    Hehe, standardna chybka. On ten bowden je na takych zapadkach a tie dost blbo drzia. Takze zase si tu palubovku rozober, uz nemusis oddelovat ten cierny diel len nahmataj zozadu bowden a narvi ho na tacho. Potom palubovku opatrne zasun a mas to.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.01  11:20

    « Palubka - Tachometr - Chybka?

    Zdravíčko pánové, a tož jsem si v sobotu vyměnil žárovečky na přístrojovce, měl jsem spálenou žárovku v kontrolce tlumených světel a osvětlení otáčkoměru. Vyhození pal. štítu, odepnuti černýho dílu od budíku..všechno to proběhlo v pohodě, akorát jsem neměl shozenej volant. No, v pohodě to bylo do doby než jsem se rozjel, protože mi sice palubka svítí jak kolotoč večer, jenže mi pro změnu nejde tachometr, přitom, jak jsem vydělával tu desku s budíkama, necitíl jsem v ní žádný odpor, že by se musel ten tachometr nějak rozpojit, myslel jsem, že se prostě na konec bovdenu zase jenom nasadí, ale stejně jsem to při nasazování nemohl moc zkontrolovat. Pánové, prosím poraďte, co jse posral??? Díky
    Kokolda
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.09.01  08:59

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    to peca: tak se pochlub jak jsi to opravoval. Co jsi tam daval za kapalinu, jak jsi to tam dostal ap. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.01  15:16

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Vam se to vsem mluvi ale kdybyjste videli muj motorovy porostor. (LPG + klima a mista tam je ku.... prd :)) Ale nemyslim ze by to nelo udelat :)) Ale asi u toho padne par lehkych slecen :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.01  13:05

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Jsem jedním z těch prý několika málo šťastlivců, kterým se podařilo opravit naklápění světel u Feldy. Radost však netrvala dlouho, protože po třech měsících od opravy jednoho mě přestalo fungovat naklápění u druhého světla a to už jsem opravdu nevydržel a celé ovládání letělo do ... popelnice. Jedinou komplikací je protahování těch kompletních pístků přes průchodku z kabiny do kufru, dál už následuje pouze radost z příjemné práce na svém majetku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 18.09.01  21:47

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Teoreticky by to mohlo ist opravit. Najst bublinku a injekcnou striekackou s ihlou postupne vysavat a dodat lieh (alebo okenu). Potom dierku zalepit. Aspon tak som to chcel kedysi na Favorite opravit ja. Ale potom som ho predal. Tak som sa k realizacii nedostal. Ale verim, ze ak by sa to po..... na Fabii, tak by to stalo vdaka servu omnoho viac.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.01  13:56

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Kedysi, ked sa mi to posralo na Favorite, tak som nasiel niekde kontakt na chlapika, co to opravoval (v Ziline). Tak som mu to doniesol a on mi to za dve stovky opravil. Ale potom sa to posralo na kamaratovom Favorite, tak som mu to tiez chcel dat opravit, ale uz tam bohuzial nebyval a nevedeli mi ani povedat, kde sa prestahoval. Takze opravit sa to urcite da, len neviem ako, nebol som totizto pritom. Ale zatial na Felde bez poruchy a klepem na drevo...je to mozno tym ako casto sa to vyuziva. Ja tym otacam len na STK.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.01  11:56

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    No, zrovínka včera jsem celou tu hydrauliku naklápění světlometů měnil. Skutečně, nejde to opravit. Vada vznikne někde netěsností hadiček u napojení k pístkům a to vlivem času: mráz a teplo. Celý komplet stojí kolem 1200 kč - což je pěkná pálka, ale co se dá dělat, je to podmínka k technické. Jinak demontování je rychlé a snadné, prostě se sejme kryt pod volantem(abysme k tomu mohli rukou) - tam je jenom jeden šroubek, šroubovákem, nebo nějakou pákou se vyjme kolečko - obladač pístku, přestříhnou se hadičky a vše vyndá. vč. pístků od světlometů. Instalace je daleko horší, ale i to se dá zvládnout, rozhodně není tčeba kvůli tomu jezdit do servizu, už tak je to pěkná pálka. Pak ještě můžete nastavit počáteční sklon světlometů vymezovacím šroubkem na pístku u světlometu a můžete si hrát.


    A zároveň bych měl otázku do M.C. Mám Felicii Diesela a zajímalo by mě jestli někdo máte zkušenosti s výměnou vstřikovačů a po kolika kilometrech jste je měnili a jak jste poznali, že je třeba je měnit. taktéž žhavící svíčky a jejich ceny ... Poradí mi někdo ??
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 15.09.01  23:12

    « Prehliadka na 60.000

    Tak ju mám za sebou. Felicia má 3,5 roka a okrem bežných vecí mi menili obidve manžety homokynetických kĺbov (1 už roztrhnutá), palivový filter, zadný brzdový valček a tesnenie pod sacím potrubím (falošný vzduch spôsoboval nepravidelný chod motora. Teraz chodí ako nová. Som veľmi spokojný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.01  08:05

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    A kur.. S tim stitem si me nepotesil. Z rozebirani palubky mam docela spatne zkusenosti ale to bylo jine auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.01  04:33

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Opravdu to nejde opravit. Včetně mě znám několik lidí, kteří se o to pokoušeli, ale nikomu se to nepodařilo tak, aby to bylo k něčemu. Musí se koupit komplet. Montáž se dá zvládnout svépomocí, ale nějaký čas to zabere(asi tak jedno odpoledne) M.j. se musí zcela vyndat přístrojový štít.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.01  04:27

    « Re: Pozor na tlumiče

    Jo, jo je vidět, že kvalita originálních náhradních dílů je čím dál tím lepší. Na starém Favoritovi r.v.89 jsem měl tlumiče "P" 9 let/90 tis (preventivně jsem je vyměnil), "Z" tam jsou do dneška 12,5 roku/125 tis. Jinak jsem si na své Feldě 12/96 45 tis. také všiml, že misky na předních tlumičích korodují. Ale až přijde jejich čas, tak s díky odmítnu orig. ND a raději sáhnu po HPčkách v produkčním provedení se sériovými pružinami.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.01  16:40

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Vsak ja myslel provizorni upravu do doby nez bude technicka ta je az za ro. DO ty doby rozbiju prasatko :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.01  12:50

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Kamose s Favoritem pred casem taky vyhodili z technicky kvuli naklapeni svetel. Za novy mechanismus je penez jak za kozu, ale neryskoval bych nejakou provizorni upravu. Nevim zda to kontroluji vzdycky. Mozna zalezi pouze na tom technikovi jak se v aute bude stourat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.01  11:03

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Musi to byt funkcne... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.01  15:40

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Nemam s tim zkusenost ale co ja vim tak kamose z Fatanem vyhodili¨. Ale jestli znas ty spravny lidi tak te nevyhodi :)) (ja je neznam) :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.01  14:31

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Taky se na to budu muset podívat. Furt jsem se k tomu nedostal. A musí být to štelování při STK funkční? Nebo jen stačí že světlomety svítí tam kam mají?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.01  11:12

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Tak sem se na to dival. A ...... je to v * nechodi cely ten valecek a vytahnout de tezce ale vrati se do puvodni polohy jako by tam byl podtlak :-( Asi bude treba vymena ted to asi jenom nejak podlozim at mi to nesviti pod auto ale vymena me nemine. Kdyz se to kupuje nove tak to je cele i z hadicema nebo je to jen to udelatko co je ve svetle ? Je vymena moc slozita. Sice rad do vseho rypu ale nekdy mit predem informace je k nezaplaceni :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.01  07:10

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Mě už čeká technická v listopadu, takže já to budu muset urychleně vyřešit :-(


    K tomu LPG vs. repro ti neporadím. LPG sice mám, ale repro vzdau ne. A rádio taky ne ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.09.01  08:51

    « Re: Pozor na tlumiče

    Tak, tak, ja som menil tlmice pred rokom a uz boli tie misky dost skorodovane. Teraz opäť ako nove. A este sa pridam, pozrite si aj manzety na poloosiach, ked som zdvihol auto na hever, tak som sa nestacil cudovat, obidve boli roztrhnute. Predsa je to len guma a ta sa casom unavi. Holt, uz to ma pomaly 7 rokov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.09.01  08:35

    « Re: Nastavení sklonu světlometů

    Diky moc Mrknu na to. Technickou mam az za rok tak kdyby to nefungovalo zkusim to nastavit aby svitil normalne a ne pod auto :)Hlavne ze jsem aspon trochu v obraze jak na to :)
    Jeste jsem se jednou chtel informovat chytrych. Muzemit vliv umisteni repro (silnejsich(silnejsi magnet)) nad LPG nadrz ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.09.01  08:22

    « Nastavení sklonu světlometů

    Už jsem to našel v rubrice Favorit. Autorem postupu je Lu:

    Zjisti nejdříve, zda máš uniklou kapalinu z regulačního mechanismu. Pokud ano, musíš celou regulaci vyměnit. Regul. mech. je ve světlometu zasunutý na bajonetu (pootočíš a vysuneš ven). Když to budeš mít venku, toč regulátorem a koukej, jestli z mech. u světla vyjíždí čep. Jestliže ano a světla se přesto nepohybují, je potřeba ten čep nečím prodloužit (o pár mm). Takhle jsem to měl já, vyhodili mě z technické a v servisu mi řekli "jedině vyměnit", což mi nedalo a kuchnul jsem to. Na čepy jsem navlékl takové trubičky a vše bylo OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.09.01  08:14

    « Re: Dotaz Fel. Combi 98 LPG

    Taky mně nefunguje u jednoho světla výškové nastavování z kabiny. Díval jsem se na příspěvky v této rubrice a něco našel. Byly to příspěvky 12 a výše. Myslím, že o tom psali i v rubrice Favorit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.09.01  07:55

    « Pozor na tlumiče

    Přátele,zkontrolujte si stav tlumičů. Já mám Feldu Combi 1,6, r.v. XII.95, a v sobotu se mi v důsledku koroze utrhl na předním tlumiči spodní doraz pružiny (taková miska co v ní sedí pružina). Tlumič potom vybočí do strany a opře se o pneumatiku. Auto je tak prakticky nepojízdné, nebo se dá dojet do servisu jen za cenu zničení pneumatiky. Ale co je horší, kdyby k tomu došlo na mokru, nebo kluzkém povrchu, tak hrozí nebezpečí náhlého smyku. Vím ještě o třech známých, kterým se stalo to samé, takže nejde o ojedinělou věc. Hrozí to i na tlumičích zadních. Všechna auta o kterých vím byla stará asi 5-6 let.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.01  08:58

    « Re: Pukanie + spotreba

    To je zaujimave, mne sa ziadne pukanie este neobjavilo. Mam 05/95. Spotreba na volnobeh 0.7 l/h. Sem tam to poskoci na 0.8. Pri ubrati plynu je to tak isto 0.0 asi do 1500-2000 otacok.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.01  14:23

    « Re: Pukanie + spotreba

    Myslim ze pri prudkem ubrani plynu je to normalni.
    Protoze regulovana soustava motoru ma urcite dopravni zpozdeni, nelze nastavit elektroniku tak, ze bude na vsechny prudke zmeny reagovat okamzite. Spise by to vedlo k nestabilite rizeni motoru.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 07.09.01  06:33

    « Pukanie + spotreba

    Ja mám Felku Combi 1,3/50 a to pukanie sa už objavilo aj u mňa. Viac ma však hnevá vŕzganie gumeného tesnenia piatych dverí. Hrozné. Už som ho aj ošetril Ale inak spokojnosť. Čo sa týka PP, tak na voľnobeh mám spotrebu 0,9 l/h. Pri prudšom ubratí plynu idem za 0,0 asi do 1500-2000 otáčok. Neviem to určiť presne, lebo PP má nejaké spozdenie a tá hranica sa tiež sama nejako mení podľa okolností. Najviac ma však štve, že pri prudšom ubratí plynu sa ešte chvíľu stále vstrekuje a až potom je to za 0,0. Ale to robia len MPI.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.09.01  11:32

    « Dotaz Fel. Combi 98 LPG

    Zdravim vsechny. Jsem cerstvym majitelem Feliny kombi. A mam par dotazku pro vice zkusenejsi nez ja :)) Prvni dotaz je ohledne ovladani prednich svetel mam leve svetlo zasekle smerem dolu v noci je to hnus s tim jezdit da se to nejak samodomo opravit (nebo aspon zvednou do technicke?) a nebo je treba neco vymeni a co a jak je to narocne ? Dale by me zajimaly zkusenosti z provozem na LPG: ceho se vyvarovat na co si dat potor a tak podobne jak je to z prohlidkama a opravama LPG a jeste jestli je normalni za na LPG mi volnoveh toci cca o 200 otacek min nez benzin mam tam klimu a po zapnutim mam problem ze chcipanim. A jeste jeden dotaz ohledne LPG VS Audio. Chtel bych si do predni casti plata umistit bas. repro. ALe nemam jistotu jestli magneticke pole repro nebude poskozovat nebo narusovat nejaky magneticky spinac nad nadrzi? Chtel bych je vlastne umistit nad tu nadrz. Predem diky za vsechny rady i nazory. Tee
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.09.01  16:39

    « Spinac spinac vyhrivani zadniho skla

    Zdravim,
    nemate nekdo schema zapojeni "pinu" na spinaci vyhrivani zadniho skla? Propisknutim jsem sice zjistil ktere se mezi sebou spinaji, ale co je podsviceni nevim. Diky za jakoukoliv radu (schema) ... romcovo@seznam.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.01  14:16

    « Re: Spotřeba

    Aha, tak to jo. Ale třeba by to někdo mohl odvodit logicky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.01  11:13

    « Re: Spotřeba

    To ti asi neodpovie nikto, pretoze palubny pocitac vtedy nefunguje, myslim na LPG. Teda tak som to videl na jednej Felde. Ukazoval stale 0.0 aj pri plnom plyne. Hehe, keby to tak bola este pravda.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.01  08:57

    « Re: Spotřeba

    Tak jak je to s tím LPG? Taky to při zařazeném rychlostním stupni nic nebere?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  13:34

    « Re: vrzani dveri

    Trumf to neni, ale to je asi fuk. Diky za Tvuj prispevek, usetril jsi me sundavani plastu a bezpecnostnich pasu. Ta kovova spona me nenapadla. Omrknu to. Ja mam 1,9 D a protoze v praci jezdim s 1,3, ktery ma mnohem vic najeto a nic tam nepraska, mel jsem za to, ze to lupani je zpusobeno tim, ze moje auto (tedy hlavne predek) je mnohem tezsi a pri najeti na vlnu ci sparu se kastle vice "zkrouti", coz se projevi i na plastech v interieru. Ted ale nevim, kdyz rikas, ze to same mas u Trumfu (tedy u 1,3 pokud se nepletu). Samozrejme to neni zadna vazna zavada, ale je to opravdu neprijemne. Vim, ze jsem si nekoupil mercedes, ale skutecnost, ze ty pazvuky zacali okamzite pote, co jsem auto koupil, me zklamala. O plastovem krouzku v uchytu zamku radsi ani nepisu... No, pokud bys kapnul na to, proc to vedle hlavy praska, dej prosim vedet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  12:43

    « Re: vrzani dveri

    Je to TRUMF?? Mam to same. Jiz jsem mel sundane vsechny plsty a bezp. pasy a dela to i pri otevrenych dverich. Podeziram tu stresni gumu osazenou pomoci kovovejch spon do kastle prave v miste u tve hlavy (jedna je). Jiak pri spravnem usazeni dveri mi cvaka ten plastovy krouzek na uchtu zamku, po mirnem "zkrizeni dveri" ztichne. To nemluvim vubec o tesnicich gumach ve dverich. ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  12:21

    « Re: Spotřeba

    Diky za odpoved. Kupovat PP zatim nebudu, mam v planu dulezitejsi veci (zabezpeceni ap.). Takze kochani se nebude, leda tak pohledem z okna :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.01  11:14

    « Re: vrzani dveri

    Ve sloupku? Ja mam mirnou vuli LP dveri, ale neda se s tim pry nic delat, rka Skoda-servis. Pri nerovne vozovce slysim, jak se tre tesnici guma, taky je to neprijemne. Zkus vzit za otevrene dvere a pohybuj s nimi nahoru dolu, jestli nemaji vuli... Ty moje by se na pasech ve vzduchu asi dlouho neudrzely :)) Stejne jsem tu reklamu nepochopil :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  07:30

    « Re: vrzani dveri

    Mam podobny problem jako vrzani dveri. Pri jizde (prejezd sebemensi vlny ci spary) mi neustale neco praska a lupe v prostoru sloupku mezi LP a LZ dvermi. Za boha nemuzu zjistit o co jde a odkud presne se ten zvuk ozyva. Je to jiste banalita, ale jezdim hodne a kdyz mi neustale neco lupe u ucha, je to velmi neprijemne. Neresil jste uz nekdo podobny problem? Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  00:00

    « Re: Spotřeba

    Aby při brzdění motorem resp. v obdobné situaci nedávala ŘJ palivo musí být splněny minimálně tyto dvě podmínky : 1)chladící kap. je zahřátá
    2) ot. motoru dosahují určité minimální výše. Např. u 1.6 Mpi je to dvojnásobek volnoběhu u ostatních motorů nevím přesně ale asi taky tak nějak. Při dalším poklesu otáček pod tuto mez reguluje ŘJ dodávku paliva (v kooperaci se škrtící klapkou) tak, aby při dalším poklesu otáček včas zachytila volnoběžné otáčky. Proto je rozdíl v dodávce paliva mezi prudkým a pozvolným uvolněním plyn. pedálu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  00:00

    « Re: Karoserie - koroze

    Podle toho co jsem se dozvěděl v "chytré knížce" tak Felicie ma pozinkouvané následující plechy : kapota motoru (komplet), maska, dveře (pouze zevnitř), plechové díly pod zadními světly. O blatnících tam není nic. Také tam není nic o tom, od kdy se zinkovalo, takže asi od počátku. Největší svinstvo na korozi jsou stejně jako u Favorita lemy u zadních kol. Na předek mohu doporučit plastové vložky do podběhů, ale ty na zadní lemy moc nepomůžou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  16:21

    « Servo

    Nazdar lidi. Chci se zeptat, zda nekdo z vas nemel nekdy problemy s hlucnosti serva u Feldy, popripade poradte jak ji odstranit. Uz ho slysim pomalu vic jak motor. Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  15:44

    « Re: Spotřeba

    Pri uplnem ubrani plynu se prerusi dodavka paliva, pokud je motor zahraty a ma vice nez 2000 ot/min. Pak je dodavka prerusena i pokud klesnou otacky pod tuto mez. Pokud ale je plyn ubran pri otackach nizsich nez 2000 ot./min., pak jiz k preruseni dodavky paliva nedojde.
    Jarda
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  15:20

    « Re: Spotřeba

    Ono to mas tazko. Vzdy je to inac. Napriklad ak ides po rovine a mas tam nejakych 2500 a plynule uberies plyn tak sa ani neodstavi privod paliva. Ale ak uberies rychlo tak odstavi. Inac je to velmi dobre citit na tom ako motor brzdi. S palivom je ten brzdny ucinok ovela nizsi. Mne to pripada tak ako keby jednotka "sondovala" ci auto nadalej bez zosliapnuteho plynu zrychluje alebo nie a podla toho to regulovala. Ale su to len moje subjektivne dojmy. Najlepsie mas kupit PP a mozes sa kochat.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  13:34

    « Re: Spotřeba

    Mohl by mi nekdo kdo ma PP rici pri jakych nejnizsich otackach je jeste dodavka paliva zastavena. Zajima me zejmena 1.3 50kW MPi. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.08.01  07:53

    « Re: Spotřeba

    U benziňáků se vstřikováním je to známá věc, ale platí to i pro jízdu na LPG? A jak je to u vznětových motorů?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  11:43

    « Re: Spotřeba

    No, on to myslel asi tak, ze ked ides napriklad z kopca tak tam zarad rychlost a brzdi motorom. Vtedy PP ukazuje spotrebu 0.0 litra/100km takze nezerie nic. Ked tam totizto nechas neutral, tak mas urcitu spotrebu a este aj viac opotrebuvas brzdy. To iste plati aj ked brzdis na rovine. Vzdy tam proste nechaj rychlost. Teda pokial nechces na neutrali dojst na nejake miesto. A este nieco, ked brzdis motorom a chces mat pri tom 0.0 spotrebu tak motor musi mat minimalne okolo 2000 obratok, inac jednotka obnovi dodavku paliva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  11:16

    « Re: Spotřeba

    Perosil by som Ta ako je to s tou spotrebou pri neztráli - napíš o tom niečo. Vďaka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  17:13

    « Re: Kupa ojazdenej Felície

    Vďaka za pomoc. Skúsim to auto dobre popozerať.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  17:12

    « Re: Karoserie

    Je pravda, že Felicie mají s korozí jisté problémy. Dost jsem se o to zajímal proč to tak je a zjistil jsem, že je to již volbou nekvalitních plechů z VSŽ Košice, které obsahují hodně uhlíku. Všimněte si hlavně při odření barvy je místo ihned rezavé a jakmile se včas neopraví je tam díra. Plechy např. na Fábii se komplet dováží z Německa, protože ty Slovenské nevyhověly kvalitě a nebylo by možno i přes pozinkování na vozidlo dát záruku 10 let na prorezivění. Je dalších několik míst, kde se rez vyskytuje i u vozidel, která nejsou provozována v zimě, např. na místě kde se překrývají plechy střechy pod pátými dveřmi, zhruba po čtyř letech provozu. Korozi se dá jistým způsobem dost zabráni řádným vystříkáním dutin a nástřikem spodku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  15:41

    « Re: Kupa ojazdenej Felície

    Mne sa zda, ze exponovane diely su pozinkovane uz od vyroby. T.j. bocne dvere, predne blatniky a kapota. Ale ostatne, t.j. zadne dvere, karoseria, prahy atd. zinkovane nikdy neboli. Teda ja na mojom rocniku 06/95 to tak mam. Ale daj si pozor hlavne na hrdzu na piatych dverach, lemoch prahov, skontroluj vyfuk. Potom skontroluj cisla na vsetkych oknach, ak niesu rovnake tak bolo auto burane, alebo je kradnute alebo..... Potom ci nieje guma okolo okien spinava od farby. Skontroluj ako sedia dvere, ci sa dobre zatvaraju, skontroluj farbu, ci nahodou nieje niekde iny odtien. Potom skus zatlacit o kufor auta a pustit, auto by sa malo bez hupania vratit do povodnej polohy, ak nie tak su zle tlmice. Prezri gumy, ci su zjazdene rovnomerne. Skus sa na nom previest. Zisti aky tah mam motor. Predtym mas najlepsie previest sa na takj istej Felicii a porovnat s touto. Skus pustit na rovine volant a nesmie tahat do strany. Potom skus brzdenie a pri brzdeni jemne pusti volant a riadenie nesmie tahat do strany. Skus zapchat vyfuk a motor sa musi dusit. Pri beziacom a zohriatom motore skus pricuchnut k vyfuku a nesmie byt citit typicky zapach ako napr. zo Š105. Potom skus este rucnu brzdu. Zatiahni ju, zarad 1 a skus sa pohnut. Tymto vyskusas aj spojku (nesmie smykat). A hlavne si pozri servisnu knizku a co vsetko bolo menene. Ak nema servisnu knizku tak cena dole (teda neviem aka je teraz tak podla toho). A to je asi vsetko co ma napada. Inac ked trafis na udrziavane auto, tak sa ti odvdaci spolahlivostou a nizkymi nakladmi. Cau...
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  13:28

    « Kupa ojazdenej Felície

    Uvažujem o kúpe 4 ročnej Felície. Najazdené ma cca 70000km. Na čo si mám dať pozor? Od ktorého dátumu sa montovali niektoré plechy pozinkované? Ďakujem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  09:33

    « Re: Karoserie

    to je normalni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.01  08:58

    « Karoserie

    Jo, mám r.96 a 5. dveře mají pod lištou pěkné bublinky, pod kterými bude rez :-(

    Jinak je zbytek kastle, co se rzi týče O.K., ale na několika místech jsou malé kousky odštípnutého laku. Asi je na feldách nějaký křehký, protože o 5 let starší Fiat Tipo, který mají rodiče, je bez jakéhokoliv škrábance.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  06:36

    « Re: Letní pneumatiky

    Jezdil jsem Micheliny a myslel jsem si, že jsou jedny z nejlepších. Teď tam mám Dunlopy a nevidím žádný rozdíl. Včera jsem moji 6 let starou felicii
    pořádně umyl a po detailním prohlídnutí karosérie jsem byl pěkně rozladěnej. Není snad karosářský díl, aby tam nebyl nějaký puchejřek. A to nemluvim
    o zadních dveřích, které jsem už pořídil jiné a právě se stříkají. Jak natom jste ostatní?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  03:16

    « Letní pneumatiky

    Zdravím všechny. Budu muset měnit letní gumy na ráfku 165/70/R13. Máte někdo zkušenosti s Micheliny, Goodyeary, atp. Nebo mám opět koupit levné Matadory či Barumy? Díky za odpovědi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.01  11:17

    « Re: Spotřeba

    PTD: Pockej, pockej, tohle asi nebude platit pro vznetove a karburatorove zazehove motory....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.08.01  10:01

    « Re: Spotřeba

    Jedna jistá rada je, nejezdi na neutrál. Zvyšuje to spotřebu a je to i po stránce bezpečnosti nesmysl. Pokud budeš chtít vědět proč, rozepíšu se ...PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.01  22:41

    « Re: Rychlost 1,3 MPi 40 kW

    A dokáže někdo říci technicky, čím to je ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 15.08.01  22:13

    « Re: Rychlost 1,3 MPi 40 kW

    Samozrejme, že tam mal byť Chod motora. A ešte vo včerajšom príspevku malo byť PowerPoint (to t mi uniklo).
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 15.08.01  22:04

    « Re: Rychlost 1,3 MPi 40 kW

    Ja mám Combi 50 kW MPI a keď presadnem do otcovej 40 kW BMM, tak je to veľký rozdiel. Cod motora je taký mäkký a akcelerácia taká vlažnejšia.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  16:18

    « Re: Rychlost 1,3 MPi 40 kW

    No ja mam 1.3 BMM 40kW a po rovine (upozornujem - velmi dlhej rovine) z toho dostanem 150. A MPI by na tom od mojej BMM malo byt lepsie, takze asi s tym nieco bude. Alebo, zeby nevydareny motor ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  09:03

    « Re: Je to možné???

    Také jsem na ně slyšel jenom samou chválu, asi do nich půjdu, ona se ta investice vyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  08:42

    « Re: Rychlost 1,3 MPi 40 kW

    Čauky, podle mého názoru, ostatně , tak mi to řekli i ve škodovce, je mezi 40Kw a 50Kw ve felicii markantní rozdíl, jak ve výkonu, tak dokonce i spotřebě.
    Jiné je to prý u fabie, kterou jsem uvažoval ke koupi, jenže....už to prostě není kvalitní lidovka, ve fábii, jak té slabší, tak té silnější - 1,3, je stejný motor, akorát jeho výkon je u té slabší verze omezem elektronicky a ten rozdíl je prý minimální. Jenže i za ten slabší motor a úplně holý auto!!! po mě chtěli306tisíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  07:05

    « Re: Je to možné???

    Ke svíčkám: zkusil jsem mnoho výrobců a typů svíček, ale nejvíc jsem byl spokojený se Championkama. U 1,3 MPI 50 kW to jsou RC89PYC.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.08.01  21:43

    « Rychlost 1,3 MPi 40 kW

    Po rovině z toho nevymačkám víc než 140 km/hod. Je to v pořádku ?
    Mimochodem, prodejce (Menčík) mi tvrdil, že to skoro nepoznám - oproti 50kW. V práci máme služební feldu 50 kw MPI(neupravovaná) a ta jezdí jako ďas.
    martin
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.08.01  21:31

    « Re: Spotřeba

    Mám 1.3 MPI - 40 kW 2 roky starou. Jeste do minuleho roku jsem jezdil jaro, leto do 6 l; Hostivař-Průmyslová Prosek a o víkendu po Dálnici 120-130 km/hod. Pak na podzim po rocni/15tis kontrole to vylezlo na 7l a nezměnilo se ani v květnu. Pak jsem si koupil palubní počítač a jezdím za 5,0-5,8 l. Ale při úplně jiném stylu jízdy !!! Dálnice tak max. 110, ve městě přes 60 a 5-ku, neutrál případně brždění motorem. Když se vrátím ke stylu jízdy předtím, tak 7. Za chvíli mám kontrolu po 30 tis., poraďte mi co jim mám říci, kde by mohla být chyba ? A teď se projevím jako úplný laik(nebo hlupák?): Švagr, který má 50-ku monotronic a jezdí mu to 160 (mně 140) mi radil, abych to " rozjezdil". To bylo ve stejnou dobu, kdy mi stoupla spotřeba a zároveň jsem měl tu prohlídku. Vůbec nemám představu, co se děje v těch řídících jednotkách.
    Martin
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.08.01  12:44

    « Je to možné???

    Všechny Vás zdravím,
    Když jsme u té spotřeby,1,3 50kw kombi mi vyšla při cestě do Chorvatska na 6-6,5l. Běžné cesty 80-100km/h,dálnice 140-150km/h. Možná to lze přičíst i gumám Continental EcoContact. Stojí stejně co podělaný Matadory a jsou vynikající,doporučuji je vřele.
    Ale o co mi jde. Před cestou do chor. jsem si nechal vyměnit svíčky, seřídit motor, vyměnit brzdové desky, prostě klasika, navíc ještě dotáhnout řízení-mělo trošku vúli,už je to OK. TO, že mi po tom seřízení a výměně svíček připadá motor míň!!!klidnější než předtím-ve volnoběhu a že jsem se poté v servisu 2x stavoval, oni to hodily na počítač a pokaždé mi řekli že je to v pořádku, že to kolísání dělá lambda sonda, ani že nemontovali baterku, takže k vymazání dat nemohlo dojít-TO přičítám svíčkám, které tam dali, předtím tam byli s trojitým "jiskřištěm"značku nevím, teď tam dali klasiku Brisky, chystám se tam dát Bosche-máte s tím někdo zkušenosti, myslím si , že svíčky dělaj hodně?????
    Největší sranda ale je tohle: V den odjezdu na dovolenou,den po servisu-Škoda,Hégr,Olomouc,jsem nastartoval třeba na podruhé, někdy napotřetí, už jsem nestihl servis, aby mi vyměnili skříňku. Na dovolené jsem občas nastartoval na poprvé, občas třeba napočtvrté. Při cestě domů jsem u Grazu už nenastartoval vůbec. Přitom klíčem jsem otočit mohl, budíky, všechno fungovalo, akorát to nastartování, tož jsem udělal to nejjednodušší, mou drahou polovičku posadil za volant a na troječku v pohodičce motor nastartoval. Dojel jsem do Olomouce a hned do servisu,vyměnit tu skříňku, asi půl hoďky kolem toho lítaj jeden mechanik, dokonce ho napadlo, že je špatný startér-u 2roky starého auta-no nakonec teda řekl, že je to start.skříňkou a její mech.část stojí tři stovky, takže v pohodě. jěště předtím za náma ale přišel jeho kolega, kukl se na tu skříňku, jenom se mě zeptal, kdo se mi tam hrabal v kabelech,načež jsem mu odpověděl, že jediný, kdo se v nich mohl hrabat byl jejich mechanik, když mi spravoval to řízení před dovolenou!!! Přehodil na skříňce dva kabely no a od té doby v pohodě startuji!!!!! CO VY NA TO? Byli ale dobří, nevzali si ode mě ani korunu, navíc si zapsali číslo auta a že prý si zjistí, který mechanik mi ten servis před dovolenou dělal.
    Tak Vám neví, má smysl dávat auto do značkového servisu?????
    Napište, Dík Kokolda
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.08.01  12:15

    « Re: Zhasínání motoru 1,6

    Vdaka za instruktaz vo veci resetovania jednotky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.01  15:11

    « Re: Zhasínání motoru 1,6

    Takze toto som vycital v "mudrej knizke":

    Stary start

    Takzvany stary start nam pomoze pri problemoch s:

    - volnobeznymi otackami

    - spustanim motora

    Pri starom starte uskutocnime postup, pri ktorom riadiaca jednotka BMM ziska na zaklade optimalnych podmienok najlepsie adaptacne hodnoty pre start a vlnobeh. Pricinou nie prave optimalnych adaptacnych hodnot moze byt:

    - caste pouzivanie auta na kratke vzdialenosti

    - spustanie motora so zosliapnutym pedalom plynu (otvoreny volnobezny kontakt)


    Stary start robime tymto postupom:

    - motor nechame zahriat na teplotu minimalne 80°C alebo pockame na minimalne dve zopnutia ventilatora na chladici.

    - zastavime motor, vypneme zapalovanie

    - odpojime konektor riadiacej jednotky

    - pockame minimalne 10 minut (behom tejto doby sa zmazu vsetky data z RAM riadiacej jednotky)

    - pripojime konektor riadiacej jednotky

    - spustime motor bez zosliapnutia pedalu plynu

    - nechame motor bezat priblizne 5 minut pri volnobehu (dôlezite je aby nedoslo k zosliapnutiu plynu, alebo aby sa nerozpojil volnobezny kontakt).

    - zastavime motor a vypneme zapalovanie.

    - druhy krat nechame bezat motor pri volnobehu priblizne 5 minut (nezoslapujeme plynovy pedal)

    - zastavime motor a vypneme zapalovanie

    - treti krat nechame motor bezat priblizne 5 minut (nezoslapujeme plynovy pedal)

    - zastavime motor a vypneme zapalovanie



    Po tomto by mala byt jednotka nastavena. Upozornenie: nikdy nestartujte motor pri zosliapnutom plynovom pedale.


    Takze uz len na zaver dodam, ze aj ked je tento postup pre BMM motory, je dost mozne, ze bude fungovat aj na MPI. Mimochodom je to vytazok z knihy "Vstrekovacie zariadenia zazihovych motorov" tak dufam, ze ma ziadne vydavatelstvo nebude zalovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.08.01  13:48

    « Re: vrzani dveri

    Diky moc, poridil jsem Silkal93 a je ticho. ROMan
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.01  01:05

    « Re: Spotřeba a zatekani

    Jooo, spotreba. Mam Feldu Combi 1,9D, najeto 120000 km. Zpocatku jsem jezdil 90 km po silnicich a 100-110 km/hod. po dalnicich, aby to moc nezralo. Bralo si to 4,8 l/100 km. Ted zkousim jezdit co nejrazantneji, tj. dalnice 130-140 km/hod., normalni silnice 100-110 km/h., kde to jde. Spotreba 4,98 (1. nadrz) a 5,03 l nafty (2. plna nadrz). Bezva uspornej motor! A na dalnicich mne z Felicii predjede jen Felda 1,6 :-) Lidi asi setri...

    Mam ale taky jeden problemek. Jel jsem domu za deste a mel jsem vodu v pojistkovem panelu (?). Takovej ten molitanovej krk za radiem byl uplne nacucanej a teklo to do pojistek a odtud kapalo na spolujezdcovy nohy. O vikendu prselo nekolikrat, ale tohle se jiz nezopakovalo (kdyz auto stalo na miste). Tak kudy mi tam tece?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…