Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Startovani.
Mám takovou chytrou knihu a tam píšou, že když je problém se startováním MPi-ček, tak se má odpojit baterie asi na hoďku, tím se smažou nastavení řídící jednotky a po připojení baterie nastartovat bez plynu a nechat asi 5 minut běžet, aby se znovu nastavily ty hodnoty v řídící jednotce... ale nevím, ještě jsem to nepotřeboval vyzkoušet. -
« Startovani.
Mam otazku na chytre. Nekdy se mi stane ze mi felina 50kw MPi nechce naskocit respektive startuje dlouho a po naskoceni jako by nechtelo vyjet servo plynu. kdyz ho potom lehce proslapnu tak uz je to OK. Stava se to talk jednou z 10 startu a neky i casteji. Ma na tohle nekdo recept ? -
« Re: Palubka - Tachometr - Chybka?
Hehe, standardna chybka. On ten bowden je na takych zapadkach a tie dost blbo drzia. Takze zase si tu palubovku rozober, uz nemusis oddelovat ten cierny diel len nahmataj zozadu bowden a narvi ho na tacho. Potom palubovku opatrne zasun a mas to. -
« Palubka - Tachometr - Chybka?
Zdravíčko pánové, a tož jsem si v sobotu vyměnil žárovečky na přístrojovce, měl jsem spálenou žárovku v kontrolce tlumených světel a osvětlení otáčkoměru. Vyhození pal. štítu, odepnuti černýho dílu od budíku..všechno to proběhlo v pohodě, akorát jsem neměl shozenej volant. No, v pohodě to bylo do doby než jsem se rozjel, protože mi sice palubka svítí jak kolotoč večer, jenže mi pro změnu nejde tachometr, přitom, jak jsem vydělával tu desku s budíkama, necitíl jsem v ní žádný odpor, že by se musel ten tachometr nějak rozpojit, myslel jsem, že se prostě na konec bovdenu zase jenom nasadí, ale stejně jsem to při nasazování nemohl moc zkontrolovat. Pánové, prosím poraďte, co jse posral??? Díky
Kokolda -
« Re: Nastavení sklonu světlometů
Jsem jedním z těch prý několika málo šťastlivců, kterým se podařilo opravit naklápění světel u Feldy. Radost však netrvala dlouho, protože po třech měsících od opravy jednoho mě přestalo fungovat naklápění u druhého světla a to už jsem opravdu nevydržel a celé ovládání letělo do ... popelnice. Jedinou komplikací je protahování těch kompletních pístků přes průchodku z kabiny do kufru, dál už následuje pouze radost z příjemné práce na svém majetku. -
Diamant 18.09.01 21:47
« Re: Nastavení sklonu světlometů
Teoreticky by to mohlo ist opravit. Najst bublinku a injekcnou striekackou s ihlou postupne vysavat a dodat lieh (alebo okenu). Potom dierku zalepit. Aspon tak som to chcel kedysi na Favorite opravit ja. Ale potom som ho predal. Tak som sa k realizacii nedostal. Ale verim, ze ak by sa to po..... na Fabii, tak by to stalo vdaka servu omnoho viac. -
« Re: Nastavení sklonu světlometů
Kedysi, ked sa mi to posralo na Favorite, tak som nasiel niekde kontakt na chlapika, co to opravoval (v Ziline). Tak som mu to doniesol a on mi to za dve stovky opravil. Ale potom sa to posralo na kamaratovom Favorite, tak som mu to tiez chcel dat opravit, ale uz tam bohuzial nebyval a nevedeli mi ani povedat, kde sa prestahoval. Takze opravit sa to urcite da, len neviem ako, nebol som totizto pritom. Ale zatial na Felde bez poruchy a klepem na drevo...je to mozno tym ako casto sa to vyuziva. Ja tym otacam len na STK.... :-) -
« Re: Nastavení sklonu světlometů
No, zrovínka včera jsem celou tu hydrauliku naklápění světlometů měnil. Skutečně, nejde to opravit. Vada vznikne někde netěsností hadiček u napojení k pístkům a to vlivem času: mráz a teplo. Celý komplet stojí kolem 1200 kč - což je pěkná pálka, ale co se dá dělat, je to podmínka k technické. Jinak demontování je rychlé a snadné, prostě se sejme kryt pod volantem(abysme k tomu mohli rukou) - tam je jenom jeden šroubek, šroubovákem, nebo nějakou pákou se vyjme kolečko - obladač pístku, přestříhnou se hadičky a vše vyndá. vč. pístků od světlometů. Instalace je daleko horší, ale i to se dá zvládnout, rozhodně není tčeba kvůli tomu jezdit do servizu, už tak je to pěkná pálka. Pak ještě můžete nastavit počáteční sklon světlometů vymezovacím šroubkem na pístku u světlometu a můžete si hrát.
A zároveň bych měl otázku do M.C. Mám Felicii Diesela a zajímalo by mě jestli někdo máte zkušenosti s výměnou vstřikovačů a po kolika kilometrech jste je měnili a jak jste poznali, že je třeba je měnit. taktéž žhavící svíčky a jejich ceny ... Poradí mi někdo ?? -
Diamant 15.09.01 23:12
« Prehliadka na 60.000
Tak ju mám za sebou. Felicia má 3,5 roka a okrem bežných vecí mi menili obidve manžety homokynetických kĺbov (1 už roztrhnutá), palivový filter, zadný brzdový valček a tesnenie pod sacím potrubím (falošný vzduch spôsoboval nepravidelný chod motora. Teraz chodí ako nová. Som veľmi spokojný. -
« Re: Nastavení sklonu světlometů
Opravdu to nejde opravit. Včetně mě znám několik lidí, kteří se o to pokoušeli, ale nikomu se to nepodařilo tak, aby to bylo k něčemu. Musí se koupit komplet. Montáž se dá zvládnout svépomocí, ale nějaký čas to zabere(asi tak jedno odpoledne) M.j. se musí zcela vyndat přístrojový štít. -
« Re: Pozor na tlumiče
Jo, jo je vidět, že kvalita originálních náhradních dílů je čím dál tím lepší. Na starém Favoritovi r.v.89 jsem měl tlumiče "P" 9 let/90 tis (preventivně jsem je vyměnil), "Z" tam jsou do dneška 12,5 roku/125 tis. Jinak jsem si na své Feldě 12/96 45 tis. také všiml, že misky na předních tlumičích korodují. Ale až přijde jejich čas, tak s díky odmítnu orig. ND a raději sáhnu po HPčkách v produkčním provedení se sériovými pružinami. -
« Re: Nastavení sklonu světlometů
Kamose s Favoritem pred casem taky vyhodili z technicky kvuli naklapeni svetel. Za novy mechanismus je penez jak za kozu, ale neryskoval bych nejakou provizorni upravu. Nevim zda to kontroluji vzdycky. Mozna zalezi pouze na tom technikovi jak se v aute bude stourat. -
« Re: Nastavení sklonu světlometů
Tak sem se na to dival. A ...... je to v * nechodi cely ten valecek a vytahnout de tezce ale vrati se do puvodni polohy jako by tam byl podtlak :-( Asi bude treba vymena ted to asi jenom nejak podlozim at mi to nesviti pod auto ale vymena me nemine. Kdyz se to kupuje nove tak to je cele i z hadicema nebo je to jen to udelatko co je ve svetle ? Je vymena moc slozita. Sice rad do vseho rypu ale nekdy mit predem informace je k nezaplaceni :) -
« Re: Pozor na tlumiče
Tak, tak, ja som menil tlmice pred rokom a uz boli tie misky dost skorodovane. Teraz opäť ako nove. A este sa pridam, pozrite si aj manzety na poloosiach, ked som zdvihol auto na hever, tak som sa nestacil cudovat, obidve boli roztrhnute. Predsa je to len guma a ta sa casom unavi. Holt, uz to ma pomaly 7 rokov. -
« Re: Nastavení sklonu světlometů
Diky moc Mrknu na to. Technickou mam az za rok tak kdyby to nefungovalo zkusim to nastavit aby svitil normalne a ne pod auto :)Hlavne ze jsem aspon trochu v obraze jak na to :)
Jeste jsem se jednou chtel informovat chytrych. Muzemit vliv umisteni repro (silnejsich(silnejsi magnet)) nad LPG nadrz ? -
"-- skrytý --" 11.09.01 08:22
« Nastavení sklonu světlometů
Už jsem to našel v rubrice Favorit. Autorem postupu je Lu:
Zjisti nejdříve, zda máš uniklou kapalinu z regulačního mechanismu. Pokud ano, musíš celou regulaci vyměnit. Regul. mech. je ve světlometu zasunutý na bajonetu (pootočíš a vysuneš ven). Když to budeš mít venku, toč regulátorem a koukej, jestli z mech. u světla vyjíždí čep. Jestliže ano a světla se přesto nepohybují, je potřeba ten čep nečím prodloužit (o pár mm). Takhle jsem to měl já, vyhodili mě z technické a v servisu mi řekli "jedině vyměnit", což mi nedalo a kuchnul jsem to. Na čepy jsem navlékl takové trubičky a vše bylo OK.
-
« Pozor na tlumiče
Přátele,zkontrolujte si stav tlumičů. Já mám Feldu Combi 1,6, r.v. XII.95, a v sobotu se mi v důsledku koroze utrhl na předním tlumiči spodní doraz pružiny (taková miska co v ní sedí pružina). Tlumič potom vybočí do strany a opře se o pneumatiku. Auto je tak prakticky nepojízdné, nebo se dá dojet do servisu jen za cenu zničení pneumatiky. Ale co je horší, kdyby k tomu došlo na mokru, nebo kluzkém povrchu, tak hrozí nebezpečí náhlého smyku. Vím ještě o třech známých, kterým se stalo to samé, takže nejde o ojedinělou věc. Hrozí to i na tlumičích zadních. Všechna auta o kterých vím byla stará asi 5-6 let. -
« Re: Pukanie + spotreba
Myslim ze pri prudkem ubrani plynu je to normalni.
Protoze regulovana soustava motoru ma urcite dopravni zpozdeni, nelze nastavit elektroniku tak, ze bude na vsechny prudke zmeny reagovat okamzite. Spise by to vedlo k nestabilite rizeni motoru. -
Diamant 07.09.01 06:33
« Pukanie + spotreba
Ja mám Felku Combi 1,3/50 a to pukanie sa už objavilo aj u mňa. Viac ma však hnevá vŕzganie gumeného tesnenia piatych dverí. Hrozné. Už som ho aj ošetril Ale inak spokojnosť. Čo sa týka PP, tak na voľnobeh mám spotrebu 0,9 l/h. Pri prudšom ubratí plynu idem za 0,0 asi do 1500-2000 otáčok. Neviem to určiť presne, lebo PP má nejaké spozdenie a tá hranica sa tiež sama nejako mení podľa okolností. Najviac ma však štve, že pri prudšom ubratí plynu sa ešte chvíľu stále vstrekuje a až potom je to za 0,0. Ale to robia len MPI. -
« Dotaz Fel. Combi 98 LPG
Zdravim vsechny. Jsem cerstvym majitelem Feliny kombi. A mam par dotazku pro vice zkusenejsi nez ja :)) Prvni dotaz je ohledne ovladani prednich svetel mam leve svetlo zasekle smerem dolu v noci je to hnus s tim jezdit da se to nejak samodomo opravit (nebo aspon zvednou do technicke?) a nebo je treba neco vymeni a co a jak je to narocne ? Dale by me zajimaly zkusenosti z provozem na LPG: ceho se vyvarovat na co si dat potor a tak podobne jak je to z prohlidkama a opravama LPG a jeste jestli je normalni za na LPG mi volnoveh toci cca o 200 otacek min nez benzin mam tam klimu a po zapnutim mam problem ze chcipanim. A jeste jeden dotaz ohledne LPG VS Audio. Chtel bych si do predni casti plata umistit bas. repro. ALe nemam jistotu jestli magneticke pole repro nebude poskozovat nebo narusovat nejaky magneticky spinac nad nadrzi? Chtel bych je vlastne umistit nad tu nadrz. Predem diky za vsechny rady i nazory. Tee -
« Re: vrzani dveri
Trumf to neni, ale to je asi fuk. Diky za Tvuj prispevek, usetril jsi me sundavani plastu a bezpecnostnich pasu. Ta kovova spona me nenapadla. Omrknu to. Ja mam 1,9 D a protoze v praci jezdim s 1,3, ktery ma mnohem vic najeto a nic tam nepraska, mel jsem za to, ze to lupani je zpusobeno tim, ze moje auto (tedy hlavne predek) je mnohem tezsi a pri najeti na vlnu ci sparu se kastle vice "zkrouti", coz se projevi i na plastech v interieru. Ted ale nevim, kdyz rikas, ze to same mas u Trumfu (tedy u 1,3 pokud se nepletu). Samozrejme to neni zadna vazna zavada, ale je to opravdu neprijemne. Vim, ze jsem si nekoupil mercedes, ale skutecnost, ze ty pazvuky zacali okamzite pote, co jsem auto koupil, me zklamala. O plastovem krouzku v uchytu zamku radsi ani nepisu... No, pokud bys kapnul na to, proc to vedle hlavy praska, dej prosim vedet. -
« Re: vrzani dveri
Je to TRUMF?? Mam to same. Jiz jsem mel sundane vsechny plsty a bezp. pasy a dela to i pri otevrenych dverich. Podeziram tu stresni gumu osazenou pomoci kovovejch spon do kastle prave v miste u tve hlavy (jedna je). Jiak pri spravnem usazeni dveri mi cvaka ten plastovy krouzek na uchtu zamku, po mirnem "zkrizeni dveri" ztichne. To nemluvim vubec o tesnicich gumach ve dverich. ... -
"-- skrytý --" 29.08.01 11:14
« Re: vrzani dveri
Ve sloupku? Ja mam mirnou vuli LP dveri, ale neda se s tim pry nic delat, rka Skoda-servis. Pri nerovne vozovce slysim, jak se tre tesnici guma, taky je to neprijemne. Zkus vzit za otevrene dvere a pohybuj s nimi nahoru dolu, jestli nemaji vuli... Ty moje by se na pasech ve vzduchu asi dlouho neudrzely :)) Stejne jsem tu reklamu nepochopil :) -
« Re: vrzani dveri
Mam podobny problem jako vrzani dveri. Pri jizde (prejezd sebemensi vlny ci spary) mi neustale neco praska a lupe v prostoru sloupku mezi LP a LZ dvermi. Za boha nemuzu zjistit o co jde a odkud presne se ten zvuk ozyva. Je to jiste banalita, ale jezdim hodne a kdyz mi neustale neco lupe u ucha, je to velmi neprijemne. Neresil jste uz nekdo podobny problem? Dik. -
« Re: Spotřeba
Aby při brzdění motorem resp. v obdobné situaci nedávala ŘJ palivo musí být splněny minimálně tyto dvě podmínky : 1)chladící kap. je zahřátá
2) ot. motoru dosahují určité minimální výše. Např. u 1.6 Mpi je to dvojnásobek volnoběhu u ostatních motorů nevím přesně ale asi taky tak nějak. Při dalším poklesu otáček pod tuto mez reguluje ŘJ dodávku paliva (v kooperaci se škrtící klapkou) tak, aby při dalším poklesu otáček včas zachytila volnoběžné otáčky. Proto je rozdíl v dodávce paliva mezi prudkým a pozvolným uvolněním plyn. pedálu. -
« Re: Karoserie - koroze
Podle toho co jsem se dozvěděl v "chytré knížce" tak Felicie ma pozinkouvané následující plechy : kapota motoru (komplet), maska, dveře (pouze zevnitř), plechové díly pod zadními světly. O blatnících tam není nic. Také tam není nic o tom, od kdy se zinkovalo, takže asi od počátku. Největší svinstvo na korozi jsou stejně jako u Favorita lemy u zadních kol. Na předek mohu doporučit plastové vložky do podběhů, ale ty na zadní lemy moc nepomůžou. -
« Re: Spotřeba
Pri uplnem ubrani plynu se prerusi dodavka paliva, pokud je motor zahraty a ma vice nez 2000 ot/min. Pak je dodavka prerusena i pokud klesnou otacky pod tuto mez. Pokud ale je plyn ubran pri otackach nizsich nez 2000 ot./min., pak jiz k preruseni dodavky paliva nedojde.
Jarda -
« Re: Spotřeba
Ono to mas tazko. Vzdy je to inac. Napriklad ak ides po rovine a mas tam nejakych 2500 a plynule uberies plyn tak sa ani neodstavi privod paliva. Ale ak uberies rychlo tak odstavi. Inac je to velmi dobre citit na tom ako motor brzdi. S palivom je ten brzdny ucinok ovela nizsi. Mne to pripada tak ako keby jednotka "sondovala" ci auto nadalej bez zosliapnuteho plynu zrychluje alebo nie a podla toho to regulovala. Ale su to len moje subjektivne dojmy. Najlepsie mas kupit PP a mozes sa kochat.... :-) -
« Re: Spotřeba
No, on to myslel asi tak, ze ked ides napriklad z kopca tak tam zarad rychlost a brzdi motorom. Vtedy PP ukazuje spotrebu 0.0 litra/100km takze nezerie nic. Ked tam totizto nechas neutral, tak mas urcitu spotrebu a este aj viac opotrebuvas brzdy. To iste plati aj ked brzdis na rovine. Vzdy tam proste nechaj rychlost. Teda pokial nechces na neutrali dojst na nejake miesto. A este nieco, ked brzdis motorom a chces mat pri tom 0.0 spotrebu tak motor musi mat minimalne okolo 2000 obratok, inac jednotka obnovi dodavku paliva. -
« Re: Karoserie
Je pravda, že Felicie mají s korozí jisté problémy. Dost jsem se o to zajímal proč to tak je a zjistil jsem, že je to již volbou nekvalitních plechů z VSŽ Košice, které obsahují hodně uhlíku. Všimněte si hlavně při odření barvy je místo ihned rezavé a jakmile se včas neopraví je tam díra. Plechy např. na Fábii se komplet dováží z Německa, protože ty Slovenské nevyhověly kvalitě a nebylo by možno i přes pozinkování na vozidlo dát záruku 10 let na prorezivění. Je dalších několik míst, kde se rez vyskytuje i u vozidel, která nejsou provozována v zimě, např. na místě kde se překrývají plechy střechy pod pátými dveřmi, zhruba po čtyř letech provozu. Korozi se dá jistým způsobem dost zabráni řádným vystříkáním dutin a nástřikem spodku. -
« Re: Kupa ojazdenej Felície
Mne sa zda, ze exponovane diely su pozinkovane uz od vyroby. T.j. bocne dvere, predne blatniky a kapota. Ale ostatne, t.j. zadne dvere, karoseria, prahy atd. zinkovane nikdy neboli. Teda ja na mojom rocniku 06/95 to tak mam. Ale daj si pozor hlavne na hrdzu na piatych dverach, lemoch prahov, skontroluj vyfuk. Potom skontroluj cisla na vsetkych oknach, ak niesu rovnake tak bolo auto burane, alebo je kradnute alebo..... Potom ci nieje guma okolo okien spinava od farby. Skontroluj ako sedia dvere, ci sa dobre zatvaraju, skontroluj farbu, ci nahodou nieje niekde iny odtien. Potom skus zatlacit o kufor auta a pustit, auto by sa malo bez hupania vratit do povodnej polohy, ak nie tak su zle tlmice. Prezri gumy, ci su zjazdene rovnomerne. Skus sa na nom previest. Zisti aky tah mam motor. Predtym mas najlepsie previest sa na takj istej Felicii a porovnat s touto. Skus pustit na rovine volant a nesmie tahat do strany. Potom skus brzdenie a pri brzdeni jemne pusti volant a riadenie nesmie tahat do strany. Skus zapchat vyfuk a motor sa musi dusit. Pri beziacom a zohriatom motore skus pricuchnut k vyfuku a nesmie byt citit typicky zapach ako napr. zo Š105. Potom skus este rucnu brzdu. Zatiahni ju, zarad 1 a skus sa pohnut. Tymto vyskusas aj spojku (nesmie smykat). A hlavne si pozri servisnu knizku a co vsetko bolo menene. Ak nema servisnu knizku tak cena dole (teda neviem aka je teraz tak podla toho). A to je asi vsetko co ma napada. Inac ked trafis na udrziavane auto, tak sa ti odvdaci spolahlivostou a nizkymi nakladmi. Cau... -
"-- skrytý --" 24.08.01 08:58
« Karoserie
Jo, mám r.96 a 5. dveře mají pod lištou pěkné bublinky, pod kterými bude rez :-(
Jinak je zbytek kastle, co se rzi týče O.K., ale na několika místech jsou malé kousky odštípnutého laku. Asi je na feldách nějaký křehký, protože o 5 let starší Fiat Tipo, který mají rodiče, je bez jakéhokoliv škrábance. -
« Re: Letní pneumatiky
Jezdil jsem Micheliny a myslel jsem si, že jsou jedny z nejlepších. Teď tam mám Dunlopy a nevidím žádný rozdíl. Včera jsem moji 6 let starou felicii
pořádně umyl a po detailním prohlídnutí karosérie jsem byl pěkně rozladěnej. Není snad karosářský díl, aby tam nebyl nějaký puchejřek. A to nemluvim
o zadních dveřích, které jsem už pořídil jiné a právě se stříkají. Jak natom jste ostatní?
-
« Re: Rychlost 1,3 MPi 40 kW
Čauky, podle mého názoru, ostatně , tak mi to řekli i ve škodovce, je mezi 40Kw a 50Kw ve felicii markantní rozdíl, jak ve výkonu, tak dokonce i spotřebě.
Jiné je to prý u fabie, kterou jsem uvažoval ke koupi, jenže....už to prostě není kvalitní lidovka, ve fábii, jak té slabší, tak té silnější - 1,3, je stejný motor, akorát jeho výkon je u té slabší verze omezem elektronicky a ten rozdíl je prý minimální. Jenže i za ten slabší motor a úplně holý auto!!! po mě chtěli306tisíc. -
« Re: Spotřeba
Mám 1.3 MPI - 40 kW 2 roky starou. Jeste do minuleho roku jsem jezdil jaro, leto do 6 l; Hostivař-Průmyslová Prosek a o víkendu po Dálnici 120-130 km/hod. Pak na podzim po rocni/15tis kontrole to vylezlo na 7l a nezměnilo se ani v květnu. Pak jsem si koupil palubní počítač a jezdím za 5,0-5,8 l. Ale při úplně jiném stylu jízdy !!! Dálnice tak max. 110, ve městě přes 60 a 5-ku, neutrál případně brždění motorem. Když se vrátím ke stylu jízdy předtím, tak 7. Za chvíli mám kontrolu po 30 tis., poraďte mi co jim mám říci, kde by mohla být chyba ? A teď se projevím jako úplný laik(nebo hlupák?): Švagr, který má 50-ku monotronic a jezdí mu to 160 (mně 140) mi radil, abych to " rozjezdil". To bylo ve stejnou dobu, kdy mi stoupla spotřeba a zároveň jsem měl tu prohlídku. Vůbec nemám představu, co se děje v těch řídících jednotkách.
Martin -
« Je to možné???
Všechny Vás zdravím,
Když jsme u té spotřeby,1,3 50kw kombi mi vyšla při cestě do Chorvatska na 6-6,5l. Běžné cesty 80-100km/h,dálnice 140-150km/h. Možná to lze přičíst i gumám Continental EcoContact. Stojí stejně co podělaný Matadory a jsou vynikající,doporučuji je vřele.
Ale o co mi jde. Před cestou do chor. jsem si nechal vyměnit svíčky, seřídit motor, vyměnit brzdové desky, prostě klasika, navíc ještě dotáhnout řízení-mělo trošku vúli,už je to OK. TO, že mi po tom seřízení a výměně svíček připadá motor míň!!!klidnější než předtím-ve volnoběhu a že jsem se poté v servisu 2x stavoval, oni to hodily na počítač a pokaždé mi řekli že je to v pořádku, že to kolísání dělá lambda sonda, ani že nemontovali baterku, takže k vymazání dat nemohlo dojít-TO přičítám svíčkám, které tam dali, předtím tam byli s trojitým "jiskřištěm"značku nevím, teď tam dali klasiku Brisky, chystám se tam dát Bosche-máte s tím někdo zkušenosti, myslím si , že svíčky dělaj hodně?????
Největší sranda ale je tohle: V den odjezdu na dovolenou,den po servisu-Škoda,Hégr,Olomouc,jsem nastartoval třeba na podruhé, někdy napotřetí, už jsem nestihl servis, aby mi vyměnili skříňku. Na dovolené jsem občas nastartoval na poprvé, občas třeba napočtvrté. Při cestě domů jsem u Grazu už nenastartoval vůbec. Přitom klíčem jsem otočit mohl, budíky, všechno fungovalo, akorát to nastartování, tož jsem udělal to nejjednodušší, mou drahou polovičku posadil za volant a na troječku v pohodičce motor nastartoval. Dojel jsem do Olomouce a hned do servisu,vyměnit tu skříňku, asi půl hoďky kolem toho lítaj jeden mechanik, dokonce ho napadlo, že je špatný startér-u 2roky starého auta-no nakonec teda řekl, že je to start.skříňkou a její mech.část stojí tři stovky, takže v pohodě. jěště předtím za náma ale přišel jeho kolega, kukl se na tu skříňku, jenom se mě zeptal, kdo se mi tam hrabal v kabelech,načež jsem mu odpověděl, že jediný, kdo se v nich mohl hrabat byl jejich mechanik, když mi spravoval to řízení před dovolenou!!! Přehodil na skříňce dva kabely no a od té doby v pohodě startuji!!!!! CO VY NA TO? Byli ale dobří, nevzali si ode mě ani korunu, navíc si zapsali číslo auta a že prý si zjistí, který mechanik mi ten servis před dovolenou dělal.
Tak Vám neví, má smysl dávat auto do značkového servisu?????
Napište, Dík Kokolda
-
« Re: Zhasínání motoru 1,6
Takze toto som vycital v "mudrej knizke":
Stary start
Takzvany stary start nam pomoze pri problemoch s:
- volnobeznymi otackami
- spustanim motora
Pri starom starte uskutocnime postup, pri ktorom riadiaca jednotka BMM ziska na zaklade optimalnych podmienok najlepsie adaptacne hodnoty pre start a vlnobeh. Pricinou nie prave optimalnych adaptacnych hodnot moze byt:
- caste pouzivanie auta na kratke vzdialenosti
- spustanie motora so zosliapnutym pedalom plynu (otvoreny volnobezny kontakt)
Stary start robime tymto postupom:
- motor nechame zahriat na teplotu minimalne 80°C alebo pockame na minimalne dve zopnutia ventilatora na chladici.
- zastavime motor, vypneme zapalovanie
- odpojime konektor riadiacej jednotky
- pockame minimalne 10 minut (behom tejto doby sa zmazu vsetky data z RAM riadiacej jednotky)
- pripojime konektor riadiacej jednotky
- spustime motor bez zosliapnutia pedalu plynu
- nechame motor bezat priblizne 5 minut pri volnobehu (dôlezite je aby nedoslo k zosliapnutiu plynu, alebo aby sa nerozpojil volnobezny kontakt).
- zastavime motor a vypneme zapalovanie.
- druhy krat nechame bezat motor pri volnobehu priblizne 5 minut (nezoslapujeme plynovy pedal)
- zastavime motor a vypneme zapalovanie
- treti krat nechame motor bezat priblizne 5 minut (nezoslapujeme plynovy pedal)
- zastavime motor a vypneme zapalovanie
Po tomto by mala byt jednotka nastavena. Upozornenie: nikdy nestartujte motor pri zosliapnutom plynovom pedale.
Takze uz len na zaver dodam, ze aj ked je tento postup pre BMM motory, je dost mozne, ze bude fungovat aj na MPI. Mimochodom je to vytazok z knihy "Vstrekovacie zariadenia zazihovych motorov" tak dufam, ze ma ziadne vydavatelstvo nebude zalovat.
-
"-- skrytý --" 06.08.01 01:05
« Re: Spotřeba a zatekani
Jooo, spotreba. Mam Feldu Combi 1,9D, najeto 120000 km. Zpocatku jsem jezdil 90 km po silnicich a 100-110 km/hod. po dalnicich, aby to moc nezralo. Bralo si to 4,8 l/100 km. Ted zkousim jezdit co nejrazantneji, tj. dalnice 130-140 km/hod., normalni silnice 100-110 km/h., kde to jde. Spotreba 4,98 (1. nadrz) a 5,03 l nafty (2. plna nadrz). Bezva uspornej motor! A na dalnicich mne z Felicii predjede jen Felda 1,6 :-) Lidi asi setri...
Mam ale taky jeden problemek. Jel jsem domu za deste a mel jsem vodu v pojistkovem panelu (?). Takovej ten molitanovej krk za radiem byl uplne nacucanej a teklo to do pojistek a odtud kapalo na spolujezdcovy nohy. O vikendu prselo nekolikrat, ale tohle se jiz nezopakovalo (kdyz auto stalo na miste). Tak kudy mi tam tece?