Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
"-- skrytý --" 09.01.02 19:25
« Re: Problemky ...
Pokud mas najeto na aute 5,5 kkm, tak to si myslim, ze ma RV pravdu. Proste brzdi. Mne piskaji obcas predni brzdy, protoze mam uz starsi desticky, navic ty druhe pry nejsou tak kvalitni, nemaji jakousi folii proti treni ci co. Ale pokud ti pri seslapnuti pisknou zadni brzdy, tak to je "zavada" jina, ale myslim, ze to u Felicii s novou tvari nepada do uvahy....
Dvere - to je kapitola. Nemaji vuli? Otevri je a vezmi za ne v pohybu svislem. Zjisti, jestli maji vuli v uchytech... Moje maji vuli PP dvere a pri jizde to obcas vydava sustivy zvuk :-( V servisu mi ale rekli, ze to je prace pro klempire, tak jsem to nechal byt...
Mam jeste jeden problem s dvermi - PZ dvere mi pri prejizdeni nerovnosti klepaji. Takovy zvuk, jako kdybych privazal uvnitr dveri olovnici na provazek :-) Nesetkali jste se s tim? Az bude teplo, asi je rozeberu.... -
« Re: Problemky ...
Tak za prvý ty světla.Přesně tohle jsem měl u nový feldy 1.6 a servis to nebyl schopen opravit (v záruce).U mně to bylo o to horší,že světla zhasínaly při jízdě (dobrá sranda co ?).Takže,sundej kryt pod volantem a tam jsou konektory na páčce přepínání a jsou v takový plastový kleci.Rozsviť světla a tahej postupně za drátky u přepínače a zjisti,kterej má mizernej kontakt a ten zmačkni trochu kleštěma a nebo vem preventivně všechny.V servise vyměnily páčku co?
Brzdy:Musíš pořádně brzdit,ona se na kotoučích srazí vlhkost a do rána zreznou a potom pískají,s tím nic nenaděláš ,to si sedne.Zkrátka nebrzdi jemně ať tu rez obrzdíš.Gumy na dveřích nevím. -
« Problemky ...
Zdravim, tak se mi toho seslo vic tak bych se rad na vse zeptal. 1) Zacaly mi piskat brzdy (p/z najeto 5,5tis.) pri jemnem dobrzdeni na krizovatce. 3x v servisu(zaruka)predni zbrousili zadni pry jen sundali nandali, vzdy to vydrzi tak den/dva. Co s nima mam delat? 2) od -15stC mi nejdou rozsviti obrysovky jen procvakne relatko a na poklep do spinace bliknou svetla, na popate se to vetsinou podari. 3) vrzani gum dveri (kapitola sama pro sebe) mazani sil. olejem je zmekci, ale na dlouho to nepomuze. Otec ma Fel98 a tesneni dveri ma uplne ztvrdle a zadne zvuky to nedela. Prosim poradte cokoliv ... DIKy -
« Re: disk na felicii
Leoši, ono je několik modelů disků na Favo. Původní měly rozteč šroubů 98 mm a od r. 92 mají rozteč 100 mm. Ty s menší roztečí určitě na Feldu nenasadíš. A ty s větší se taky dělaly v několika provedeních (u Formana měly vyšší únosnost). Takže než koupíš, radši se poinformuj abys nevyhodil zbytečně prachy. -
« Re: Startování
Mispul+RV: Při přepnuté poloze na plyn by mělo auto startovat na benzín a asi po 5 sec. přepnout automaticky na plyn-v zimě totiž na samostatný plyn motor nenastartuješ a to možná bude příčina závady.Nefunguje asi benzínový okruh. Závada mfilipa-teda ne jeho, asi bude v zaseknutém hlavním spínacím relé v pojistkové skříni. -
« mazání
Mám felicii 1.6,najeto 88000 km.Jezdila bez problemu denně cca 150 km až do Vánoc kdy několik dní stála.Po nastartování se rozsvítila kontrolka mazání.Dolil jsem tedy olej,ikdyž si myslim že,tam byl(na měrce byl vidět ,ale co kdyby....).kontrolka přestala svítit,nechal jsem motor na volnoběh ohřát a vypnul jsem ho.Další den jsem opět nikam nejel a následující den ráno(-16st Celsia)se problém s mazáním zopakoval.Podle zvuku motoru ale laicky usuzuji že motor opravdu nemaže.Auto jsem odtahl do místní autodílny ale i tak by mne zajímalo o jaký problém či závadu se jedná. Děkuji za Vaše rady. -
« Startování
Kámoš má problém se startování Feldy 1.3 (s LPG) a už si vážně neví rady - má někdo nějakej nápad? Před vánocema koupil z bazaru Feldu s plynem a od začátku špatně startuje (i na benzín) . Ale jenom když je kosa. Musí až desetkrát otočít klíčkem a protočit startér než chytne. Dokonce se mu stalo, že to nechytlo vůbec. Tak to odtáhl do AUTORIZOVANÝHO servisu Škoda (nebudu jmenovat, aby neměli ostudu), kde vyměnili svíčky (60.000 najeto) cosi seřídili a nechali to stát přes noc v dílně. Ráno volali, že už to chytá perfektně a vyvezli mu ji ven na mráz na parkoviště. Když přišel a zkusil nastartovat, tak se to povedlo až na potřetí. I servisák uznal, že to asi není v pořádku a navrhl - a teď se podržte - zkoušet měnit jednu věc za druhou a čekat, čím to bude!!!!!! To je skoro jako výsměch. Tak jim poděkoval a shání si informace o možné poruše sám. Až zjistí v čem je problém, tak jim to řekne a snad už budou schopni to opravit. No Kocourkov. Měl někdo z vás podobný problémy, případně tuší čím by to mohlo být? -
"-- skrytý --" 01.01.02 22:00
« Re: Akumulator
Mam Feldu 1,9D, myslim, ze alternatory BOSCH jsou shodne s Feldou 1,6. Alternator to je silny, nebal bych se pouzit akumulator 62Ah, ale elektrikar nejsem :)
Ja mam momentalne zcela opacnou zkusenost, do Feldy 1,9D jsem si poridil za slusny peniz akumulator 55Ah, a je vse OK, i v zime se startuje bez problemu... -
"-- skrytý --" 25.12.01 15:04
« Re: Klepani to Paulo
s největší pravděpodobností jde o ovolněný synchron na 5 stupni
oprava není složitá ve značkovém servisu to stojí okolo 500,-kč.Já jsem tuto závadu taky měl na svoji feldě.Ale už s ní do značkovýho servisu nepáchnu jsou to zloději a podvodníci,tedy mluvím o Litomyšli -
« Akumulator
Aku najvacsiu kapacitu moze mat akumulator do Felicie 1.6? Original bol 44 Ah. Alternator ma Bosch 70A. Ja tam davam Bosch Silver Plus 55Ah, neviem ci by ten alternator stacil dobijat aj 62 Ah. Aj ked myslim, ze 1.9D ma 60 Ah s 70 A alternatorom. Neviete, ci sa na tom 70 A Bosch alternatore da nastavit napatie, na ktore sa reguluje? -
Diamant 18.12.01 20:20
« Re: Klepani to Paulo
Technik mi to s tou prevodovkou vysvetľoval. Ide o to, že prevodovka má tri hriadele. Z toho dva hlavné. Jeden má na konci ložisko, ktoré je niekde úplne na kraji prevodovej skrine. Olejom ho zásobuje vraj nejaký kanál a chvíľu to trvý, kým sa tam ten stuhnutý olej dostane. Vraj je najlepšie naštartovať a nechať motor chvíľu bežať na neutrál. Vyraziť až potom. Inak to "chrastenie" (ja by som to prirovnal, ako keby sa v prevodovke niečo mlelo) sa u mňa niekedy objavuje aj v lete a už od nova. Takže to zrejme závada nebude, inak by sa to už zhoršovalo. -
« Re: Klepnutí po uvolnění spojky
U moji felicie to delalo loni taky(1,3MPI 50kW mr.97,pri asi 70t.km).Zacalo to v zime.A bylo to presne ,jak popisujes.V servisu nevahali ani chvilku a vymenili pryzove ulozeni pomocneho tahla razeni pod vozem.Podle vseho to neni ojedinela zavada,ten kousek pryze stal asi 30 Kc,ale hlavne od te doby to nedela!!!.Ja uz mel podezreni na pravy kulovy cep poloosy,protoze to byly takove obcas kovove pazvuky prichazejici zprava. -
"-- skrytý --" 14.12.01 08:54
« Re: Klepnutí po uvolnění spojky
Abych to ještě upřesnil: klepne to v momentě, kdy auto zrychlí (při rychlém sešlápnnutí plynu) nebo zpomalí (prudké ubrání plynu, rychlejší puštění spojky po přeřazení).
Ptal jsem se v servisu a prý to dělá řadící tyč, konkrétně nějaké gumové tlumiče vibrací (?) které při velkých mrazech ztvrdnou na kámen. Prý nejsem jediný, kdo se na to ptal. Tak pokud jsme s tím servismanem hovořili o stejné věci, tak je to ono. -
Diamant 13.12.01 19:32
« Re: Klepnutí po uvolnění spojky
Aj mne to robilo. Hlavne ak som sa pohol na krizovatke a ubral plyn bez zoslapnutia spojky. Ak som zase pridal tak zasa. Mam model 98. Pri jednej z prehliadok som to spomenul a oni vraj nieco premazali a ... No proste odvtedy to uz nerobi. Alebo vam sa to prejavuje inak?
Felicie maju stale ziarovky. Akurat od MR 97 maju Felicie stlpec symbolov nie ako svietiaci obdlznik s tmavym symbolom, ale ako svietiaci symbol na tmavom pozadi. Ale stale je tam ziarovka. U Octavii neviem (ak doslo k zmene, typoval by som od MR 2001). Fabia me stit pristrojov s diodami a je nerozoberatelny. No a tie rucky su bez optickych kablov :o) Je tam ziarovka, ktora osvetluje priehladne plexi. To sluzi ako svetlovod. Je tam jeden nepohyblivy kruzok a jeden pohyblivy spojeny s ruckou. Tie kruzky su priehladne a na povrchu maju ciernu farbu, takze nesvietia. To je cela zahada. Takze sa zda, ako keby do rucicky viedol svetlovodivy kabel. -
« Tlumiče
Zdravím všechny fandy Felicií. Chtěl jsem doplnit údaj o výměně tlumičů. Já je měnil ve 150000km a nebyly ještě nejhorší, takže asi záleží jak kdo a po čem s feldou jezdíte. Teď mám najeto 180t Km (z toh 90t Km na LPG) a ve 170 jsem měnil rozvodovej řemen. Mam 1.3 BMM 95. Jo teď se ještě chystam na spojku protože se z ní začínají ozývat zajímavý pazvuky. -
"-- skrytý --" 13.12.01 07:36
« Re: Klepnutí po uvolnění spojky - upřesnění
Jo, ještě k tomu předchozímu mailu. Brzdy vydávají taky divné zvuky, když začnu brzdit s autem, které celou noc stálo zaparkované. Zkrátka to při prvních 2-3 bržděních vydává takový lomoz (rachocení, škrábání?). Pak to hned přestane. Brzdy jinak brzdí O.K. Nemohou tyto dva problémy spolu souviset? -
"-- skrytý --" 12.12.01 15:11
« Klepnutí po uvolnění spojky
Lidi poraďte! Když přeřadím a zvolním spojku, tak se ozve klepnutí. Když spojku po zařazení rychl. stupně uvolňuji co nejpomaleji, tak ne. Taky to klepne, když prudce šlápnu na plynový pedál.
A to nejlepší nakonec: po zahřátí na provozní teplotu se to taky už neozve.
Čím to je??? -
« Palubky - žárovky vs. LED
V knížce o Octávkách jsem četl, že novější Feldy (a stejně tak Octávky) měly třeba ručičky na ukazatelích osvětlované tak, že tam snad vedl optický kabel od LED diody nebo něco v tom smyslu. Jsou tedy 2 druhy osvětlení a připadně od kdy se montovaly? V knížkách o Feliciích (Cedrych, Mach)jsem nic takového nenašel. -
Diamant 08.11.01 20:39
« Re: El. zásuvka
Problém tej zásuvky bude asi v tom, že ju zle vymysleli. Brali skôr ohľad na zapaľovače, než na iné spotrebiče s káblom a koncovkou. Koncovka, ktorá sa zasúva je o dosť tenšia, takže sa môže kývať. Samozrejme, že potom tú koncovku vysunie spružinka, ktorá je v strednom kolíku a je to! Už prúd netečie. A tie tenké a slabé bočné pliešky nie sú schopné tú koncovku udržať a zabrániť jej vysunutiu. -
Diamant 07.11.01 21:10
« El. zásuvka
Spomenuli ste tu zásuvku zapaľovača. To aj vám tam všetko drží úplne nanič? Alebo mám len prehnané nároky? Mne sa totiž zdá, že ten starý systém u Favoritu bol omnoho lepší a konektor odtiaľ nevypadol ani náhodou. Tieto nové konektory sa stále kývu a potom samozrejme aj vysúvajú. Takto nemôžem napríklad mať telefón na nabíjačke, lebo ak dakto zavolá, tak si tú šnúru stále povytiahnem a už sa mobil nedobíja. -
« Re: Rozvody...
Ty rozvody se vyplatí měnit když opravdu řvou(chrastěj při volnoběhu).Jinak nepodstatně ovlivňujou časování a předstih.Správně by se kola měla zkoušet na hřídele a z třeba 5 vybrat ten pár ,kterej má nejmenší vůli.Praxe:Koupíš si kola z řetězem a dáš je tam.Když máš smůlu vůbec si nepomůžeš.Servisáky to učej proto ,aby měli co dělat.Tahák na peníze!Něco jinýho to je u motoru s ozubeným řemenem (1.6),tam jde o motor(potkání motoru,když řemen přeskočí) -
« Rozvody...
Chci se s vámi, které zajímají motory ve vozech Škoda a kteří si chcete přečíst něco k věci a ne se dohadovat a trapně diskutovat nad tím co které auto je lepší apod. viz diskuse Fabia.
Bavil jsem se nedávno s jedním mechanikem na téma rozvody v motorech Škoda, kdy měnit, jak dlouho vydrží apod. Jak mi mechanik sdělil byl nedávno na školení vstřikovací systémy a vše okolo nich a dozvěděl se zajímavou skutečnost. Údajně zhruba po ujetí 50 tkm, kdy se na rozvodech (řetězu) udělá vůle a rozvody jdou slyšet i když běžný motorista nic nepozná a vše svádí na ventily jak je zvykem, vydává toto chrastění zvuk podobné frekvence jako detonační spalování (povolaní ví co to je)a stane se nemilá věc čidlo klepání zareaguje tak, že sníží předstih údajně až o 10 stupňů a motor ztrácí výkon a v nízkých otáčkách nejede. Samozřejmě diagnostika nic nepozná, jelikož je vše v pořádku. U novějších modelů našli řešení, že dali pod čidlo klepání fíbrovou podložku, což dle mého názoru není zrovna to pravé ořechové a snímač nezaznamená vše co by měl. Z toho vyplývá, že rozvody měnit při normální jízdě po ujetých 50 tkm bez ohledu na jejich stav. Máte li někdo jiný názor popř. nějaké další zajímavé zjištění je zde dostatek prostoru se vyjádřit. -
« Pojistky
Koupil jsem si světlo do interiéru - to, co se dává do zapalovače ... No a co se nestalo - přestalo mi svítit světlo u zrcátka a vynulovaly se mi hodiny u otáčkoměru ... Pravděpodobně pojistky, ještě jsem je nekontroloval, ale zdá se mi to divný. Co si o tom myslíte ?? Sotva nastartuji hodiny začnou normálně jít, ale světlo nesvítí. Teď mám místo hodin stopky, jak dlouho jedu ... (:o))) Bude to pojistkama, stalo se někomu něco podobného ??? -
« Re: Planek Elekroinstalece
No, nevím jak plánek elektroinstalace, ale v autopotřebách můžeš sehnat knihu Felicia - jak na to a tam je toho mnoho popsano, a nebo koupit něco jiného.
Prosba: Levé přední světlo mi svítí moc doleva, nevíte náhodou někdo, jak se reguluje natočení světla v horizontální poloze tj. vlevo a vpravo ?? -
« Planek Elekroinstalece
Zdar,
mám malou prosbu. Muj kolega si koupil Felicii 1995 a nema k tomu zadnou knizku, ci dokumentaci.
Ma prosba je tato: Planek elekroinstalace komplet, nebo planek na cidla v motorovem prostoru, cidlo na teplotu.
Pokud by bylo mozno nascanovane, nebo popr. poslak kopii postou na dobirku.
Dekuji mnohokrate.
Johan
Kontakt: madjohan@wo.cz -
"-- skrytý --" 04.10.01 12:57
« Re: oprava
Felda combi 1.9D - ja mam take zkusenosti, ze oprav neni mnoho, ba naopak spise si je vymýąlím a auto "ladím", abych neco nezanedbal. Najeto ma 120 000 km a v podstate nic vazneho - oba vymenene cepy na predni poloose [holt je to tezky diesel a ta Praha!], 2x vymena prachovky na poloose, vymenene 2 silentbloky prevodovky, vymena vyfukoveho potrubi a tlumice, vymena rozvodoveho remene, oprava zatekani pres 5. dvere, druhe pneu. Ted mne cekaji predni tlumice. To je vse. Polosyntetickej olej menim po 10 000 km, mam i rozbor opotrebeni a znecisteni oleje - opravdu to bohate staci. Naklady nejsou velke. I zejmena proto, ze ZNACKOVA opravna je na kazdem rohu, prace v takovem servisu je mnohem levnejsi [levnejsi ma pouze LADA a DAEWOO - muzu dokazat] a dily jsou povetsinou levnejsi, nez u konkurence.
Tak, a ted mi UBL rekni tvou zkusenost s jinym automobilem. Ja ti mohu dolozit i presne ceny, datumy a pocet kilometru, kdy jsem co menil - vse si eviduji. Pak muzeme vypocist naklad oprav na 1 km. A na 95% se vsadim, ze u Feldy bude servis levnejsi a mozna i tech zavad bude mene. Jsem zvedav, co muzes dolozit Ty. Nebudou to jenom kecy? :) -
« Re: oprava
Mozna se rozbiji, ale jak komu, zrejme se chova k majiteli jako on k ni :-)). Za 3 roky mam najeto cca 35tis. km (neni to moc). Ale platil jsem jedinou opravu a to rozbite celni okno od odletnuteho kamenu. A abych neco nezatajoval - mel jsem jeste jednu opravu - v zaruce vymeneno lozisko v prevodovce - bylo to ale preventivni opatreni kvuli hlucnosti. Kdyz nepocitam ruzne zlodejicky (poklice apod.), tak platim pouze za benzin a olej, eventuelne nejake drobnosti pro prilepseni. V praci mame take Felicie, ktere samozrejme trpi mnohem vic, maji cca 100 - 150 tis. km a zadna vazna zavada ... Jarda -
Diamant 02.10.01 20:22
« Re: oprava
Tak ja neviem, ale mňa opravy zase toľko nestáli (samozrejme nepočítam opravu po vylomení zámku a opravu zadku po "návšteve" jednej vodičky). Navyše to som neplatil ja. Z neplánovaných vecí som za 3,5 roka (60 kkm) platil len za výnemu tesnenia pod sacím potrubím (ani nie 1000 Sk) a zadný brzdový valček (tiež nie 1000 Sk aj s prácou). To je až tak veľa? Pri prepočte na najazdené km to činí zhruba 3 haliere na 1 km. To je akože veľa? Ostatné veci ako žiarovka osvetlenia ŠPZ, brzdové doštičky, gumové manžety predných homokĺbov, kvapaliny, filtre, olej, sviečky a pod. považujem za bežné prevádzkové náklady. A okrem toho ani tá prehliadka nestojí veľa. -
« Re: oprava
Jo, Monastus má Felicii, momentálně mně zlobí čepy (za 11 měsíců jsem již najel 31 tis.km a hodně v Praze, celkem mám 103 tis.km). A opravy zas toliko nestojí, víš, hlavně máš servizy na každém rohu ... Monastus je klášter, ale to si zjisti na www.kladruby.cz ... A co je to vlastně to UBL ??? -
« oprava
Něco prostě opravit nelze ... A Felicie se rozbíjí velice často. Za málo peněz málo muziky - kdo to jenom mohl vymyslet ... Vážení Filckáři, dokážete zpočítat, kolik nacpete průměrně za rok do oprav těch vašich plechovek ?? Dejme tomu po II. roce používání ??? A jaký máte náklad z oprav na 1 km ?? Co je to vlastně ten Monastus ?? Ty máš asi Felicii, viď ? -
Diamant 01.10.01 21:13
« Re: bezduvodne klapani X rele (omluva za diakritiku)
Nejaký zlý kontakt. Odporúčam odklopiť poistkový panel a pri zapnutých svetlách kývať prívodnými vodičmi. Ak sa chyba nenájde v poistkovej skrinke tak ešte by prichádzalo do úvahy vedenie od spínacej skrinky. Ale je to kontaktová záležitosť na 95%. -
« bezduvodne klapani X rele (omluva za diakritiku)
Zdravím
Nesetkal jste se nekdo s jevem kdy bezduvodne prepíná X relé (je z nej slyset klapání). Nejcasteji se tomu deje pri prerazování na vyssí rychlostní stupen, nebo pri jizde na neutrál z kopce. blby je ze je napojeno na hlavní svetla, které pri tom pekne poblikávají. Rele je v poradku (zkou.eno jine).
díky za kazdy napad.
-
« bezd.vodné klapání X relé
Zdravím
Nesetkal jste se nekdo s jevem kdy bezd.vodne p.epíná X relé (je z n.j sly.et klapání). Nej.ast.ji se tomu d.je p.i p.e.azování na vy..í rychlostní stupen, nebo p.i jizd. na neutrál z kopce. blby je .e je napojeno na hlavní sv.tla, které p.i tom p.kn. poblikávají.
díky za ka.dý napad