Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Brzdy
Určitě bych nekupoval "no name" výrobky za "super cenu" avšak pochybné kvality. Jinak f. Ferodo, Lucas, Pagid atp. nebo originálními určitě nic nezkazíš. V případě, že použiješ tvrdší destičky při další výměně je vyhodíš i z kotoučema. Přeji šťastnou ruku při výběru. -
« Re: zatekanie
Ja jsem teprve nedavno zjistil podobny problem. Pri jizde se to nedeje, mohu jet pul dne v desti a uvnitr je sucho. Kdyz jsem ale auto nechal stat venku 2 dny na desti, mel jsem pod nohama bazen. Tlumici hmota pod volantem je uplne mokra. ZJistil jsem moznou cestu zatekani. Na leve strane stece voda do motoroveho prostoru hned pod levy sterac. A tam jsou vytvoreny 2 otvory, v kterych jsou uchytky na kabely a hadicky. A zrejme tam zatece temi dirami (uchytky jsou tam jen nacvaknute, takze voda se tam dostane). Tlumici hmota z motoroveho prostoru je pod levym steracem taky zcela mokra. Napadlo mne ty uchytky zasilikonovat. Jeste jsem to nevyzkousel, az to vyschne. -
« Re: Central
central -> poistka c. 16 (pocitane zlava) 15 A
mam iny problem s centralom. mam auto vybavene aj alarmom meta, a ked ho uzamknem dialkovym ovladacom, tak sa uzamknu vsetky 4 dvere. ak ale chcem pouzit kluc (t.j. uzamknutie bez aktivovania alarmu) tak sa zamknu iba jedny dvere. cim to moze byt????
za pomoc vam vopred dakujem. -
« vrzganie prednych sedaciek
v prvom rade vas vsetkych zdravim.
chcel by som reagovat na problem s vrzganim prednych sedaciek. vyskytlo sa to aj u mna fe 1.3 bmm 11/95 a problem bol v ukotveni sedaciek o kasnu. najprv som si myslel, ze ten skripavy zvuk vydava mechanika ukotvenia sedacky na lyzinach, a skusal som to nasprejovat wd40. ziadny vysledok. takze po dlhsom skumani som si vsimol, ze obe sedacky mali uvolnene kotviace skrutky. stacilo ich dotiahnut imbusovym klucom a bolo po probleme. -
« Central
Otcovi na felicii prestal najednou fungovat central, proste kdyz zamyka tak zamkne jen sve dvere a ostatni zustane otevreno a rikal ze to je pry snad pojistka a ze se mam kouknout do manualu co by to mohlo byt... Muze to byt nejaka pojistka? nebo je to neco jineho... -
« Zvuky z podvozka-poradte
Zdravim! Vcera sme nahodili na braskovu Feliciu hlinikove disky 5.5/13" 165/70-klasika. Ked som to bol prevetrat, tak som zistil, ze pri prudkom zatoceni dolava v rychlosti tak nad 40km/h nieco dole tuka. Najskor sme si mysleli, ze to ide od niektoreho kolesa, ze o nieco chyta, ale po preskumani som to vylucil. Ked sme sli znova, tak bratovi sa zdalo, ze to tukanie aj citi pod nohami /spolujazdcovo sedadlo/. Cize ide to spod prednej napravy. Na kolesach vola nie je. Nestretli ste sa s niecim podobnym, co by to mohlo byt? Diky za radu. -
« Re: Vrzajici sedacky
Taky mi začala asi po 1/2 roce vrzat sedačka u Fel2001 u spolujezdce a tak jsem s tím zajel do servisu a v záruce mi dali v pohodě novou sedačku - prý se jim to u nových sedaček stává. Takže bych na nic nečekal a dal to opravit... neboť toho vrzání z podlopatek se nezbavíš, to je uvnitř sedačky... -
« Vrzajici sedacky
Zdravim, mam nasledujici problem. Pri rozjizdeni a v zatackach mi pomerne hlasite vrzou predni sedacky. Je to Fel2001 u Fel95 to bylo vporadku celych 5let. Je to kovovy zvuk, pravdepodobne jejich uchyceni k vodicim listam. Nemuzu se tam dostat pres ty plastove kryty pos(t)rane. Jak je "oddelam" a nezk..vim. Nevite co staci dotahnout? Je mi trapne s tim jet do servisu (byt na garancku).
Druha vec, kdyz vysunu podhlavku tak to malinko vrze pod lopatkama, protoze ty tyce od podhlavky nevyztuzuji sedadlo, to je desny zase na necem usetrili... no jeste mohlo byt drevene ...tak budu radsi rad. :o)
Dik za radu. -
« Re: Náhradní díly
MONASTUS: myslím, že ceny běžných spotřebních ND na Feldu docela ujdou (oproti zahraničním autům stejné třídy). Nesmíš je ale kupovat v autorizovaném servisu, kde Ti je "odborně" a za příslušný poplatek vymění a když se to pak sečte tak se nestačíš divit kolik máš vypláznout. Jen tak mimochodem ani jednu z věcí kterou jsi zmínil bych rozhodně nekupoval na vrakáči. Na tom vrakáči se tě většinou snaží natáhnout tak jako v tom servisu a záruka veškerá žádná. Pokud jsi z Prahy tak bych nějaké tipy na dobré prodejny měl. Koncový díl výfuku pokud bys měl zájem mám doma (cca 10 tis. km). Cenové rozdíly totožných ND jsou někdy až propastné (např. ol. filtr - zcela totožný 80,- a za 180,-, olej Forte GX za 99,-/l nebo za 186,-/l) -
« Re: Světla
Je to urcite vypinacem. Kup novy vypinac a vymen ho. Podle me to bez problemu zvladnes. Povytahnes pristrojovku, drzi asi na 5 sroubech. Ty srouby jsou na pristrojovce pod krytkama. Dva jsou okolo vypinacu uprostred nad radiem, dva jsou tusim pod mrizkou tam, kde vyfukuje vzduch a jeden (nebo dva) jsou vlevo u vypinace svetel. Na Favoritu to sice bylo jednodussi ale taky to slo. Na favoritu dokonce stacilo vymenit takovou malou plastovou zapadku s perkem. Sice vypinac sisi musel koupit cely ale co uz :-))). -
« Náhradní díly
Občas mně docela dost štve, jak je to v servizu totálně drahý: jak nové originální díly, tak jejich práce. Spoustu věcí si na autě udělám sám a ještě rád. Třeba oleje, filtry atd. No jo, ale co třeba vyměnit "upadlý" vejfuk, tlumiče, brzdy, atd. I to jde. Kde však sehnat vše tzv. levně ? Na mojí pětiletou Felicii se podle mého názoru již nevyplatí kupovat úplně nové náhradní díly, které sou dle mně předražené. Kde ale sehnat již použité, přestože nenové díly ??? Je nějaké vrakoviště v ČR ??? Nebo nějaký bazar N.D. v ČR ??? Nevíte někdo něco ??? Kam jít, koho oslovit ??? -
« Světla
Ahoj všichni,
mám problém se světly. Při rozsvicování světel mi světla jenom probliknou, cvakne relé, ale jak pustím vypínač světla zhasnou. Pokud chci, aby světla svítili, musím zajistit vypínač v zamáčknuté poloze. Začlo to tak, že se mi ze začátku světla podařilo rozsvítit třeba na 3 pokusy, teď už to bez zajištění vypínače nejde. Je vada ve vypínači? (popř. jak vyměnit vypínač - asi rozebrat celou palubku že?) Díky za radu - Felda 1,3/40kW r.v.95, jinak spolehlivá. -
« Re: zatékání - silikonový tmel
Pokud je auto v záruce tak zajeť do toho servisu ať se za ty peníze snaží, ale bude spíš jen dočasné řešení. Jinak existuje jedno poměrně jednoduché a hlavně účinné řešení. Jeho účinnost oceníš taky časem, když se ti po 5-6 letech nezačnou sypat páté dveře atd. Kup sanitární silikon v tubě (cca do 100,-) a ten natlačit zvenku do spáry plech-guma po celém obvodě skla. Tmelu raději více než méně a co bude přebývat lehce vytlačíš ven tak aby hrana gumového těsnění dosedla na plech, ale prostor po těsněním byl vyplněn. Vytlačený tmel po zaschnutí bez problémů odstraníš. Při poctivé práci je těsnost 100 % a platí to i u Favoritů do nichž v sériovém provedení snad zatýkalo do všech. Tohle řešení doporučuji všem hlavně u pátých dveří, které korodují nad plastovou lištou právě proto, že voda teče pod těsněním do špatně řešené dutiny uvnitř dveří odkud nemůže odtékat. -
« Re: zatekanie
Mě se to stalo také u nové služební Felicie. Rada je jednoduchá, zajeď do dobrého servisu, dají Ti nové těsnění kolem celého předního skla. Když jsem v servisu vyprávěl, jak mám u řidiče bazén, moc je to nepřekvapilo, stává se to prý dost často, oprava trvala necelou půlhodinku. Hlavně nic netmel, proč si to nenechat vyměnit, když se to stává i jiným. Navíc v záruce. Hodně zdaru a šťastných kilometrů. -
« zatekanie
Mam feliciu 1,3MPI 40kw vyrobenu v 5/2001. Cize necely rok a teda este v zaruke. Vydrzala uz vselijake napory pocasia v zime, ale zrovna vcera som zistil ze mi do nej zateka... Ono to je slabe slovo zateka bolo to tam ako v bazene. Konkretne vpredu na vodicovej strane. Niekde medzi oknom a podblatnikom. Z tej molitanovej vyplne pod palubovkou som vymackal abnormalne kvantum vody.......
Nestretli ste sa s tyme este niekto?
Auto som uz sice smaril do servisu ale predsa som zvedavy....
Diky
janben@pobox.sk -
« Re: Letní pneu Michelin XT1 Energy, váš názor
Ten plyn se mi opravdu osvědčil, dával jsem ho do starých Matadorů a zimní Savy. Jízda je opravdu komfortnější,tišší, tlumení nerovností lepší. Tlak v gumě neubývá, díky plynu stačí gumu tak 1x za 5-6 měsíců dofouknout,což stačí při výměně letní-zimní a naopak. Kamarádi a známí mi to samé potvdili. Plyn bych nezavrhoval. U nás stojí nafounkout Secur Pneu plynem 20 Kč guma, dofouknutí 5 Kč, což je pakatel ve srovnání s výsledkem. -
« Re: Letní pneu Michelin XT1 Energy, váš názor
Na mokru jsou ty gumy super, sníh raději ani moc netestuj, na ten jsou dobrý zimáky s hrubým vzorkem a to tyhle Micheliny rozhodně nejsou. Extra plyn v pneu je naprostá zbytečnost, za kterou akorát platíš. Zajímalo by mne např. jak Ti ti chytráci zařídili, abys měl v pneu pouze ten bezva plyn a ani trochu zbylého vzduchu. Přeji mnoho spokojených km. -
« Re: Tlmice, převodový olej.
Ceny se liší podle prodejce, je to tak vždycky. Obecně platí že čím nižší je číslo před W tím je olej řidší. Nejlepší je řídit pokyny výrobce. API GL-4 znamená, že je olej určený pro ručně řazené převodovky s vysokou obvodovou rychlostí a nízkým točivým momentem. API GL-5 je určený pro automatické převodovky. -
« Re: Tlmice
Nejaky drahy ten Gyrol, ja jsem kupoval 18.8.2000 Gyrol 80W API GL-4 a stal mne 46,- 1 litr. Nebo mam spatnou poznamku. A vubec, je lepsi 75 nebo 80 W ? Snazil jsem se na i-netu najit nejake ceniky a z popisu jednotlivych 75W a 80W jsem natolik zmateny, ze nevim. -
« Re: Tlmice
PAVA: Dik za radu, už si píšu - kde ho koupím ?? Budou ho mít někde v mototechně ? Nebo na benzíně ?
Lopta: Tlumiče jsou podle mého názoru nejlepší originální škodovácký, nech si je prostě vyměnit přímo v servizu, určitě je tam budou mít, krom toho na koleně to dělat je dost práce. -
« Re: Letní pneu Michelin XT1 Energy, váš názor
Ja som tak kupil zhruba pred 2.5 rokom, maju najazdene 53kkm, este stale su v dobrom stave, prakticky netreba dofukavat. Na suchu a mokre som nikdy smyk nemal a to jazdim dost svizne, na snehu to ale je horsie (ja ich mam cely rok nahodene) -
"-- skrytý --" 01.02.02 09:45
« Re: Vzduch. filtr
RV: Bionaftu bych nevinil, protoze ta naopak palivovou soustavu procisti a necistoty se zachyti ve filtru (mam 2 - jeste ten malej-hrubej). Tolik teorie.
Je pravda, ze od podzima jezdim vyhradne na bio, jen jednou jsem zkusil 2 nadrze nafty, jestli se situace nezmeni a nezmenila. Nicmene, pokud by to byl skutecne zaneseny motor, uvidime jak pomuze Bishop. Nalil jsem tam prisadu 696-D - coz je na cisteni hlav valcu, ventilu a vstriku. Jine reseni uz opravdu nemam. -
"-- skrytý --" 31.01.02 12:08
« Vzduch. filtr
RV: Mas dobrou pamet. :-) Nedopadl jsem v podstate nijak. Nemelo to na spotrebu vliv, a mam ji stale o cca 15% vyssi nez ve stejnem obdobi loni. Teda az do nedavna jsem tu vysokou spotrebu mel. Tahle vysoka spotreba mne "dohnala" k tomu, abych vyzkousel pripravek Bishop do motoru a paliva... a zda se, ze se vysledky dostavuji. Jeste musim ujet par kilometru a pak to spocitam... -
« palivové čerpadlo
Prosím o radu: u Felicie 1,3 50 KW r.95 mi pořád hučí palivové čerpadlo (úplně stejně, jako před když se otočí klíčkem před startováním). Při startu to přestane, pak zase začne. Ptal jsem se v servisu (ne Škoda) a bylo mi řečeno, že dokud to dává palivo a jezdí v pohodě, nemá cenu s tím nic dělat, protože je zatím zbytečný a drahý ho měnit. Máte s tím někdo zkušenost? Nešlo by to jen nějak opravit, promazat nebo tak něco? Díky -
« Re: Termostat u Felicie
U dobře fungujícího termostatu by teplota při delší jízdě kolísat neměla ani když je -15. Já sem u svojí 1,6 měnil termostat včera, protože to kolísalo od 70 do 80 a na 90 se to nedostalo ani při +5 do kopce. Podle servisu je to u felicií dost běžná závada. -
« Termostat u Felicie
Chtěl bych vědět o kolik stupňů kolísá teplota chladícího systému v tomhle počasí. Celé dva roky, co mám Feldu, tak se po zahřátí motoru ručka ustálila na 90 stupních celsia a skoro se ani nehla. Před nedávnem, po zahřátí motoru dojde na 90.stupnů, po chvíli zase padne na 70 a opět vystoupá na 90,někdy jenom na 80 a jde to tak pořád dokola. Dnes jsem měl auto ve značkovém servisu a vypadá že problém zůstal. Poradí někdo?
Předem děkuji za radu. -
« Re: pneumatiky
Jenom pro upřesnění, ráfky z lehkých slitin pro felicii mají rozměr 5,5Jx13.
Plechové pro Felicii mají rozměr 4,5Jx13, pro Pickup 5,5Jx13.
Na 4,5Jx13 bych nic širšího než 165 nedával.
Na plechových 5,5Jx13 mám Barum Bravura 185/60 a jsem s tím velmi spokojený. V zatáčkách to drží úplně jinak, při rychlejší jízdě je to mnohem stabilnější.
Šla by tam dát i 175/65, ale tu Barum nedělal. Teď už ten rozměr vyrábí v radě Brillantis. Rozměr 175/70 má moc velký obvod, 175/60 zase moc malý.
Bohužel je to vše nechválené. Ale už mě několikrát zastavili a nikdy si ničeho nevšimli. -
« Re: Startování
Mam 1,3 MPi (novy ksycht) s plynem BRC. A startovani je tak trochu vseobecny problem. Startovat na plyn ani nemel odvahu nestojim o zpetny zaslech a ty plasty u MPi by to nevydrzely. Ale startuju benzin a pak po prekroceni 2500 otacek se to prepne na plyn. Ale i tak je nekdy problem nastartovat. Pravdepodobne je to tim ze pri provozu na plyn byva benzinova jednotka rozhozena nebo v nouzovem rezimu a nekdy proste nenastavi skrtici klapku a musi se prislapnout plyn. Ale zatim se nestalo ze bych nenastartoval. Ale u tebe mozna bude tenhle problem spojen z necim jeste dalsim. Treba navlhle zapalovaci kabely atd atd.....
M. -
Diamant 14.01.02 21:52
« Re: Problemky ...
ROOOM> Piskanie brzd by som pochopil, ak by sa jednalo o vymenu brzdoveho oblozenia za neoriginalne. Tie nemaju na opacnej strane oblozenia protirezonancnu podlozku. Otcovi sa to stalo na Felicii. Ale nove? To je cudne! Ked som mal nove auto, tak som mal podobny problem so svetlami. Akurat ze hacik bol zrejme v prilis tuhej tukovej naplni spinaca svetiel. Ale casom sa ta napln akosi rozchodila, takze teraz sa mi to uz nestalo ani pri -20° C. Mne vrzga tesnenie piatych dveri. Skusal som ich tesnenie namazat ako aj uplne odmastit, ale nepomohlo ani jedno. Posuval som panty, posuval som aj spodny uchyt. Dokonca mi auto aj naburali, takze mam uz nove piate dvere a vrzga to stale. Aj ja som uz zufaly. Dodavam, ze mam Fel98.
Roztec skrutiek sa zmenil na 100 az od MR 1993. To su tie disky s otvormi v tvare elipsy a mesiacika. Tie starsie disky mali diery obdlznikove a stvorcove (tie boli urcene pre Forman a mali vyssiu nosnost ako tie s obdlznikmi. -
« Re: Problemky ...
Ohledně pískání brzd bude v tvém případě tak jak tady zaznělo nejlepší nebát se zabrzdit. Pokud jde o ty antivibrační fólie, tak ty se dávaly ve fabrice mezi kovovou nosnou část destiček a píst. Jinak všem doporučuji, aby se nebály používat brzdy, protože právě brzdy často trpí více tím, že se nepoužívají než tím, že se používají. Je to svatá pravda. Poznal jsem to už dřív na Fávu, kde jsem musel vyhodit koutouče ne proto, že by byly slabé, ale proto, že zkorodovaly. -
« Táhne mrcha
Čau všichni, na štědrý den jsem ve sněhové závěji u Felicie 1.9D urval kloub na levé poloose v rejdu doleva, prostě to křuplo a kloub se rozlétl. Nechal jsem to opravit(3300 kč) a mimo toho, že se mi klepe volant kolem 110 km/h(nevyvážená kola), mi to začalo táhnout doleva .. Čím to je ?? Je to nápravou ?? Půjde to dát do pořádku ?? V sobotu jdu do servizu, tak jsem zvědav, co mi na to řeknou ... Co si o tom myslíte vy ???