Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: ŠMEJD !!
To záleží odkud jsi. Pokud z Prahy: nejlevněji ho koupíš v sobotu na burze na Smíchově odhadem kolem 600-700,-. Když to ale chceš mít bez starostí a necheš si špinit ruce tak zajeť k Tyllovi do Michle a tam Ti ho zdarma namontují na počkání. Počítej že budeš muset koupit i přední dvojsponu (stojí kolem 250,-). Protože sundání staršího výfuku není zrovna příjemná práce a a obvykle se to neobejde bez karboflexky tak zajeť spíš do Michle. -
« Dobíjení
Nesetkal jste se někdo na Felicii 1.6 při volnoběhu s problikáváním kontrolky dobíjení?Vyměnil jsem uhlíky,ale nepomohlo to.Nerad bych zjistil,že je v tahu alternátor.Mám podezření na regulátor /orig. Bosch 2.500,-/Při změření napětí při voln. ukazuje 11-12V.Při vytočení se vše srovná mezi 12-13V,zatím jsem se nesetkal s přebíjením,ale nechci to tak nechat,nerad bych totiž odpálil řídící jednotku. -
"-- skrytý --" 23.07.02 11:35
« Re: to Tamrik
Taky bych menil hned olej a dalsi vymenu udelal ve spravnem terminu a hotovo. Ono pretahnout vymenu o 10000 km jeste nemusi tolik znamenat, kdyz se autem hodne jezdi spise dlouhe jizdy a napln tam byla jen 4 mesice (ale to je 6000 km mesicne :).
My jsme koupili sluzebak 1.9D se servisni knizkou a podle ni majitel menil mineral po 15000-30000 km, asi jak se mu zrovna chtelo. Vubec nepochopil, ze mineral se ma menit po 7500 km. Zatim na motoru neni nic znat a tahne jako das... jede lepe, jak moje soukrome.
Merka: Rozdil mezi horni a dolni ryskou merky ma byt litr oleje. Ja nalevam kousek nad dolni rysku, i proto, aby sledoval, ze mi motor nebere olej. -
Diamant 19.07.02 14:19
« Re: Hodnej synáček
Žiadna katastrofa. Pravdepodobne to nepatrne skrátilo životnosť motora, ale nevidím to tak zle. Otec jazdil na jeden olej asi 25.000 km a potom sme odtiaľ vypustili asi 2,5 l oleja. Teda skôr kaše. A to auto odvtedy ešte najazdilo veľa tisíc km. Inak zástancovia úspornej jazdy motor dusia a hladinu oleja a vody držia kvôli rýchlosti ohrievania na minime a vyzerá to tak, že ani ich autám to neškodí. Skôr by škodilo preliatie olejom. -
« Re: Hodnej synáček
Když motor jde jak má tak by to mělo být OK. Samozřejmě nejde vyloučit, že motor si něco užil a čas odkrojil z jeho života víc než by normálně odpovídalo. Stačí doplnit olej nebo raději zcela vyměnit - optimální je 10W-40 API/SJ. Čas ukáže víc. Předpokládám, že synáček byl pochválen? -
« Bez nadpisu
Dobrý den, rád bych se zeptal na možné poškození motoru vozu Felicia 1,6 r.v. 1996 najeto 97 000. Před několika dny jsem se vrátil z dlouhodobého pobytu mimo ČR. Zjistil jsem, že syn nevyměnil semisyntetický olej po cca 30 000km a hladina oleje byla zhruba 1cm pod stanoveným minimem (nevím však jak dlouho). Domnívám se, že syn též auto moc nešetřil (19 let). Subjektivně však auto jede "jak má". Děkuji J. Tamrik -
« Re: Palubní počítač...
Dost dobrá nabídka. Vzhledem k tomu, že v poslední době jsem taky hledal a vím jak se pohybují ceny tak se mi ani nechce věřit, že je to možné. Není to nějaká levárna? (tzv. "super stav" takových už jsem taky pár viděl). Jinak s I. dílem výfuku buď v klidu. Narozdíl od dalších dílů vydrží moc i když to nevypadá. Spíš je háklivý na špatně namotnovaný výfuk kdy vlivem pnutí praská vlnovec za litinovým svodem. -
« Re: Palubní počítač...
Ten PP určitě, je to super hračka. Já mám "jen" 1.3MPi a PP tam mám od začátku. Jen je potřeba si koupit PP ten dražší, co umí měřit i spotřebu (to je to nejdůležitější, ne?) a hlavně pro MPi (dělají i pro BMM). Podle manuálu k PP je pro 1.3 a 1.6 MPi stejný, jen se musí nastavit typ motoru (1.3 nebo 1.6). Měří mi to okamžitou a průměrnou spotřebu, dobu jízdy, průměrnou rychlost(možná i okamžitou, ale nezkoušel jsem to), dojezd na zbytek benzínu, přesný stav paliva, teplotu venku, okamžité napětí, dokáže to upozornit na překročení limitu 2hod na jednu jízdu, na pokles venkovní teploty pod 3 stupně (může docházet k námrazám). Spotřeba je s přesností na desetinu (dá se zobrazit i na setiny), podle zkušenosti se rozchází PP se skutečností asi o 1-2 desetiny, takže je pak jedno, jestli je tam průměr 6,5 a nebo 6,6 litru, protože to stejně sedí. Dobrý je ten dojezd na zbytek v nádrži, počítá se z průměrné spotřeby, takže si je potřeba na to dát pozor a raději častěji nulovat průměrnou spotřebu, ať je to co nejpřesnější, ale hodně to pomáhá, i když to signalizuje asi 2litry benzínu, občas to v zatáčkách jede na "vzduch". Montáž je jednoduchá a zručný kutil si podle dobrého návodu snadno poradí, není potřeba nikam nic vrtat, takže postačí šroubovák a kleště, ale je potřeba se dostat čidlem rychlosti za rychloměr (v návodu popsáno jak). Čidlo na spotřebu se přidělá ke kablíku ke vstřikovači 4. válce a čidlo teploty do předního nárazníku (vše pěkně popsáno v manuálu). Nastavení je jednoduché a seřízení také. Za těch cca 4500,- fakt dost cool věcička a pokud člověk jezdí se zapnutým ukazováním okamžité spotřeby, nutí ho to dávat pozor, jak šlape do plynu... -
« Palubní počítač...
Ahoj všichni. Poradte prosím, uvažuji o koupi PP do feldy 1,6 MPi. Jaké s ním máte zkušenosti, jedná se mi o přesnost měření stavu paliva a o dojezd na zbývající benzín. Celkem se mi zamlouvá, ale nevím jak dobře funguje. Jinak s feldou jsem celkem spokojenej, 1,6tka tomu autu fakt sluší a za tu cenu. No posuďte: 1,6tka, servo, ABS, 2x airbag, metalíza, hliníky. 155000 kč. Jo zapomněl jsem na rv - 98 a najeto 54000 - sevisní knížka...
Jo nevíte někdo na kolik přijde výměna rozvodovýho řemenu. ??? Jediný co mě děsí, je když jsem zjistil cenu 1. dílu výfuku - 13000 kč. Doufám, že tam vydrží dlouho. :o))))
Čau Pavel -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Tak teď jsem sehnal pro známého Fel. 1.6 10/96 provoz 5/97 je to 1.6GLX(servo), airbag, centrál DO, orig. rádio a další drobnosti. koupeno v ČR 1. majitel, 33 tis. km, garáž., neborané, vše originál, dáno protiúčtem na koupi nové Fábky, cena 152 tis. + náklady na cestu. Jediná vada totiž byla, že to auto bylo na druhém konci republiky. -
« Re: Boční airbagy, he?
Airbag se dá vyzkoušet jen jednou, ale auto může směle jezdit. Často ve velkých bazarech jako ESA prodávají auta po totální havárce s vystřelým airbagem, ale přest Vám řeknou, že jde o auto nebourané. V jednom autě se tak mohou lidé zabít 2x :-)). -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Od to hoho bych šel rychle pryč. Je jasné, že když to má min 140 000 tis. km.(firemní auto), bude to potřebovat dříve či později náročné investice a stejně už to bude příšerná ojetin.Jó bejt to tak BMV 320 či Passat - 140 tis. - žádná porce. Určitě to v interiéru bude strašně rachotit a mezi převodovými stupni budou velké vůle - to mi ve 100 tis. dělala služební Felicie. 140 000 Kč je přemrštěná cena. Já osobně bych též žádal velkou výbavu, ale najeto max tak 60 tis. Nedávno si známý koupil Felicii 1.3 r.v. 97, slušná býbava, najeto pouze 35 tis. za 150 000 Kč. Dobrý tip: Jděte se podívat na Auto Jarov, mají tam fakt zachovalé ojetiny. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Zdar lidi,
premyslym o podobnem koupe (1.6, rv97), ale rad bych s max. vybavou (abs, servo, ...) mam jednu nabidku, ktera je vc. el. oken. Je to prvni majitel, ma servisni knizky a v servisu potvrdili pravidelny prohlidky. ALE ma najeto 150 000km. Chtej za ni lehce pres 140tis ... rad bych slysel nejakej nazor, zda uz je ma nalitano moc, nebo je to u 1.6 jeste OK ? (pocitam, ze najedu tak max. 15 000km rocne...) Diky za info a pekny den... -
« Boční airbagy, he?
Zdravim, mam dotaz jestli lze nejak jednoduse (byt v servisu) prendat predni sedacky z Felicie "Safe Line", ktere maji bocni AirBagy. Lze je pripojit na stavajici jednotku Airbagu? Mam dva predni AB a sedacky s AB mam k dispozici. Skoda, ze vyzkouset funkcnost se da (jen jednou) :o( Diky ... -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Feldy 1.6 měly všechny servo až od r. 1998, do té doby byly GLX se servem a LX bez sezva (příp. za příplatek). První kusy vyrobené od podzimu 95 do jara 96 byly asi bez serva všechny. 1.9D mají serva všechny. Servi nejedeže je pohodlnější, ale není také třeba točit tolik volantem. LaK nedoporučuju, to byly jedny z prvních 1.6 vyrobených na sklonku roku 95 (viz. níže). Jinak souhlasím s tím, že obecně 97 je lepší než 96. Ale aby to nebylo tak jednoduché. V autech vyrobených začátkem a koncem roku 96 je dost velký kvalitativní rozdíl a 97 také nejsou jedna jako druhá. Třeba od léta 97 mají odlišné převododovky typu 14SK s trochu jinými převody (hlavně V.). -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Bohužel dělala.1,6 z roku 96 servo něměla.Já ji měl.Kolem roku 97 se teprve začaly.Je to smůla,protože model laurin a klement udělaný ke sto letům škodovky,který měl maximální výbavu tak servo postrádal.Jinak zas taková dřina bez serva to není.Znovu podotýkám,že 1,6-kový motor je o 30 kg těžší než 1,3. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Do té doby, než na felicii udělali facelift s novou maskou (někdy na jaře 1998), se servo řízení do felicie s motorem 1,6 dávalo jenom na přání, pak už ho tam začali dávat standardně, ale zase centrální zamykání bylo za příplatek. Je to na 100%, protože já jsem ji ve 12/1997 novou kupoval, stála 286 000,- Kč a byl v tom jen příplatek 5000,- Kč za červenou rallye barvu (byl tam tedy ten centrál, bez serva, bez ABS, bez klimy, plechové disky 13" s pneu Matador MP-12, které se dost rychle sjely - přední po 25 000 km).
Jinak jako ostatní motor 1,6 doporučuji - táhne plynule odspoda a až ve vyšších otáčkách začíná trochu vadnout, ale to zase vyřešil chip. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Chci do ní zainvestovat pro začátek tak do 150 000,- (najeto max 80t km). Za tyhle peníze by se mělo něco slušnějšího sehnat?
Jinak chci bez klimy a bez serva a bez ABS, podle mě to můžou být akorát zdroje problémů. Navíc ABS jsem si moc při ostřejším stylu jízdy neoblíbil. Pak bych uvažoval o čipu/vačce nebo čipu/vačce/hlavě u motor-excelu. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Jednoznačně doporučuji 1.6. Už jsem něco najezdil jak s 1.3MPi tak s 1.6 a podle mne není o čem přemýšlet. Na co si dát pozor? Když 1.6 tak jen se servem - jinak se to nebude to pravé. Na co se zaměřit? Kontrolu přední nápravy, diagnostiky vstřikování (hlavně kvůli škrtící klapce), originálnost jednotlivých dílů (jestli to nebylo někde vyválené), úniky kapaliny ze serva, celková koroze karoserie hlavně lemy z. blatníků a V. dveře. Kvůli protikorozní ochraně nedoporučuji vozy vyrobené před cca 9/96 a už vůbec ne v r.95.
Pokud jde o spotřebu, tak co vím u 1.6 záleží dost jak je zajetý motor. Při prázném autě a pohodové jízdě bude sice asi spotřeba 1.6 o nějaký deci vyšší, ale zato při plném obsazení a se Ti to bohatě vrátí. Navíc svezení v 1.6 o dost jinde než v 1.3. Jinak pokud by ses rozhodl pro 1.6 tak Ti vřele doporučuji kvalitní chip. Další varianta je investovat do kvalitního chipu+vačky kdy za příznivý peníz získáš auto se velmi slušnými dynamickými vlastnostmi a schopností zvládnout sprin na 100 km kolem 10-10.5 s. Přeji šťastnou volbu protože sehnat pěknou a nebouranou 1.6 není vůbec jednoduché. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Modelová situace:Před Tebou jede Avie cca.70 km/hod,předjíždíš ji.U 1,3 musíš podřadit alespoň na 4,vytočit atd..1,6 to zvládne v pohodě na 5 ku.Hádej co bude mít větší spotřebu.Hodně lidí nepochopí,že větší motor sežere míň,než prcek,kterýmu šlapeš na krk. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
To je také relativní.Felicie a ani 1,6 není na závodění.Na to jsou jiná auta.Máš pravdu v tom,že povinné ručení je dražší,ale spotřeba nějak výrazně jiná není.Srovnávám při stejné rychlosti obou modelů.Ale auto je živé což musí těšit každého řidiče.No a když budeš chtět předjet a pojede to tak ti to vyšší povinné ručení vadit až tak nebude.My jsme jezdili na hokej v pěti lidech v 1,3 a pak v 1,6 a řeknu ti,že radši zaplatím vyšší pov.ruč.Motor 1,3 je slabý.Ale jak jsem již psal nejde o to,že jedna pojede rychleji a druhá pomaleji,ale o tu sílu,kterou 1,6 skrývá. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Hodně záleží na tom, na co to auto budeš chtít. Když budeš chtít závodit s Feldama a fabiema, tak si kup 1.6. Jsi-li klidnější povahy a nemáš potřebu neustále někomu dokazovat, že máš rychlejší auto, tak Ti bude stačit MPI. Ušetříš za benzin a povinné ručení. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Záleží na tom jak auto budeš využívat.Jestli ho nebudeš mít jen do města tak jednoznačně 1,6!
Je to obrovský rozdíl od 1,3.Ne v tom,že by jela o tolik rychleji,ale v té síle.Je živá a čiperná.
Když pojedeš 90km/h a přidáš tak 1,6 zrychlí a má dostatek síly.U 1,3 by jsi už podřazoval jak vzteklej.A hlavně v kopcích nemusíš moc podřazovat a auto neztrácí sílu!Že je motor těžký?Je těžší,ale o 30kg od 1.3 a pokud 1,6 nemá posilovač ani tak to není zlé.A spotřeba?Lze jezdit kolem 6 litrů i pod bez problémů,ale s tím rozdílem,že po přišlápnutí pedálu se něco děje.Ale co bych povídal.Svez se 1,3 ať už MPi nebo BMM a 1,6 a,že uhodnu co si vybereš?Jestli chceš o 1,6 nějaké informace klidně se na mě obrať z dotazem,rád odpovím.Pavel.Fru@seznam.cz -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Určitě 1,6.1,3 je prastará zdechlina s motorem vyvinutým před válkou.S 1,6kou jde potom něco dělat a za slušný prachy máš hoodně svižný auto.Co se týká spotřeby tak ta záleží na tom jak jezdíš.Já když sednu do 1,3 tak mi sežere o dva litry víc než 1,6.Motor bude u 1,6 i 1,3 po 80k km snad OK,takže koroze(pátý dveře),tlumiče. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Bral bych raději 1.3 MPI. Spotřeba je asi o 1 až 1.5 l/100km nižší. 1.6 je živější, má větší sílu, ale zase ne o tolik. Motor 1.6 je podle mne do feldy těžký, takže o dost víc trpí přední náprava. Rozhodně je nutné mít jistotu, že na 60t. km byl měněn rozvoďák (u 1.6). -
« Re: Posilovač
Čistě teoreticky by to šlo, ale pouštěl by se do toho snad jen blázen. Stálo by to totiž majlant, hodně úsilí a ještě víc práce. Pokud je to auto z druhé ruky tak je jednodušší se s tím buď smířit, nebo prodat a přidat si něco na 1.6 se servem. Ve finále tě to vyjde levněji a navíc 1.6 je přece jenom svižnější. -
« Prosba o radu
Objevil se problem - neproblem. Pred 2 lety jsem prodal Formana, ktery jsem koupil jako dovoz ze SRN v roce 1996. Vsecko pasovalo, pasuje, cisla motoru, karoserie, prosel jsem s tim nekolik STK, policajti to 2 x prihlasovali a ted u STK objevili, ze na bloku motoru je vyrazeny typ 781.135B, zatimco v technicaku je 781.135 bez "B". Je to oznaceni motoru na vyvoz a strasili pry na STK, ze se bude muset udelat nejaka draha homologace. Jsem ted z toho trosku mimo, i kdyz auto uz davno neni moje. Nevite jestli se jedna jen o formalitu zmeny typu motoru na DI ( nebo kde se to ted vyrizuje ) za par korun, nebo je s tim skutecne spojena nejaka nakladna homologace ? Vyzna se nekdo v tomto ? diky -
« jízda ve vyšších otáčkách
Lze souhlasit,že voda na zadním konci tlumiči je zkondenzovaná a jízdit ve vyšších otáčkách by bylo možná prospěšné.Občas by se stejně mělo jet víc razantně,aby se ten motor včetně katu pořádně propláchnul.Ten kdo to jenom stále šudlá tak se mu zakarbonuje katalizátor a pojede to ještě hůř.Jde asi o to,že na kratších trasách ten zadní díl půjde dřív do kopru a ani kat nebude dostatečně prohřátý. -
« Vrakoviste okolo Plzne, he?
Zdravim, nevite, kde je v okoli Plzne nejake "slusne" vrakoviste. Uz jsem se tu ptal kde sehnat stredovou loketni operku a do Feldy a je akorat od Milotecu (2500,-) nebo z Oktavky (ani se neptejte,- :o). Tak bych ji rad "vydloub" klidne z neceho jineho. Dik za tip. R. PS: dik PR za ty sedacky pockam az prestane prset :o) a jdu do nich.
-
« Re: hliníkový výfuk - sedačky
Sedačku máš venku raz dva. Potřebuješ na to jen imbus klíč. Dva šrouby jsou vpředu a tři vzadu po odsunutí sedačky do přední polohy. Akorát si dej bacha na pomlácení plastů při vyndavání z auta a do auta a pak při montáži věnuj víc pozurnosti srávnému usazení a dotažení sedačky.
Ještě k výfuku - pokud by měl někdo zájem mám doma III. díl výfuku na kraťase (najeto cca 10-15 tis. a na autě byl cca 1-1,5 roku). Je naprosto OK. Nechal bych ho tak za 300,-. Dával jsem něco ostřejšího takže tenhle mi zbyl. Jsem z Prahy PRandus@seznam.cz. -
Diamant 15.04.02 19:14
« Re: hliníkový výfuk
Jediné riešenie proti tej vode je jazdiť na dlhšie trasy prípadne jazdiť pri trochu vyšších otáčkach. Problém je totiž vtom, že pri bežnej jazde v meste sa zadná časť výfuku neprehreje a kondenzuje v nej voda. Môj výfuk má 4 roky a ešte drží. Hoci na ňom vidieť, že už dlho asi slúžiť nebude. -
« Re: hliníkový výfuk
topol: hliníkový výfuk na Felicii se nevyrábí. Vyrábí se akorát výfuky z plechu v jehož vnější vrstvě je zaválcován hliníkový plech (Tyll, Bosal, Karsit). Avšak i tyhle výfuky korodují ve svárech. Řešením by bylo nechat nametalizovat svařovaná místa, ale ani pak by výfuk nebyl na furt, protože se stává, že po nějaké době praskne vnější plášť vedle zapertlování. Vyrábějí se nerezové (Soieta) ale ty jsou sportovní a navíc se u nich vypálí střeva a je z toho hrnec. Vzhledem k velmi rozumné ceně nového obyč. výfuku na Feldu oproti ostatním autům bych si s tímhle hlavu nelámal. Porovnání: Felda Tyll - do 1000,-, Felda Soieta 5000,- a více, např. VW Polo (druhovýroba) cca 2500 a více. -
« Re: Vrzajici sedacky - boční kryty
Boční kryty sedaček jsou skutečně "geniálně vyřešené". Sundat je tak aby se tam mohly zase dát a ještě při namontovaných sedačkách je podle mne nemožné. Já jsem to vyřešil tak, že jsem vyndal sedačku z auta a demontoval kryty (mimochodem i s vyndanou sedačkou to není zcela triviální záležitost). Při opětovné montáži jsem původní pružné západky a kolíky nahradil šrouby s velkoplošnými podložkami. Po demontáži krytů lze imbusem dotáhnout všechny šroubované spoje (opěradlo, sedadlo ...). Teď už není problém boční kryty sundat i v autě (např. montáž potahů). -
« Vrzajici sedacky
Zdravim, rozhodl jsem se NATO kouknout sam. A narazil jsem hned u odstranovani plastu kryjicich uchyt sedacky po obou stranach. Jsou nacvakle dvema roztaznymy cudliky a v nich je jakoby namacky valecek, ktery je roztahne. nemuzu ho dostat ven a sundat ty plasty abych mohl dotahnout imbusem uchyty. Sundaval to uz nekdo z Vas? Prosim popiste mi to sundani. Nerad bych to hned na zacatku urval... Dik za radu R. -
« Re: Brzdové desticky
Koupil jsem je taky nedavno,vychazely cenove moc dobre,chtel jsem zkusit neco jinyho,nez Bendixy nebo Lucasy.Zatim si nemuzu stezovat,tvarej se docela dobre,ale nemuzu zatim srovnat chovani pri opravdu ostrym a opakovanym brzdeni,ani opotrebeni.Ale muzu uz rict,ze na normalni pouzivani v beznym provozu jsem nenasel chybu. -
« Voda na vyfuku
Přátelé,
koupil jsem Felicii, nechal okamžitě vyměnit výfuk za nový a po pár jízdách jsem zjistil zajímavou věc: po odstavení auta je výfuk (zejména jeho zadní část) z vnějšku mokrý a kape z něj voda (aspoň to tak vypadá, olej ani benzin to zřejmě není). Netušíte, zda je to chyba nebo vlastnost? Jde o běžnou kondenzaci na teplejším plechu? Pokud jde o běžný jev, má význam výfuk něčím natřít?
Hamur