Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Studený motor
To cidlo je na horni casti saciho potrubi, vedle skrtici klapky za krytem na potrubi. Vedou do nej ctyri draty a je umisteny smerem nahoru. Ma dve vady - je sice utesneny po obvodu, ale kolem privodu je zcela netesny, kontakty nejsou povrchove upraveny, takze rychla koroze. Po tom, co jsem jej vycistil, se cukani zatim neobjevilo, tak doufam , ze to bude OK. -
"-- skrytý --" 03.10.02 08:54
« Jak vyměnit žárovku osvětlení SPZ?
Skoro se stydím to sem psát, ale rád si nechám poradit...
Potřeboval jsem vyměnit žárovku osvětlení SPZ. Mrknu do chytré knihy a tam psali: "Opatrně malým šroubovákem vypáčíme sklíčko osvětlení SPZ..." Tak jsem to opatrně ulomil... Teda ty rozpěrné plastové háčky. Nová svítilnička SPZ - cca 200 Kč. :-(
Teď vyplivla žárovka v druhém osvětlení SPZ. Jak to mám vypáčit aniž bych to ulomil? -
"-- skrytý --" 03.10.02 08:50
« Re: Papá olej
Mám stejný motor, najeto 140 tis. (koupil jsem v 80 tis. a ihned přestavěl na LPG). Používám minerální olej Mogul ForteGX Pro (15W40, API SJ). Měním po 15 tis. km a mezi výměnami dolévám tak 1 l.
Myslím, že Škoda udává spotřebu oleje 0,8 l/10 000 km. Takže je to v normě. Rozhodně olej kontroluji měrkou minimálně jedenkrát za měsíc (denně najedu 120 km) -- když se rozsvítí kotrolka, je dle mého soudu pozdě... -
"-- skrytý --" 28.09.02 10:55
« Papá olej
Zdar všem.
Mám dotaz ohledně spotřeby oleje v motoru. Mám 1.3BMM50 a najeto 119tkm. Nikdy před tím, se mi nestalo, abych musel mezi kontrolami dolívat olej, ale teď mi v 115tkm začala svítít kontrolka a tak jsem se kouknul, a nebylo nic ani na rysce. Ale co mě udivilo nejvíc, že se tam vlezlo po horní rysku při dolití skoro 3 litry oleje. Má s tím někdo zkušenosti? Z výfuku dým neleze ani to nesmrdí.
Dík VLK -
« Re: Studený motor
Kolega v práci má MPi 50kW a řešil stejný problém (po nastartování se nemůže skoro rozjet), zatím neúspěšně. V servise mu řekli, že tohle je u Felicií normální (spotřební vůz) a jedná se o častou závadu řídící jednotky. Navíc se mu po vyndání baterky jednotka přepla do nouzového řežimu a v tom zůstala už trvale, i když se po x startech má zase přepnout zpět. Zřejmě to bude řešit přečipováním a doufá, že jiná řídící jednotka bude OK. -
« Re: Studený motor
Projdi si konektory nejlépe všechny a vyčisti je a prostříkej nějakým přípravkem na kontakty, potom odpoj na 5 min akumulátor, aby se restartovala řídící jednotka a po několika kilometrch uvidíš jestli to pomohlo. Já jsem měl to samé a byl to konetor čidla teploty nasávaného vzduchu (v horní části sacího potrubí). Mimochodem ve značkových servisech na nic také nepřišli, VAG jim nic neukázal a přitom konektor se uvnitř zelenal jak byl zaoxydovanej. Jinak zavinil jsem si to sám, protože jsem si chtěl umýt motor a šel jsem na to s Vapkou. Takže od té doby motor neumývám. Napiš jestli to pomohlo. -
Diamant 22.09.02 00:00
« Re: Studený motor
Presne to isté robila aj moja Felicia 1,3/50 MPI. A to hneď odnova. Tak som to reklamoval, ale servis sa k tomu postavil, ako že je všetko v poriadku a žiadnu závadu neobjavili. Pritom krátko po štarte (tak do 1 km) auto pri rozbehu, kedy boli otáčky tak do 2000 jednoducho nepridávalo ale iba stagnovalo. Keď som v počiatku (keď bolo auto nové) dal plný plyn, tak to asi dva krát strelilo do výfuku. Potom som si už radšej dával pozor. Takže to považujem jednoznačne za chybu. Ak sa s plynom manipulovalo len opatrne, tak to aspoň trochu zrýchľovalo. Po celé 4 roky sa to chovalo rovnako. Takže som si na to zvykol. A robilo to nie len pri mrazoch, ale niekedy aj v lete. Akurát motor musel byť studený. -
« Re: ceny?
Před rokem jsem dělal repasi předních brzd - nové kotouče, destičky a těsnění + kompletní vyčištění a natření. Cena celkem byla kolem 1288 (oba kotouče 752, destičky 450 a těsnění 86). Koupil jsem to, co měli a brzdí to normálně.
Tlumiče mě čekají možná taky, ale na Monroe jsem slyšel tolik špatných zkušeností, že je nevezmu. Buď HP, nebo Sachs.
Standa -
« Re: Vibrace ve volantu při jízdě
Taky mi to zacalo delat asi pred pul rokem v 1.3 50 kW, kterou jsem koupil novou v 02/99, tzn. mam ji 3 1/2 roku. Nechal jsem vyvazit kola a pomohlo to jen velmi malo. Behem pomalejsi jizdy navic porad slysim jakesi periodicke huceni, coz s tim urcite souvisi. Za mesic to davam k jednomu soukromnikovi na prohlidku, tak uvidim... -
« Vibrace ve volantu a auta při jízdě Fel 1.9D
Mně v rozmezí 90 - 120 km/h také vibruje volant, ale také celé auto a v servisu nepřišli, čím to je, neboť mám prý vše v pořádku. Dali za vinu vstřikovacímu čerpadlu, ale to je dle mého názoru blbost. Co si o tom myslíte ? -
"-- skrytý --" 13.09.02 07:41
« Vibrace ve volantu při jízdě
Když jedu kolem 100-110 km/h jsou ve volantu cítit vibrace. Nechal jsem vyvážit přední kola, ale vibrace zůstaly... Někdy je to trochu cítit i při nižších rychlostech a zdá se mi, jakoby při zatáčení volant mírně cukal.
Čím to může být? Poraďte. Díky. -
« Re: Zadní stěrač a vandalové :-(
Hanku stalo se nám několikrát na služebních Favoritech, že odešel motorek jen tak, taky z ničeho nic, zjistil jsem, že je špatný těsnění kolem hřídelky a ta zarezněe a pak se motorek spálí případně strhají plastové kolečka v převodovce. Je to tím, že se ten stěrač málo přes léto používán a tak prostě přiroste. Stačí občas prostříknou hřídelku např. WD 40 -
"-- skrytý --" 13.09.02 02:26
« Re: ceny?
Koukam do svych zaznamu a vymena prednich a zadnich tlumicu na Feldu Combi diesel mne stala ve znackovem servisu Skoda 5383 Kc. Na kombika jsou ale jinaci tlumice vzadu a na diesel zase silnejsi tlumice vpredu. Ale cena si nebude o moc vyssi. -
« Re: ceny?
Destičky: Fri.tech . - dost dobrý a cena 360 nemá chybu. Kotouče: Obyč. budou stát snad do 500 (originální těžko říct). Lepší kotouče kolem 2.000. Tlumiče: obyč. něco přes 1.000, lepší je třeba Monroe Sensatrac - cca 1500-2000. Pokud bys chtěl něco sportovnějšího tak jedno z provedení HPs. P.S. Jedny plně funkční kotouče (po prvních destičkách) bych měl za symbolickou cenu (dával jsem ty lepší). -
« Re: Studený motor
Závada se neprojeví, to jen stříkačka nedává tolik paliva jako dával karbec. Je hlídaná lambda sondou kvůli exhalacím. Všimni si, co se valí z výfuku fava a kolik točí otáček a co proti tomu felda. Jde jen o zvyk, ale jinak je to v pořádku. V zimě to bude startovat normálně. -
« Studený motor
Mám Fel MPI 50 kW a u práce parkuju v celkem prudkém kopci. Když večer auto nastartuju, na jedničku vyjedu a kopnu tam dvojku, tak se to jakoby zadusí a jede to jen taktak, až po chvíli se to chytne. S ohřátým motorem je to v pohodě. Je to normální ? S firemní fel se mi něco podobného stalo taky, ale se starým favoritem s karbecem jsem byl úplně v pohodě, v létě v zimě se mi nestalo, že by chcípnul. Obávám se aby se neprojevila nějaká závada až budou nižší teploty v zimě. -
"-- skrytý --" 09.09.02 17:19
« Re: ovládání světel z místa řidiče, problém
Topol: V konferenci na Panore k tomu problemu s hydrokonektory psal TOM tohle:
Cudlik je tam pouze zamackly, vytahnes ho klestema. Muze se stat, ze
bude bublina vzduchu v ovladani, to se da po sundani kolecka a vycvaknuti
plastoveho krytu odsroubovat a vytahnout pod palubku, na nem je take
kolicek. Pred plnenim otoc knoflik uplne doleva (svetla dole) a nacpi tam co
se tam vejde, musi to byt plne.
A taky Hank psal:
Autorem postupu je Lu: Zjisti nejdříve, zda máš uniklou kapalinu z regulačního mechanismu. Pokud ano, musíš celou regulaci vyměnit. Regul. mech. je ve světlometu zasunutý na
bajonetu (pootočíš a vysuneš ven). Když to budeš mít venku, toč regulátorem a koukej, jestli z mech. u světla vyjíždí čep. Jestliže ano a světla se přesto nepohybují, je potřeba ten čep nečím prodloužit (o pár mm). Takhle jsem to měl já, vyhodili mě z technické a v servisu mi řekli "jedině vyměnit", což mi nedalo a kuchnul jsem to. Na čepy jsem navlékl takové trubičky a vše bylo OK. -
"-- skrytý --" 09.09.02 09:56
« Re: Zadní stěrač a vandalové :-(
Díky všem za reakce. Tak nakonec to byl spálený motorek... Je možné, že se nějak zablokoval a já když zadní stěrač zkusil zapnout, tak se spálil motorek.
Navíc jsem byl na Slovensku a začalo pršet. Docela jsem se vyděsil, když nejely ani přední stěrače! Naštěstí to byla jen pojistka...
U nás jsem pak zajel do servisu a nový motorek zadního stěrače stojí 1500 Kč! Naštěstí má žena zaměstnaneckou slevu, takže 1200 Kč...
Když si představím, že nebýt toho vandala, tak mám 1200 Kč navíc... -
"-- skrytý --" 06.09.02 09:48
« Re: Je to možné???
Docela tomu věřím. Mám 2 zkušenosti se značkovými servisy. Ještě v době, když jsem měl Favorita (tak 3 roky dozadu) jsem na jedné pravidelné prohlídce mimo jiné oznámil prokluzování spojky při řazení (Hlaváček OC). Po převzetí auta zpět mi bylo jen tam mezi řečí oznámeno, že na tu spojku se nestihly podívat a že se mám objednat na jindy. Samozřejmě, že hned následující týden při jedné delší cestě jsem zůstal videt uprostřed kopce s čoudící kapotou. Následoval odtah.
A nedávno jsem při další pravidelné kontrole oznámil, že mi v nízkých otáčkách cuká motor. Po servisu mi opět bylo řečeno, že je vše v pořádku, a že i měřily kabely (Hlaváček, Litovel). Po 2 tisících jsem to nevydržel, koupil druhé svíčky a vše ustalo.
Myslím si, že s člověkem, který tomu nerozumí, docela dost vydrbávají a zásadně si na takových prohlídkách účtují: vizuální kontrola motoru a jiných, dolití kapalin (zvláště pak u ostřikovačů) apod.
-
« Re: Zadní stěrač a vandalové :-(
Vandalovi bylo smutno, tak se obveselil. To víš, když na takové auto nemá. Zkus nejprve demontovat celé raménko a uvidíš. Pokud se hřídelka bude hýbat, je to dobré. Pokud není moc orvané drážkování, zkus opětnou montáž. Jinak výměna mororku. -
"-- skrytý --" 03.09.02 07:37
« Zadní stěrač a vandalové :-(
Někdo mně přes noc brutálně otočil o 360° zadní stěrač (celé raménko) okolo osy motorku. Zkrátka, raménko jako takové je neporušeno, ale zadní stěrač nereaguje, když ho zapnu. Co se s tím stalo? Co budu muset vyměnit? Je zničený elektromoterek stěrače? Na kolik přijde oprava?
Vůbec nechápu, čeho tím ten "člověk" chtěl dosáhnout... -
« Re: Zatekanie do Felicie + chladici kapalina
Hmm, to mate dobre, kdyby mi to teklo pouze dopredu, tak bych si to sklo taky nechal vymenit (prestoze jsem uz pod gumu nalil resistin). Jenomze mi tece dopredu i dozadu, dozadu vim, ze pres zadni dvere, voda proste stece po te tesnici gume dolu a v nejnizsim miste dovnitr. Ohybat dvere se mi moc nechce, tak uz dva roky jezdim bez kobercu :{
Co se tyka chladici kapaliny, jedna se o dalsi konstrukcni vadu Felicii, voda strika primo na sroubeni vicka, a proto se dostava ven. Staci si koupit takovy delsi plastovy krouzek pod to vicko, stoji asi 50Kc, maji to a znaji to v kazdem servisu (BTW vyrobni cena tak 1Kc). Bye. -
« Re: Alarm na Feldě
Mně to u nový feldy začalo po roce dělat také, takže raději vypínám vnitřní čidla a je mi divný, že by se najednou změnila sama o sobě citlivost vnitřních čidel a pak je otázkou, čím ji nastavit. Nebo prostě počkám, až pojedu do servisu a nechám to zkontrolovat, jen tak kvůli alarmu se mi tam nechce nechávat prachy... -
« Chladiaca kvapalina
Má niekto nejaké skúsenosti s tým, že počas jazdy chladiaca kvapalina vyvrela cez zátku na nádobke. Podotýkam že termostat je nový ( cca 8 mesiacov po výmene ) a ručička teplomera nebola v červenom poli ale len asi na cca 100 st. C . A ďalej čo s chladiacou kvapalinou, treba ju vymenit alebo stačí len doliat ( ide o G12 ). -
« Re: Alarm na Feldě
Zkus vyhnat tu masarku z auta :-). Jinak draty by mely byt rozpojene (alespon u meho Jablotronu urcite). A asi je lepsi vytahnout konektor cidel (i s kabelem) na krabici alarmu, nez strihat draty u cidel. Jinak vetsinou alarmy maji moznost nastavovat citlivost cidel - to bude asi ten hlavni problem - mas nastavenou moc velkou citlivost. -
« Re: Zatekanie do Felicie
Taky jsem měl podobný problém.
Molitany pod palubovkou po dešti byly nasáklý vodou. Zkoumal jsem kde co a nevěřil v servisu, že to dělá tesnící guma u předního skla.
Nakonec jsem se nechal v dalším servisu přesvědčit a gumu vyměnil. Od té doby (1 rok) nic. Cena cca 800Kč. -
« Zatekanie do Felicie
Zistil som, že mi zateká do auta.V prednej časti pod palubovkou po oboch stranách sú molitanové obklady, ktoré boli nasiaknuté vodou. Pátral som kade môže voda vnikať do auta, a zistil som po odložení čalúnenia a plastových krytov stlpikov, že to je asi od strechy cez spoje, ktoré sú zvonku utesnené gumovou lištou, ktorá prechádza cez predný stlpik okrajom strechy (uchytáva sa na nu strešný nosič). Táto gumová lišta bola od výroby zle nasadená, (neni založená pod plech strechy). Má niekto skúsenosti s touto chybou a opravou? -
« Alarm na Feldě
Koupil jsem ojetou feldu a zlobí alarm. Po zamknutí dálkou se aktivije alarm, ale za chvíli začne vřískat. Když dálkou deaktivuju čidla pohybu ve voze, tak to nedělá. Jak se dají ty čidla vyzkoušet ? Postupně odpojit a nechat dráty volné, nebo je spojit ? -
« Re: Škubání motoru a BMM
Weligu u našeho Favorita 135 BMM 40 kW to dělal podovně u studeného motoru. Napřed říkali v servise, že je to klapka, tak jsem to tam nechal, druhý den to studený prozkoušeli a řekli, že to asi dělá Hallův snímač otáček, tak ho proměřili a nic, pak zase řekli, že to bude klapka, proměřili to a zase nic. Pak to navíc začalo studený střílet do vzduchováho filtru až se propálil a tak vyměnili snímač otáček a byl klid. Ale jen tak pro dokreslení, ten propálený filtr tam nechali :o)) Tak jsem ho hned po příjezdu ze servisu vyměnil. Prý to nebylo v zakázce uvedeno. GRRRR :-( -
« Re: Škubání motoru a BMM
Tak nějak takhle podobně se to chová. Kabely mám originál včera koupené a před montáží pojednom proměřené, všechny OK. Svíčky nové Bosch FR8DC (je to 135 40kW), zkoušel jsem i FR7DC a taky Brisk ... žádný rozdí, škube pořád stejně. Zkusil jsem to s odpojenou lambdou, čidlem teploty i snímačem klapky, ventily jsou v sobotu předpisově seřízený a pořád na to nemůžu přijít. Zkusím ještě projít komplet kabeláž a uzemnění. A pak asi budu muset za někým, kdo mi to projde stroboskopem, jesti je to jeden válec, nebo všechny a jestli už není pryč ECU (kdo ví jak vypadá uvnitř ;-)
Díky WD -
« Re: Škubání motoru a BMM
Na našem to dělalo taky, ze začátku to jen cukalo. Pak v nízkých otáčkách a při přidání plynu to začlo cukat a nejelo to, až snad po 1-4 vteřinach se to rozjelo za plynem. To samé občas při podřazení místo aby auto vyrazilo tak začlo cukat a nejelo, opět po par vteřinách se to rozjelo. V servisu vyměnili svíčky za předepsané a vždy to problém do další výměny svíček vyřešilo. Ty kabely máš předepsaný typ??? -
« Re: Škubání motoru a BMM
Díky všem za inspiraci, mezitím jsem si ještě půjčil nové zapalovací trafo, jede to teda líp, ale škube pořád. Proto si myslím že to bude opravdu v zapalovacích kabelech (i v těch nových :-() Dneska se na ně zaměřím. Vstřikování už jsem rozebral a vyčistil komplet, včetně klapky, ventilu, regulátoru i ten potenciometr jsem rozebral a nic (kupodivu jsem ani ničemu neuškodil ;-))) WD PS.: Z toho vstřiku tam teče benzín vlastně pořád, takže takhle krátký zaškubnutí musí dělat něco ve VN části zapalování, svíčky už tam byly troje nový, třeba pomůžou třetí kabely (bravo Tesla Blatná) ... -
« převodovka - problém:o(
Zdravím všechny,
potřebuji nejaký tip. V patek jsem vyrazil na dofču a po 60 km jizdy /Fel 50kW/2001 2mesice po zaruce a rocni prohlidce :o( / se mi pri prerazovani, konkretne pousteni spojky ozve takove dute kovove puknuti. Je i citit v pedalu spojky. Rano to bylo zase OK do tech 50ti kilometru, pak to zaclo znovu zastavka na 10 min. a zase OK. Asi to nebudu moc v servisu predvest :o( oni to zase jen "preparkujou" a ja budu nekolikrat bez kaary .... achjo. Nemuze to byt nejaka malickost??
Dik ROMan
PS: neznate nekoho spolehliveho z okoli Plzne? -
« Re: Škubání motoru a BMM
A este som zabudol, tiez mi to robilo len na volnobehu a nizkych otackach (aj pri pridani plynu), hlavne ked bol motor studeny, vtedy je asi nachylnejsi na "bohatost" iskry. Vo vysokych otackach to nerobilo, resp. asi to nebolo pozorovatelne. -
« Re: Škubání motoru a BMM
Mne to robilo okolo 50kkm a kamarat mi poradil vymenit svieckove kable. Vymenil som ich a robilo to dalej. Tiez som meral vsetko mozne, az som sa s merakom dostal opät uz k novym svieckovym kablom a ejhle, 3 kable boli prerusene. Tak som zbehol do prvej predajne, kupil nove kable (tusim Tesla) a od vtedy pokoj.... Neviem ci to pomoze, ale skusil by som ich premerat. Maju (sa mi zda) odpor okolo 5 kilo. A cim dlhsi tym väcsi. -
« Škubání motoru a BMM
Nemáte někdo zkušenosti s poruchami BMM ;-) Mám Fe 1.3 BMM 96, cca 80Tkm, a poslední dobou pozoruju nepříjemné cukání motoru při nižžších otáčkách a volnoběhu. Prošel jsem co se dalo, vyměnil kabely, svíčky, palec, víčko rozdělovače, snímač otáček, palivový filtr. Prohlíd, vyčistil a proměřil vstřikovací ventil, regulátor tlaku, poťák na klapce a nemůžu se toho zbavit, chová se to pořád stejně, nepravidelně poměrně často vynechává, v servisu mi vyčetli ECU a nic ...