Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Cvrkani pri akceleraci
Zdravim vsechny fandy Skoda. Chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nema zkusenosti s timto: Mam Formana 135LXi 40kW BMM.Motor je stejny jako ve starsich Feliciich, tak mi toho Formana snad prominete. Motor slape celkem v pohode, az na to, ze kdyz pridam plyn, tak se zacne z motoru ozyvat takovy divny cvrkot. Jako by se spatne nastavoval predstih? Nevim. Kdyz se to zacalo dit poprve, tak jsem zahybal s konektorem u snimace polohy skrtici klapky, cvrkot zmizel a motor celekm ozil. Ted se to po pul roce zacalo dit znovu, ale zahybani s konektorem uz nepomohlo. Tak jsem ho odpojil, vycistil a zkusil se projet s odpojenym snimacem. Bylo to samozrejme horsi, motor priserne cukal. Z toho usuzuji, ze to cidlo funguje normalne. Ale co teda je ten cvrkot? Navic, po dosazeni optimalnich otacek vzhledem k poloze plyn. pedalu to taky ustane. Cvrka to proste jen v dobe, kdy ma motor akcelerovat. Vsem diky moc, snad jsem to vyjadril jasne. Mne to moc jasne neni :-) -
« Špatná funkce řídícího počítače
Zdravím všechny a prosím o radu. Při startování studeného motoru a při jeho provozu se motor chová nadměrně hlučně a jako
traktor. Mimojiné mi nezapíná sitič. Byl jsem v několika servisech a na počítačích nemohou nic najít. Jediná možnost je prý právě řídící počítač.
Po zahřátí motoru je vše naprosto normální. Díky
-
« Divny chod motoru, piskani podvozku pri ubrani a pridani ply
Ahoj, mam fel. combi 1.3MPI r.v. 1998 (tesne pred novou tvari :-)), najeto cca 60tis. Asi pred rokem a pul provedena uprava RJ od CIMBU na 55kw. Pravidelna udrzba ve skoda servisu. Posledni dobou (cca 1 mesic) se mi asi 3x-4x stalo, ze pri studenem motoru (cca 2 km po rozjeti) pri pribrzdeni a podrazeni (pri seslapnuti spojky) motor zhasl. Po uvolneni spojky zase ihned naskocil a dale uz to neudela. Docela me to stve. Nevi nekdo co by to mohlo byt? Benzin pouzivam kvalitni - SHELL, AGIP, JET. Taky mi po zime zacalo neco piskat - asi napravy - kdyz jedu a pridam/uberu plyn, tak se ozve kratke pisknuti. Nevite nekdo co mam kde promazat? Diky -
« CDčko ve Felicii
Zdravím, mám dotaz: Vyměnil jsem tlumiče za HPčka a je to teď o dost tvrdší svezeníčko ale stojí to za to :-) Chci si ale teď koupit Soňáka s CD/MP3 a nevím co to po Praze bude dělat, aby to furt nepřeskakovalo, protože tuším, že nemá vyrovnávací paměť. Máte s tím někdo zkušenost?
Jo a ještě bych se připojil: Dal byste mi plz někdo tip na servis kde mají levnější ty PP pro MPI? Já uš byl ve třech a všude to chtěli objednávat :-( Díky -
« Zimni pneu + disky na Feldu
Zdar chlapi. Prodal jsem Feldu a zbyly mi nove (najeto cca 500 km) zimni pneu BF Goodrich Winter 2 165/70/13 na originalnich plechovych discich Skoda. Puvodni cena pneu 1.850,- za kus. Pokud mate nekdo zajem, urcite se dohodneme - je mi to fakt na nic. Gumy to nejsou spatny, mam je ve vetsim rozmeru na Premacy a jsou OK. -
« Re: 60000 km
Co s Těma autama děláte - divočáci :-) Mám na právě dva roky staré feldě najeto 73.000 km a vše mám ještě origoš . Teda mimo Conti pneu. Ty jsou už mimo rezervy "off". Tlumiče, brzdová obložení, vše původní. Popravdě řečeno se tomu taky divím, ale je to tak. Do feldy jsme šel s tím, že se bude sypat, ale musím to zaklepat - "překoná vaše představy" :-). Až na tu spotřebu a vysypané synchrony v převodovce (dá se s tím žít a pak nová převodovka) ani ťuk. Nepočítám žárovky do světel a stěrače, ty "hoří". A taky koroze - přestože je na noc v garáži, už se to klube. Hlavně na místech kde to dostaně šutrem a kolem gum oken. Klasika. Jenom nemám odvahu se podívat na vzduchový filtr. Vsadím boty, že místo mého origoš KNka tam po pravidelné výměně vzduchového filtru ve značkovém servise najdu papírák. Jsem "píp" , že jsem si to hned neohlídal. Nepočítal jsem s tím, že se najde idiot který ho bude aktivně měnit. Někdy se tam do toho boxu podívám......co tam vlastně je....
Jezdím s tím na pravidelné prohlídky, takže taky za olej a spol sypu velký prachy, ale nedá se do smrti šudlit v garáži. PTD -
« Re: Řízení
ja jsem mel to same na Favoritu. Jakmile jsem pribrzdil motorem, treba jen nepatrne, tak mi to cukave strhavalo rizeni. Pry to dela pridreny homokineticky kloub. Zavada se prestala projevovat, jeste pred tim, nez jsem ten kloub vymenil, tak to nemuzu urcite potvrdit, ale nejspis to pravda bude. -
« Re: vynechávání motoru
tak problém je pryč. zhasínání způsoboval snímač otáček, výměna stála 1200 ve Škodovce, prý je to u BMM hodně častá závada, tak jako nefungující otáčkoměr. jinak mám svíčky BRISK EXTRA (3el.) a je to fakt pznat auto v nižších otáčkách po přidání plynu jde do otáček a necuká tak jak dřív, nedá se ale očekávat, že se z něho stane žihadlo, je to jenom 50kW. -
« Re: D. hodinya pojistky
to topol: Dival jsem se po pojistkach, ale nemuzu je najit.
Hledal jsem pod volantem a dole pod aigbagem u spolujezdce a nic.
Napadlo me, jestli nejsou nekde kolem motoru a sou tam nejaky 2 maly krabicky s (asi) pojistkama.
Takze sou to tylde pojistky ? Ale, jestli to dobre chapu, tak tahle pojistka ma
nastarost vicero veci ? - přístrojová deska, vyhřívání sedadel, natáčení zrcátek,
hodiny, elektrické stahování oken. Krom hodin, jde vsechno, takze kdybyby to bylo pojistkou,
(sice se v tom nevyznam) tak by neslo ani jedno z toho, ne ? -
« Re: vynechávání motoru
Zdravím, mám podobnou feldu a podobný problém, nejčastěji škubne nebo zhasne po delším brzdění motorem, nebo volnoběhu. Postupoval jsem podobně, vyměnil jsem svíčky, kabely, víčko, palec, snímač i trafo, vyčistil vstřikovací jednotku, regulátor tlaku a vyměnil palivový filtr. Potom mně napadlo dotáhnout šrouby sacího potrubí a příruby vstřikovací jednotky a podstatně se to zlepšilo. Mám koupená obě těsnění (za pár korun, ve srovnání s tím ostatním ...) až se udělá teplo obě vyměním. Mám ten dojem, že vahou vstřikovací jednotky a hlavně vzduchovýho filtru (nejenom u BMM ;-)) se obě příruby po najetí cca 70k uvolní (těsnnění pod sání se taky rádo propálí u výfukových hrdel) a přisávání falešnýho vzduchu potom dělá tu paseku. :-) -
« Řízení
Včera při přímé jízdě mi cuklo ve volantu až jsem se lekl. Pak se mi to stalo ještě v zatáčce a 2x při parkování. No a dneska ráno se mi to během cca 15 km stalo jednou ve zmenšené intenzitě. Kola sice zatáčí kam mají, ale stejně je to nepříjemné. To cuknutí vypadá tak, jako kdyby Vám někdo trochu trhnul volantem. Nemáte nějaký nápad? Díky. -
« 60000 km
Ahoj, mam najeto 60000, tak pisu, co jsem menil a kolik to stalo.
1. predni tlumice, brzdove kotouce a desticky (nesel jsem s tim do Skodovky, radeji k soukromnikovi). Platil jsem 4200,-- Kc.
2. druhy den jsem zajel do Skodovackyho servisu. Nechtel jsem pouze menit olej,svicky,vzduch.filtr - menim si sam. Stalo to 4500,-- Kc. (Navic v tom byla vymena kompletniho ovladani hydrokonektoru pro ovladani svetel cca 1100 ovladani, 300 Kc prace.
Chci si dat modre navleky na zarovku vnitr. osvetleni, osvetleni kufru a do osvetleni SPZ. Prazaci, kde jsou v Praze k dostani? -
« vynechávání motoru
Ahoj lidi mám feldu s motorem 1,3/50kW BMM najeto 70.000. Dřív se mi stalo, že při nižších otáčkách při přidání plynu začal motor škubat vyměnil jsem zapalovací kabely a je to dobrý to jsem měl najeto 50.000 jo aty kabely jsou TESLA. Teď se mi dvakrát stalo, že ráno se studeným motorem mi na první křižovatce při zabrždění zhasl motor. Hned to chytlo a jelo bez problémů dál. Dnes to je ale horší, zhaslo to, nastartoval jsem hned ale po přidání plynu to zhaslo. Nechal jsem to chvilku stát a pak jsem znovu nastartoval. Přidával jsem plyn na volnoběh a otáčky rostly, ale chvílemi se zastavovaly. Při rozjezdy to jakoby zhasíná, až to rozjedu je to dobrý a vynechává to pak až ve vyšších otáčkách. Je to jako kdyby se zapínal omezovač otáček. Doufám, že to budou zase ty kabely, ale tentokrát se to chová jinak. Počítám i s výměnou svíček snad to pomůže. Zkusím jestli mě vezmou v pondělí v servisu. Potřeboval bych prosím poradit snad butete někdo něco vědět. Dík moc. vormen@seznam.cz -
« palubní počítač
Neznáte někdo výrobce palubních počítačů do feldy,po dlouhém hledání na netu jsem našel firmu HT Centr kde mají TC6 za 4392,- ale nepodařilo se mi zjistit jestli je pouze prodávají nebo i vyrábějí. Uvažuji o něm,ale jde mi o cenu. V annonci se bežně nechají kolem 2 tis.sehnat ale bojim se aby byli kompletní. -
« D. hodiny
Dobry den, i kdyz nehsem pravidelny ctenar teto rubriky, mel bych jeden dotaz. Tyka se hodin v pristrojove desce. Ted par dny se uplne odporoucely. Mam dojem, ze je to poprve, co prestali fungovat, proto sem se chtel zeptat, jestli to je tim, ze je venku pod nulou a tak tak tam zamrzaji kontakty, nebo to muze byt treba pretrzeny kabel?Diky moc za odpoved. -
« Re: Zvoneni u motoru 1.9D
Diky za pochvalu :)).. Doufam ze bude vypadat jeste lip, planuju naky hezky kola, protahnout kapotu, podvozek HP.. no chce to cas a PENIZE :((.. No a motor v haji nebude, to ne. Ma najeto 62 tisic, pravidelna udrzba, olej po 7500tis jak ma bejt, a zachazim s nim taky dost slusne ;o). Startuje v pohode, trosku hur kdyz je teplej, ale to je taky casta zavada u 1.9D.. No feldu 1.6 sem chvili mel, a ta spotreba nebyla pro me!! Sice je tohle liny, ale kdyz se chci trosku svizt tak jezdim tatovou oktavku TDi (s chipem 93kW :)).. To presednuti do Feldy je pak kruty.. ;).. No ale skoda ze nevite cim to zvoneni muze bejt ://
-
« Zvoneni u motoru 1.9D
Mam Felicii 1.9D... Kdyz je motor studenej tak se ozyva zvoneni, ale jak se trochu ohreje tak to prestane. Udelay se rozvody, vymenil prvni dil vejfuku, posilovac rizeni.. a je to porad to samy :(((. Kdyz to zvoni a zacne se tocit volantem tak se to zvoneni meni a jakoby s tim souviselo.. Ale posilovac je novej a dela to porad.. Nevite nekdo cim by to mohlo bejt? Znamej ma taky 1.9D a ma ten samej problem.. Diky Honza [odkaz] -
« Re: 60000 km kontrola Felicie
Moj nestastny kolega na 1.3 MPI r. 99 po 35.000 Km a 2 rokoch > alternator, RJ, servo ( ani neviem ake, stalo 6000) spolu to bolo cca 4200 + 19.000 + 6000 ) + ostatne filtre, oleje + pracika 340 Sk / hodina ... celkovu sumu neviem.
skus odhadnut. mal stastie, nevyhorel. Prebijal mu regler, mal tam tak 18 voltov a mozno aj viac, a dlho... -
« Re: Náhlý pokles výkonu 2
Kamos mal favorit ktory siel max. 100-110, bol tam vadny snimac klepania, nekecam. V servise si s tym nevedeli poradit, chceli menit RJ...
Ked je vadny snimac ot. auto nenastartujes. Ten snimac otacok bud funguje alebo nefunguje. Nic medzi... Ked motor ma pravidelny chod, netrha sebou, tipujem to na snimac klepania. Nemal by byt extra drahy, mozno by ho stacilo pozicat. -
« Náhlý pokles výkonu
Nazdar všichni. Chci se zeptat jestli náhodou nemáte někdo radu či nápad týkající se problému mýho bráchy. Má Felicii Kombajna 1,3i r.v. 95. Je to ješte ten jenobod - nevim jak se to menuje správně. No a během posledního čvrtroku mu to přestává jet. Zkoušel všechno - od výměny vzduch. filtru přes svíčky, předstih až po měření tlaku ve válcích. Ale auto jede porád jen 120km/h víc a ni ťuk. Nevíte někdo čim by to mohlo bejt? PS: Tlaky ve válcích byly 6 - mevi čeho - on mi to řekl ale já se to nezajímám, takže vím že prostě 6. Děkuje za podměty k řešení situace. Petr -
« Re: Chiptuning
Presne ako pises. taketo hodnoty su len v rozpravkach. Ak sa motor poriadne upravy vacka a pod. vysledok sa na 10,5 s. odrazi. Netreba vsak zabudat aj na odlahcenie hmotnosti auta, par desiatok kil dole urobi svoje, napr. zadne sedacky, predne uz sportove, bez rezervy a pod. -
« Chiptuning
To PR, to myslíš vážně, že pouhým chiptuningem má felda 0-100 za 10,5s? Ani náhodou. Navíc jsi to měřil podle tacháče se stopkama v ruce. A tachometr ukazuje až o 10% víc než je skutečnost. A proto si jel podle tacho 100, přičemž skutečně 90 km/h a proto ti vyšlo 10,5s. A max. 180-190 podle tacho bude možná 160-170. Kdyby byla ještě udělaná hlava a vačka tak by se tomu možná dalo věřit. -
« Re: Graaadaaaa
Kopp.cz, Skoda Felicia a ine > Jak nakupovat ze Slovenska?
Knihu objednejte běžným způsobem prostřednictvím našeho nákupního systému ve virtuálním knihkupectví. Knihy Vám přijdou od slovenského partnera, který Vám předem příjem Vaší objednávky a její vyřízení potvrdí.
Adresy našeho slovenského partnera:
ANIMA, Tyršovo nabrežie 1, 040 01 Košice, tel./fax: 055-6003225, e-mail: anima@dodo.sk
-
« Re: Brzdy
libor111: Felda celkově ožije - konkrétně 0-100 cca 10-10,5 s Vmax. cca 180-190. 100-130 na V. cca 10 s. Spotřeba zůstane +/- stejná. Servisní nároky nezměněny, palivo BA 95 taky. Fakt to za to stojí. Je to vyzkoušená úprava. Mimo mne to tady má PTD, RV a těsna. Pokud vím všichni spokojeni. Víc najdeš ve starších příspěvcích v tématu Felicia tuning. Jinak pokud jde o ty brzdy tak já mám kotouče Lockheed a desky Fri.tech - nějaké zlepšení tam je. Taky se dá nechat vylepšit i zadek (zatěžák + lepší obložení) což mám v plánu do budoucna. Měj se ... PR! -
« Re: Brzdy
Brzdy chtějí čas od času pořádně probrzdit a většinou potom výrazně ožívají. Pokud se jen šolichají, tak časem ovadnou a člověk má pocit, že musí použít větší sílu. Stačí pak na přehledném úseku, kde nikoho neohrozím párkrát razantně zabrzdit (na mezi blokování kol)a hned je to o něčem jiném. -
« Prodám Škoda Škoda Felicia GLX.
Prodám vůz Škoda Felicia GLX. Najeto: 105 tisíc kilometrů. Barva: modrá. POZOR jezdí legálně na LPG. Výbava: alarm, centrál, elektrické stahování oken, sportovní volant Dino (výrobce MOMO) + původní volant, sportovní pedály, střešní okno, construct, sportovní tlumiče Škoda HP, sportovní nerezový výfuk škoda+ nový středový díl s katalyzátorem, lyžina pod motorem, tažné zařízení, rozpěra tlumičů, zadní horní spoiler, přední sportovní maska + původní předám, hliníková 14“ kola škoda, plechová 13“ kola s novými zimními pneumatikami NOKIAN, 6x reproduktory, nové 5 dveře a přední blatníky. Pěkný stav, super vzhled, super jízdní vlastnosti. Cena k jednání 110 tis. Kč. Při rychlém jednání SLEVA. Více na telefonu: 608 268 608. Foto na [odkaz] -
« Graaadaaaa
>Grada ked vyda nejaku knihu ktora nebude _RIEDKA_, tak to pojdem
zapit 10 rocnym Tokajskym. (Dobre nie? Keby naaaahodou volaco vydali...)
ale nevydaju. Tokaj pre istotu mam.
Komplet servisna dokumentacia na feliciu stala pred rokom cca 9500 Sk.
Da sa kupit po castiach.
Odporucam Felicie jak na to, z vydav. Kopp. cca 500Sk.
Jednu knihu z Grady mam, tam som sa docital ze Felicie je spickovej vuz, srovnatelny.. a
dalej som uz necital. _NIC TAM NENI_ ani Hadepee. (hruby domaci produkt)
je to kniha o felicii, nie o opravach. to mi je fakt na HDP.
Kopp som kupil cez internet. -
« Re: servisy
>Peter:
aj ked sa kvalita servisov sa za posledne roky podstatne
zlepsila, ono kontrola musi byt. Nestalo sa mi ze by sa snad
pokusali mi vymenit cosi co funguje za cosi co uz dlho fungovat nebude..:)
V servise sa normalne slusne opytam ci mozem byt pri aute,
a ked mi povedia nie, tak idem prec.
Ale v servisoch v Seredi,Galante si auto musis potiahnut do dielne sam,
a uz ta odtial nikto nedostane :))
Mechanikom dam pokoj, uplne staci ked som tam, a idealne je ked sa
s nimi bavim a dobre ich rozptylujem ha ha ha ...
aspon nemusia myslet na pracicku ale na .. ;))
potom to aj tak vyzera..
A pytal som sa ich, ci im to nevadi ze im tam obsmrdam,
a povedali mi ze ani nie, lebo sa ma mozu nafleku opytat
ci mam dost penazi na to a to... a ked budem moc muudry tak ma poslu
do . (este sa nestalo) (hmm zeby som bol blb?)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!