Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
To PR: Na mé Feldě 1,6 2001 březen (jedna z posledních co sjela z pásu) byl dost "omezený" SW, protože nejela víc jak 140km a z kopce to stěží vylezlo na 160 tachometrových, takže nějakých 150 skutečných. Dost Hrůza. Červené polena 5500ot, od 4500ot to netáhlo ani ťuk - podle mě tam na tuty musel být zapnutý omezovač. Po výměně vačky, rozvodového kola, filtru a SW (výrazně zvýšený volnoběh kvůli tvaru vačky)už to maže po rovině 160 a z kopce 180. Akcelerace při otáčkách nad 4000 až do 5300 na 2-3 je zajímavá. Na druhé Feldě by pasovalo to co píše knížka, první stupeň omezovače na 5000 a druhý stupeň 6300 - přesně sedí. Ta je rok výroby 1999 červen. PTD -
« pri sytici je bez vykonu-trha-1.3MPI r.v.99/20.000km
Ide ma porazit, na zaciatku jazdy pri automatickom syteni je jazda na Felde 1.3MPI ako na posunovacej kare. Nevie sa to chytit, je to nekludne, neviem odhadnut spravne otacky aby to bolo plynule (ide nam to ako prve dni v autoskole). Tyka sa to hlavne prveho a druheho rychlostneho stupna. Najvacsie nestastie by bolo vojst s tym v nespravny cas do krizovatky, kde by bolo treba akcelerovat. Kazda rada je mi dobra, vdaka...JMD -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
To PTD: V tomhle nemám zcela jasno - chytrá knížka říká, že v 5000 ot. přestane dávat první válec a v 6200-6300 ot. všechny a žádnou jinou variantu neuvádí. Tomu odpovídají první kusy 1.6 které fakt nejely víc než těch 5000 ot. na pětku a červené pole na otáčkoměru měly v 6200 ot. Ale u dalších 1.6 jsem se setkal i s tím, že omezení v 5000 ot. nebylo a přitom auto bylo bezpečně s origoš. SW. Od léta 96(MR97) dostaly otáčkoměry červené pole od 5500 ot. což nevím jestli má souvislost se změnou SW, ale asi ne protože kámoš má auto 8/96 už jako MR97 (mimo kastle), ale otáčkoměr má ještě starého provedení. Každopádně I. stupeň ve 4500 je hrozně brzo. To by pak (i s delšími převody 14SK od léta 97) nejelo ani deklarovaných 170 km/h. -
"-- skrytý --" 27.06.03 13:10
« Spojka
Při popojíždění v koloně do kopce mně potom, když kolona skončila a já to chtěl rozjet, začala prokluzovat spojka. Takže jsem musel co nejplynuleji přidávat otáčky. Ale vyjel jsem i kopec. :-) Když jsem pak přijel do města, už to bylo O.K. Stalo se to už podruhé - sročním odstupem.
Otázka zní, zda měnit spojku preventivně nebo ještě počkat. Teď to zase jezdí O.K. Je to felda combi 1.3 BMM, najeto 163 tis. km, spojka nikdy neměněna.
A na kolik ta spojka vyjde? Díky za odpovědi. -
« Re: Termostat
Ahoj termostat jsem sám měnil nedávno asi před měsícem, je to dost jednoduchý. V obchodě s ND se mi snažily vnutit termostat jeko celek včetně celé skříňky za 1200 s tvrzením, že když vyěním jenom víko s termostatem, tak to určitě poteče a že Škoda dodává originál pouze jenom celek. Kup víko termostatu s termostatem, samotnej termostat je blbost kupovat, protože může být ulomenej kousek toho plastu co ten termostat drží a když to budeš mít rozdělaný, tak to vyměň s tím víkem, budeš mít jistotu, že to nebudeš muset zase chvilku rozdělávat. Víko s termostatem stojí 565,- a ještě k tomu potřebuješ těsnícíkroužek za 12,80. A až budeš dotahovat ty tři šrouby, tak dávej pozor na to, že šroubuješ do plastu a šroub se může lehce protočit. Těsní to uplně jako předtím a výměna je fakt jednoduchá, zvládneš to vpoho. Jarda -
« Re: Termostat
Mělo by to být jako u všech jiných aut. Sundat přívodní hadici, sešroubovat víko termostatu, vyškrábat šrot co z něj zbyl - většinou se celý rozsype - a vsunout komplet nový. Pod víko dát nové těsnění - bývý součástí "kitu" termostatu a vrátit přívodní hadici na kterou je dobré použít novou "SK" pásku - pro sichr. Uživatelsky proveditelná oprava pro kluka ze 6.třídy ZŠ -
« Termostat
Dobry den vsem. Rad bych se zeptal, jestli je problem vymenit termostat v MPI/50 r.v.98. Slysel jsem ,ze je asi potreba i nejaka tesnici pasta ... Nekdo tvrdi, ze je mozno vymenit jen pistek termostatu, jiny, ze je nutno vymenit celou skrinku ... Nevim. Poradi nekdo? Dekuji, Jarda. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
To PR - nejel jsem nikdy s jen upravenou ŘJ na 1,6 - i když nikdy neříkej nikdy - protože nikdou u starších aut neví kdo v nich co laboroval před Tebou. Takže nemohu soudit, nicméně chtěl jsem jen předejít případným zklamáním, protože i 3000 je hodně a na ulici je nenajdeš. Ale Budiž. Právě proto mě zajímá jedna věc na kterou jsem ještě nenašel odpověď: U mojí Feldy byl nastaven dvoustupňový omezovač z továrny, pokud mě paměť neplete tak jeden válec přestal dostávat palivo na 4500ot a všechny pak na 5000ot. Nicméně se mi do ruky dostala Felda 1,6 z roku 1999 a ta nemá omezovač "škubací" žádný, jen při cca 6200 otáčkách přestane táhnout, jako kdy by tak dva válce přestaly dostávat palivo. Může to být normální SW z továrny? Jinak se vyznačuje tím, že má volnoběh dost nízko - 790ot a při rozjezdu chce hodně plynu. -
« Re: Klepani prednich brzd
Byl starý 10 let (r.v.1991), ale kolik měl najeto, to se nikdo hádat neodvážil, koupil jsem ho z firmy jako služební. Střízlivý odhad byl 350 ttk. Já s tím zavěšením žadné subjektivní problémy neměl, ale prasknul mi úchyt v kastli, kam je zavěšená převodovka, tak mi to při tom vaření vyměnili všechno, vč. těch zadních silentbloků spodních ramen. -
« Re: Klepani prednich brzd
Pozor, tak tohle jsem řešil u favorita, pořád jsem po tom lezl, brdy vpředu vzadu, na nic jsem nepřišel. Typicky to dělalo, když jsem jel z kopečka po dlážděný silnici na neutrál, plechový zvuk, když se přišlápla brzda, tak to přestalo. Pak jsem měnil silentbloky na nápravě a na zavěšení motoru a převodovky a byl klid. ???. -
« Klepani prednich brzd
Zdravim,nezkousel jste nekdo resit takove to rachtani co se ozyva od prednich brzd napr.pri jizde po dlazdeny silnici a zmizi kdyz se trosku slapne na brzdu? Je to asi uvolnenej ten trmen brzdy?? Co vsechno by bylo asi potreba vymenit a na kolik by to tak mohlo prijit.
Diky Martin. -
« Re: Cukanie" auta
mam podobnej problem. 1,9d pri 1700-1900ot/min strasne skube pri rovnomerny jizde. jakmile jsou otacky nizsi nebo vyssi, nebo pridavam, nebo ubiram plyn, tak to jede normalne. na 3 i 4 i 5 prevodovej stupen to dela porad stejne. te to fakt hruza. nevim jestli to neni cerpadlo. poradte, diky. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Jasně s vačkou je výsledek lepší, ale já jsem chtěl zdůraznit, že výměna ŘJ "za ty peníze!!!" fakt. stojí. Sám mám na autě i vačku a další drobnosti takže mohu porovnávat. Měl jsem možnost vyzkoušet i auto jen s ŘJ a jelo to pěkně. Rozdíl v ceně : 3500-4000 za RJ a cca 15000 za RJ+vačku je myslím jasně patrný. Tím nechci rozhodně říci, že je to stejné!!! Ale cena za úpravu s vačkou není zase tak málo a ne každý je ochoten to dát. Naproti fin. náročnost výměny ŘJ mi přijde vcelku dostupná a výsledek i když slabší za to stojí. Jinak se doufám bavíme o motoru pro běžné požití, kde únosné maximum (po úpravě i okolních agregátů)je kolem 120-130 koní což bude už motor zhruba sk. N. Pokud půjdeme s koníky výše půjde už o horší či lepší Áčko. Kitový motor ve špičkovém provedení pro rally má cca 170-180 koní, ale to už jsem někde jidne, protože tam bychom dílů identických se sériovým provedením moc nenašli. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Bez vačky to nemá cenu dělat až tak. Jistě že se zlepší přechodové režimy, ale jinak výkonově je to o ničem. I vačka zvedne výkon jen o cca 15kW a to díky vašším otáčkám kde může ještě motor efektivně pracovat. Další cestou je zvýšení komprese na hranici únosnosti s palivem N95 - to předpokládá snížení hlavy. Dá se takto jít až na cca 150 - 160 koní, ale je to již o životnosti motoru. -
« Re:
Včera som sa odvážil vyčistiť sacie hrdlo na škrtiacej klapke a zdá sa mi, že "cukanie" prestalo resp. rozhodne to necuká tak ako predtým.
Postup je v podstate jednoduchý:
Sníme sa ten kryt z čiernej umelej hmoty na motore, je pripevnený tromi šrobami
potom sa uvolnia tri šroby, ktoré pridržiavajú prírubu konca trubice-vrúbkovanej z čiernej umelej hmoty, ktorá ide od krabice kde je filter vzduchu. Táto príruba sa sníme a tým sme obnažili ústie škr.klapky. nižšie v nej asi cca 7 cm vidieť samotnú klapku, ktorá sa ovláda plynovým pedálom.Vnútro tohoto potrubia nad klapkou aj pod ňou býva znečistené olejom. Pomocou handry a vaty na dlhej drevenej špajgle (pozor aby sa nezlomila a nepadle do potrubia) namočenej v techn. benzíne som všetko vyčistil. Klapku som zdvíhal-otváral tak, že som otáčal koliečkom na ktorom je pripevnené lanko od plynového pedálu smerom do prava, tá pružina je dosť silná, treba nakoličko vyvinúť dostatočný tlak. Konkorom na elektr. kontakty som prestrekol aj dva -oné ako sa to volá- "kontakty", ktoré sa nachádzajú za klapkou.Treba zatlačiť na ich bočné "krídelká" a vytiahnuť ich. Ako som spomenul - pomohlo to. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Jinak všem 1.6kařům doporučuju nechat si upravit RJ (Cimbu, Motor-excel nebo Motordesign). Fakt je to znát a za ty peníze to určitě stojí. Navíc to odstraní i některé neduhy dané sériovým nastavením (hlavně nevhodně nízký volnoběh-horší rozjíždění a horší přechodové režimy v nízkých ot.). Ještě lepší je samozřejmě nechat vyměnit i vačku, ale to je už přece jen dražší špás. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Uznávám, že to co někdy člověk může zažít se škrtící klapkou jsou skoro záhady, ale to co zkouší v servisech na zákazníka - to je často dost hrůza. Tak nevím jestli tomu nerozumí nebo zkouší co zákazník zkousne. Pokud je sériová RJ a volnoběh je tak vysoko tak nejspíš došlo k vymazání zákl. nastavení. U Feldy 1.6 je problém v tom že narozdíl od 1.3 po cca 5 min. odpojení klapky příp. baterie dojde ke smazání zákl. nastavení. No a protože motor neví co se děje tak, se sám nastaví tzv. mechanický volnoběh, který je cca 1000-1200 ot. Skrtící klapka se pak chová stejně jako v karbecu - t.j. nedělá korekce s ohledem na emise atp. -
« Re:
Vrzganie dverí - čítal som, že treba elektr. izolačkou oblepiť ten valček na úchyte na karoserii (aspoň tak som tomu rozumel). Možno gumové tesnenie po čase "zmäkne" a vzniká vôľa dverí, potom je dobré natrieť ho prípravkom REGUM (používa sa na regeneraciu gumy). Dostať ho v drogerii, cca 80 Sk/250 ml??, alebo pritiahnuť ten uchyt na karoserii, resp. ho maličko posunuť do vnútra smerom do auta, aby dvere lepšie priľahli na gumové tesnenie. Môže to byť aj bezp. pas resp. jeho kovova zapadka, ktorá klepe o čalunenie (môj prípad) -
« Re:
Mam 1,6 r.v. 1997 - cukanie mi robí tiež, snad mi stačilo zakladne nastavenie škrtiacej klapky. Vrzganie od volantu mi robí tiež, len pri zatáčaní sa mi ozve kdesi spod volanta kovové puknutie - automechanik mi povedal, že to môžu byť vybité guľové čapy alebo samotná prevodka riadenia. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Tiež som mal tento problem - volnobeh bol vždy asi 1000 ot./min. V servise mi povedali vymeniť klapku (cca 10 000 Sk). tak tam dali novú, ale aj ta mala tých 1000 ot./min.aj po zahriati motora. Tak som, šiek do ineho servisu, tam mi za 400 Sk urobili zakladne nastavenie a všetko bolo v poriadku. Síce asi po dvoch rokoch mi to zase začalo blbnuť (otačky neklesli na volnobehu pod 1000), robilo mi ta asi dva dni, zašiel som do servisu ale chyba p o č a s cesty zmizla. Ani v serise nič nezistili. Zatial funguje OK. -
« Převodovka
Tak po 82.000 KM se vysypalo ložisko pod kolečkem pětky a vzalo s sebou i protikolo. Oprava za den hotová. Cca 5.300,- Kč. První vážnější závada...Ale je to nemoc "pětky" u 1,6tek, takže to beru jak to je. Jel jsem štreku pod tlakem, ze začátku to jen slabě hvízdalo, pak to začalo chrčet, následně už při přidání plynu vypadával kvalt... -
« chvění přístrojové desky
Ahoj, mám jednu věc. Dnes při jízdě jsem zpozoroval jednu nepříjemnou věc. Přístrojová deska mi začala dost vibrovat. Zkoušel jsem to někoklikrát a vždy stejně. Jel jsem po kvalitní silnici a nastalo to vždy, když jsem překročil 150km. Při nižších rychlostech je vše dobré. Máte někdo tušení čím to muže být ??? Mám najeto cca 28000km, to by snad ještě felda neměla být tak rozklepaná :-) Díky DVX -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
U 1.6 je škrtící klapka tradičním problémem. V aut. servise Ti řeknou, že je neopravitelná a za cca 10-12 tis Kč koupíš novou. Pravdou je, že něco opravit jde a něco ne. Někdy ji stačí jen vyčistit. Použitá a plně funkční jde pořídit za 3500-4000,- Kč. Já jsem měl taky trochu problémy (když bylo dusno tak hodně zahřátý motor zhasínal). Můj problém vyřešilo paradoxně provedení zákl. nastavení s jinou škrtící klapkou a následných vrácením původní, ale už bez zákl. nastavení - je to už 1.5 roku a vše je OK. Jaký problém máš ty? -
« Re:
Pokud jsouostatní komponenty (svíčky, kabely atd.) OK tak to bude na 90 % špatná funkce škrtící klapky. Odstranění: 1) vyčistit popř. 2) zkusit jiný kus - jesli to bude OK Eventuelně by to mohla být špatná funkce lambda sondy - opět nejlepší zkusit jiný kus. Nepíšeš co je to za provedení motoru. -
« Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Rád bych se touto cestou zeptal,je-li možné opravit škrtící klapku(vyměnit potenciometr),nebo je-li nutné kupovat klapku celou jako komplet.Případně bych se chtěl poradit, je-li možné tyto komponenty nebo celou klapku sehnat v nějaké rozumné cenové relaci.(jedná se o felicii 1.6 MPi)
Děkuji Mirek -
« "Cukanie" auta
Už som tu dlhšie nebol, ale mám teraz nasledovný problém a neviem, čo by to mohlo byť.
Keď idem na dvojke alebo na trojke, otáčky okolo 2000 - 2500 rpm a uberiem plyn (alebo úplne pustím plynový pedál), auto začne "sebou cukat" (slovenský výraz som nenašiel :-().
Zvláštne na tom je, že to občas robievalo, potom zase nie, a teraz to robí opäť, ale niekedy iba na dvojke, niekedy aj na trojke (na jednotke neviem).
Čo by to mohlo byť?
A ďalšia vec: počas jazdy počujem, ako mi vŕzgajú zadné pravé dvere. Absolútne nemám potuchy, čo by tam mohlo vŕzgať, hádam o niečom budete vedieť.
Takisto volant, resp. keď zatáčam volantom, "niečo" vŕzga - ten zvuk vychádza z miesta za volantom, zdola tam je už ten plastový kryt, takže neviem, zatiaľ som to nechcel rozoberať, keďže to nerobí vždy. -
« Re: vymena oleje
Podľa mnou prečítaných skúseností radšej minerálny meniť každý rok. Čo sa týka prevovodového oleja: podľa mojich informácii ako prvá náplň vo felde bol minerálny olej Gyrol 75, resp. Mogul 75. Bol som informovaný, že nie je dobre tam ako výmenu (ccA po 60 tis. km) dávať syntetiku, vraj rozpostí kaly po minerálnom oleji a tým sa syntetika znehodnotí. Viem, že toto platí u motorového oleja. Inak v servisoch v Bratislave dávajú ako výmenu u feldy minerálny olej Castrol EP 8O (z dôvodu, že s nimi majú zmluvu). -
« Re: Otáčky volnobehu
Vsem prijemny den. Pricinou muze byt zkorodovany nebo zvhly konektor cidla teploty nasavaneho vzduchu. Ten je i bez priznaku vhodne obcas zkontrolovat a vycistit. Velice rad oxiduje a miva ruzne projevy, me napr. v lete po nastartovani a rozjeti zpusobuje cukani, dokud se motor nezahreje. Vycisteni a osetreni a vse je OK. Jarda -
« Re: El. servo dveří
Zdravim vsechny. Take mi to servo delalo. musel jsem ho opatrne rozebrat (je lepene), rozebrat motorek a vycistit kartacky (komutator). Byl uplne od mazadla a ztracel kontakt. Vycisteni komutatoru (ne lozisek) benzinem a opetovne slepeni (asi pred rokem) vse napravilo a nyni je stale OK. Jarda -
« El. servo dveří
u origo serva zamykání LZ dveří se mi stává, že přes noc nějak zatuhne, a ráno ho musím rozhejbat ručně, aby začalo běhat. Včera jsem to rozebral, a v táhlech to nebude, za a.) smrdí ještě novotou, všude běhají jak mají, nikde se to nedře, b.), je to čerstvě přestrojený, protože jsem dveře nechal měnit, kvůli bouračce. Dělalo to ovšem už před tím. Dá se to servo nějak rozebrat ?, namazat ? -
« Re: Oplatí sa kúpa Felicie?
Hmm, Felicii mam paty rok a nevim nic o nejake korozi mezi strechou a zadni stenou. Mozna nekde na neviditelnych mistech koroduje, ale zvenku absolutne nic. Jedine misto, kde jsem naznak koroze videl, byl spoj prepazky motoroveho prostoru a vnitrku, kdyz mi menili gumu kolem predniho skla, ale i to byl drobek... Nejlepsi, co se pro auto da udelat, je pravidelny nastrik dutin a spodku... Samozrejme Felicie r.v. 1995 a castecne i 1996 nebrat kvuli korozi zadnich dveri, ale jinak si myslim, ze je to rozhodne 100x lepsi volba nez svarovat stareho favorita. -
« Re: Oplatí sa kúpa Felicie?
No osobně nevím nic ani o jednostraném pozinkování u Felicie. Nicméně mám v garáži dvě a přestože to není bůh ví co, jsou to spolehlivá, jednoduchá vozidla, která furt jedou. Co se týká koroze, tak s tím počítej. Felda rezne všude. I dva roky stará už má rez ve spoji mezi střechou a zadní "stěnou"....Felda prostě rezaví. Ale jinak díky jednoduchosti je to držák.....těžko radit.... -
« Oplatí sa kúpa Felicie?
Stojím pred rozhodnutím či vyvárať skorodované Favo alebo kúpiť ojazdenú Feldu. Avšak keď vidím kde to Favo všade hrdzavie - skoro každý zvar (výstuhy podlahy, výklenky karoserie okolo tlmičov, podbehy, rohy všetkých dverí,zadné dvere, vnútorné blatníky) tak uvažujem či niečo podobné ma nečaká u Felície. Tá má síce jednostranne pozinkované vonkajšie diely (asi dvere a podbehy ) ale čo ostatné časti karósérie. Potrebujem poradiť podľa vašich skúseností. Dík. -
« Re: Felicia 1.6 MPI Combi
Není jak garantovat. Dokud je neupečeš, tak budou fungovat. Jestli máš ABS, rozjeď to na prázdné dálnici na 180km/hod a pak na to dupni co to půjde. Po zastavení se rozjeď na cca 130 a zkus, jestli se ti nevydrolily desky. Pokud nemáš ABS, tak pak nic nezkoušej a uklidni se s tím, že ze 175km na nulu stejně na tvrdo nikdy brzdit nebudeš. Pokud by jsi to potřeboval, budeš už asi po smrti. A to nikomu nepřeju. -
« Snimac teploty nasavaneho vzduchu na 1.3MPI
Dobry den, mam dotaz, je motor Skoda Felicia 1.3 MPI vybaven snimacem teploty a tlaku nasavaneho vzduchu? Ve dvou knizkach co jsem prolistoval tvrdi ze ano, servis se dusuje, ze ne, jiny servis tvrdi, ze asi ano, ale ze nevi presne, atp.
Rok vyroby 1998.
(Duvod dotazu: spatne starty rano, v servisu podeziraji snimac teploty chladici kapaliny, coz se mi prilis nezda).
Dekuji. -
« Re: vymena oleje
Taky jsem mel podobne touhy. Po te co mi vsude rekli ze je vzdy lepsi menit casteji mene kvalitni olej nez mit dlouho hodne kvalitni. Ted uz pouzivam jen mineral na jeden rok nebo 15kkm. Muzes se podivat na navody pro tu syntetiku i na ni mas urcite vymenu za jeden rok. Olej proste zestarne "zlukne":-)za rok at s nim jezdis nebo ne. Samozrejme ze je pravda ten olej tam ty dva roky vydrzi v pohode, ale neni to ono jako jeden rok s mineralem. Znam jednoho cloveka ktery olej nemeni driv nez za 60kkm, protoze olej furt maze.:-) Ja osobne tam leju mineral ale snazim se alespon kvalitni (shell, castrol, mobil: api SJ, a2-98,...) Nebo muzes pouzit oleje LONG LIFE ty ti urcite vydrzi dlouho, tam jen trochu vadi ta nizka viskozita. (felda min 10w) -
« vymena oleje
mel bych 2 dotazy , mam skodu felicii 1.3i r.v.1995 najeto 70000 km, pouzivany mineralni olej ,doporucena vymena 15000 km nebo 1 rok. Rocne ujedu cca 6000 km.Mam menit lepsi olej -napr.polosyntetiku 10W-40 co 2 roky (15000km), nebo radsi levnejsi mineralni 15W-40 co 1 rok (6000 km).Prevodovy olej - staci 75W(3litry x 70 Kc) nebo je lepsi priplatit a koupit full syntetiku (3x250 Kc)75W-90 Dik
-
« Re: Vynechání při akceleraci
Čidlo otáček, kabely, trafo atd. vše nové, vyměněné, svíčky FR7DC taky. Věřím, že Platinovýma Briskama tomu na čas pomůžu, ale příčinou bude asi hodně chudá směs, kterou tak ECU udržuje hlavně kvůli emisím (jako u všech těhle aut do města). Kdyby se tomu dalo nějak jednoduše přidat ;-))) -
« Re: Vynechání při akceleraci
Muzou to delat svicky (muj pripad) i presto ze byly nove (schapion).Ted tam mam Brisky Platinum a naprosto bezproblemu.Mel jsem jeste Boschy super4 a to bylo pri prudke akceleraci hruza same cukani,na druhe strane pri pomalem pridavani plynu sel motor lepe za plynem.Zajimave..? -
« Vynechání při akceleraci
Nemáte někdo zkušenost s vynecháváním u 1.3BMM v nižších otáčkách při akceleraci. Nemůže to dělat lambda? Nic dalšího podstatnýho už ta jednotka přece nesleduje. Pravidelně to udělá po delším volnoběhu, nebo po jízdě v nižších otáčkách (třeba právě když je potřeba předjíždět ;-))) Dík za všechny nápady. -
« Re: Dobíjení
Stalo se mi že upadnul konektor / je u něj ulomená pojistka / co přivádí do alternátoru ten tenký drát pro jeho buzení. Kontrolka samozřejmě v tomto případě nesvítí, ale zajímavé na tom bylo že to nedobíjelo dokud jsem nedosáhl s motorem 3 nebo už nevím 3500 otáček. Pak to začlo normálně dobíjet i při volnoběhu. Jen napětí bylo v síti o něco málo menší, ale dobíjelo to. Zatím mám teorii že se to muselo budit řes zem. Teoreticky bych čekal že se proud prostě vyrábět nebude. -
« Re: Dobíjení
Měl jsem svého času podobný problém, byly to uhlíky na alternátoru. Zajímavý je, že kontrolka dobíjení ve vyšších otáčkách nesvítila, přitom to zjevně nedobíjelo - domů jsem za tmy dojel skoro poslepu. Čekal bych, že bude svítit jak o život. Druhej den jsem to roztlačil a v pohodě dojel asi 40 km do servisu - zapalování to ještě utáhlo. -
modus ponens 03.04.03 16:15
« vypalena H4-ka
Pred par tyzdnami sa mi vypalila prava H4-ka. Tak som pozrel do mudreho navodu na obsluhu auta a vymenil ju za nahradnu. Dal som si dost velky pozor, aby som tu novu nechytil za sklo. Pred par dnami som zistil, ze prava H4-ka mi opat nesvieti. Vymenit ju budem musiet, len by som chcel vediet, ci nemoze byt problem v niecom inom - ohladne odberu prudu. Vymienat ziarovku kazdy mesiac by ma velmi nepotesilo... Mal niekto podobny problem? -
modus ponens 03.04.03 16:04
« Re: Dobíjení
Ja som mal tieto priznaky tiez. Baterka sa vybija, to mozem potvrdit. ;-) Moze ist o regler napatia na alternatore (co je ten lepsi pripad) alebo dokonca aj o alternator ako taky. V mojom pripade to regler nebol :-((. Musel som menit alternator, kedze som bol akurat v Nemecku. Po oprave stareho alternatora neautorizovanym mechanikom doma na Slovensku vyslo najavo, ze tam bola prepalena faza (ak som dobre porozumel). S tym by sa mi nemecki mechanici asi nehrali... -
« Dobíjení
Při jízdě mi svítí kontrolka dobíjení. Ne tak jasně jako při startu, ale matně. Za denního světla to není ani vidět, ale protože jsem jel dneska ráno za tmy tak jsem si toho všiml. Poraďte kde hledat závadu. Auto jezdí, svítí a výkon má normální (ale nevím jak dlouho :-)))). Jo a taky mi během posledního měsíce se dvakrát přepálil vysokonapěťový kábl ke svíčce, ten nejdelší. Auto najednou začalo jet na tři válce, kouknu se pod kapotu a oba konce tam vesele visely a mávaly na mě. Díky za rady. -
« Re: vyměna žarovek
Měl jsem s tím taky problém, jsou tam různé fígle. Už si nepamatuju přesný postup pro blinkry, ale řeknu Ti můj postup. V Tescu, kam jezdím nakupovat, mají v oddělení auto-moto knížky "údržba a opravy" pro jednotlivé modely aut, mimo jiné i Felicii. Jelikož jsem hamoun, knížku jsem nekoupil, ale postup si naštudoval v krámě. -
« vyměna žarovek
tak jsem chtěl u feldy 99 vyměnit žarovky v předních blinkrech.koukam na to tak cca 15 minut,přemyšlím,a zase koukám.no a nakonec jsem to vzdal.dle mého nazoru se tam do toho "růžku"kde ty žarovky jsou ukryte nedostanu.
ano,přiznavam jsem nešikovny.přesto se tedy ptám.
JE VYMěNA PREDNICH ZAROVEK SMEROVYCH SVETEL SNADNA?prosim sdělte vaše zkušenosti.nějak se mi nechce kvůli žarovce do servisu.jo ještě podotýkám,že žarovky potřebuji vyměnit ne proto,že by praskly,ale proto,že na STK mi řekli,že již nemají předepsanou"oranžovou"svitivost. -
« Chcipani
Zdravim , stretli ste sa uz niekto s tymto .. Felicia 1,3 MPI motor chytne pri startovani az na 5-6 krat a pripokuse o pridanie plynu sa motor zacne dusit ... klesnu otacky na 500 - motor zacne vynechavat a chcipne. obcas ak sa podari dosiahnut nad 2000 otacok tak ide v pohode , ale akonahle klesnu otacky po 1500 zcne vynechavat .. a chcipne ... -
« Re: Cvrkani pri akceleraci
No, ja som mal podobny problem na Felde 1.3/40 BMM. Vzdy ked som pridal, alebo som isiel po dialnici na "podlahe", tak som pocul take "cvrlikanie". Tak som to dal mojmu kamaratovi (robi auta) a ten prisiel na to, ze sa asi vlivom tepla ohla dosadacia plocha prveho dielu vyfuku (toho co je nasrobovany na motore). Po vymene (asi 1200,-Sk) opät v pohode. Najskor sa to pokusal prebrusit, ale nepodarilo sa. Po obruseni to bolo uz moc tenke a bal sa, ze ked to niekde v kopci zohrejem, ze to zacne robit znovu. Ozaj a zistis to tak, ze niekto ti bude pridavat plyn a ty budes rukou v oblasti toho dielu skusat ci niekde neprefukuje. Ale bacha, je to horuce, takze radsej to skusaj na studenom motore.... -
« Re: Špatná funkce řídícího počítače
Jako traktor? Nejde na všechny válce nebo jenom jde nepravidelně. Pravděpodobnost, že by to bylo ŘJ je minimální. Spíš by to mohlo být čidlo teploty kapaliny nebo je spíš problém ve škrtící klapce. Pokud nějaký prvek řízení motoru dává signál který ŘJ vyhodnotí korektním (i když je nekorektní), tak pak nevyběhne v registru závad. Zkus si někde půjčit jinou škrtící klapku prohodit to a uvidíš popř. čidlo teploty. Samozřejmě mohou to být i kabely, svíčky atp. Je to BMM nebo MPi?
Neviem ci sa pri rannej jazde zobudzala ECU jednotka po rannom odpojeni minus polu baterie. Po obede sa to ukaze, snad...Zdar...JMD