Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: V létě nejede
to: jirka.h Jednu radu bych měl, zkus se podívat do boxu vzduchového filtru jestli není v * termostat nasávání teplého vzduchu nebo ten mechanismus co překlápí klapku. Možná to nasává pořád teplý vzduch od výfuku a proto to v teple nejede a v zimě jo. -
« Ztrata akcelerace
Mam 1.3MPI 50kW, od r. 1999, najeto 53000. Asi tri mesice uz prakticky nepredjizdim, protoze to auto ztratilo jakoukoli akceleraci. Byl jsem zvykly jezdit docela svizne a ted po pridani plynu veeeeeeelmi pomalu zrychluji. Zacal jsem to pozorovat v lete asi dva tydny po vymene vyfuku, uz byl proderavely, ted tam mam Tyll. To, ze ma auto jiny zvuk diky tomu vyfuku bych pochopil, ale navic se mi ted ozyvaji ruzne rezonance ze vsech casti auta, coz drive vubec nedelalo. I motor ma takovy traktorovy zvuk jak z dieselu, jako by byl neustale prechlastany, coz je i docela mozne, jelikoz na to musim hodne slapat, aby to vubec jelo. Spotrebu jsem mival 6.7, ted mam asi o litr vic. Ma nekdo nejaky napad, cim by mohla byt zpusobena ta ztrata vykonu ? Napadla me lambda sonda, mozna je to i svickami, jeste asi nebyly meneny... Jinak jsem na pravidelne rocni vymeny oleje, filtru, atd. jezdil pravidelne. Wendoul. -
« brzdy
Zdravim Vas,
mam dotaz ted sem menil na zimaky a kdyz sem jen tak zatocil po sundani kola kotoucem tak jako by byl brzdenej. Kovovej zvuk a po pulotacce se zastavil .... je to normalni? Srovnavam s koleckovejma bruslema :o) Ne vazne, brzdy piskaj, ale nejak sem tomu neprikladal vahu. Dela to od koupe noveho. Muzou byt dsticky po 2,5 roku spatny?
Dik -
« Re: V létě nejede
Myslel jsem relátko napájení palivovýho čerpadla, je normálně na desce s ostatníma, na to by zima mohla mít vliv, jestli je tam nějakej přechodďák. Ono to podle příznaků vypadá na nějakej chvilkovej výpadek v elektrice pro zapalovací lištu, nebo palivový čerpadlo. Jak pak se asi budou chovat současný auta za pět let ;-))) -
« Re: V létě nejede
Škrtící klapku neboli pseudokarbec jste už zkusili ? Pak bych tam z vrakáče zkusil vyměnit kabelový svazek. Napadl mě ještě setrvačník. Jsou na něm dvě značky a podle nich komp přes Hallův snímač pozná kde se nachází píst a podle toho pálí. Možná je jedna značka na pokraji rozpoznatelnosti pro Halla. -
« V létě nejede
Nejede při vyšších venkovních teplotách nad 0 stupňů.Nemá nato vliv teplota motoru.Teď když mrzne tak to jede dobře i když je motor zahřátý.Jak jsem zpozoroval má na to největší vliv venkovní teplota.Snímač otáček jsem měnil už nejméně 2x a bez výsledně.Tato závada mě stála vice jak 10000Kč a stále není nikdo kdo by si stím věděl rady.Měnily se např.: řídící jednotky,zapalovací lišta,čidlo teploty,svíčky, atd.Všechna měření ukazují,že je vše v pořádku i na osciloskopu.Byl jsem s tim několikrát ve škodováckém servisu i u soukromníků a také ve firmě Cimbu která upravuje ř.j. a nikdo na nic nepřišel.Ve škodováckém servisu mě řekli ať počkám na to,až to nepojede vůbec,že to pak najdou.Tak čekám už 4 roky a stále je to stejné.Auto nemohu ani s touto závadou prodat,protože kdyby se s tím někdo svezl a zjistil jak to jede,tak to nekoupí.Příště si, po těchto zkušenostech ,škodovku už určitě nekoupím. -
« V létě nejede
Mám felicii z r.1996 1.3mpi 50kw. Při teplotách nad 10 st. C. se závada projevuje tak, že po nastartování se normálně rozjedu a při první zastávce na křižovatce se auto nechce plynule rozjet. Jede pouze krokem, nezávisle na přidávání plynu. Asi po 5 s se motor chytí a jede skoro normálně. Dále se závada projevuje tak, že auto je líné a nejde za plynem. Nejvíce se to projevuje na 1 a na 2. S touto závadou jsem byl v mnoha servisech - ale vše je podle naměřených hodnot v pořádku. Zkoušeli jsme měnit různé díly od svíček až po řídící jednotku, ale bez úspěchu. Při mrazech auto jede výborně. Tato závada se mi projevuje už asi čtvrtým rokem. Nevíte někdo, co by takto mohla teplota ovlivňovat? Čidlo teploty motoru jsme také zkoušeli měnit, ale bezvýsledně. Předem děkuji za radu motorista Jirka -
« Re: je to normální?
No v určité míře to dělá většina aut se vstřikováním, kde volnoběh reguluje přímo poloha škrtící klapky (samo na základě i dalších signálů). Pokud jsou tyhle výkyvy výraznější bude se zřejmě jednat buď o zanesenou škrtící klapku nebo o špatnou lambda sondu. Klapku stačí vetšinou vyčistit, lambda sonda se vymění za novou.
-
kostey 26.11.03 22:07
« je to normální?
když si od matky pujčim Feldu tak mě vždy zarází to, že když stojim mám neutrál a přidám plyn a zase nohu sundám, tak motor jde do otáček a pak když otáčky klesaj tak klesnou tak že to vypadá že kdyby spadly ještě trochu víc tak ten motor chcípne, pak se zase trochu zvednou a je vše v pohodě... Dělá to každa Felicia nebo čim to je? -
« Re: Natáčení světel
Jedna se o klasickou vadu Felicii. Spravne se tomu rika hydrokorektor a odchazi to snad vsem po nejake dobe. Na webu i v tomto foru jsem nasel nejake rady na opravu (treba doplnit kapalinu v pripade praskliny injekcni strikackou apod.), ale v servise se to urcite neopravuje, vymenuje se to jako celek. Cena cca 1000 Kc. Ja to resim tak, ze az do pristi technicke jsem to jedno svetlo, ktere nejde nastavit korektorem, nastavil rucne... Bye. -
« Sjíždění předních gum na vnitřní straně
Mám Feldu 1.6 a při výměně gum za zimní jsem zjistil,že vnitřní strana předních gum je víc sjetá než vnější.Gumy Michelin Energy XT2 185/60 R14.Dá se s tím něco dělat,když odklon seřizovat nejde ? Mám najeto 20000 km a nikde jsem to neopřel. -
« Felicie - zamek 5tych dveri
Min. tyden z niceho nic prestal fungovat zamek zadnich dveri. Klic tam jde zasunout,otocit,ale kdyz chci zatlacit,aby se ty dvere otevreli,tak to nejde. Znate to,jak se tam i s klickem zatlaci na tu plosku.
Zatim to oteviram tahlem od ridice. Ale rad bych si to sam opravil.
Neni tam central a felicie je z roku 99. Uz se to nekomu stalo,ci resil podobny problem.
Dikas P. -
« Re: Rozdiel medzi rokmi výroby 97 a 98.
Vzásadě u Felicií platí, že čím novější tím lepší, ale není to tak docela. Od jara 98 dělají novou masku, ale technické změny pro MR 98 (mimo designových) probíhaly už v průběhu léta 97 - takže ještě na autech se starou maskou. Model s novou maskou je horší např. tím, že nárazníky jsou mnohem křehčí a zámky jsou "drsnou cestou" mnohem snadněji překonatelné a mezi feťákama velmi oblíbené. Pokud jde o korozi tak je velmi indiduální podle kusu a toho jakým podmínkám bylo auto vystaveno. Jsou vidět i 95 naprosto OK a taky 98 s korozí. Počítej s tím, že za model s novou maskou dáš asi o dost více než za auto ve stejném stavu se starou maskou - a to stojí za úvahu zda Ti to za to stojí. Každopádně bych se zcela vyhnul autům vyrobeným do podzimu 96 (o MR 96 vyráběným do léta 96 a starším ani nemluvě). Vřele doporučuju motor 1.6 (se servem), protože svezení je proti všem provedením s 1.3 úplně o něčem jiném. Přeji šťastnou volbu. PR -
« Rozdiel medzi rokmi výroby 97 a 98.
Chcel by som v najbližšej dobe kúpiť nejaku Feldu a potreboval by som vedieť, či sú nejaké rozdiely v kvalite pred a po r.v.1998 kedy došlo k zmene vonkajšieho vzhľadu a interiéru. Jedná sa mi hlavne o porovnanie odhlučneia, protikóróznej ochrany spodku, či sú nejaké rozdiely v kvalite a prevedení mechanických komponentov napr.náprav, brzd, aké sú napr.zmeny na motoroch a pod. -
modus ponens 23.10.03 21:04
« Re: Sviecky na Feliciu 1.3 MPI
Mal som skor na mysli, ake ma kto skusenosti s roznymi znackami (Bosch, Champion, NGK, Brisk, ...) a typmi. Napr. ja tam uz nikdy nedam original skodovacke (ci su to Champion, to s istotou neviem), pretoze o.i. aj v servise kamosovi spominali, ze s nimi mavaju problemy a v ramci zaruky ich menili za 1-kontaktove Champion-ky. Ja mam skusenost len taku, ze s Boschkami mi motor ide ovela kultivovanejsie a tichsie (mam na nich najazdenych cez 30 tis. km a podla udajov vyrobcu by som ich uz mal menit, no motor ide stale dobre a na spotrebe nic nebadat...), nez ako to bolo s originalmi. -
« Re: Uzávěr nádrže
Zdravim vsechny. S tim vickem mam podobny problem. Ale zjistil jsem, ze pri zamknuti se klic otoci kousek dal (posunuty doraz). Kdyz jej maly kousek vratim (cca 1mm) do polohy, ve ktere zustaval drive, pak jej lze bez problemu vytahnout. Zkus, uvidis ... Jarda -
« Felicia 1.6 - Netesnost
Pánové, mám dotaz. Mám Felicii 1.6 a mírně mi prosakuje olej do chladící kapaliny (v expanzní nádržce a na víčku je vrstva oleje). Jinak na chodu motoru to není znát a úbytek oleje je asi 0.2l/1000km. Dá se s tím ještě nějakou dobu (rok) jezdit, nebo je nutná oprava? -
« Uzávěr nádrže
Ahoj, mám u své Feliny (1996, 1,3 MPI 50 kW)jeden naprosto běžný problém. Nelze zamknout nádrž, pokud otočím klíčkem do polohy uzavřeno, nelze jej ze zámku vytáhnout. A tak teď jezdím s odemčenou nádrží. Předpokládám, že se něco ulomilo v zámkovém mechanismu - vlastní vložka běhá úplně lehce. Celý uzávěr se mi zdá býti nerozebiratelný. Dá se s tím něco dělat? Ani mi nevadí nákup nového uzávěru, jako spíš další klíč. Nemá někdo z Vás radu? -
« Re: prevodovy olej
No ja som menil prevodovy olej po 60kkm a dal som tam nejaku syntetiku od Castrolu. Sice sa mi pri cene pretocili panenky (600,-Sk za liter) ale v zime to je oproti oleju, ktory tam bol z fabriky citit vela. Radenie ide lahko aj ked je -20. Predtym to islo o poznanie tazsie a hlavne v zime mala prevodovka taky pisklavy zvuk az kym sa trochu nezohriala. Tento jav zmizol taktiez. -
« prevodovy olej
Prosil by som o info.skúsenosť - je nejaký citeľný rozdiel medzi prevodovým olejom Mogul mineralny 80 W a Mogul syntetický 75-90W resp. má význam do Felície dať prevodový olej syntetický, alebo stačí minerálny - v prípade syntetiky budem to cítiť nielen v penaženke ale aj pri jazde.
Ďakujem -
« Re: servo od centralu ...koencne
Zdravim vsechny. Myslim, ze se to da za den v pohode udelat. Tak jsem to delal i ja na zadnich dverich a nevedel jsem, co me ceka. Neni potreba vse vytahovat, staci uvolnit zamek (tri srouby na zadni strane dveri), odsroubit kliku. Pak se jiz lze dostat primo ke sroubkum serva a vysroubit jen jej. Pak je potreba trochu nasili, ale s citem :-) . Myslim, ze se to vyplati, zatim temer vsichni meli zaolejovany komutatorek v motorku. Jarda -
« Re: servo od centralu ...koencne
No jestli je tvuj problem jako u mne - zaolejovany vnitrek motorku - tak to potrebujes rozebrat komplet. Jinak, jestli si chces jenom primazat servo - ten mechanizmus je z plastu - tak by to tam slo kolem manzety vrchem nacpat. Vnitrek vypada asi takhle - uvnitr motorek jak z auticka na autodrahu s ozub. koleckem, ten pohani takovou sroubovou hridel pres ozubeny kolo na konci (prevod do pomala a ta hridel je v kuse z plastu vc. kola). Na hrideli jezdi takovej bazmek (v podstate matice) do kteryho zapada tahlo ktere cumi nahore ven. -
« Re: servo od centralu ...koencne
Daj vediet prosim ako to v tom serve vyzeralo, ci by nestacilo vystriekanie jednou dozou spreju. Pred mesiacom na chate som sa tiez chcel do toho pustit na zadnych dverach, ked som vsak videl ze to budem musiet rozpitvat az po poslednu zavlacku v sustave tiahiel tak som sa radsej pridal k taboraku a zacal z vesela dobiehat pritomnych spevakov s lahvinkou vina. -
« Re: servo od centralu ...koencne
Dik moc, smula je ze sem to dodelal par hodin pred tvym prispevkem (usetril by mi hafo sprostejch slov :o)
Po obtelefonovani servisuu s cenami 1300-1700 + prace za to servo, sem ho koupil v HTCentr
www.htcarsystem.cz za 430,- (je i s orig. konekktorem nahrada za orig. BRANO :o)Ta vymena je vopruz nakonec jsme ten original drzak uriz (nevim jak bych ho roznytoval) to se soudruzi fakt vytahli!!! Ted to beha OK nedovedu si predstavit ze bych to stare vycistil a cele to za tyden absolvoval znovu, ne dekuji to ne :o)
V kazdym pripade diky za napovedu, ted se juknu do toho stareho ... zvedavost :o)
Mej se.... -
« Re: servo od centralu ...koencne
Delal jsem to predevcirem, postup:
1. sundat tapecirunk
2. odsroubovat zamek + jeden vnitrni sroubek, ktery pridrzuje drzak serva
3. vytahnout platovy kryt tahel a zasunout ho do dveri aby neprekazel
4. ja jsem sundal i kliku, abych mel vic mista pro manevrovani - dve matky zevnitr + odpojit tahlo
5. sundat i vnitrni kliku a vyhaknout tahlo
6. vytahnout komplet vnitrni casti zamku ze dveri
7. odsroubovat servo z drzaku
8. rozlisovat servo, po spare to jde dobre
9. trochu vycistit to hafo tuku co v nem je
10. vyndat motorek a rozlisovat ho, to je asi nejvetsi fuska, ten plech je docela tvrdej
11. sundat zadni cast motorku i s uhliky, pozor na podlozku, ktera pravdepodobne zustane na hridelce, ta izoluje lozisko v te zadni casti od kontaktu na hridelce
12. vycistit kontakty lihem, jehlou vycistit spary
13. slozit v opacnem poradi ...
-
« Kolísání otáček u feldy 1.6 rv96
Mám problém s Felicií 1.6,kolísáj mi otáčky volnoběhu když je studenej tak to dělá míň a jak se to ohřeje tak to dělá víc ale ne o moc.Na otáčkoměru to není ani videt.Spíš bych řekl že to jakoby vynechává.Když ji držím v otáčkách tak jakoby občas vynechá.Občas když vyřadím a dojíždím ke křižovatce tak i zhasne.Svíčky tam jsou bosch a jsou tam téměř nový.Byl jsem s tím ve Škodovce tam mi nejdřív řekli že to je škrtící klapka pak to pomalu změnili že by to mohla být lambda ale na VAGu jim to ukazovalo jako že je OK ale že prý malinko hází jiný hodnoty ale že to je v normě.Všechno vycistili a pořaád jeto stejný.Prej ať s tím jezdím až se to ukáže víc. Tak nevím co s tím. -
« Re: servo od centralu ...koencne
Nevim kolik verzi serv pro Felicii existuje. To me mi slo vytahnou v pohode. Abych jsem se dostal ke sroubum serva, musel jsem uvolnit cely zamek. Pak jsem jej opatrne rozdelal (je lepene), rozlisoval motorek (kovove packy) a zjistil, ze je zaolejovany komutator. Vycisteni, sestaveni a dva roky mam klid. Jarda -
« servo od centralu ...koencne
Zdravim, tak uz jsem se konecne dostal k tomu, ze jednoznacne obvinuji servo od centralu. Mam tu rozebrany dvere a cervo sebou jen cuka a po rozhybani teprve zabere. Koukal jsem na Skoda EShop a tam je predni za 698,- :o/. Mam tedy dotaz menil jste ho nekdo? Jak ho mam vubec dostat ze dveri, neni tam skoro ani videt. Jak je na nej upevneno tahlo apod. Predem Diky. R. -
« orisek k bezp. sroubum
Zdravim, mam dotaz. Nahodou jsem objevil, ze mi v servisu ulomili z takovehotoho redukcniho orisku k bezpecnostnim sroubum na kola dva trny (dva zbyly), bojim se ted pichnout :o) Muj dotaz: da se tato redukce dokoupit? kdyz je na ni neco jako D - 48 ??? nebo nova sada za 1000,- :o/
Dik R. -
« Re: problem s radenim rychlosti
No, ak myslis, vrzganie paky (pocut to velmi dobre, ked vypnes motor a len tak radis) - taky zvuk ako keby drel kov o kov. Tak to je choroba Felicii. Mne vzdy pomoze zhodit gumu, ktora prekryva paku (pri prvom zhodeni som bol zdeseny, ake to tam bolo suche) a riadne to najskor vystriekat WD40 a nasledne namazat vazelinou. Tak isto aj "klb" pod autom, kde je vlastne paka prisrobovana na tyc radenia. Ale vzdy to vydrzi len tak rok a pol, ale nic nevrzga a nebolia ruky... :-) -
« problem s radenim rychlosti
Mam Feliciu 1,3MPI r.v.2001 najazdene 35.000 km. Vchodim pravidelne na prehliadky naposledy som bol v marci pri 30.000 km. Moj problem ktory zacal len pred nedavnom je nasledovny:
v pripade vacsich otacok mam problem zaradit rychlost.... ono sice to ide ale "citim v pake" ako ide ciastocne cez ozubenie....
problem je hlavne pri nastartovani, kedy ide samozrejme motor okamzite na vyssie otacky a chcem vycuvat tak jednak z jednotky to ide tazko a potom spatecka doslova zaskripe.....
a este sa mi to stava ked idem priklad na vyssom prevodovom stupni a musijm spomalit napr. do krizovatky a idem radit nizsi stupen ci uz 2 or 3 a opat to ide velmi tazko.... neskripe sice ale v poriadku to nie je.....
A aby to nebolo take jednoduche tak chvilami ide radenie bez problemov :o))))
Takze ja sa domnievam ze to bude asi nastelovanim spojky... alebo sa mylim a je to cosi horsie???
Poprosim o radu, vdaka!!!
-
« Re: Central
Mně takhle u feldy blbě běhalo jedno servo, ale ostatni byly ok. Když je blbý jenom jedno, tak snad jednotka ovládá ostatní a ty by měly běhat ? Jinak někdo mi tady radil, abych ho rozebral, že někdy stačí jenom vyčistit kontakty a je to ok. Akorát jsem se k tomu nedostal, protože je to u zadních dveří a je mi to jedno. Jenom jsem ho odpojil, aby se nenamáhalo. Takže zkus rozebrat dveře, to jedno servo, který je údajně blbý odpojit, a pak zjistíš jestli je to tím. -
« Central
Tak to vypada na servo v centralu ...
nez ho rozhybu musim tak 3x odemknout a zamknout. V servisu mi rekli, ze to bude jedno z tech prednich (1100,-) jak mam prijit NATO ketre to je? Da se nejak cistit? namazat? Jeste jedna vec mi neni jasna. Klickem to odemyka spolehlive 100%. A tim prece spinam take spinac co ovlada to same servo nebo ne? Dik R. -
« Re: alarm & central
mhm ... jeste NATO kouknu vsechno rozpojim a vycistim. Ale chova se to divne. Rano odemceni klickem OK vsechny dvere. po 1/2h jizdy zamykam dalkacem a nic ted uz se ani cudlici neskubnou jen probliknou smerovky. Nevim jak facha Skoda central, ale kdyby bylo jedno servo vpytli tak by se ostatni dvere zamkly ne? (Central je original.)
Diky za odpoved ...
z Jablotronu mi napsali nasledujici:
(mimochodem zatim mi vzdy poradili dobre, tak snad to pomuze)
Vážený pane
Po konzultaci s montážníkem panem M. jsme se shodli na tom, že se zřejmě jedná o poruchu v centrálním zamykání. Výstup z alarmu je spínán elektronickým prvkem a nemůže u něj dojít k částečnému sepnutí nebo úbytku. Nejlépe by bylo zkontrolovat spoje mezi centrálním zamykání a alarmem a zkontrolovat správné ukostření případně dotáhnout ukostřovací oka.
-
« Re: alarm & central
Mám ve Feldě 97 taky alarm Jablotron CA-3??. Před nějakou dobou mi začalo auto blbnout (před nastartováním jsem musel čekat cca 5 min se zapnutým zapalováním) a problém byl právě v tom alarmu, přesněji v imobilizéru. Byl špatný kontakt na relátko, které spínalo elektriku od klíčku. Naprosto typickej studeňák, stačilo znovu zapájet kontakt a všechno funguje OK. Takže to bych možná doporučil k prověření.
Jinak při zamknutí klíčem funguje centrál OK? I při zamknutí od dveří spolujezdce? -
« alarm & central
Zdravim Vas,
mam nasledujici problem. Felda2000 a instalovany (firmou) alarm Jablotron CA-320 Akcent F (3roky stary), Ted se mi stava ze po zmacnuti dalkoveho ovadace jen probliknou smerovky a central nic (obcas sebou malinko trhnou cudlici). Netusite jestli to muze byt i v alarmu? Uz mi v nem menili relatka na smerovky. jeste jsem zapomnel, ze mam dodelany servo na centarlni zamykani 5.dv. Dik za kazdou radu.
R.