Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
"-- skrytý --" 23.06.04 15:43
« Drobne problemy
Zdravim,
se zajmem jsem si precetl vsechny prispevky v tomhle foru od roku 2001. Nasel jsem tu odpovedi na par problemu, se kterymi jsem se na sve Felde setkal.
Nicmene mi tu zbyly ctyri, na ktere jsem odpoved nenasel. Poradi nekdo?
1. Myti motoru:
Obecne se myti motoru nedoporucuje ... kdyz von je ale po tech 50ti tisicich fakt jako prase. :*) Jaky je vas nazor?
2. Presnost palubniho pocitace:
Po dlouhodobem sledovani prumerne spotreby, kterou mi ukazuje PP, a ktera mi vychazi vypoctem pri tankovani, mam pocit, ze spotreba na PP je stabilne o 0,3 az 0,5l nizsi. Je to normalni nebo je to proste vlastnost PP vychazejici z nepresneho mereni delky vstriku paliva?
3. Vrzani pri zatazene rucni brzde:
Kdyz zatahnu rucni brzdu, pak se pri pohybu auta (nasednuti, vysednuti, silnejsi zabouchnuti dveri) od zadnich kol ozyva vrzani. Koukali na to ve znackovym servisu i znamej automechanik, ale na nic neprisli. Vite nekdo, v cem je problem?
4. Vrzani volantu/palubni desky:
A posledni vec, ktera ma ale posledni dobou fakt irituje, je vrzani, ktere se za jizdy ozyva nekde v oblasti palubni desky. Nepodarilo se mi zjistit, jestli to vychazi primo od volantu nebo zevnitr palubky, nekdy mam pocit, ze to slysim spis od pedalu. Slyset to byva spis v lete nez v zime, a spis za sucheho pocasi nez za vlhka. Zkousel jsem ruzne "tahat" za volant, kdyz se stoji, slapat na pedaly a bouchat do palubky, ale nedari se mi to najit, obvykle na tyhle "pokusy" se ten zvuk vubec neobjevi. Staci pak na krizovatce se rozjet a to je hned vrzani, ze by se clovek zblaznil. Ale mam pocit, ze to ani neni zpusobeny vibracema auta, protoze kdyz jedu treba po Letny v Praze na ty sileny dlazbe, tak nic a pak pri pojizdeni na rovnym asfaltu to vrze jak sileny. No asi me z toho brzy klepne.
Kdybyste nekdo vedel, cim by to vrzani mohlo byt, pomohlo by mi to a mozna i zacharnilo pred tim, abych neskoncil v blazinci... :D
Diky moc!!! -
« Re: Volnoběh
Přesně to mi dělala 1.3 MPI taky, jen s drobným rozdílem: při pozvolném ubrání plynu držela otáčky cca 1700 a při hodně prudkém ubrání plynu spadly otáčky až na 1000 (což je pořád moc). Začalo to dělat po vyčištění konektoru od snímače teploty vzduchu. Pomohl reset adaptace škrticí klapky viz [odkaz] (nerad dělám reklamu, ale jinde jsem popis toho problému neviděl). Od té doby problém zmizel. -
« Re: Volnoběh
Keď som mal ešte Felíciu, tento problém začal veľmi podobne. Zo začiatku otáčky vyleteli aj keď motor ešte nebol vychladnutý. Neskôr sa to prejavilo po dlhšej jazde na diaľnici, keď mi takmer vždy na najbližšej križovatke skapala. Keď som si na to zvykol, chodil som ako Fittipaldi a musel som ju furt držať v otáčkach, robil som sám sebe manuálny (alebo skôr nožný) sitič. Vrchol bol keď to urobila pri vymáčknutí spojky za jazdy. Nebola to sranda. Nakoniec sa problém vyriešil výmenou Lambda sondy. Ale bola to 1.6-ka r. 1999. Možno to pomôže... -
« Volnoběh
Můžete mi někdo poradit ? Mám Felicii 1,3 MPI . Po nastartováni mám otáčky 800-900,ale po chvilce ,když přidám plyn mi zůstávají viset na 2000. Přečetl jsem si starší příspěvky tak jsem pročistil škrtící klapku a důkladně zkontrolaval a očistil všechny konektory a hlavně od teploty za klapkou. Děkuji za radu -
« drnčení řadící páky
Myslel jsem, že něco klepe v palubce. Ale když během jízdy podržím páku řazení, tak drnčení přestane. Zkusil jsem vystříkat WDčkem, to ale nepomohlo. Jinak řadí dobře, jen ty pazvuky mi vadí. Nestalo se Vám to někomu, co Vám s tím dělali? Mám 1.3 MPI, výr. 1997, najeto 69000. -
« Re: Tlak fpneumatikách
Sbíhavost je OK na desetinu milimetru a byly to právě obě hrany. Taky jsem začal hustit na hodnoty jak píšeš :P .
Jenom mi nejde do hlavy jedno: Normálně je na přední nápravě větší hmotnost než na zadní (asi 650 kg oproti 450 - cucám z prstu, nechce se mi to hledat, ale tak ňák), tak proč je předepsanej tlak větší na zadní nápravě. Rozhodně se nedá říct že bych byl automobilový laik, ale pneumatiky mě někdy dovedou překvapit >:-[] -
« Re: Felície a brzdy
Na celkové zlepšení jízdních vlastností doporučuju použít tlumiče HP. Jsou tvrdší než seriovky a auto sedí o třídu líp. Zatáčky se pak dají jet o 10 - 15 kiláků rychleji než na sériovkách. V zatáčkách to pak hlavně nejsou přesýpací hodiny, ale auto "jde" za volantem. Podstatné zlepšení je i při brzdění, kdy nejde tak na čumák. Nevím na kolik to vyjde teď, před dvěma lety na. cca. 10500 s montáží (bez daně). -
« Felície a brzdy
Chci se někoho zeptat, jestli má smysl vyměnit u felície zadní bubnové brzdy za kotoučové. Přijde mi že při tak měkkém podvozku jaký felicia má se při brzdění v zatáčce příliš přenáší váha na přední nápravu a auto se pak nebezpečně přetáčí, nevím jestli je to tak správně ale myslím si že kotoučovky by vzádu byli daleko lepší. Nevím, snad mi někdo poradíte. Nebo třeba nějakej tip na tvrdší tlumiče. Jestli někdo máte s nějakými zkušenost_? Nejraději bych nějaké né moc tvrdé ale tvrdší než je originál za rozumnou cenu, zas tak moc se mi investovat nechce. Děkuji za odpověď. Jinak mám Fel 1,3Glxi ´96 jednobodovku, najeto 120 000km, koupeno při 96000 a jediný problém zatím byla spálená cívka a starý akumulátor, jinak jsem spokojen. trošku koroze na zadních dveří pod lištou zámku, ale je to jen takové poupátko, viděl jsem i horší, kde šlo vidět zkrz až do kufru :-) -
« hvízdání při rozjezdu
Ahoj, při studeném autě (ráno-chladno) zařadím jedničku rozjíždím se začne něco kvílet,hvízdat, sešlápnu spojku- přestane to , pustím spojku zas to dělá cca po 200m to přestane a je klid, znovu to začne až když auto prochladne -nyní na jaře jen občas, začalo to v zimě, potom se to uklidnilo a teď to dělá zase. Myslel jsem třeba řemen -je zkontrolovaný-napnutý, potom jsem myslel spojka-ložisko ale to by dělalo při sešlápnuti spojky ne? Slyšel jsem, že by to mohlo být nějaké ložisko v převodovce - prý je to běžné u Felicií a mám to tak nechat a nic s tím nedělat - jedině snad dát syntetický olej do převodovky - před rokem při 80000 km jsem tam dal zrovna nový minerální. poradíte někdo co by to mohlo být?
Díky -
« Re: problém se startem při zahřátém motoru
Me se u 1,3MPI r.v.2000 stavalo ze to nekdy z niceho nic zdechlo proste najednou nic a taky jsem pak par minut nemohl nastartovat!A pak vsechno OK, autorizovany servis nic ikdyz se mi to stalo jednou primo u nich vse je v poradku!Pak jsem to dal do jednoho no name a tam prostrikali vsechny kontakty a od te doby jsem mel klid:-) -
« problém se startem při zahřátém motoru
Ahoj, mám Felicii 1,3 MPI, r.v. 12/1997. Najeto 68000. Několikrát do měsíce se mi stává, že po jízdě (nezáleží, jak je dlouhá), nemohu nastartovat. Startér běží, auto nenaskočí. Nastartuji až po 5-10 minutách klidu. Stává se mi to před garáží, v myčce, na čerpací stanici. Vždy nečekaně. Minulý týden jsem byl v aut. servisu dali auto na VAG, seřídili, projeli, na nic nepřišli. Prý by to mohlo být benzínem. To se mi nezdá beru ho různě, spíš u lepších čerpaček. Svíčky a vzd. filtr mám nový. Zkusil jsem používat druhé klíče, nepomohlo. Příští týden jedu do dalšího servisu. Volal jsem do Mladé Boleslavi, aby mi řekli, čím to je a dojednali opravu. Neměl jste někdo podobný problém? Čím by to tak mohlo být? Děkuji moc. -
« Re: Klapání v palubce
Ano je to tachometr, resp. vetsinou pocitadlo km. Pry jsou prevody v tomto pocitadle plastove a casem se "ojedou". Resenim je vymena nebo obcasne promazani. Bud striknout WDcko do bowdenu od nahonu v motorovem prostoru, nebo rozebrat palubku a striknout to primo do nahonu k budiku. Na chvili to pomuze. Mimochodem je to peknej vopruz rozebrat :o(((( Opravdu mne soudruzi z MB nepotesili, vazne usetrili na tom pravem miste :o/ -
« Re: Vibrace do volantu
Tak, tak, pravděpodobně to bude pneu, doporučuji přehodit si disky s pmeu z auta, které je v pořádku.
Měl jsem ale taky podobný prohlém - byla to ojetá klec vnějšího kloubu poloosy, ale to se chovalo trochu jinak.
Ale tohle, co uvádíš, bude zcela určitě pneu. :? -
« Vibrace do volantu
Mám Feldu r.v. 97, od 130 km/h to vypadá že se palubka rozsype. Volant cukal nahoru a dolu. Nechal jsem vyvážit kola , vyměnit tlumiče ale žádná změna. Nyní to bylo na TK a nějak vyladily geometrii nebo co a bylo to chvíly trochu lepší. Po měsíc se objevil problém znovu a cuká to volantem spíše do stran. Nevím jestli to s tím souvisí, nebo je to druhý problém ale při nízké rychlosti cca 25 km/h se auto naklání ze strany na stranu pak to ustane a začnou vibrace až na 130ti. V čem to může být ? Jo a ještě při prudkém brždění to auto jakoby plave (vlní se). Díky za radu. Nechci už zbytečně vyhazovat peníze za servisy, které to prostě neumí najít jenom si naúčtují za vše možné. Nevíte o nějakém dobrém servisu na škodovky v Praze ? -
« Chiptuning na Slovensku - kde?
Zdravím,
všimol som si ponuku firmy GX Racing&Tuning, ktorá teraz ponúka chiptuning pre Feliciu 1.3 MPI za 3500 Sk (bez DPH).
CIMBU ponúka chiptunning za 5000 Sk (bez DPH).
Máte nikto skúsenosti s niektorou z týchto firiem?
Ja viem, že čo od chiptuningu mám a nemám čakať, takže nemusíte písať (zase) o tom, že je to blbosť a podobne.
Vadí mi "deravý plyn" a slabší ťah v nižších otázkach, takže preto uvažujem na chiptuningom.
Díky -
modus ponens 06.02.04 19:17
« Re: spotřeba
Je to podla mna dost o zabehu. Mal som 1.3 MPI a jazdil som 70% po dialnici s plne nalozenym autom: 4 osoby + plny kufor + nejaka taska vnutri auta (raz ma dokonca prevazovali na colnici a od max. hmotnosti ma delilo 20 kg...). Celkova priemerna spotreba po 95tis. km bola 6.58 litra. Nebyt toho plne nalozeneho auta, tak je to podla mna aj o liter menej... -
« Re: spotřeba
jo jde. s 1,4 mpi (vnitrnosti z fabky + uprava hlavy a jina vacka) po meste ted moje mlada jezdi za 8,5 (podle PP) ale pokud se jede dal tak to jde rychle dolu. V lete na dlouhe ceste - 300km, svizne tempo, to vzalo 5,9. Cili seriova 1,3MPi musi jezdit jeste za min. Kamos kdysi dokazal jet na cca. 150km trase v lete za 4,8 (rychlost 80-90km/h)... -
« Teplota motoru
zdravím a vznáším tento dotaz.Mám felicii 1.3 MPI z druhé ruky,r.97 najeto 70 000 km,spotřeba asi 7,4l(průměr za celý rok).Poslední dobou mi tučička teploměru ukazuje asi 70-75C.Topení funguje dobře asi po 1 Km už to hřeje.Dotaz mám vyměnit čidlo teploměru, nebo bude závada v termostatu???.V létě se mi dost často stávalo,že i po skončení normální jízdy se často spínal ventilátor na chladiči!Díky za radu! -
« Schéma elektriky vo Felicii
Takže ešte raz:
Zdravím,
potrebujem poradiť.
Chcem si kúpiť do Felicie pager a manuáli je to takto krásne napísané:
"Cerveny vodic zapojime k trvalemu zdroji napäti +12V, cerny vodic uzemnime. Sedy vodic
vyuzijeme pro kladny spousteci signal (nejcasteji sirena), modry vodic pro zaporny spousteci signal (otresovy senzor, ultrazvukovy snimac, mikrovlnny snimac atd.). Bily vodic pripojime k vyvodu c.
15 spinaci skrinky vozidla (zapalovani)."
To sa samozrejme týka toho vysielača toho pageru, ale rád by som vedel, ako ho zapojím k batérii (priamo asi nie :-)), ako ho uzemnim a ako najdem vývod c. 15 spínacej skrinky.
Síce nie som elektrikár, ale toto by som mal zvládnuť.
Potreboval by som však schéma elektriky vo Felicii; neviete o niečom takom?
Viem, že sú knihy o Felicii, ale jednému obrázku ju nechcem kupovať...
Díky -
« Schéma elektriky vo Felicii
Zdravím,
potrebujem poradiť.
Chcem si kúpiť do Felicie pager a manuáli je to takto krásne napísané:
"Cerveny vodic zapojime k trvalemu zdroji napäti +12V, cerny vodic uzemnime. Sedy vodic
vyuzijeme pro kladny spousteci signal (nejcasteji sirena), modry vodic pro zaporny spousteci signal (otresovy senzor, ultrazvukovy snimac, mikrovlnny snimac atd.). Bily vodic pripojime k vyvodu c.
15 spinaci skrinky vozidla (zapalovani)."
To sa samozrejme týka toho vysielača toho pageru, ale rád by som vedel, ako ho zapojím k batérii (priamo asi nie :-)), ako ho uzemnim a ako najdem vývod c. 15 spínacej skrinky.
Síce nie som elektrikár, ale toto by som mal zvládnuť.
Potreboval by som však schéma elektriky vo Felicii; neviete o niečom takom?
Viem, že sú knihy o Felicii, ale jednému obrázku ju nechcem kupovať...
Díky -
"-- skrytý --" 02.02.04 09:17
« Re: Potrebuju drobnou radu
Ahoj, měl jsem ji na svojí Felicii 50kw. Tehdy mi ji doporučil jeden technik, že skutečně prý dojde k podstatnému zvýšení tuhosti karoserie. Auto jsem prodal, ale bez tyče. Takže pokud by byl zajem...Cena je 300,-. Jsem z Prahy. Mail rusll@centrum.cz PS: Šíbr je v optimalní poloze rozevření určitě tišší než okýnko. -
« radicka a antena
Ahoj, mam dotaz,
1) zkousel nekdo zkratit radici paku ve Felde? Jak to slo a jak se s ni pak jezdi? Ve Fabce je vice zapustena do stredoveho tunelu. Myslim ze takovou paku zase nepotrebuju, abych zaradil.
2) jak je to s prutem anteny? nahodou se mi podarilo ysroubovat antenu z trnu ktery mel v prutu zustat a koukam dovnitr a ten sroub se nedotyka zadne kovove casti??? coto? zasroubuje se jen do plastu ... je to normalni?
Diky
R.
-
« Re: PP
2 quagaar:
To zapojení PP do feldy je jednoduché. Připojíš +12V, pak kostru (-). Pak už jen umístíš čidlo venkovní teploty do nárazníku vedle mlhovky, čídlo spotřeby se připevní ke kablíku vstřikovače u 4.válce (snímá impulsy) a čidlo rychlosti se připevní zezadu na budík rychloměru. Stav paliva v nádrži se měři na kablíku od plováku (pod pal. deskou). Všechna čidla a kablíky jsou součastí dodávky.
Světe div se, žádná věda to není, všechno propojení je dobře uvedeno v návodu a je tam i přesně nakresleno co je potřeba a jak kde uvolnit a přidělat. Dá se to udělat doma v garáži (stačí plochý a křížový šroubovák) a trochu šikovné ruce...
-
« Re: PP
Mám PP v autě od 2001 a naprosto v pohodě, bez závad. Teplotu uvnitř to neměří (taky na co), jen venkovní (dobré na hlídání namrzání vozovky). Dal jsem ho do auta právě kvůli okamžité spotřebě. Podle otáčkoměru těžce odhadneš spotřebu auta. PP jí měří podle impulzů vstřikovačů a ty ovládá řídící jednotka. Budeš mít stejné otáčky, stejně nohu na plynu a přesto se ti bude měnit okamžitá spotřeba podle zátěže motoru. Prostě - dá se s tím naučit jezdit úsporně... Za těch pár korun dobrá hračka. Jo, a ukazuje až po otočení klíčkem, je zeleně podsvícený LEDkama, pohodová montáž. Nepřipojuje se to k žádné další elektronice vozu (jen +12V a kostra) a také to nic neovlivňuje.. -
« PP
diky za info,rad bych se zeptal-co znamená-že měří palubní napětí?kdy je display PP zapnut_?myslím v jaké poloze kličku-pouze při zapnutem nebo i při vypnutem?fakt nemá VNITRNI teploměr_?jestli to je opravdu tak tak to je mrzuté,umí spoustu věcí tak tedy by měl umět i tu zakladní .takhle si člověk musí dokoupit ještě vnitřní teploměr,což sice není problém finanční,ale tedy alespon z mého pohledu rizikový,protože cokoliv navíc co v interieru vyčnívá láká zloděje,když už jsem to nakous-nekrade se PP??????myslim jestli nemáte info třebá od vašich znamych,abych si ho nepořidil a za tyden nebyl pryč včetně rozbitých dveří nebo okna,jo ještě jednu věc -pišete že když je nastavena okamžitá spotřeba tak se vlastně dá šetřit benzín,nedá se tato funkce srovnat-ikdyž s menší přesností-s jizdou podle otačkoměru?děkuji -
« Re: PALUBNÍ POČITAČ
Škodovka ho nevyrábí,teplotu uvnitř vozu neměří,pouze venku,pokud teplota klesne k nule tak upozorní zvukem a zobrazí indikaci nebezpečí náledí,okamžitou spotřebu měří takže lze podle údaje regulovat jízdu,hodnotný údaj je o dojezdu vozu,který je spočítán na základě průměrné rychlosti a spotřeby,také měří palubní napětí,měří celkovou a průměrnou spotřebu,průměrnou rychlost a ukáže vám i kolik benzínu je v nádrži,měří dobu jízdy myslím že po dvou hodinách dává signál upozorňující na vhodnost zastávky, některé hodnoty jdou kalibrovat,mám ho 6.let a bez poruchy,montáž je celkem až na pár detailů jednoduchá(je k němu přiložen dosti podrobnej montážní návod). -
« PALUBNÍ POČITAČ
zdravím vás,
uvažuji o pořizení PP na feldu 98,rád bych se vás proto zeptal na vaše zkušenosi,názory.vím že se tady již dřive o tom něco psalo,ale ne vše co bych chtěl vědět.
zde jsou tedy mé otazky:
kdo PP do felicie vyrábí-Boleslav?
nejsou nějaké www stránky?
zobrazuje PP i teplotu uvnitř vozu?
je pouze informující-monitorujici nebo lze také pomocí PP regulovat např. spotřebu?čili dá se diky PP i ušetřit_?že by se alespon část peněz vrátila_?
cena montaže v servisu_?
je poruchový_?
porouchá li se má jeho porucha vliv na chod motoru,spotřebu?znáte to čím více elektroniky tím více možností poruch......
je přesný nebo jen v rovině + -
zavěrem tedy komplexní otazka-je PP k něčemu nebo se dřive či později okouka a už si ho člověk nevšimne_?jezdit se bez něj dá to vím,ale třeba mi prosím sdělite proč do něj investovat peníze,ikdyž vím ,že je to věc názoru.....
omlouvám se za spoustu otazek,kdyby každý věděl něco tak by mi to pomohlo při rozhodovaní.díky -
petous 22.12.03 08:17
« Re: rezne :o(
Tak jak reznou Feldy kdysi rezatěli Fiati, dokonce se v Čechách říkalo, "FIAT rezne ještě na plakátu". V Unu mi taky po cca 10letech začali rezivět zadní dveře, stačí zbousit, nastříkat základovkou nechat namíchat spray atd., docela zábava. Radši jsem to prodal. -
kostey 22.12.03 08:04
« Re: rezne :o(
copak tvoje felicie nemá pedály šikmo? tzn. spojka veprostřed brzda víc v pravo a plyn eště víc vpravo tak, že to fakt nechápu... hele nechci vám to tu zasírat něčim co tu mít asi nechcete, tak sem vytáh z archivu téma felicia = total * tak quagaare se kdžtak přesuň tam jestli chceš v diskuzi pokračovat, zatim čao... -
« Re: rezne :o(
Hele mě to fakt nebere, když budu chtít jiný auto než feldu, tak si ho koupím, ale zatím mám jiný priority. Rozhodně ale nepůjdu do ňáký šlupky. To ty jsi jenom ve špatný rubrice, ale takovej se tu čas od času občas vyskytne - než vyšumí. A co to máš pořád s těma pedálama, ty máš ňákou ortopedickou vadu :-) (nic ve zlým, hlavně se neposer...) -
kostey 21.12.03 22:18
« Re: rezne :o(
quagaar: hele já ty Feldy a podobnou verbeš od škodovky fakt nemám rád. Nesnažim se tu ukájet, je to jen můj názor. Mezi sierrama jsou častokrát propastné rozdíly. Jsou sierry co netáhnou, všechno vnich vrže a nemaj servo ani klimošku. Jsou ale i takové které daj ve všem na pr*el i Octávii. A nemusej mít v sobě motor-Cosworth Podívej se na tu vaši feldu: Pedály to má našikmo, nemá to žádnou akceleraci a když se naloží tak to nejede už vůbec... co se týče řízení tak pokud nemáš posilovač tak s volantem ani nehneš a když náhodou jo tak to má tak malej poloměr otáčení že sní nezatočíš ani na dálnici. Pořád se tomu se*e centrál. Podívej se na Sierru 2.0 maximálku to má psanou někde na 190km/h ale stejně po rovině letí 225km/h okresky jezdí za 5apůl litru a akcelerace tě mačká do sedadla prakticky neustále. Dobře řekneš si je to dvoulitr, ale taky se podívej na rok výroby. Můžeš taky namítnout že to je zadohrab, ale pokud se k tomu chováš jak k zadohrabu tak je vše OK. Felda má krátky sedačky a vůbec nedržej v zatáčkách. Jedzim občas s matčinou 1.3 Glx. Když jsem jel z Prahy do Ostravy tak jsem vylejzal pěkně polámanej. Se Sierrou jsem o prázdninách najezdil 8000km po Evropě a děně to bylo i 1500km a ani * mě nebolela. Sierra má delší převody tak pořád točí méně otáček něž felda a je tišší. Když zafouká vítr tak to s váma házi jako list osiky... No napiš teď něco ty a já budu pak pokračovat. Jo jen chci ještě napsat že sierrám chybí jakákoliv protikorozní ochrana, ale pokud není bouchlá kastle a pravidelně se stříkají dutiny tak je vše OK. -
« rezne :o(
Ahoj,
mam dotaz, zvedave sem si prstem propichnul podezrelou bulblinku v dolnim rohu u okna(trojuhelnicek) na zadnich dverich a hele ...vono to zacina kvest. Zajima mne jestli se to necha rekalmovat (r.v. 2001, 5-tileta zaruka na prorezaveni karoserie by mela platit, ne?), jak to bude servis opravovat, jak dlouho mu to bude trvat, jak dlouho to vydrzi. A co by to znamenalo opravit si to samo-domo. Nejak to neumim rozebrat. Zkousel to nekdo? Dik R.
To proměřování PP - mě proměřoval asi o 0.2 na 100km. Dá se to doladit pomocí manuálu a tlačítka zezedu PP. Po několika pokusech jsem to dostal na rozdíl asi kolem půl deci (0.05) na 100km. Pak už jsem se na to vykašlal, stačila mi taková přesnost.
To vrzání - nevím, mě nikdy v interiéru nic nevrzalo, ale od začátku jsem měl rozpěru mezi předníma tlumičema, tak se to asi tak nekroutilo... Spíš jediné, co mi vadilo bylo drnčení zámků ve dveřích při hlasitější muzice, tak jsem je vyndal a zaslepil díry a byl pokoj...